Ierland 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:38

Even een quote gemaakt van het vorige topic om te kunnen reageren :=

Sodera schreef:
Azmay schreef:
Ik heb inmiddels de reisgids klaar liggen en we hebben een grove route, of nouja we willen de zuidkant gehad hebben blijkt _O-
Vriend wil 2 weken weg maar ik vind dat wel een beetje lang :=

Azmay, houdt iig rekening met je reisdagen! Afstanden werken hier uhhhhh anders :’)!!

Aillil, failte on the green emerald!! Waar werk je/wat doe je??


Valt op zich mee volgens google? In theorie kan je in een uur of 15 rijden een goed deel gehad hebben (zo snel rijden we nooit natuurlijk maar goed). Ik snap dat de wegen anders zijn en het langer duurt maar toch. Het zal vast helpen als we een route maken van tevoren :Y)
Heb misschien ook een vreemd perspectief gezien 6000km in 6 weken prima te doen was langs de zuidkust van Australie :')

Nog tips voor plaatsjes die we niet mogen missen? Zitten nu een beetje random te zoeken maar het schiet niet zo best op. We houden van historische dorpjes en dergelijke, ik houd van bos en heb al gezien dat Killarny waarschijnlijk erg leuk is. Zee trekt ons beide niet super maar zullen we vast ergens tegen komen. We willen het zuid(vooral zuidoost) houden maar hebben nog niets vast staan.


Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 17:53

mbkaatje schreef:
In minder dan 2 weken kan je genoeg doen hoor. Maar Sodera heeft wel gelijk. Op bijv. heel veel wegen mag je 80 of soms zelfs 100 maar dat haal je nooit. Maar google gaat wel van die snelheden uit.

Killarney is een leuk, toeristisch stadje. en genoeg moois in de omgeving. Wij hebben in 2018 gelogeerd in Kenmare, niet heel ver van Killarney. Kleiner en wat rustiger, maar ook heel fijn.

Jammer dat jullie niet zo van de zee zijn. Je hebt in Ierland een prachtige kustlijn.


Dat is wel zo, maar goed ik heb nog het idee dat ik een paar uur in de auto op een dag niet zo erg vind :o
Ik wil wel iets van de mooie kust zien, maar ik heb na de 3e keer mooie kust de kust wel gezien zeg maar :+

Stiekem al gekeken naar huisjes te koop, hardstikke mooi allemaal :')

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:42

Berdien schreef:
Ik vind het noorden en noordwesten ook mooier (en rustiger, en puurder, en en en en en) dan het zuiden :j Ik heb een half jaar in Galway gewoond, vroeger :D Rondom Galway is prachtig, maar het noorden is zoveel ongerepter.


Inmiddels is het plan aangepast :')
We zijn planloos eigenlijk. :=

Ik bleek het klimaat verkeerd onthouden te hebben dus Galway blijkt ineens een stuk interessanter en daar kan mijn vriend nog gaan praten bij een bedrijf ook mochten we echt verliefd worden op het land.
Maar goed nu word het er dus allemaal niet makkelijker op. We willen wat kastelen bekijken (Netflix heeft een leuke serie over Ierse geschiedenis en kastelen op het moment trouwens) en als er nog wat over is van de kelten zien we het ook graag. Ik wil nog ergens een steencirkel meepakken oid.

Onze lijst met interessante dingen die we willen zien omvat inmiddels alle windhoeken en het binnenland volgens mij _O-

We willen begin mei gaan maar dan moeten we toch rustig knopen doorhakken :+

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:23

Veseosunce schreef:
Wij hebben het plan om in September voor drie weken naar Ierland te gaan. Nu alleen nog de route uit stippelen, we willen zoveel zien. :') Van Kerry tot aan Donegal. Lastige keuzes..


Wij hebben inmiddels data waarop we willen gaan, in mei.
Maar Dublin, Kilkenny, Galway en nog heel wat meer staat op het lijstje en ik vrees dat we dan meer dan een paar weken nodig gaan hebben :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, _Madelon, Athelas, CairnTerrier, Castilja, evita2, fohadie, inge_romeo, Isab123, josien_m_, Joy_Mennings, L_Flo, purny, runnerfan, Sure_lee en 62 bezoekers