Zuid Afrika

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:00

Yay!!! Ga je met Fox?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:47

laughterline schreef:
Retour van 800 vind ik al een hele mooie prijs!! :P wat gaaf dat je daar naartoe gaat!!



En dat zou ik haast voor geen enkele vlucht geven. Heb iig nog nooit zoveel betaald. Ik mik altijd op 500 en liefst minder.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:10

Ethiopean ook :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:04

WoW! Prachtig.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:45

Ik ben eindelijk beginnen boeken. We starten vanaf Jo-burg, rustig naar Hoedspruit. Daar slapen we (weer) 2 nachten in de heerlijke raptors lodge. We ontmoeten een vriend die ons een dag meeneemt in balule game reserve waar hij opgegeroeid is. 's Avonds gaan we hopelijk braaien en drinken in onze heerlijke lodge :) En 's middags al lekker inzetten met drankjes op het reservaat na de drive haha.

Vervolgens gaan we Kruger in, 3 nachten: Letaba, Satara en Lower Sabie. Daarna naar Nelspruit voor een overnachting/inkopen/lekker eten (nog te boeken: tips? max 50 euro pn graag).

Dan een lange rit: naar Drakensberg. We willen heel graag de sentinel trail doen maar helaas zit amphitheatre backpackers vol. Karma backpackers krijgt goede reviews maar lijkt heel afgelegen en ze hebben geen bar/eten zoals de andere... We willen hier graag ergens overnachten waar we volgende dingen kunnen doen:
* sentinel trail
* lesotho day trip
* eventueel dagje fietsen door township of zo, maar zeker geen must
* maar ook wat levendigheid, mogelijkheid om lekker (eigen) drankje te doen, leuke ambiance of sfeer of plek om te zitten. Restaurants zeer dichtbij of kunnen ter plaatse eten zijn een grote plus.
tips daarvoor? Is clarens een optie?

En dan begint het. De lange trip naar beneden... We willen zo graag naar drakensberg dat we liever niet vliegen tussendoor (nelspruit-joburg-port elizabeth) maar het is zo een eind.

We hebben nu 2 opties:

* Drakensberg - Hogsback - Addo
* Drakensberg - Pietermariensburg/kokstadt/warner beach/? - Coffe bay - addo

De tweede optie duurt in dagen en km langer, maar valt beter op te splitsen.
De eerste optie lijkt ons best maar heeft een rit van 8u erin zitten. Dan mag er gewoon niets gebeuren.

Vanaf daar is het addo- tsitsikamma-gardenroute-wijnplekken-kaapstad.

We twijfelen heel erg wat best is. We vinden beide hiken erg leuk en Drakesnberg erg mooi. Maar wat een einden om te rijden zeg... Hebben mensen ervaring met deze routes? Tips? Of juist redenen om gewoon wel te vliegen?
Qua budget is het eender trouwens, 2 auto's en een vlucht of 1 auto komt op hetzelfde neer.

Nog tips voor de wijnregio of garden route?

Nog een vraag: hoe doen jullie dat met zelf braaien? Welke spullen pakken jullie mee (als je vliegt vanaf europa)? Ik ben vega en dus is 'een stuk vlees en patatten in folie' niet zo :D Ik kan wel pattatten en groenten in folie doen en mais maar het beperkt wel. Pakken jullie bordjes mee of iets?
Zijn er ook mensen die tent meepakken of iets en dan kamperen? Hoe hou je eten koud?

Edit: we zijn er vorig jaar geweest en hebben toen vanaf Kaapstad naar Jo-burg gereisd langs Drakensberg en zo, dus veel toeristische dingen hebben we al gedaan.

Dank je!!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:01

Swazi hebben we vorig jaar gedaan en vonden we juist minder qua uitzicht (qua sfeer en menntaliteit was het wel even op adem komen). We willen dit nu niet meer doen omdat de opties qua activiteiten er beperkter zijn en je verliest veel tijd (en geld) aan de grens.

Edit: waar zat je in Swazi? Wij vonden Drakensberg al zo indrukwekkend en Swazi qua uitzicht net niet, dus mss heb je een gouden tip?

En we gaan idd voor een gave reis haha. Het was echt niet het plan om er zo snel weer heen te gaan, dus we willen graag enkele nieuwe dingen doen naast enkele topper sherhalen (kruger, addo, tsitsikamma). Hluhluwe en st Lucia slaan we over, meer voor de afstanden, want ik vond hluhluwe echt super.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:26

Hey,

ik heb je even toegevoegd :) vind je foto's supergaaf!!! maar swazi wat jij toont overtreft voor mij net niet Drakensberg en Golden gate, al is het wel prachtig hoor! Maar ik denk gewoon dat we dit deze keer willen overslaan.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:54

Oh golden gate was idd fenomenaal :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:29

Ja er zit zoveel verschil op... vanaf knysna richting Kaapstad rijdt het zo vlot. Dan miss toch bovenlangs Lesotho. Daar waren de wegen ook wel goed. Dan zouden we rijden van bergville naar hogsback ongeveer. Das echt een end... maar er ligt precies ook niets tussen. Als we daar geen oplossing vinden gaan we vliegen vrees ik.

Edit: we lopen een beetje vast wat we willen nu haha. Is het al erg koud in de garden route in juni? Dan hangen we anders wat langer rond in het oosten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:23

Daar is het warmer denk ik?

Godver jullie maken mij ongerust :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:33

We hebben de knoop doorgehakt: we gaan niet naar Drakensbergen. Te veel om rijden en te weinig leuke plekken tussendoor. Bovendien zou de hele reis dan te veel herhaling worden van vorig jaar.

Nu vliegen we na Kruger naar Kaapstad. Van daaruit naar cederberg en wat noordelijker. Via de wijnstreek rustig terug :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:37

Laughterline: oei sterkte met je papa!

Hm rondje boven Kaapstad beetje onderschat :D volgens lonely planet met extra uitstap naar ais ais te doen in 2 weken en half. Wij hebben precies 14 dagen maar lopen er toch op vast. Denk dat dit hem niet wordt...

Mensen met ervaring met rondjes deze kant uit? Anders doen we gewoon lekker wijnregio en beetje garden route hoor :)


[ img ]

[ img ]

Edit: https://stingynomads.com/driving-kalaha ... hern-cape/
Het blijft er wel geweldig uitzien... zij hebben het op 12 dagen gedaan.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:41

Dank je voor de feedback! We twijfelen idd ook enorm over de afstanden. Nu mag er van mij echt wel wat tempo in zitten. Ben wel benieuwd naar jouw route als je die nog hebt :j Kimberley leek me ook wel mooi zeker gezien de geschiedenis.

Hm als het vriest valt kamperen wel af haha :D hadden voor zowel gewone als auto met prima prijzen gezien. Die met tent zijn dan ook4x4 maar we zoeken deze keer nog niet naar van die echte 4wd wegen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 15:01

MarijeR schreef:
Sowieso bij aankomst in Twee Rivieren direct al je bandenspanning verlagen anders kom je niet ver...
Vraag je mensen uit ZA of je Kgalagadi in kan met een personenauto dan zullen ze vaak antwoorden, alleen met een huurauto ;)
Het zijn geen wegen als in Kruger.

.


Don't be gentle, it's just a rental! _/-\o_ :')

Hahaha ik werk in autoverhuur :D
Ik wil even vermelden dat ik voor vrienden graag kijk of ik een mooi aanbod kan doen als je bij een bepaalde firma wil huren... Regelmatig kom ik met de scherpste prijs.

We huren sowieso een Nissan NP300, geen 4x4, wel een auto met high clearance. Of een echte 4x4, maar gezien kamperen in die tijd geen optie lijkt, denk ik niet dat dat het wordt.

Kgagaladi lodge had ik ook al veel over gelezen, die doen blijkbaar leuke game drives.

Sakura: Fish river heb ik al gezien, in Namibiƫ, en Ais Ais vraagt echt een 4x4 in ZA, dat slaan we gewoon sowieso over. Qua tijd en zicht voor ons nu niet de moeite.


Marije, je feedback is wel echt gewoon goud waard, dank je wel daarvoor.

Op zich zie ik het rondje, mits aanpassingen wel best zitten, maar ik denk dat het voor mijn man te veel zal zijn als in Namibie. Ik vond dat heerlijk, dat afgelegen verlaten gevoel. Mijn man vindt het wel zo fijn om 's avonds lekker te kunnen kiezen waar je gaat eten en nog een drankje doen in een levendige (hostel)bar.

We hebben rond kruger wel een rustig rondje: Joburg-dullstroom- Hoedspruit (2 nachten) - Kruger (3) - Dullstromm - Joburg. Dat is wel echt chill.

Andere optie is nu: Kaapstad- Paternoster of Lagebaan- ceder - wijnregio - Hermanus- Kaapstad.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:47

Amphitheatre backpackers heeft mss nog plek en dat verandert echt alles. Dan wordt het hopelijk zoiets:


[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 00:19

Weer een stukje verder met plannen :)


[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:21

Ja had ik gelezen ! Eens kijken of dat lukt :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:38

Ben ik weer :D

We gaan Kimberley toch overslaan. Te ver omrijden voor iets wat niet genoeg de moeite is. Nu vraag ik me af hoe jullie dit zouden doen:

1. Amphitheater Backpackers lodge in Drakensbergen
2. Vanuit Drakensberg via Golden Gate NP (minihike) --> Waar overnachten? In Clarens of Bloemfontein?
3. Verder naar Cradock

Zouden jullie overnachten in Clarens of Bloemfontein? Mijn voorkeur gaat uit naar Clarens omdat we hier nog niet geweest zijn en we dan langer kunnen wandelen in Golden Gate. Bovendien hoeven we dan geen 3.5-4u meer verder te rijden naar Bloemfontein.
Maar als we naar Bloemfontein gaan, hakken we natuurlijk de rit naar Cradock mooier in 2.

Als we in Clarens overnachten, hebben we 1 erg lange rit op de planning. Heeft iemand deze route al gereden? Is deze veilig? Klopt de tijd? We weten dat het via Bloemfontein goed bolt, dat hebben we al gedaan en de tankstations onderweg waren prima.

Ik hoor het weer graag :D

Deze route dus: te doen op een dag? Veilig? Of beter door Bloem rijden of daar zelfs overnachten?


[ img ]


Dan kan ik alles 1 dag vooruit schuiven in ons rondje en hebben we een dag langer in Stellenbosch of Kaapstad.


[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 00:38

Inmiddels zijn alle overnachtingen, behalve cradock, geboekt. Voornamelijk sanparks en hostels deze keer, ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen weer :)

Nu nog enkele activiteiten boeken, wild card en malaria pillen regelen en dan kunnen we weer :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:44

Weer een klein beetje verder :)

Ik heb nog twee vragen voor de kruger fanaten:

1. Binnenrijden vanaf Hoedspruit naar letaba: via Orpen of Phalaborwa? Ik neig naar orpen omdat je daar meer kans hebt op goede sighting. Is wel stukje terug omlaag volgende dag (naar skukuza).

2. Uitrijden: Vanaf Lower Sabie naar Dullstroom: via crocodile river, Malelane of Orpen?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:24

Hoeveel dagen private game reserve heb je nu? Ik vind zelf dat het niet gaat vervelen en ook het zelf rijden maakt het een compleet andere ervaring.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:16

5 gamedrives vind ik zelf nog meevallen wij maken in totaal wel echt meer uren in nationale parken. Maar dat is echt persoonlijk. Wat zijn je andere opties?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:41

Qua afstanden denk ik dat het vanaf je plaatje wel meeviel? Ja safari: de ene heeft het na een dag wel gezien en de andere kan er twee weken op. Ik vind zelf rijden leukst maar mee met een drive is ook gaaf. Zeker een keertje in de avond / nacht bvb.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:39

Jaaaa wij zijn er weer. Alweer een week inmiddels :D big 5 gespot in Kruger en veel meer. In ludiek hyena die plots recht de auto inkeek, toch maar raampje dicht gedaan haha.

Nu in Drakensbergen!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:47

Dank je!

Overigens tip als tussenstop tussen joburg en Kruger of Kruger en Drakensbergen: dullstroom. Leuke backpacker, lekker eten (mayfly) en supergave birds of prey rehabilitation centre met super show. Ik ga wat filmpjes posten op mijn insta femmiewemmie. De secretaris vogel staat er al op.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mvdende, nuscaniels, petje86, rider en 66 bezoekers