Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:47

Ik denk een genet in plaats van een serval. Wat deed die dan op je kamer, wauw!

Lola. <3


Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:55

Goede reis Lielle, post inderdaad veel foto's, heerlijk!

Germie, ik ben toen ik in Tanzania zat op pad geweest met Masumin safaris en dat is uitstekend bevallen. Wel met een 'eigen' groepje trouwens, niet als losse reiziger. Wij startten in Mwanza en zijn via Serengeti - Ngorongoro - Lake Manyara - Tarangire geeïndigd in Arusha. Alles af te stemmen naar wens (route, dagindeling, waarvoor wil je wel/niet stoppen), basic tenten maar heel complete uitrusting, eten top geregeld en het klikte heel goed met onze twee gidsen, waarbij de driver tevens een geweldige spotter was. :) Geen idee uiteraard of dit voor alle lokale aanbieders geldt, maar mijn ervaring is dus heel positief.

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:28

Diamonds, gold & war van Martin Meredith, supergoed boek over de geschiedenis van Zuid-Afrika en zuidelijk Afrika. :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 06-08-22 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:21

Oh Lielle, wat een heerlijke reisplannen... Klinkt als een prachtige route en te gek, ook zelf een stuk 4x4-route kunnen rijden. 'T zal voor ons echt nog wel een paar jaartjes duren voor we weer die kant op gaan, maar mán, ik kan me al zo verheugen alleen al door dit soort plannen te lezen. :))

Wat is "nodig" germie? Je hoeft natuurlijk überhaupt niet op safari, dus "nodig" is het sowieso niet. :D
Ik krijg door jouw posts inmiddels de indruk dat jij je reisdoelen vooral kiest om te kunnen zeggen dat je ergens geweest bent. Dan kijk je denk ik vooral naar de 'bucketlist-waarde'. Geen idee daarvan...
Hoeveel bestemmingen je opneemt in je reisschema is denk ik in de eerste plaats afhankelijk van je gewenste tempo in combinatie met je beschikbare tijd/geld. Wil je rustig ook wat verder buiten de voor de hand liggende routes een park verkennen en regelmatig een tijd stilstaan, en heb je maar een X aantal reisdagen/budget tot je beschikking, dan past minder bestemmingen denk ik beter bij je dan wanneer je het ook wel prima vindt om soms een beetje moeten 'doorrijden'.
Kijk, Serengeti en Ngorongoro zijn beide onwaarschijnlijk mooi en je hebt echt een te gekke reis als je die twee plekken bezoekt zonder Tarangire. Maar andersom geldt precies hetzelfde: Tarangire is onwaarschijnlijk mooi en je hebt een te gekke reis als je die plek bezoekt zonder de Serengeti en Ngorongoro. Dus laat 'FOMO' niet je reisschema dicteren. ;) Wil je nog een ander Tanzaniaans landschap en ecosysteem ervaren dan Serengeti en Ngorongoro, ben je in het bijzonder gecharmeerd van baobaps, kijk je reikhalzend uit naar olifanten - zeker dan is Tarangire op zichzelf een schitterende toevoeging zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 09-08-22 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:14

Heerlijke blog! Goed vervolg van de reis gewenst, maar dat zal wel goed zitten zo te lezen!

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:11

Geen idee hoe het is met entemofobie, maar ik vond het erg meevallen. Het zijn geen grote pillen. Hapje eten nemen, kauwen, dan pil erbij en een beetje in dat eten in je mond ‘verstoppen’. Dan merk je er echt niks van als je die hap doorslikt. :)

Lola. <3

Elanor
Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 12:37

Ik had wat levendiger dromen, dat is een bekende bijwerking, maar verder heb ik er niks van gemerkt. :) Heb ze een half jaar geslikt overigens.

Lola. <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Emj_23, karelien, Laure, Suor, Wopkebrok en 80 bezoekers