Ervaringen escape room?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:35

KarinW86 schreef:
Helaas beide rondes niet gehaald, vond het wel erg leuk



Ver gekomen? Of lang niet gehaald :)?


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:45

KarinW86 schreef:
1e ronde hadden we niet de juiste locatie. We dachten het wel goed re hebben opgelost maar dus blijkbaar niet hihi.

Ronde 2
Nog 2 vakjes moesten iig nog open.



Ooh dus jullie stonden op de verkeerde plek :')?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:16

KarinW86 schreef:
Hebben nu onze fout gevonden. Hadden wel alles goed



Maar verkeerd ingevuld?
Ik weet niet of iedereen al is geweest, anders maar even via PB :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:58

Veel plezier Sanet, laat je weten hoe het was *D? Ben vooral benieuwd na The Courtroom!

NK eerste rondes zijn afgelopen dus er mag over gepraat worden.
Wat betreft de slechte review die hier eerder geplaatst werd: Ik kan mij vooral vinden in de hoogte van de tafels van ronde 2. Ik kon de koffer ook niet goed van bovenaf bekijken en dus ook de teksten niet lezen. Ronde 2 vond ik ook niet super leuk of spectaculair, maar wel goed bedacht als je iets moet met zoveel teams.

De eerste ronde vond ik echt heel gaaf. Tankstation en gemeentehuis waren we als eerst, die hadden we heel snel door. De voicemail hadden we heel veel moeite mee. We hadden uiteindelijk nog 9 minuten over. Sommigen hadden 40 minuten over, dat snap ik dan niet echt hoe dat kan.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:24

Ben het met je eens Elise, 40 minuten over is volgens mij echt niet haalbaar wanneer je eerlijk speelt. Toen wij speelden waren er 2 teams met 40 minuten over.

Wij waren in de latere weekenden en bij ons hingen er 2 doolhoven. Geen tekst op de boxjes trouwens. We hadden het goede draadje al wel gekozen maar kregen helaas de nijptang niet op tijd los.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:54

Ik weet alleen ook niet zo goed hoe je dat zou kunnen voorkomen met teams over meerdere weken verdeeld.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:26

KarinW86 schreef:
Wat was uiteindelijk het goede draadje? Zover zijn wij niet eens gekomen hihi



Geel was het goede draadje inderdaad.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:36

KarinW86 schreef:
Ah ok! Bedankt hihi
Benieuwd naar ronde 3


Het is jammer dat ze de gemiddelden van de 3 rondes niet gebruiken voor de finale. Ik merk dat mijn (over)enthousiasme niet meer heel erg groot is.

Ik vind het wel leuk, maar niet dat ik er na uit kijk zoals ronde 1 en 2. Maar het spel is voor mij al gespeeld.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:17

Het NK pakketje ontvangen. Ik denk dat daarmee ook mensen bizar snelle tijden neer gaan zetten want als je wil kan je van te voren al het een en ander uitvogelen en puzzelen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:03

Komen jullie op de website?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:08

ZIP bestand is bij ons beschadigd, meer hier last van?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:22

Wij gaan lekker *D. Niet heel snel denk ik, maar het is wel leuk!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:30

Wij ook klaar! 2 uur en 20 minuten.

Vond het erg leuk! Nog wel een vraag open waar ik graag antwoord op wil.

En een foutje in de woordpuzzel.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:35

Horse_Driver schreef:
Oeh wat leuk! Ons team deed ook mee met het NK, sowiso zijn we fanatieke spelers. 1e ronde hadden we verprutst, 2e ronden heel snel gedaan. Nu de 3e ronde een tijd van 20.37 gefinished, hopen dat dat de 1e ronde compenseert! Duimen *\%/* en dat we het goed hadden natuurlijk hahaha :=



Snelle tijd! Maar helaas maak je geen kans meer op de finale als je ronde 1 of 2 niet gehaald hebt.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:37

Wie mag ik een pb sturen met een vraag :)?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:21

Ik denk ook wel dat het openbaar kan.

Wij hadden bij de verdachten 3 mensen over. Weten jullie nog misschien hoe jullie van Boomen en van Dijke hebben geëlimineerd? (Wij denken dat de Bruin de goede was)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:24

KarinW86 schreef:
Wij hadden er ook 3 over inderdaad

Maar ook de bruine uiteindelijk eruit gehaald, meer door met instagram te kijken



Wij ook, door de meeste views.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:32

Horse_Driver schreef:
Wij hebben ze alle 3 uitgepuzzeld, en uit de andere 2 kwam niks logisch en bij de bruin was het meteen duidelijk



Dit hebben wij inderdaad ook gedaan. De overige twee konden wij niet elimineren dus we hebben in groepjes alle drie de insta accounts ontcijferd.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:33

Peony schreef:
Uit hoeveel cijfers bestond jullie containercode?



5

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:57

Deborah2 schreef:
Ook klaar, wij hebben hem wel echt geëlimineerd! Waren ook pas na 8 uur begonnen... Kwamen op dezelfde uit als jullie.



Zou je kunnen vertellen hoe je die 2 hebt weten te elimineren? Wij kwamen er niet uit.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 07:18

Deborah2 schreef:
Uiteindelijk maar 1 over gehouden op basis van de vingerafdruk. Jullie niet dan?



Nee 3 vingerafdrukken vonden wij nog terug.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:11

Ik zal het proberen uit te leggen *D


Ronde 1, 2 en 3 mocht elk deelnemende team spelen. Als je ronde 1 en 2 gehaald had, deed je nog mee voor de finale. De overige teams deden ronde 3 voor spek en bonen.
De 75 teams die ronde 3 het snelst hebben gedaan, gaan door naar de finale. (Alleen als je ronde 1 en 2 gehaald hebt telde dit)

Ronde 1
Ronde 1 moesten we op een veld staan en om de afgesproken tijd kregen we een appje.
Daarin stond een plattegrond van het veld met een kruis. Bij dat kruis stond een grote kist met kranten erin, elk team mocht 1 krant meenemen.

In die krant stond bijvoorbeeld een coupon van een tankstation, als je daar heen reed kreeg je een envelop met aanvullende informatie en een blacklight.
In de krant stond een QR code, als je die scande kwam je bij een filmpje waar de psychopaat te zien was bij het gemeentehuis. Dus dan moest je naar het gemeente huis rijden, daar hing een puzzel die je weer kon oplossen met een blacklight.
Telefoon nummer bellen voor een code die je weer moest ontcijferen en allerlei van dat soort dingen.
Door middel van de puzzels en artikelen in de krant, kwam je aan coördinaten. Als je die had moest je naar de plek van de coördinaten rijden en daar moest je dan binnen de 1,5 uur zijn.
Ik vond die opdracht heel tof!

Opdracht 2
Opdracht 2 was op de locatie van de coördinaten van opdracht 1. Er was een bomkoffer met allerlei vakjes met sloten. Dit kwam aardig in de buurt van een escaperoom, alleen dan speelde alles zich af in de koffer. Door middel van zoeken en puzzels kreeg je steeds weer een vakje open en kon je weer verder. Uiteindelijk moest je de bom ontmantelen door 1 draadje door te knippen. Er waren draadjes in verschillende kleuren, knipte je de verkeerde door dan was je af. Hier was een uur beschikbaar voor


Opdracht 3
Opdracht 3 werd thuis gedaan, alle 600 teams gisteravond om 19:00
Vooraf hebben we een pakketje ontvangen met bewijsmateriaal en een email met een link.
Om 19:00 begon het spel en ontvingen we het politie dossier met extra bewijsmateriaal.
Door de combinatie van het ontvangen pakketje en het politie dossier konden puzzels worden opgelost.
Eerst moesten we er achter komen op welke locatie de psychopaat als laatste was gelokaliseerd. Elke puzzel gaf een locatie, tijd en datum weer. Wanneer alle puzzels waren gedaan kwamen we uit op Rotterdam.
Een email lijst gaf aan naar welk email adres je een mail moest sturen voor Rotterdam, als je een verkeerde locatie koos, kreeg je een vals dossier. (Dus een dwaalspoor)
Daarna ontvingen we een dossier, er was een handlager actief binnen de politie. We moesten door middel van puzzels en elimineren er achter komen wie de handlanger was. (Bijvoorbeeld, blauwe ogen, postcode tussen 0453 en 7683).
Als we wisten wie de handlanger was dan moesten we naar dat Instagram account gaan om verder te puzzelen (Verkeerd persoon, was verkeerd instagram account en dus weer een dwaalspoor).
https://www.instagram.com/odebruin/

Hier moesten weer 5 puzzels worden opgelost, als je dat goed deed kwam je op het volgende instagram account.
https://www.instagram.com/psychofreak2019/
Door middel van draaischijven kon dit opgelost worden en dat antwoord moesten we sturen aan de spelleiding.

[ img ]



Gisteravond kregen we laat nog een email dat onze code klopte *\o/*


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:12

KarinW86 schreef:
Elise_K schreef:
Wij ook :')

Fout in de woordenpuzzel waren we ook even door op het verkeerde been gezet.

Wel gek dat op hun eigen website al staat dat de 3e ronde zich afspeelt in de haven van Rotterdam en dat je het grootste gedeelte van de tijd dat moest gaan ontcijferen? :=


Fout in woordenpuzzel?



Technican ofzo moest het zijn, maar er stond Teehnican.

@Karin, finale zijn echte escaperooms? Ik vraag me af of dat zo is. Is volgens mij niet haalbaar met 75 teams.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ervaringen escape room?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:49

Dat is dan wel weer jammer ja. Heeft dat zo de hele avond online gestaan?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:17

Iloveiswan schreef:
Hier nu 2 escape rooms gedaan en allebei ontsnapt *\o/*

Afgelopen zaterdag als enige team van die week ontsnapt bij kampen bij het escape schip kampen.

59:10 _O-
Was heel leuk maar erg klein en smal. Waren met 6 maar met 4 is echt veel beter.



Ik heb die als test team gedaan. Hij was toen nog veel moeilijker, dus dat hebben ze daarna aangepast.

Ze boden hem aan van 4-8 personen maar wij deden met 5 en dat was al de max. Dat hebben we ook aangegeven bij de evaluatie.

Welke heb je nog meer gedaan :)? Kampen in de toren ook?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 bezoekers