USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:59

Natuurrampen zijn vreselijk en je kunt er niet aan ontsnappen.

Ik kom me ook weer eens hier melden. Wij vliegen in maart weer richting Florida voor bijna twee weken. Blijven een kleine week in Inverness en daarna nog een week in Orlando. Ik ben al vaker in Orlando geweest maar vaak voor een dagje of een nachtje maar nu een keer alle tijd dus lekker dingen aan het uitzoeken om te gaan doen.


Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:09

Nee alleen in San Antonio en dat is zo lang geleden dat je daar ook niet aan zou hebben. Wanneer ga je?

Ik vermaak me alweer enorm met alles uitzoeken en regelen. Net huurauto geboekt (fullsize SUV) en van de week een super leuk appartement geboekt vlakbij Universal. Nu alleen nog héél lang aftellen....

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:44

Leuk om wat tips over Boston te lezen. Daar wil ik graag een keer heen.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:26

Ik heb er wel eens naar gekeken maar het was altijd duurder dus niet gedaan.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:09

Over 8 weken zitten we in het vliegtuig en het kan me niet snel genoeg gaan. Ben zo enorm aan vakantie toe en heb alles al georganiseerd dus ik ben eigenlijk klaar om te vertrekken :')

Heeft er iemand nog leuke tips voor Orlando buiten de pretparken en shoppen om? En goede tips voor Universal?

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:50

Geen idee eigenlijk wat ik zoek :D
Het is meer dat als iemand iets leuks weet ik het graag hoor.

We zijn twee jaar terug een dagje naar Universal Studio's geweest en hebben toen super veel kunnen doen omdat het niet druk was en we er de hele dag als een gek in de rondte gerend hebben.
Nu hebben we kaartjes voor beide parken en mogen we er 4 dagen in. (aanbieding 2 dagen + 2 gratis) We hebben een appartement wat tussen Universal en Mall at Millenia in ligt dus we kunnen ook makkelijk voor een paar uurtje erheen.


Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:15

Discovery Cove vond ik echt geweldig maar dat wordt me deze reis iets te prijzig aangezien we al flink geïnvesteerd hebben in kaartjes voor Universal en we denk ik nog wel een hoop gaan shoppen. Gatorland zal ik eens in de groep gooien.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:52

Wild Florida ziet er tof uit. We hebben voor Vulcano Bay geen tickets. We gaan begin maart en dan is het meestal nog niet zo heel warm en ik ben 's werelds grootste koukleum.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:42

Wij vliegen ook via Frankfurt dat was de beste deal en Lufthansa is een fijne maatschappij.

Ik vlieg liever Delta dan KLM maar als je bij de één boekt heb je nog best kans dat de vlucht door de ander wordt uitgevoerd.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:13

Gefeliciteerd Noeps!!

Lekker vooruitzicht Yasmine.

Ik heb een paar keer met BA gevlogen met een overstap op Heathrow maar ik vond het eigenlijk wel prima.
Ik vind het eigenlijk wel snel prima alleen TUI vind ik verschrikkelijk vanwege het soort mensen wat er vaak aan boord zit en ik heb een keer Air Europe gevlogen en die hebben zo weing beenruimte dat ik met 1.83m niet tussen de stoelen pas. Gelukkig had ik toen een hele rij voor mezelf want anders was het nog heel ver geweest vanuit Buenos Aires.

Fitzroy schreef:
Ik vind het grote voordeel van KLM boven Delta dat KLM fatsoenlijke tarieven rekent voor Comfort stoelen, die wij altijd boeken, waar Delta nu premium economy van heeft gemaakt en die echt honderden euro’s duurder zijn.

Ik vond de comfort class bij KLM ook schokkend duur dit jaar. Die heb ik maar gauw weggeklikt.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:04

Super gave reis Yasmine, dapper dat jullie op deze manier op pad zijn gegaan. Veel mensen dromen ervan maar er zijn er niet veel die het ook echt doen.

Ik heb twee of drie keer naar verschillende plaatsen in Amerika gevlogen met BA en gelukkig nooit problemen gehad Annash dus maak je niet teveel
Esther28 schreef:
Yasmine schreef:
Van het ene park naar het andere de Hogwarts Express nemen! Superleuk is dat :j

Ja is erg leuk maar dan moet je wel park to park acces hebben ;)
Mocht je tijd hebben dan is een dagje Volcano Bay ook erg leuk.
Beschik je over een auto en heb je zin in paardenspullen shoppen/paarden kijken? Rij dan naar Ocala.
https://www.playpartyplan.com/ocala-fl-horses/
We hebben park to park passen dus dat komt goed.
De eerste 6 dagen zitten we in in de buurt van Ocala en daar zitten we ieder jaar dus dat is bekend terrein. Ik geloof dat ze me inmiddels al kennen in de ruitersportzaak :')
Mocht je weer een keer in Ocala zijn dan is https://www.mybigleesbbq.com echt een aanrader om een hapje te gaan eten.

Qua tips, ja geen idee wat ik wil weten ik heb super veel gelezen over beide parken en in Universal Studio's zijn we al geweest maar soms heeft iemand nog een goed idee wat ik zelf nog niet bedacht zou hebben.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:10

Wauw, hoe lang gaan jullie? Wij zijn op Oahu en Big Island geweest.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:22

Heb je alles al geboekt? Wij hadden twee weken en dat was voor beide eilanden al best krap om alles te zien wat we wilde zien. Je bent ook een hoop tijd kwijt met reizen van het ene naar het andere eiland, auto halen, inchecken enz.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:23

Wij waren op Oahu uiteindelijk goedkoper uit in een hotel. Op de Big Island hadden we twee verschillende Airbnb's waarvan eentje geweldig was en de andere gewoon prima.
Ik gebruik Airbnb heel veel en heb pas 1x een mindere ervaring gehad namelijk dat de eigenaar van het huis waar we sliepen (hadden alleen een kamer gehuurd) er niet was en ook niet bereikbaar was en toen bleek Airbnb ook niet te bereiken. Midden in de nacht meer dan een uur in de wacht gehangen tegen een niet bepaald gunstig tarief en uiteindelijk maar zelf een veel te duur hotel geregeld.

Pearl Harbour vond ik enorm indrukwekkend. Volcanoes NP is prachtig en het is echt te moeite waard om er later op de avond nog een keer heen te gaan om de glow uit de krater te bekijken als die tenminste nog te zien is.
Wij hebben een zipline gedaan bij Akaka Falls dat was enorm gaaf.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:43

Wil je naar Toronto heen vliegen en dan vanuit NY weer terug? Het is volgens mij niet mogelijk om een auto of camper te huren in Canada en dan in de VS weer in te leveren.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:03

Ik zou niet weten waar je een camper zou moeten laten als je NYC wilt bezoeken dus alleen daarom zou ik het al niet doen.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:46

Hotel buiten Manhattan is met een auto best handig. Ik zou niet voor een hotel met shuttle gaan maar eentje die in de buurt van een metro ligt.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:26

Klopt is wel heel kort door de bocht Shilady. Afhankelijk van de situatie kan hij een visum krijgen maar zonder mag hij in ieder geval niet naar Amerika reizen.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:04

Ehm, waarom verspil je een ticket? Je vraagt toch eerst een visum aan voor je een ticket gaat boeken.
Strafblad is niet standaard in te zien voor de Amerikanen maar kan volgens mij wel opgevraagd worden.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:47

Hoe is het met de plannen van iedereen?

Wij hebben nog 3 weken te gaan voor we vertrekken en ik heb echt niet veel meer te doen dan aftellen en een paar dingen printen. Twijfel nog een beetje of ik een blog ga maken. Vind het altijd wel leuk om achteraf te hebben maar het is ook een hoop werk en ik weet niet of ik zin heb om mijn laptop mee te nemen.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:39

Antelope canyon vond ik echt prachtig!!

Hebben jullie wel een beetje gunstig gelegen hotels? Dat is vaak het nadeel van zo’n reis via een grotere reisorganisatie.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:44

Heb je nog geen namen van de hotels gekregen?

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:20

Die onderste ligt wel serieus uit de route volgens mij.
Het is wel de moeite waard om alles even goed te bekijken en als het onvoldoende in de buurt is even te onderhandelen of er niet een betere optie in de omgeving is.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:41

Met shipping costs us to netherlands moet je wel genoeg informatie vinden op Google.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:53

Wij boeken het liefst Alamo. Heb nu Alamo geboekt via https://www.rentalcars.com dat scheelde €300 met Alamo dus dan maar even in de rij staan bij de balie.
Als je vanaf de meeste sites huurt zitten alle verzekeringen die je nodig hebt er al bij. Dan heb je niets meer nodig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: moOby, Texas02 en 78 bezoekers