Het Egypte topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:45

Ahh Egypte! Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest. Mijn vader vond het maar niks...

Ik ben naar marsa alam geweest, The Three Corners Fayrouz plaza beach resort. En ik heb er een heel dubbel gevoel aan overgehouden.

Ik heb het er echt geweldig gevonden! Onwijs mooi, heel aardig personeel en mensen en heel veel mooie dingen gezien. Gezwommen met dolfijnen, gesnorkeld tussen allemaal mooie vissen, zelfs een enorme schildpad en zeekoe gezien. En dus ook een haai (gelukkig wat verder weg en zwom hij snel voorbij). Maar er was dus ook iemand gebeten door een murene en nog niet zo lang geleden weer iemand doodgebeten door een haai...

Daarnaast ben ik dus onwijs ziek geweest, samen met nog een heel aamtal mensen... en dat schijnt dus ook wel echt vaker te gebeuren in Egypte. Terwijl ik echt niet het idee had dat dat lag aan de hygiène van het hotel. Dat was allemaal heel schoon en goed volgensmij.

En helaas ben ik ook niet naar Luxor geweest. Dat durfde ik niet meer zo goed nadat we de eerste dag vanaf het vliegveld naar het hotel al bijna een botsing hadden. En die weg naar Luxor scheen best gevaarlijk te zijn.

Daarnaast werd ik helaas ook wel behoorlijk achterna gezeten door alle mannen als we het terrein van het hotel afgingen, vooral in port Ghalib.

MAAR, ik vond het verder echt zo'n geweldige vakantie en ik wil zo graag nog eens naar Luxor, Aswan en de piramides. Lastig dus!


snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:31

Tiahastrona schreef:
Mensen die op de resorts in Egypte werken zeggen dat het vaker voorkomt dat mensen ziek worden van verschil weer, hele dag in zon bakken en veel eten en drinken (alcohol). Ik ben nog nooit ziek geweest in Egypte en eet alles wat ik wil in resorts. Daarbuiten moet je misschien beter opletten wat en waar je eet.


Ik ben behoorlijk ziek geworden. Tegen mij gaven ze aan dat het waarschijnlijk komt omdat je per ongeluk een slok zeewater drinkt en daar zit een bepaalde bacterie in. De medicijnenen en injectie die ik heb gekregen, werkte gelukkig wel snel.


snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:36

vaaleriee schreef:
Wij gaan in maart voor het eerst naar Egypte toe. Eigenlijk wilde ik nooit ivm negatief reisadvies. Nu was het relatief veilig maar we gaan geen excursies doen. We gaan naar Sunrise Crystal Bay Resort- Grand Select. Ziet er echt heerlijk uit, kan niet wachten *\o/*


Hihi dat over die excursies zeiden wij ook toen we gingen. We zijn toch naar 2 excursies gegaan en ik ben blij toe. Maar alleen op het resort is ook al prachtig. Ik heb me heel veilig gevoeld tijdens de excursies omdat het onder begeleiding is.
In ieder geval veel plezier!

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:56

Getup schreef:
Nu ben ik gewoon even benieuwd naar wat er zo geweldig is aan Egypte, als je op een resort zit en blijft? Ben er dus nog nooit geweest :-)

Maar een hotel met zwembad en lekkere drankjes en mooi weer is toch overal het zelfde?


Plus dat heel veel resorts aan de zee liggen en dit daar echt heel mooi is. Tenminste, wij hadden echt een azuurblauwe zee, wit zandstrand met enorme steiger het water in zodat je tussen het mooie koraal en vissen kon zwemmen.

Resort bij ons was ook heel mooi en groots opgezet. En dan in de verte zie je de grote woestijnheuvels. Hele mooie blauwe lucht, waarbij je 's nachts de sterren heel goed ziet (zelfs een heel aantal vallende sterren gezien).

En verder lekker tot rust komen dan inderdaad, waarbij je niks hoeft. En dan is egypte dus relatief goedkoop met wat ze aanbieden aan mooie resorts.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Miran, snorkel1986, Zeepsop en 57 bezoekers