Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:42

Weer terug in Nederland :7 Mis de warmte nu al! Heb iig in Curaçao maximaal geprofiteerd van de warmte haha. Gisteren tot 17:00 in de zon gelegen, om 17:30 kwam de taxi.


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:30

Oké de jetlag speelt wel op. -O-
Ben echt zo moe. Zou zo kunnen slapen als k het zou toestaan. Maar wil gewoon normale tijd naar bed gaan.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:59

Ik had in de middag na aankomst even twee uurtjes geslapen. (maar in vliegtuig ook heel veel geslapen, soms was er ineens een paar uur voorbij haha) en toen rond half 10 's avonds weer gaan slapen. (had het toen al paar uur uitgesteld) Meteen als een blok in slaap gevallen. Volgende dag nog steeds super moe. Gelukkig ging k gisteravond nog de deur uit waardoor k pas 22:15 thuis was, anders was het weer zwaar om wakker te blijven haha.

Wilde eerst ook doortrekken op de eerste dag van aankomst maar dat lukte niet, ik was zó moe dat 't beter was om dan maar ff te gaan liggen.

Maar, ik was de dag na aankomst gewoon weer gaan werken, dus rond 7:00 weer bed uit gegaan toen. Collega's verklaarden me voor gek, dat k niet nog een dag had vrij genomen :') misschien als k dan wat meer had kunnen doorslapen dat k er dan minder last van had.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:28

Ik had precies een perfect plekje bij het raam :D waarbij ik precies in een lekkere houding kon leunen. Heerlijk! Kon goed slapen dit keer dus. Zelfs het ontbijt daardoor gemist haha. Op de heenweg kon ik niet goed slapen. Er zat toen net wat teveel ruimte tussen de zijwand en de stoel,om lekker te leunen.

Was blij dat ik mijn plekje niet had afgestaan. Er werd door een stewardess gevraagd aan het begin, of ik of iemand die aan het gangpad zat, wilden ruilen met iemand achterin het vliegtuig, omdat hij graag bij z'n vriendin wilde zitten (die zat naast mij in het midden). Gelukkig aangegeven dat ik niet voor niets een plek bij het raam heb gekozen. (de ander zat niet bij het raam)
Laatst bijgewerkt door 1234 op 03-02-19 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:33

Haha op de heenweg was het ook niet vol in het vliegtuig. Mochten nog wisselen van plek als we dat wilden. Helaas niet naar first class. XD

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:56

Wat vervelend dat het niet overal goed is gegaan!
Bij het hostel waar ik sliep hadden ze contact met meerdere organisaties waar ze auto's verhuurden en zij verhuurden zelf ook wat auto's. Maar weet niet wat die organisaties waren.
Ik kan je helaas niet helpen, w.b.t. last minute autohuur.
Anders bij t vliegveld? Daar zijn ook allerlei autoverhuurders. Maarja wel zonde van je vakantietijd!

Let bij de stranden iig ook op je spullen (heel cliché, maar toch)! Bij een hostelgenootje zijn haar spullen gejat bij Mambo Beach, terwijl ze even in het water was. (ze was alleen naar het strand gegaan, toen ik net was vertrokken naar NL). Dus die zat ineens zonder mobiel, pinpas, geld, bril, etc. -O- We hadden het er nog over gehad, op de dag dat k vertrok. Over wat ze met dr spullen kon doen als ze het water in zou gaan. En dan toch... :(:)



Ik ben zo blij met de foto's van het duiken van vorige week <3 :D (@ Playa Grandi/Piskado)

[ img ]


[ img ]

Ontzettend vet :D Had die foto's zondag binnengekregen van de fotograaf.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 06-02-19 19:03, in het totaal 3 keer bewerkt

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:02

Ja wij ook, toen zagen wij 2 schildpadden, bij het duiken zagen we er mega veel daar :D
Misschien waren we er met snorkelen net wat te laat in de middag.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:38

stijntilla schreef:
Gaaf, daar gaan wij ook maar heen dan;)

Auto lijkt geregeld, we hebben flink wat berichten uitgezet en het lijkt erop dat we een auto hebben vanaf vanavond!


Fijn dat jullie een auto gevonden hebben!


Relaxed schreef:
1234 schreef:
Ja wij ook, toen zagen wij 2 schildpadden, bij het duiken zagen we er mega veel daar :D
Misschien waren we er met snorkelen net wat te laat in de middag.


Wij waren er rond de middag en zagen er enorm veel :j

Ja met snorkelen waren wij er pas om half 5. Met duiken rond 2 uur ofzo. Toen waren de vissers daar ook bezig.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 06:52

Ik heb bij porto marie nog nooit varkens op het strand gezien :')
Wel bij Daaibooi baai.

[ img ]
Die was behoorlijk brutaal.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:06

Ja ze zijn flink brutaal. Maar de toeristen maken het er ook deels wel zelf naar. Ze voeren ze uit de hand. En aaien ze alsof het een hond is. Daardoor gaan ze bij mensen voedsel zoeken en als ze ze wegjagen dan bijten ze. Ze lopen ook achter mensen/kinderen aan en mensen lokken de beesten naar zich toe.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 20:24


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:39

Ik ga in oktober weer naar Curaçao :D eerst een week Bonaire en dan door naar Curaçao voor 5 dagen. Nu al zin in. Bonaire ben ik nog nooit geweest. We gaan er heel veel duiken.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:29

Ja klopt, mn vriend is er al stuk of 6 keer geweest, om te duiken haha. Dus hij weet er de weg. :D Ben benieuwd!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:07

Kan tijdens de vlucht maar is echt makkelijker om vooraf te doen! Dan is het meteen geregistreerd en hoef je niets meer in te vullen. Ik heb niet eens iets hoeven laten zien vorige x.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:46

Ziet er leuk uit!!
Ik zit momenteel in Curaçao. Een week Bonaire al gehad. Daar vooral gedoken en hier lekker relaxen. Gisterenmiddag naar Cas Abao geweest, was weer heerlijk! Vandaag naar Punda/Otrobanda en rondje over het eiland rijden misschien. Donderdag vliegen we terug naar Nederland helaas.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:14

Kleine stortbuien? Gisteren waren er hoosbuien en nu weer. Gisteren bij Porto Mari waren er door de harde regen flinke modderstromen. Spoelde groot deel van het zand de zee in, de zee was bruin!! Eerst toen het ging regenen bleef k gewoon liggen, dacht als ik de zee in ga zou k ook nat worden. Maar bleef zo lang en steeds harder doorgaan dat k toch maar was gaan schuilen en al m'n spullen meegenomen naar het restaurant.
Na de tweede hoosbui ook weer gaan liggen, toen scheen de zon weer. Hadden toen bedjes onder parasol gevonden. Handig voor wanneer het weer ging regenen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:48

Blue_flower schreef:
Joosiien"
[quote="Blue_flower schreef:
Dit zegt Tui:

Er is een belangrijke wijziging omtrent de immigratiekaart voor Curaçao. Vanaf 1 oktober 2019 is het verplicht om deze (per persoon) vóór vertrek online aan te vragen via de website https://edcardcuracao.com/. Je dient hiervan een uitdraai mee te nemen als bewijs. De immigratiekaartjes worden niet meer verstrekt op de luchthaven en zijn dus niet meer schriftelijk in te vullen. Door digitaal je gegevens in te vullen sta je reeds geregistreerd bij de immigratiedienst.


Oh, wij gaan volgende week, maar dit wist ik helemaal niet joh! Mooi dat ik dit nog zie.


Ook handig om te weten dat je de uitgeprinte versie ook bij terugreis nog bij je moet hebben. Dat was voor mij niet heel duidelijk en had het gelukkig voor zekerheid wel gedaan.[/quote]

Bij mij is er op de terugweg niet naar gevraagd. Heenweg scheelt het echt enorm in tijd als je het vooraf online hebt gedaan, dan kan je in een aparte rij en ben je er al veel sneller doorheen. Heb de uitgeprinte versie ook nog niet hoeven tonen, staat geregistreerd op basis van je paspoort.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:04

Blue_flower schreef:
Dan heb je mazzel gehad, medepassagiers hadden hem niet en was een heel gezeur bij douane.


Voor dat ze hem niet op papier hadden meegenomen of dat ze het niet hadden ingediend/ingevuld?

Ik had wel online gedaan maar geen papieren versie hoeven laten zien.
In januari ook niet.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:02

Blue_flower schreef:
Misschien hadden zij het niet online gedaan en de papieren versie niet op terug weg. Weet niet exact. Maar scheelt denk ik sowieso dat het nu enkel nog online kan, misschien is dat gekoppeld aan paspoort?


Ja klopt. Al is het nu nog de begin fase natuurlijk van dat het alleen digitaal mag. Ik ging 5 oktober naar curaçao en er was een flinke rij bij de balie voor mensen die het niet digitaal hadden gedaan. Ik kon in een keer doorlopen in de rij voor digitaal. Stond niemand.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:08

xShannentje schreef:
Oei lichte paniek hier na het lezen van dat EDcard formulier. Ik vertek morgen, ben deze nu aan het invullen. Heb van te voren nergens gelezen dat dit verplicht was helaas... Als mijn vriend en ik dit nu digitaal invullen, is dat voldoende?

Wij gaan voor het eerst naar Curacao dus alles is wat dat betreft nieuw voor ons!


Ja zal voldoende zijn!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 17:31

Je kan gewoon 's avonds op het terras zitten hoor, maar je moet wel weten waar je je wel en niet moet begeven, vooral in de avond.

Verder gewoon alert zijn en niet tekoop lopen met dure spullen zoals camera's. Zelfde geldt op stranden. Gewoon op je spullen letten. En niets in de auto laten liggen. Dan is er niets aan de hand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Babsiej, Cowgirl, fleurtjeuh, fohadie, History_, Jadero, JudithGigi, Kimmie235, lizy29, maaikemuis, spookyskippy en 70 bezoekers