USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:30

Wat fijn Abby! Hoe lang heeft het van indienen tot nu geduurd voor je?
Leuk dat je iemand ontmoet hebt ook Titanic! Duurt het bij jou zo lang omdat je al volwassen bent? Lijkt me toch niet dat ze dit bij minderjarige kinderen ook zo lang laten duren?


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:47


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:04

AbbyBlues schreef:
Voor degene die het leuk vinden om mijn K1 weg te volgen. Onze case is inmiddels via het National Visa Center doorgestuurd naar Amsterdam. Hopelijk volgende week de brief van de Ambassade om de papierwinkel hier op te starten.
De dag dat ik eindelijk weer naar mijn lief kan komt steeds dichter bij. <3
Huidige ETA: 1e week van september

Wat voor papierwerk moet er in NL allemaal gedaan worden als ik vragen mag?
Spannend voor zowel jou als Anthea!

Margoooo schreef:
Fitzroy schreef:
Yosemite Valley is sinds vandaag gesloten.
Kijk hier voor actuele informatie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm



Op dit moment is alleen de Valley dicht idd. Tuolemne Meadows is open, Hetchy Hetchy, en de Tioga Pass. Het is echt prachtig daar. Gisteren nog een mooie hike gedaan rondom Gaylor Lakes, geen last van de rook. Ik zou het dus nog steeds aanraden!


[img]m/6gntW3.jpg[img]

[img]m/GaDmQP.jpg[img]

[img]m/FhsidL.jpg[img]

[img]m/4gKOhd.jpg[img]

[img]m/AJiLrW.jpg[img]

Mooi zeg!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:23

AbbyBlues schreef:
knabbelgirl schreef:
Wat voor papierwerk moet er in NL allemaal gedaan worden als ik vragen mag?
Spannend voor zowel jou als Anthea!


Fase 1 is de petitie die de Amerikaanse verloofde moet aanvragen. Zeg maar een goedkeuring om de visum aan te mogen vragen. Dat is goedgekeurd.

Nu komt het pakket naar Nederland voor fase 2: de visum aanvragen. Hiervoor moet ik een medische keuring laten doen en een interview op de ambassade. Hier wordt gecontroleerd of wij wel een echt stel zijn en geen visa fraude willen plegen. Ook moet ik een formulier in (laten) vullen wn de belasting gegevens van mijn verloofde overleggen zodat de ik geen afhankelijke van de staat wordt (zeg maar dat hij me kan onderhouden).

Dat klinkt alsof het meeste werk nu nog gedaan moet worden of niet? Succes in ieder geval :D

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:40

Gefeliciteerd Anthea!!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:44

Abby ook jij gefeliciteerd met je goedkeuring!
En Shilady maar vast succes :)

Het gaat er wel heftig aan toe in Cali met de branden zeg -O-

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:26

Daphx93 schreef:
Ik meld me ook!
Volgend jaar juli met mijn vriendin door Amerika touren!
Voor nu hebben we dit rondje... hebben jullie nog tips/adviezen? :D

[img]m/s0q0xm.jpg[img]

Oeh wat leuk Daphne! Leuk rondje ook :j

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:44

Goede reis Abbyblues! Ben heel benieuwd hoe het met je honden gaat :) En alvast een geweldige huwelijksdag gewenst!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:06

Gefeliciteerd *\o/*

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:20

Hier ook altijd 200 dollar mee :) gewoon voor het geval dat

Wanneer ga je weer Purny?

Hoe gaat het met de andere persoon die voor een K1 visum ging? Of was dat rond en ben ik dat vergeten?

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:00

Ik hoef ook echt geen 6 weken weg te zijn, veel mensen kunnen dat ook gewoon niet om andere redenen dan geld. Huisdieren, werk, andere verplichtingen, niks om op neer te kijken. Net zoals low budget. Op vakantie kunnen gaan is natuurlijk al niet low-budget maar een rijkdom :) Al zou ik echt wel willen dat ik er wat meer geld aan kon besteden hihi

Anthea schreef:
knabbelgirl schreef:
Hier ook altijd 200 dollar mee :) gewoon voor het geval dat

Wanneer ga je weer Purny?

Hoe gaat het met de andere persoon die voor een K1 visum ging? Of was dat rond en ben ik dat vergeten?


Ik denk dat je mij bedoeld? Ik zit sinds 4 september in Noord Californië, we zijn inmiddels getrouwd :))

[img]m/aQzQsF.jpg[img]

En we hebben een hondje geadopteerd :D

[img]m/lgl4Mt.jpg[img]

Ja klopt! Sorry kon niet meer op de naam komen. Wat leuk joh, van harte gefeliciteerd *\o/*

purny schreef:
Ach ik vond de redenering over het hostel een beetje minder waardig.

Volgens mij totaal niet zo bedoeld! Ik zou ook nooit in een hostel gaan, ik heb door mijn gezondheid echt een zo prikkelarm mogelijke omgeving nodig om te rusten, dat vind je niet in gedeelde kamers of een partyhotel. En ik hou ook niet van steeds mensen om me heen, zeker omdat ik de avonden meestal gewoon 'binnen' door breng :)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:43

Verschrikkelijk zeg! Die arme mensen, en dieren!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:13

Josien_ schreef:
Wat is jullie ervaring met vliegen naar Amerika met Delta of KLM?
Enige voorkeuren?

Intercontinentiaal partneren ze vaak op 1 vliegtuig. Vind ze beide erg fijn! Maar koop altijd bij delta, die vind ik net fijnere voorwaarden en service hebben. In de lucht geen echte voorkeur tussen de 2, alleen heeft delta leukere keus kwa eten :')

@Noeps: Gefeliciteerd met je verloving!!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:25

AbbyBlue: Wat fijn dat het zo goed gaat daar joh! En dat is zeker voorbij gevlogen die tijd!

Purny dat zou ik echt niet kunnen haha, hou ervan als ik weet waar ik aan toe ben zowel financieel als kwa hotel zelf. Veel te avontuurlijk voor mij, en vraag me af of dit in hoogseizoen ook nog mogelijk is?

Mag ik jullie op en aanmerkingen voor deze route vragen? Is voor de zomer van 2020, 3 mensen en we willen niet te gehaast moeten doen. WIllen iets van de natuur zien, maar dit is wel ongeveer de limit hihi

Route:
Dag 1 Vliegen op Los Angeles, rijden naar San Simeon
Dag 2 – 5 San Francisco 3 nachten
Dag 5 – 7 Yosemite 2 nachten
Dag 7 – 8 Sequoia 1 nacht
Dag 8 – 11 Las Vegas 3 nachten
Dag 11 – 12 Hover Dam 1 nacht
Dag 12 – 13 Bryce Canyon + Zion 1 nacht
Dag 13 – 16 Grand Canyon South Rim + Horse Shoe Bend 2/3 nachten
Dag 16 – 18 Phoenix 1/2 nachten
Dag 18 – 21 Los Angeles 3/4 nachten
Na 3e/4e nacht vliegen Los Angeles  Amsterdam

Twijfel nog over of we niet beter op San Fransisco kunnen vliegen, weet niet hoe de parkeergelegenheid is daar?

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:44

AirBNB blijf ik toch wel spannend vinden, hoor zulke wisselende verhalen en vind de service en duidelijkheid in een hotel ook wel erg lekker, al zou ik het ook wel eens uit willen proberen

Suusoi schreef:
Nadir schreef:
Suusoi, naar welk eiland ga je? Wij zijn op Maui geweest, dat was supergaaf. Katja is volgens mij op meerdere eilanden geweest.


Big Island, Maui, Kauai en Oahu :)

Ohh wat gaaf zeg! Ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben :) Klinkt leuk in ieder geval

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:26

Talida schreef:
knabbelgirl schreef:
AbbyBlue: Wat fijn dat het zo goed gaat daar joh! En dat is zeker voorbij gevlogen die tijd!

Purny dat zou ik echt niet kunnen haha, hou ervan als ik weet waar ik aan toe ben zowel financieel als kwa hotel zelf. Veel te avontuurlijk voor mij, en vraag me af of dit in hoogseizoen ook nog mogelijk is?

Mag ik jullie op en aanmerkingen voor deze route vragen? Is voor de zomer van 2020, 3 mensen en we willen niet te gehaast moeten doen. WIllen iets van de natuur zien, maar dit is wel ongeveer de limit hihi

Route:
Dag 1 Vliegen op Los Angeles, rijden naar San Simeon
Dag 2 – 5 San Francisco 3 nachten
Dag 5 – 7 Yosemite 2 nachten
Dag 7 – 8 Sequoia 1 nacht
Dag 8 – 11 Las Vegas 3 nachten
Dag 11 – 12 Hover Dam 1 nacht
Dag 12 – 13 Bryce Canyon + Zion 1 nacht
Dag 13 – 16 Grand Canyon South Rim + Horse Shoe Bend 2/3 nachten
Dag 16 – 18 Phoenix 1/2 nachten
Dag 18 – 21 Los Angeles 3/4 nachten
Na 3e/4e nacht vliegen Los Angeles  Amsterdam

Twijfel nog over of we niet beter op San Fransisco kunnen vliegen, weet niet hoe de parkeergelegenheid is daar?



Wij hebben een soortgelijk rondje gedaan, of meer een hoefijzer eigenlijk. Begonnen in Los Angeles en eindigde in San Fransisco. Weet niet echt of het een tip is, maar de Hoover Dam is prima te doen vanuit Las Vegas als uitje. En met een helicopter is het helemaal gaaf maar dat was een decadent verjaarscadeautje :D

Tuurlijk is het een tip! Dank je wel :) Ik zet het er even bij

_Tamara schreef:
Hoi allemaal,

Lees hier inmiddels alweer even een poosje mee voor wat inspiratie, mooie reizen worden hier gepland <3

Ik plaatste hier eerder ook al een post over een cruise naar Alaska vanaf SF en een rondreis rondom SF. Helaas gaat die cruise niet zo 'diep' Alaska in en worden eigenlijk de mooiste plekken gemist. Nu hebben we een heel mooi alternatief vanuit Vancouver gevonden, maar nu zaten we te dubben over het weer. We willen toch ook wel graag de zekerheid hebben om een paar dagen lekker in de zon te liggen :o We hebben al mogelijkheden bekeken om in de USA een week ergens aan het strand te liggen, maar voor minder geld kunnen we dan ook naar Europa vliegen voor een strandvakantie.

Nu heb ik de opties bekeken voor onderstaand plan:
- Vliegen naar Anchorage
- 2 nachten Anchorage (overbrugging voor tijd tussen vlucht en cruise)
- 8 dagen cruise van Anchorage naar Vancouver
- 1 overnachting Vancouver
- Vlucht van Vancouver naar Rome waar we dan nog een weekje net buiten de stad zijn voor de zon

De vlucht van Amsterdam naar Anchorage is met een tussenstop in Frankfurt van twee uur via Condor. Heeft hier iemand ervaring met Condor en overstappen? Heb eigenlijk nooit een vlucht met tussenstop ergens zelf geboekt, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat.... Of zijn er nog mensen met tips voor cruises naar Alaska? :D We willen in ieder geval wel verder richting het noorden/NO dan Skagway/Juneau (dus niet als het ware omdraaien bij Glacier Bay NP). Alvast bedankt! :D

Ziet er leuk uit zeg! Zou bijv Miami niet nog een idee zijn voor de zon? Hoor vaak dat je daar ook goedkoop op kunt vliegen? Ben erg benieuwd naar foto's tegen de tijd dat je gaat!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:37

Ik heb in LA en SLC bij Alamo gehuurd, beide met een (vooraf geboekte) eigen risico verkoop van 5-10 euro per dag erbij. Beide keren heel tevreden geweest :)


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:07

Wat jammer dat je zo'n nasleep van je ongelukje hebt Katja, maar toch veel plezier!

Milka ook veel plezier!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:34

Aulaantje de optie LV en LA combineren is een goede, erg leuk ook! Ik hheb me erg vermaakt in LA destijds :)

Daphx93: Ik zou inderdaad je route wat aanpassen, ik vind het ook wel veel kilometers steeds. Vraag me af of je niet meer in de auto gaat zitten dan daadwerkelijk dingen te doen.

Bluemilk: Zoals gezegd inderdaad beter Florida nog skippen. Dus Cali of misschien juist een rondje in de richting van New York, Pensylvania etc?

@Spekkie: Ik heb tot nu toe rechtstreeks op Alamo.nl en Alamo.com geboekt, dat gaf voor mij de laagste prijzen met het beste pakket. Misschien het kijken waard?

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:05

Annash schreef:
En voor degene die bij Alamo gehuurd hebben (daar zag ik goede ervaringen mee in dit topic), welke extra's boeken jullie erbij? Personal accident en roadside plus?

Alleen afkoop eigen risico, verder helemaal niks :)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:21

Wauwww Titanic die zijn echt fantastisch!

Filmpje op de vorige pagina ziet er leuk uit joh!

Veel plezier nog Daphne!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:00

Balen van je geannuleerde vlucht Shanna! Hopelijk gaat het nu goed!

Ik heb in Amerika een kaart van T-mobile, altijd goed bereik gehad en snel internet gelukkig (LA, NYC en Utah)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:01

Zijn er hier mensen die ook eens met een camper rondgereisd hebben? Wat zijn jullie ervaringen, en waar hebben jullie de camper geboekt (rest wil ik graag zelf boeken/beslissen), gaat om een periode eind mei begin juni

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:48

Ceetje_bokt schreef:
De enige trip waarbij we een camper gehuurd hebben, was Alaska. Het risico van slecht weer en dan kamperen in een puptentje, trok ons niet en waar je in de lower 48 altijd wel een motel kan vinden als je toch een keer slecht weer treft, heb je die keuze niet echt in Alaska. Voor daar was het super: kachel aan kunnen zetten bij koude en regen. Voor de andere staten kies ik liever voor een auto icm tent/motels. Je bent flexibeler omdat je niet altijd je hele hebben en houwen hoeft mee te nemen als je even iets wil gaan doen.

Helder dank je wel

elnienjo schreef:
Het lijkt me niet fijn met 'n camper te rijden en het is volgens mij zeker niet goedkoper dan een SUV en motels. Plus je hebt veel meer vrijheid met 'n auto, want flexibeler.

Zeker waar, maar vriendlief is gek op auto's en wil graag met een camper dus dan offer ik mijn hotels met liefde op. Gaan toch alleen op begin en eindpunt steden in, verder alleen parken etc op Las Vegas na

Ik neem jullie commentaren mee :)

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:03

Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers