Ierland 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:24

De Ierse wegen zijn, zeker als je van de doorgaande wegen af bent, écht anders dan de Nederlandse wegen. Verkijk je daar niet op. Dat hebben wij wel een paar keer gedaan, en na een paar uur in de auto ben je er echt wel een keer klaar mee. Want het zijn slechte wegen, er wordt idioot op gereden en daar rijden is inspannender want... je rijdt ook nog eens links.

Achter elke bocht is de kust weer anders. Wij hebben in twee weken de noord/noordwest-kust gedaan en ik heb me geen seconde verveeld. Het is zó mooi daar <3

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:00

Ik vind het noorden en noordwesten ook mooier (en rustiger, en puurder, en en en en en) dan het zuiden :j Ik heb een half jaar in Galway gewoond, vroeger :D Rondom Galway is prachtig, maar het noorden is zoveel ongerepter.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:10

Wij gaan 10 t/m 13 mei naar Dublin :D :):) Echt ontzettend veel zin in. Ik ben er al meerdere keren geweest, maar nog een keer sla ik zeker niet af

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:19

Oh ik geloof niet dat wij ooit de tol voor de ring van Dublin hebben betaald := En daar zijn we volgens mij wel over gekomen, vanaf Galway terug naar het vliegveld. Heb er in ieder geval nooit meer wat van gehoord, en borg van de auto is ook volledig gedeblokkeerd op de credit card. Dus zal wel goed zijn gegaan :D

Wij hebben destijds een auto in Ierland gehuurd en zij daarmee door Ierland en Noord-Ierland gescheurd.

Ailill schreef:
Berdien schreef:
Wij gaan 10 t/m 13 mei naar Dublin :D :):) Echt ontzettend veel zin in. Ik ben er al meerdere keren geweest, maar nog een keer sla ik zeker niet af
Briljante timing Berdien, ik ben dan net een week in NL -O-


Aahh das jammer!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:59

Oohh gelukkig :D :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:06

Gave foto's!

Wij gaan morgen :):) Zoveel zin in! Kwam de tip tegen om een fiets te huren in Dublin, dus dat gaan we zeker doen :D Weer lijkt ook goed te worden, in ieder geval droog.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:25

:wave: vanuit Dublin. Het is hier heerlijk :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vanochtend lekker langzaam opgestart, tour voor morgen geboekt en wandelen zo de stad in. En het weer is echt super!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:25

Ja weer is fantastisch!

Haha Guinness kost volgens mij overal wel hetzelfde :P Maar als je nog leuke tips hebt qua pubs dan zijn die welkom! :j

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:17

Oh echt! Gisteren betaalden we €5.80 voor een pint, bij Bad Bobs. Bediening en eten daar waren wel... zeer matig :=

Gaan zo lekker fout eten bij TGI Fridays :D Morgen crisisvroeg op, moeten om 08.00 bij de busstop zijn voor een dagtour naar de Wicklow Mountains.

En dan maar zien waar we daarna belanden. Ik ga The Porter House even opzoeken, want mijn gezelschap is enorme bierfan :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:30

Jaa er is hier genoeg te doen :D En te eten, te drinken... Doen nu even een korte break op bed, had echt zere voeten _O- Zo’n 10km door de stad gesjouwd vandaag.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:04


"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:28

Ik heb nu twee keer een auto gehuurd met Europcar, ging beide keren zonder problemen. Laat je wel, ongeacht de maatschappij, goed voorlichten over de verzekering icm schade. In Ierland rijden ze echt lomp, en schade is héél duur bij een huurauto.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:50

Het voordeel van het enorme toerisme in Ierland is dat toeristische dingen nu ook steeds toegankelijker zijn voor mensen die minder goed ter been zijn. Elk nadeel heeft zijn.. :))

Ik zou eerst bepalen welk deel van Ierland je wilt bezoeken, en op basis daarvan dan kijken welke bezienswaardigheden gepast zijn. Ga je bijvoorbeeld naar het (zuid) westen, dan kan oma prima mee naar de Cliffs of Moher hoor! Dat is keurig geasfalteerd nu, dikke visitorcenter erbij waar ze een kopje koffie kan doen terwijl jullie verder wandelen. Eerste keer dat ik er was sjouwde je over een soort schapenpad de kliffen over, dat is nu niet meer zo.

Ook binnen een stad als Dublin is veel op loopafstand, en alles is heel goed toegankelijk. In het noorden van Ierland is het wat ruiger en minder toeristisch, maar zelfs daar denk ik dat je met oma echt wel hele leuke dingen kunt doen. Een road-trip is sowieso een goede manier om het land goed te kunnen bekijken!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ineke2, Kimberley_, lgw, marga1, marjan19, MarjanB, mvdende, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers