.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:09

Wij zijn er eens een week in december voorafgaand aan een cruise geweest, geweldig! Als aanvulling op alles wat al genoemd is hebben wij een taxi genomen naar Abu Dhabi om naar Ferrariworld te gaan, dat was zo gaaf!!

Zijn ook nog een keer door de woestijnduinen wezen crossen met een Hummer (fout gegaan bij het boeken kregen ineens de luxe jeepsafari), aansluitend kon je kameelrijden (voor geen 1.000 euro krijg je mij daar nog op! Brrrr)en zouden we een originele maaltijd bij de bedouinen krijgen. Was leuk daar niet van maar het eten werd aangereden vanuit de stad ;).

Edit: in de zomer lijkt t me idd veeeeeel te warm.

Als je toch nog s gaat, ga eten bij de cheese cake factory. Zo lekker!!!

Insta: ArtbyEvaRoeters



eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:49

TS ben je uiteindelijk nog geweest? Ik ben benieuwd.
Na mijn commentaar in je topic zijn wij inmiddels al weer 2x geweest := (okt. 2017 en dec. 2018) en ook voor komende december staat Dubai weer op de planning.
Graag willen we dan in het marina gebied zitten, wat dichter bij het strand en meer richting Dubai Parks en Abu Dhabi waar we de pretparken willen bezoeken.

Iemand toevallig nog hotel/appartement aanbevelingen, we gaan met 5 volwassenen? Ik las over Hilton the Walk dat het erg verouderd was, zwembad niet verwarmd en de wachttijden bij de liften nogal konden oplopen? Vond het allemaal niet zo positief ondanks een aanbeveling in dit topic.

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 09:17

Ah de Hilton appartementen AnnevM, dan ga ik daar nog even naar kijken. Afgelopen december zaten wij ook in Golden Sands 3 en het appartement was prachtig, de fitnessruimte (belangrijk voor de mannen) ook maar we werden een beetje kriegel van de hoeveelheid zeer aanwezige indiƫrs, vooral bij het ontbijt.
Dit keer willen we graag dichter bij het strand en de pretparken (i.v.m. taxivervoer) zitten. Ik ben benieuwd of die waterparken in december goed te doen zijn, ik vond het wel prima weer, maar het had best een graad of 5 warmer mogen zijn.
Wat ben jij dapper DanielleB, in juni :O. Zelfs de taxichauffeur zei tegen ons dat het in de zomer niet te doen was.

Taiwan klinkt ook heel goed merel_gomez.

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:52

Toch nog even een aanvulling voor degene die er over denken naar Dubai te gaan. Ik heb zojuist weer voor komende kerst en oud en nieuw geboekt en verbaasde me over het voordeeltje waar ik tegenaan liep. Allereerst is er met transavia behoorlijk voordelig te vliegen rond die tijd en dan vond ik een vreselijk betaalbaar hotel dat, omdat wij dit keer vnl. voor de pretparken in dubai en abu dhabi gaan voor ons ook nog eens heel gunstig lag nl, tegen Dubai Parks & Resorts aan. Het gaat hier om Rove at the Park, een spiksplinternieuw hotel voor een hele gunstige prijs. Goedkoper vond ik in deze klasse niets in Dubai.
Wellicht heeft iemand iets aan deze tip.

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:54

DanielleB schreef:
Een volledige reis of heb je hotel en vliegtickets apart geboekt?
Apart geboekt, momenteel zijn er alleen nog hele dure pakketreizen te boeken met een vlucht van emirates. Die worden naar eind mei toe vaak wel goedkoper maar ik zat nu, vlucht + hotel + prive transfer van en naar luchthaven nog onder de 1.000 euro p.p. terwijl ik vorig jaar voor de goedkoopste pakketreis ruim 1.200 euro p.p. betaalde. Ik wilde dus liever niet langer wachten.
Edit: we gaan 10 nachten

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 06:41

In december is het niet extreem warm in Dubai (20-25) en vooral s avonds koelt het snel af. Ook vind ik het helemaal niet extreem duur, al kan je het er wel extreem duur maken maar dat kan overal toch? Uit eten is net zo duur als in Nederland en een taxi is spotgoedkoop.
Ballonvaren lijkt me prachtig, maar dan niet met 20 in een mandje dus dat sla ik maar over haha.

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 08:17

Het meest centraal zou je zitten bij de Dubai Marina aangezien je ook naar de pretparken wilt en ook naar de oude stad, die twee liggen het meest uit elkaar. Maar het marina gebied is duur! Je zou kunnen kijken om in Al Barsha iets te kunnen vinden. Wij hebben ooit eens in Centro Barsha by Rotana gezeten en dat was een prima hotel, zwembad op het dak en op loopafstand van de mall of the emirates waar je ook lekker en betaalbaar kan eten. Taxi's vallen reuze mee daar dus dat is even een afweging die je moet maken. Een taxi van de oude stad naar dubai parks & resorts waar de pretparken zijn kostte vorig jaar rond de 40 euro enkele reis. Een taxi van de oude stad naar het marina gebied kostte vorig jaar rond de 25 euro enkele reis.

Edit, ik zou zeker 7 dagen gaan, je aankomst en vertrekdag vallen vaak al een beetje in het water. Maar ik ben dan ook Dubai fan :D

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:44

Ik loop niet hand in hand met mijn man in Dubai en wij respecteren de wens voor bedekte knieen en schouders. Je ziet steeds meer mensen die zich niet hier aan houden en half bloot over straat gaan maar ik vind dat persoonlijk niet respectvol. Ik ben in Bollywood en Motiongate geweest en lang lang geleden in Ferrariworld in Abu Dhabi. A.s. december staan naast deze ook six flags, warner bros abu dhabi en IMG Worlds of Adventure (met marvel :D) op de planning. Het safaripark trekt me niet zo en er is kennelijk ook een tropical rainforest park maar ook dat past niet meer in de planning.

Bollywood vond ik erg leuk maar vnl. virtuele/3D attracties en vooral veel dans en show dus daar moet je van houden, geen rollercoasters oid. Motiongate vond ik erg leuk omdat daar veel kleine filmmaatschappijen zitten en de thematisering erg leuk is.

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:21

Josien_ schreef:
Ik zag dat Transavia ook vliegt naar Dubai, iemand hier al eens mee gevlogen?

Ja, beetje krap maar voor dat geld prima. Enige nadeel is dat je op de terugweg langer onderweg bent ivm tanken in bulgarije.

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:12

Echt alleen op vakantieben ik er nooit geweest maar ik ga er gerust savonds alleen over straat en voel me dan helemaal niet onveilig.

Insta: ArtbyEvaRoeters

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:43

Voor 25 euro heb je een heerlijk ligbed en handdoek op het publieke deel van jumeirah beach, bij de boulevard zeg maar. Drankjes en eten aan je bedje te bestellen en zeer schone toiletten.

Insta: ArtbyEvaRoeters


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, dazzy, Esplen, janneke_S, JPitty, LV19952, moonsparkle, Muronia, mvdende, Schuur_, sinnekinne, Tazzey, Unicorn79, unofficial79, Varekaj, Varenka, veerledec, xxxmh, YaraNls en 73 bezoekers