Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:24

NewYork schreef:
Leuk dat er weer wat leven in dit topic is. Voor mij is het bijna zo ver. De 20ste vertrek ik met mijn vriend naar curaçao voor 5 maanden stage!

Leuk om al die dingen te lezen en ik ben heel erg benieuwd!

Vertel..
Wat ga je doen en waar ga je wonen etc? :)


verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:02

yvonnepuntnl schreef:
Vinden jullie het niet te warm (ook voor de paarden) om daar te rijden?

De paarden zijn de warmte daar wel gewend.
Ook als je daar voor een lange periode zit wen je heel gemakkelijk aan de warmte

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:07

Je mag maar bepaalde afmetingen van een koffer of tas meenemen. Dit staat allemaal op de pagina van je vliegmaatschappij ;)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:42

Jahoor, ik heb altijd het zelfde.

Grote koffer, tas met laptop en mijn camera tas :)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:44

iPad is ook handig idd. Kun je in het vliegtuig naast films en series ook nog eens op je iPad.

Vlieg je met KLM?

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:46

xxNANDOxx schreef:
Wat leuk dit topic! Ik vertrek over 5 weken ook voor 5 maanden naar Curaçao! :D

Ik ga daar 1 dag in de week naar school en 4 dagen werken. (waar hoor ik pas als ik daar ben, dat wordt door de school geregeld)
Voor mij de eerste keer Curaçao, en de eerste keer zo lang van huis af, toch wel spannend! Maar ik heb er veel zin in!

Wat ga je doen op die school? En waar ga je werken?

Klinkt als of het ook iets voor mij is :)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:03

Als je graag met Arke vliegt wel..

Naar Curacao wil ik met KLM en niet met Arke Fly ☺️

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:21

Navanja schreef:
Ik ben inmiddels ook weer terug op Curacao, na twee maanden Nederland! Waar ga je stage lopen 1234? En vanaf wanneer?! Leuk!

Wat doe jij op Curacao? :D

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:31

manzano schreef:
Morgen lekker naar portomari. Is wel een favoriet van mij.

Was eerder ook mijn favoriet. Maar ik ga nu het liefst naar Cas a Abao :) Heerlijk strand!

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:02

briitje schreef:
Hoi bokkers,

Curacao staat echt hoog op ons vakantie lijstje. Echter moet het financieel wel haalbaar zijn.

Vandaar paar vraagjes aan de mensen welke hier al zijn geweest.
Gemiddeld is het hotel met vlucht €1000,- p.p.

Hoeveel kosten aan eten zou je hier nog bij moeten berekenen?
Ik wil ongeveer 7-9 dagen gaan. Heb nogal snel heimwee :P. Is dit te kort? Of het is wel mogelijk?

Waar je rekening mee moeten houden is dat je al twee dagen kwijt bent aan reizen :)
Ik zou persoonlijk nooit kiezen voor 7 of 9 dagen.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:59

briitje schreef:
Daar heb ik wat aan. Thanks :D!

Tips voor een mooi, luxe hotel? Welke omgeving kan je t beste zitten?

De ligging van het hotel/appartement hangt ook af wat jullie wensen zijn tijdens de vakantie.
Wat wil je gaan doen? Wil je hele dagen op 't strand liggen en een middagje naar Willemstad?

Of wil je ook het eiland gaan ontdekken? Dan zou ik, afgaande op je budget, eerder een plek zoeken die minder luxe is, maar gewoon goed is zodat je daar nog wat kan gaan doen.. Want om naar Curacao te gaan en daar alleen op het strand te gaan liggen is echt dood zonde..

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:45

manzano schreef:
Grappig hoe je perceptie kan verschillen..... wij vonden de wegen juist relatief goed. Hadden veel slechter verwacht.

Ik vind de wegen ook prima. Een 4x4 vind ik persoonlijk ook wat overdreven :)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:35

Zahlina schreef:
Ik woon heerlijk op banda abou, gelijk weer de hele andere kant op. Zelf ook hekel aan jan thiel, al die toeristen, niet mijn ding. Kan nu zo de kids in de auto gooien en zit op nog geen 5 minuten rijden van verschillende hele mooie stranden. Kom nu gem. 1a2 x per week in de stad om boodschappen te doen.
Voordeel van deze zijde vind de ruimte, in nederland woonde ik ook ruim, zonder buren nu weer, 1 ha grond, heerlijk op een heuvel, nu nog 2 huizen maar na het verbouwen breken we er 1 af en zijn bezig met 5ha aangrenzend bij te huren.
Doel is om ze veel mogelijk zelf voorzienend te leven, met dieren voor het vlees en melk en eieren, grote moestuin en veel fruitbomen.
Hebben een echt antilinaans oud huis, moet nog heel veel gebeuren maar ja poko poko

Gaaf! Dat lijkt mij ook wel wat :)

Je zit, mijn mening, inderdaad op het mooiste stukje van Curacao!

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:06

Josien_ schreef:
Om te wonen snap ik dat je ergens anders wil zitten maar als tourist is Jan Thiel prima.
Wij gaan in oktober naar een accommodatie vlakbij Mambo beach.

Ik ben meerdere keren op Curacao geweest. Maar ik vind Jan Thiel als toerist helemaal niks.
Wij zitten eigenlijk standaard op Coral Estate, en dat bevalt na al die jaren nog steeds prima. Dat gedeelte van het eiland heeft naar mijn mening ook de mooiste stranden.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:36

manzano schreef:
verstijnen schreef:
Ik ben meerdere keren op Curacao geweest. Maar ik vind Jan Thiel als toerist helemaal niks.
Wij zitten eigenlijk standaard op Coral Estate, en dat bevalt na al die jaren nog steeds prima. Dat gedeelte van het eiland heeft naar mijn mening ook de mooiste stranden.


Karakter <3 <3 <3

En lekker om de hoek bij Daaibooi en PortoMari. Heerlijk daar.

Ja, Karakter is geweldig!
PortoMari vind ik op drukke dagen wel minder.. Maar Cas Abao blijft ook een favoriet.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:24

Zahlina"
[quote="verstijnen schreef:
Zahlina schreef:
Ik zit zo'n 5 km verder dan jullie Woestein, ondertussen 2 heerlijke buien gehad.
Maar dat zie je hier wel meer, buien die maar over een klein deel van het eiland heen gaan.

Het bevalt mij wel goed, je moet wel zorgen dat je iets te doen hebt hier anders wordt je GEK!!!
Toen ik nog bij het Sea Aquarium werkte heb ik verschillende vrijwilligers gehad waarvan de partner hier voor een periode aan het werkt waren.
We hebben 600 paarden op het eiland dus er valt best wel wat te doen met paarden.
Je zou naar Harmonia kunnen gaan, dat is niet zo ver bij piscadera vandaan en ze organiseren ritten.
Mocht je willen, laat het me dan weten, misschien ga ik wel mee, heb al zo'n anderhalf jaar niet meer op een paard gezeten.

Mag ik vragen waarom jij naar Curacao bent gegaan? En wat doe je zoal om de kost te verdienen? :)


Ik ben voor de liefde naar Curacao gegaan, mijn oude jeugdliefde woont hier nu al zo'n 8/9 jaar en heeft hier zijn eigen goed lopende bedrijf.
Ik heb zelf een jaar de educatieafdekling van het Sea Aquarium gerunt maar sinds maart werkzaam in het bedrijf van mijn vriend en bezig met het opzetten van 2 verschillende bedrijven, 1 is vastgoedmanagement (alleen eigen vastgoed van mijn vriend) en de tweede kan ik nog niets overzeggen, tis een (al zeg ik het zelf) briljant idee wat dit eiland echt nodig heeft maar wil niet dat iemand anders er mee van tussen gaat.
Maar om eerlijk te zeggen ik speel nu een beetje de desperate housewife.[/quote]


Hi Zahlina, hoe is het met je 'briljante idee' heb je het van de grond kunnen krijgen?

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:35

manzano schreef:
Kan ik me voorstellen als je zo'n fysieke baan hebt inderdaad. Wat doe je?? (staat vast ergens in het topic, maar weet niet meer)

Iets met katten? :D aan het onderschrift te lezen iig.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:38

Hoe lang woon je al op Curacao, Picobello?

Ik zou er ook graag willen wonen. Ik heb altijd gezegd, mocht het zo zijn dat om welke reden dan ook mijn relatie stuk zou lopen en we het huis moeten verkopen etc. Ik mijn koffers pak en verhuis naar Curacao. Voor als nog gaat dit pas gebeuren als we met pensioen gaan :D

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:51

Naomi_Haffie schreef:
Hoe is curaçao in februari ?

Ik wil erg graag weg ergens februari maar wel naar de zon en warmte dus ben een beetje aan het zoeken van hoe of wat

Wij zijn jaren lang midden februari naar Curacao op vakantie geweest voor meestal 16 dagen. Perfecte tijd.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:57

ClauH schreef:
Citaat:
Wellicht kan je trouwens ook nog kijken naar een huis of appartement via AirBnb bijvoorbeeld?


Ik denk inderdaad dat dat beter bij ons past. De genoemde resorts vind ik toch wat massaal...

Coral estate! Wij komen er al jaren, bevalt super goed. Als je een auto gaat huren is er een supermarkt dichtbij.

En bij rooftop en karakter kan je meer dan prima eten :)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:31

stijntilla schreef:
Heerlijk om de verhalen te volgen! Aantal jaar geleden naar Curaçao geweest (coral estate Villa gehuurd) en zojuist een vakantie geboekt naar Acoya Curaçao Resort, Villas & Spa, voor over 19 dagen! Heel veel zin in. Maar eens op zoek naar de leuke strandjes! We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd, dus kunnen een aantal dagen op pad.

Leuk! Welke villa hadden jullie destijds?


verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:04

stijntilla schreef:
Bedankt over de tip van de schildpadden bij Playa Grandi! Was heerlijk vanmiddag. Daarna gezellig met de varkens in de zon gelegen bij Porto Marie!

Die zijn zo leuk!!

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:35

In welk opzicht vind je het snel veranderen, Picobello?

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:41

Dat zelfde geldt ook voor Mexico. Ik ben in beide landen vaker geweest en voor beide geldt ook dat je rekening moet houden met de criminaliteit. Maar weetje, dit geldt ook voor een stad als Amsterdam, Rotterdam of Groningen.

Je moet je gewoon inlezen en waar nodig aanpassen. Dat heeft 1234 al aangegeven, leg geen waardevolle spullen in het zicht en ga niet met dure sieraden lopen. De kans dat je dan wat overkomt is net zo groot als dat je vandaag of morgen onder een auto komt.

Curaçao en Mexico zijn wel twee totaal verschillende (vakantie)landen. Waar twijfel je tussen?

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:17

Blue_flower schreef:
Paris_ schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, kwam er toevallig bij terecht :+

Is Curacao nou echt zo onveilig als wordt gezegd? Is het onmogelijk om bv. 's avonds op een terrasje wat te drinken? :o
Wij twijfelen tussen Mexico en Curacao. Staan beide natuurlijk niet bekend om de veiligheid, maar lijkt me beide zo mooi!


Willemstad voelde voor mij erg onveilig ‘s avonds. Hebben toen enkel de auto geparkeerd, de brug bekeken en daar bij een restaurant gegeten. Maar voor de avond feestjes moet je bij de stranden zijn. Wil je veel feestjes, dan zou ik een resort vinden wat op loopafstand van Jan thiel of mambo (mambo is volgens mij net wat meer uitgaan). Wil je gewoon gezelligheid is Jan Thiel ook echt een aanrader.


Heb je al veel reiservaring? Waarom voelde jij je onveilig. Wat was de reden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, ChanelR, ellen05, Evilou, Femke_Tweety, History_, Jacquelinee_, pamts1, xxmichellexx, Yontheke en 70 bezoekers