Het Egypte topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:54

cindyy_1993 schreef:
Oooh jaa Egypte <3 Ik hou van het land... De mensen... Geweldig land!
Ik ben er nu 3 keer geweest en ga in februari voor de 4e keer.
De eerste 2 keer in het hotel Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort bij Marsa Alam/Port Ghalib, afgelopen februari een rondreisje gedaan van 8 dagen waarvan ook een Nijlcruise. Eerst 2 dagen Caïro, toen op het vliegtuig naar Luxor, daar 2 dagen van alles bekeken en toen richting Edfu, Kom Ombo en door naar Aswan. Super gaaf om gezien te hebben, zou het zo nog een keer doen! (Tip: Boek niks bij Egypte.nl... Hebben we heel gedoe mee gehad en schijnen failliet te zijn)
En aankomende februari gaan we weer naar hetzelfde hotel als de 2 keren daarvoor <3

Vanaf dat hotel kun je lopend naar de schildpaddenbaai, Marsa Mubarak (20 min lopen over het strand ong) en daar heb je kans om een zeekoe tegen te komen!
Ook een paar jaar geleden naar Sataya Reef gegaan.. Zo gaaf.. En de laatste keer bij dat hotel ook paardgereden door de woestijn.


Wij gaan in mei naar Fayrouz Plaza, heb er zin in. Al vaker in Marsa Alam en Egypte geweest. Nog niet naar dit hotel, wel naar marsa mubarak.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Paardloos


Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:15

Ik ga juist voor de onderwaterwereld ( en de zon). Er is meer te zien in Egypte dan bijvoorbeeld Bonaire. Ligt er wel beetje aan waar je naartoe gaat in Egypte.

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:25

Booooo schreef:
Amira_ schreef:
Leuk een Egypte topic!

Wij zijn dit jaar eind januari voor het eerst geweest en is heel goed bevallen. Wel was het ons nog iets te koud dus we zijn voor 2019 aan het kijken in maart. Helaas niet zo'n groot budget door verbouwing en nieuwe badkamer die eraan komen in januari. Dit jaar waren we trouwens naar Royal Tulip Beach Resort.

In welke plaats ligt dat hotel?


Marsa alam. Ben 2 keer in dat hotel geweest, erg goed bevallen

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:00

Mensen die op de resorts in Egypte werken zeggen dat het vaker voorkomt dat mensen ziek worden van verschil weer, hele dag in zon bakken en veel eten en drinken (alcohol). Ik ben nog nooit ziek geweest in Egypte en eet alles wat ik wil in resorts. Daarbuiten moet je misschien beter opletten wat en waar je eet.

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:42

Getup schreef:
Nu ben ik gewoon even benieuwd naar wat er zo geweldig is aan Egypte, als je op een resort zit en blijft? Ben er dus nog nooit geweest :-)

Maar een hotel met zwembad en lekkere drankjes en mooi weer is toch overal het zelfde?


Onderwaterwereld (mooier dan in Caribisch gebied als je naar juiste plekken in Egypte gaat). En lekker weer en eten.

En ik zou als je Caïro en cultuur wil zien een nijlcruise maken (vind ik te ver vanaf kust voor een dag)

Paardloos


Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:17

cindyy_1993 schreef:
Nog 2 nachtjes slapennn *\%/* Zaterdag vliegen we weer naar Egypte, Three Corners Fayrouz Plaza Beach Resort :D Echt onwijs veel zin in... Voor mij de 3e keer naar dit hotel en voor mn ouders al de 8e of 9e keer :D


Wij gaan hier in mei naartoe. Zin in. Jullie ook veel plezier, maar komt vast goed

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:54

TamaraFloor schreef:
Die zwaar bewapende mannen stonden er al jaren terug! Zeker 13 jaar of meer geleden! Dat is dus zeker niks nieuws.
Ik zag dat het weer niet zo warm is de komende 2 weken. 21 graden?
Hopelijk word het nog wat warmer dan!
Wij hebben geboekt voor 11 mei voor 15 dagen! Dat was maar 75 euro of zo duurder dan de 12 dagen.
Weer naar royal tulip Beach resort!


Wij gaan 15 mei naar fayrouz, hiervoor 2 keer naar royale tulip geweest

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:56

x_Jeanine_x schreef:
Heeft er iemand tips voor Egypte in oktober dit jaar, vertrek ongeveer 16 oktober, zusje en ik gaan samen op vakantie als alles goed is etc en vrij krijgen haha.

Dus zoek leuke tips, liefst all in, 8 dagen en budget is tot 700 euro ongeveer.
Wanneer kan je die periode het beste boeken?

En is het te doen 2 meiden samen, 23 en 28 jaar dan? Mag ook per pb.

We neigen namelijk nu richting Turkije, maar Egypte behoort eventueel ook tot de optie.


Royal tulip is ons altijd erg goed bevallen. Eind mei weet ik of fayrouz plaza ook goed is

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:55

Je moet toch in dezelfde rij. Of je nu visum hebt of niet

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:46

Marsa alam. Wij gaan volgende week voor de derde keer. Nu naar fayrouz plaza, vorige 2 keer naar royal tulip beach.
Super voor als je lekker weer wil en mooie onderwaterwereld

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:01

Wij zijn hier ook geweest en viel tegen, zeker na alle positieve din g en die er worden gezegd. Waren veel Nederlanders die al jaren kwamen, maar ook zeiden dat het elk jaar minder werd. Veel te druk. Om half 7 in de ochtend alle bedjes al bezet.

Wij zijn veel positiever over royal tulip, is 10 minuten verder van vliegveld, wat kleinschaliger

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:15

cindyy_1993 schreef:
Bijzonder, hebben wij nog nooit problemen mee gehad :oo
Mijn ouders komen er al sinds 2014 en nog steeds 1 a 2 keer per jaar zijn ze er, en heb ze niet gehoord dat het minder is geworden... Nu gaan zij wel meestal buiten de drukke tijden om; tussen oktober en mei meestal, dus altijd genoeg bedjes die vrij zijn. Ook mijn broer en schoonzusje al jaren; ook nooit wat negatiefs!


Wij gaan ook buiten de vakanties, maar er werden zelfs nog halverwege oude bedje opgeknapt en bij gezet. Dit omdat er veel mensen rond liepen met handdoek en nergens terecht komen. Ik ben altijd vroeg wakker en lig vaak om 6.00 al in de zee. Als ik eruit kwam lagen er veel mensen al buiten te zonnen/lezen. Weet dat zo'n vroeg opkomt en ondergaat en mensen hier op in stellen, maar heb nog nooit gezien dat er al zo vroeg bedjes gereserveerd werden/ mensen lagen te zonnen

Paardloos

Tiahastrona
Berichten: 1532
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 22:05

Hurgada is meer toeristisch, Marsa Alam koraal en onder water nog mooier. Ligt er beetje aan wat je wil.

Paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karlos en 92 bezoekers