USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:30

:wave: Ik ben een poosje uit het topic geweest, maar afgelopen weekend hebben we voorzichtig weer eens geopperd of we in 2019 weer naar de States kunnen gaan.
Dus nu zijn we heel voorzichtig weer aan het kijken voor een trip. Ik wil heel graag weer naar Yellowstone, maar ik wil ook nog graag verder naar het Noord Westen (Seattle) en allicht een stukje Canada (Vancouver Island?) Allemaal nog los zand en omdat we niet te veel kilometers willen maken en dat is nogal ambitieus want ik wil altijd te veel :)) We willen overigens drie weken gaan, richting het najaar.

Ik ga hier dus weer mee volgen, wie weet doen we nog wat ideeën op :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:57

Ik ben druk aan het plannen voor onze reis (september) en ooh, ik heb te weinig tijd en wil te veel _O-
Zo lastig..

Ik heb nu op zich een gave reis (Seattle (met Olympic NP) - Vancouver Is. - Vancouver - Banff - Glacier NP - Yellowstone & Grand Teton - terug richting Denver (kwam qua kosten gunstigst uit op het eerste gezicht) voor terugvlucht.
Maar, nog steeds te weinig tijd. En die rottige one way fee :\ Maar ik krijg het al helemaal niet in een rondreis gepropt... :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:32

Wij gaan dan ook wel een week of 4. :)

Maar juist omdat we zo veel willen als we er zijn, denken we er nu toch aan om het naar 2020 te schuiven. Dit jaar kan ook, maar is het budget wat krapper. Dat vind ik ook zonde. :o
We kijken er nog naar, of kleiner, of volgend jaar. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:55

SLC heb ik idd ook naar gekeken en is iets duurder maar ook een goede optie :j

Ja Yellowstone <3 tijdens onze vorige trip ook 4 dagen geweest en het was echt zo gaaf!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:41

Afhankelijk van de tijd van het jaar ook bedenken of je wilt kamperen of een hotel pakken. Wij hadden in Zion en Moab 45+ graden en hebben 2 nachten gekampeerd, niet te doen. We sliepen onder natte handdoeken omdat het niet afkoelde. Wij zijn toen toch voor een hotel gegaan in Moab :o
Ook daar alle activiteiten vroeg plannen (wij waren rond 6 uur in Arches bijvoorbeeld, en zelfs zo rond zonsopgang vond ik de klim naar Delicate Arch heel zwaar over de kale slickrocks. Wij hebben daarna alleen korte stukjes gelopen, en daardoor niet alle arches kunnen zien.
Wij deden veel in de ochtend, voor de middag terug bij het hotel en dan na het avondeten weer op pad tot na zonsondergang.

In Zion is trouwens de Narrows een super toffe wandeling. Ook vroeg beginnen want het begin is anders al erg druk. Dat vond ik echt een van de leukste wandelingen die ik heb gedaan in de VS, zo gelachen!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:56

Niet in mei, wij waren er eind juni 2017. Alles was toen wel open maar er lagen nog sneeuwvelden hier en daar. Overdag kon de temperatuur aangenaam oplopen maar in de nacht vroor het nog. Was best koud in het tentje met -4 :D ik had het niet zo koud verwacht zo ver in juni, maar gelukkig goede kleding mee.

Op de site van Yellowstone kun je vinden wat de verwachte openingsdata zijn voor dit jaar (zoeken op Spring Road Openings). De laatste wegen gaan naar verwachting eind mei open.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:36

Grit schreef:
Het kan dus vriezen en dooien :D .
Jammer, ik had liever gehoord 'valt mee hoor, goed te doen eind mei' :Y) . Om verschillende redenen is mei, stukje juni voor ons handigst om langer weg te gaan. Het zijn ook nog geen plannen voor dit jaar, dus nog maar rustig verder praktiseren.


Ik had al wat gezocht op Yellowstone en kwam jouw topic tegen Leo, erg mooie foto's!


Dankjewel :D
Het is gewoon zo ontzettend indrukwekkend daar. :)


Wij zijn er trouwens uit dat we in 2020 weer gaan (in plaats van dit jaar). Dit jaar gebruiken we om weer een ultieme reis te plannen en daar voor te sparen. :D en Yellowstone staat absoluut weer op de lijst.


Gaaf Jolliegirl! Wat is jullie route?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:21

Ik ben ook van van Roadtrippers als je zelf een route wilt uitstippelen :j staan ook voorbeeld reizen en de opgegeven rij-tijd bij de afstanden klopt ook aardig goed in de praktijk.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:10

Ik mag het topic ook weer stippen. :) Na afgelopen jaar toch overgeslagen te hebben om te kunnen klussen in huis en doorsparen voor de reis, moet het in 2020 toch weer gebeuren, North-west VS dit keer. :)

We willen in ieder geval starten in Seattle en Olympic NP. Daarna naar Vancouver Island voor een aantal dagen. En vanuit daar ben ik nog erg zoekende. Ik heb nu Glacier en Yellowstone ook op de kaart staan, en heel eventueel toch ook de parken in Canada (Jasper, Banff..) maar ik wil het vooral toch bij de VS houden dus mogelijk laat ik die weg. Ook erg puzzelen van waar we weer terug willen vliegen. De reis staat dus nog erg in de kinderschoenen. Kan ik hier weer mooi meelezen voor tips. :)
We zijn echte natuurliefhebbers, geen stadsmensen. Houden van wandelen, fotograferen en wildlife spotten. Mijn grote wens nog is om Orca's in het wild te zien.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:42

Ik zit nu inderdaad ook naar Oregon te kijken, Hw 101 en dergelijke.
Deze route is voorlopig nog niet gemaakt :+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:14

Klinkt gaaf zeg, bedankt voor je tips! Ik ga ze eens rustig bekijken.

Yellowstone en GT ben ik in 2017 geweest en ben ik helemaal verliefd op. Zou graag nog eens gaan, maar als het met dit rondje niet uitkomt dan moet ik gewoon een andere keer nog eens terug :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 08:44

x_spekkie_x schreef:
Wie kan mij helpen aan een adres voor een geweldige western ranch vakantie? :D
Er is zoveel aanbod en het is allemaal stervensduur (3000 dollar voor een week, exclusief vlucht/vervoer). Het meeste is ook meer een soort all-in vakantie waarbij je alle activiteiten van de ranch mag doen en all-inclusive met eten, het lijkt dan meer een resort dan een ranch. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat je in Europa vindt: een simpele ruitervakantie waar het draait om paardrijden. Wie heeft er tips? :)


Ik ben in Kansas naar de Moore Ranch geweest, een longhorn ranch. Helaas hebben ze een paar jaar geleden moeten herlocaliseren, dus ik weet niet of ze al weer als guest ranch werkend zijn. Wel organiseren ze jaarlijks nog de drijftochten te paard om de longhorns te verhuizen. Dan ben je een week onderweg en kampeer je dus ook buiten.
Ons verblijf was idd wat jij beschrijft, was wel een hele toffe ervaring. Vroeg op, samen ontbijten en dan alle dieren op het erf voeren. Dan de paarden ophalen, zadelen en richting de weilanden om de kuddes te controleren. We draaiden gewoon met de werkzaamheden mee. Omdat we de enige gasten waren was dat heel gezellig en leerzaam. Ook met de trailer op pad geweest, koeien gedreven, onderweg een hek repareren etc. Toen er een middag over was namen ze ons mee op een privé rit in een ander gebied gewoon omdat het kon. Overigens absoluut geen resort gevoel, het was vroeg op, lange dagen in het zadel. :))
Best duur geweest, maar het was echt een aanrader

Overigens was er komen wel een uitdaging, lange tocht vanaf het vliegveld met een huurauto.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:27

Wij zijn er inmiddels zo goed als zeker uit dat het een rondje Vancouver (Island) / Washington state / Oregon wordt. Een Pacific Northwest roadtrip dus!
Heel heel erg enthousiast over! Ik wilde dolgraag ook naar Banff, Glacier NP en Yellowstone maar we moeten wel een excuus voor een andere reis overhouden natuurlijk :')

Als het te regelen is met werk willen we 4 weken gaan, in september (starten eind augustus). We gaan voor een huurauto en een tent, met af en toe een hotel voor de afwisseling.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:26

Met een aantal goede tips :D zijn we grofweg tot de volgende ruwe route gekomen:

Citaat:
Vlucht op Vancouver
Vancouver
Vancouver Island (5 nachten)
Overtocht VI / Port Angeles
Olympic National Park
Via HW 101 zuidwaarts (meerdere dagen)
Redwood Ntl Park
Crater Lake
Painted Hills
Portland
Mt Rainier Ntl park
Seattle
North Cascades
Vancouver
Terugvlucht


We gaan er dus 4 weken voor uittrekken.
Tips voor deze omgevingen, zowel qua accommodaties als must-see plaatsen zijn nog steeds zeer welkom. :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:15

Ceetje_bokt schreef:
Zo dan! Jullie hebben er een gave route van gemaakt. Dat wordt een top reis! Afgezien van de tip die ik al gaf, nog wat goede ervaringen: Tofino (VI) campground Green point (beer bij de tent op 10 meter afstand terwijl we in pyjamaatjes stonden :D )
In Tofino een boottocht gemaakt naar hot springs en ondertussen ook beren en walvissen gezien.
Olympic Hoh campground. Vlakbij het hoh rainforrest. Nadeel van Olympic is dat er alleen een rondweg is, waardoor afstanden groot. Tivoli beach, gaaf met veel aangespoeld hout.
Mocht het druk zijn (lees; campgrounds vol, hadden wij een nacht) er zijn ook mooie campgrounds langs de 123.
Voor nu even... misschien ga ik je nog lastig vallen ;)


Thanks! *\o/*

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:31

Wat is in jullie beleving de meest gunstige tijd voor het boeken van vliegtickets?
Wij gaan in september en willen in principe vliegen op Vancouver maar Seattle is ook prima. Op Skyscanner en Google Flights bleek voor nu al snel dat nog (lang) niet alle prijzen bekend zijn en dat nu nog niet de tijd is om te boeken. Maar wanneer dan wel?
Wij willen zo gunstig mogelijk boeken en zijn daarom vrij flexibel met de dagen rond de periode dat we vrij zijn, maar om het vervolg van de reis vast te leggen en alvast andere zaken te boeken is het toch wel handig om op den duur te weten wanneer je dan precies vliegt :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:19

Eigenlijk dus zoals we het al doen. :j Dan houden we het komende tijd goed in de gaten.
Ik begrijp ook niets van prijzen. Waarom dezelfde heenvlucht met een dag eerder of later terug vliegen een compleet andere prijs wordt, ook wanneer je dezelfde terugvlucht met een andere heenvlucht doet. Ik ben best goed in lijnen ontdekken in zaken, maar bij vluchten zie ik het niet :+

Er zijn nog diverse data waar geen prijzen bij staan voor september. Ik ga gewoon regelmatig even checken komende tijd.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:54

Google Flights en Skyscanner. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:13

Ga ik die ook meenemen in m'n zoektocht, bedankt voor de tips!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:22

Wij hebben dan weer begin juli nog tussen de sneeuwvelden gekampeerd met -4 in de nacht :)) toen waren wel alle wegen open en vrij, langs de kanten nog sneeuw. Wisselt echt enorm inderdaad.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:47

Wij hadden onze eerste reis ook maar 1 dag Zion ingepland en daar waren we zo nog niet uitgekeken dat we het weer hebben opgenomen in de tweede reis :D
Zion is prachtig, zéker in mei!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:24

Goede reis!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:02

Geniet van jullie reis!! Klinkt goed!


Wij hebben zojuist de vliegtickets geboekt! *\o/* We vliegen op Vancouver, begin september heen en komen eind september terug vanuit de nachtvlucht.
Een week minder dan ik op had ingezet, ik kreeg helaas geen 4 weken vrij op werk. We moeten de reis dus hier en daar wat inschuiven, maar komt wel goed. Ik had wat dagen 'over' aanvankelijk.
Nu kan het echte plannen gaan beginnen <3

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:04

Bedankt! :D

Meteen een vraag aan wie ervaring heeft met de ferry tussen Vancouver en V.I. en V.I. (Victoria) en Port Angeles.
Je kunt reserveren maar ook ter plekke een kaartje kopen. Raden jullie aan vooraf te boeken of is gewoon aan komen rijden ook goed te doen?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:13

Jullie liever dan ik :')

Goede tip Yasmine! Bedankt! Dat topic had ik nog niet gevonden, ik ga eens op zoek.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alfi2010, boeflover, janneke584, laura22, Room_Soesje, s1993, Siers83 en 79 bezoekers