Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:58

Wauw _Tamara, die foto in het huis van die mensen is echt werkelijk prachtig!! Vond je het niet wat gek om daar foto's te maken of hoe heb je dat aangepakt? Nog veel plezier!

Manzano, ik ga er vanuit als je een (grotere) auto huurt dat dat ook een optie is misschien?


Ik ben 2 weken geleden terug aangekomen in Nederland, na 6 maanden in Zuid-Afrika te hebben gewoond en gewerkt. Vanmiddag m'n vriend afgezet op Schiphol, ik heb hem de laatste twee weken hier alles kunnen laten zien en mijn kant van de wereld kunnen showen, vrienden en familie ontmoet etc. Heel leuk gehad! Nu moet ik 'm weer missen -O-

Voor wie het leuk vindt om te lezen wat ik eigenlijk doe in Zuid-afrika: Bit schreef er een leuk artikel over en heb er net een topic over aangemaakt :)
[BEU] Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:03

poes schreef:
Wanneer wil je gaan manzano? Ik wil wrs ook nog een keer dit jaar.

Oooo laughterline ben je terug :( hard zeker? Van waar komt jouw nickname eigenlijk? Ik ga je topic even bekijken.


Ja leuk en niet leuk om weer terug te zijn haha. Wel leuke vakantie gehad hier met m’n vriend :j
Mijn nickname.. haha, uit een liedje van Bastille :P

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:15

Aah wat gaaf zeg! En netjes dat je hebt gevraagd of je een foto mocht maken.

Zo had ik deze twee jaar geleden in bo-kaap gemaakt van een mevrouw die ons had geholpen. We moesten maar snel bij ze komen staan en camera’s en telefoons wegstoppen voor een groep jongens die eraan kwamen, die stelen van toeristen.

(Geen idee hoe de kwaliteit is met telefoon upload)
[ img ]
[ img ]

Heel veel plezier justme_lisaa en genoeg warme kleren mee hoor!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:25

Toen ik afgelopen april mijn ouders terug afzette op het vliegveld, stuurde Google maps ons per ongelijk door ‘Nyanga’ 8)7 tijdens rush hour in Easter weekend.

Wikipedia:
“The township is known as the "murder capital" of South Africa.”

“Nyanga is one of the world's most dangerous areas, and had the highest number of murders (262) in South Africa during 2012.”

Als enige blanke mensen, duidelijke toeristen met onze huurauto en koffers erin.

Ik. Scheet. In. Mijn. Broek. :n
niet letterlijk

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:28

Geen idee haha. Google maps gaf de kortste route aan en wist ik veel waar die doorheen kwam haha! :P maar meestal klinken de namen van townships wel wat anders (niet Engels) dan de rest, dus je zou kunnen checken wat voor namen je tegenkomt?

Geen probleem gehad nee! Wel eng hoor. Met poker-face auto rijden maar van binnen was ik in paniek.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:02

Geniet ervan! :D

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:39

casperzazoe schreef:
Wie is er in de zomermaanden in ZA geweest? Zoals het plan er nu uitziet, zit ik van Oktober tm December in Hoedspruit! Aan de hitte kun je wel wennen, maar ik zie wel een beetje op tegen de reptielen en insecten, zeker zo midden in de bush -O-


Behalve september heb ik verder elke maand in Zuid Afrika gezeten, naar mijn idee is er niet een bepaalde periode dat de beestjes er erger zijn. :') ja, slangen zie je wel veel als het warm wordt, dat wel. :j

Verder pik ik de Nederlanders er vaak ook zo uit :P

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:03

Ligt er maar net aan wat je wilt inderdaad, ik heb echt niet zo veel geld uitgegeven aan alle weken die ik heb gereisd daar haha. Een vlucht van CPT-JHB is ook niet zo duur, en dan kan je weer een auto huren aan de andere kant. Met een tentje ergens op de camping of in een hutje/safaritent/selfcatering huisje/airbnb/backpackers. Wat mij betreft de allermooiste plekjes! Maar.. idd net wat je zelf zoekt en prettig bij voelt ;)

edit; moet er wel bij zeggen dat ik altijd met een local was, en de keer dat ik alleen met m'n ouders ben geweest ik zelf al enige ervaring had in het land.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:31

Ik heb ook een Vodacom kaartje, behoud m'n nederlandse nummer voor whatsapp en heb dus een ZA nummer om te bellen :) Koop airtime en daar weer data van, simpel! Ik heb altijd een heel klein plastic zakje in m'n portemonnee met een paperclip (iphone, simkaart er uit halen) en de simkaart die er op dat moment niet inzit. :P

Ik zou zeker een kaartje kopen als je zelf op pad gaat. Als je toch altijd met een groep gaat en van ene resort naar de andere gaat zou ik lekker op de wifi verder gaan. Maar als je zelf gaat rondrijden etc sla je jezelf voor je kop als je toch echt eens je telefoon moet gebruiken en je kunt het niet...

Aangezien ik voor langere periode nu naar Zuid-Afrika ga (langer dan 2 jaar) moet ik een heel nieuwe verzekering afsluiten. Wat een gedoe haha. En dan ook nog worden goedgekeurd door de ambassade. Oh zucht.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:44

Oh hou op schei uit :+ Haha. Ik hoop in september een afspraak te hebben. Nu de laatste dingetjes aan het regelen..... Nee een werkvisum kon ik echt niet aankomen volgens Intergate. We hebben een ander plan samen gemaakt, wil t wel uitleggen maar via pb haha. Terug naar de paarden inderdaad! Oh how i miss 'my' horse Calypso.. I really want to buy her one day. <3

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:01

Ja vind t wel heel lastig hoor, nu hier weer alles achterlaten! Familie, vrienden, m'n hondje.. verzorgpony.... kon ik alles maar combineren -O- Áltijd blij en verdrietig, maakt niet uit of ik naar Kaapstad of Amsterdam vlieg. Maar ook wel weer zin om daar naartoe te gaan, mis m'n leventje en de natuur en vrienden daar! Als is dit natuurlijk wel ineens definitief en kan ik nog maar eens per jaar naar Nederland. Maar ach, als het niet gaat ben ik zo weer terug :P

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:42

Thanks Marieke! Ja whatsapp vraagt of je je oude nummer wil gebruiken of het nieuwe, en dan geef je dat aan :) Ik bel meestal via whatsapp met mensen uit Nederland trouwens :) Dan kost het ook een stuk minder haha.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 00:06

Thanks! Ik heb gelukkig een bedrijf in armen genomen die me helpt met alles rondom het visum en alle bijkomende zaken :) maar maakt t er alsnog niet leuker op haha. De vrouwen aan de telefoon nooit problemen mee gehad. Komen soms ongeïnteresseerd over maar daar stoor ik me verder niet aan. Doen hun werk: afspraken inplannen :P

Ik heb nou bijna alle papieren rond... alleen nog een paar officiële vertalingen en m’n verzekering rond krijgen :')

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:32

Nouja de eerste poging bij de ambassade moet nog komen _O- maar we zullen het zien! Ik hoop ongeveer de eerste week van november te vliegen.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:39

oooh wauw!! Wat een geweldig prachtige foto zeg!! <3 <3

IK HEB GOED NIEUWS GEKREGEN *\o/* *\o/* Vanmorgen de eerste poging gedaan bij de ambassade in Den Haag, en na een kleine aanpassing die ik nog snel kon doen bij een printshop verderop...waren alle papieren gewoon GOED! Vorig jaar echt 3x weggestuurd ofzo, en nu gewoon in 1x!! Dus fingers crossed..en nu wachten op de goedkeuring voor m'n visum van 3 jaar :):)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:33

Als je liever geen grote afstanden rijdt, dan zou ik me richten rondom Kaapstad - de garden route. Ook daar zijn mooie game reserves te vinden. Een visum heb je niet nodig, tenzij je langer dan 90 dagen in het land wil blijven :P

Wil je met een georganiseerde reis mee of zelf op eigen houtje gaan ontdekken?

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:31

Zo gave foto's zeg!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:55

Leuk! Heb er zelf geen ervaringen mee maar vrienden van ons werken bij een ander bedrijf: cape town bucketlist :) zij doen dit volgensmij dagelijks!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:02

Leuk die plannen! En ik zit er alweer over twee weekjes..vind het heel leuk en heel spannend! Echte rollercoaster zo nu de laatste twee weken...afscheid nemen van vriendinnen, familie, m’n hondje, bijrijdpaardje... auto verkopen, laatste werkdagen, uitschrijven uit Nederland.. :oo

Een visum voor 3 jaar! Toch wel spannend :=

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:00

Heel veel plezier samen!!!

Hmm wat jammer! Hopelijk kan je zelf nog een mooie tijd ervan maken. De walvissen zijn er nu nog wel (Gansbaai/Hermanus) maar vergeleken met vorige week is het al ruim de helft minder. Dus ze zijn nu echt aan het vertrekken.

Vandaag m’n laatste dag in Nederland... morgen vliegen! Vind t wel spannend, hopelijk halen ze mij er niet uit bij de douane want heb best wat edelstenen bij en de ene douane zei dat t wel mocht en de andere zei dat ik een vergunning nodig zou moeten hebben.... maar ik wil gewoon m’n edelstenen bij me hebben haha. Alles is ingepakt maar t ziet er wel een beetje verdacht uit met bubbeltjesplastic eromheen :P

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:12

antje_vip schreef:
laughterline, weet jij welke maanden de walvissen er zijn? Wij willen misschien in mei naar Zuid-Afrika <3


Ik woon echt in de walvissen area en was er dit jaar tot eind juni. Toen nog geen walvis gezien... ze waren wel ietswat laat maar denk niet dat je echt wat gaat zien in mei ben ik bang. :(

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:36

Retour van 800 vind ik al een hele mooie prijs!! :P wat gaaf dat je daar naartoe gaat!!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:08

De afgelopen avonden zijn we overspoeld met magische momenten. Er is bioluminescence...onder een universe vol met sterren <3 <3

Eergister zijn m'n vriend en ik onder de sterren gaan liggen in de duinen. Matrasje mee, dekentje, kussens... kijkend naar de lichtgevende golven, zo fel! WAUW wat een ervaring. Dat is nog eens een date haha, en ook nog daar in slaap gevallen en zeker 1,5u daar geslapen :') Heb het vorig jaar ook eens gezien maar nog niet zo 'heftig' als nu.

Dus gisteravond terug gegaan met m'n camera <3
[ img ]
Laatst bijgewerkt door laughterline op 26-02-19 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:12

Thanks! Ik denk dat het nu 4 avonden is geweest, weet niet of dat het er nog steeds is. De zee heeft nu een beetje een gloedje dus zou zomaar kunnen dat je het nog steeds kunt zien :j


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:59

Hier (Gansbaai) is het nu heel slecht weer. Regen regen en nog eens regen haha. Vorig jaar maart ben ik naar de garden route geweest en het was wel ‘Oke...’. Regen en zon gehad, maar daarna was de zomer helaas voorbij.

Ik heb een ticket geboekt om in mei m’n familie en vrienden op te zoeken in NL voor 2,5 weken! M’n vader is helaas ook ziek geworden... rot om dan op zo’n grote afstand te zitten. Dus quality time kunnen we goed gebruiken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers