Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:07

Ik meld me ook graag even als meelezer.

In 2015 twee keer naar Curacao geweest, februari j.l. ook en eind dit jaar gaan we weer zoals het nu lijkt.
Ben echt verliefd geworden op het eiland en een droom zou zijn er op termijn een poos te mogen wonen :o
Verschillende locals leren kennen waar we veel contact mee hebben en die ons elke keer meenemen naar leuke plekjes en ook elke keer wel bekenden/vrienden/kennissen ontmoet die ook daar waren.
Zo bizar dat je op bijna 10 uur vliegen toch zo'n 'thuis' gevoel kunt krijgen.
Bij elke vakantie kijk ik er altijd weer naar uit om naar huis te gaan op den duur, maar op Curacao ben ik de laatste twee dagen niet te genieten en echt oprecht heimwee.

Vorig jaar ook op Bonaire geweest, maar geef mij Curacao maar. Kom bij elke vakantiezoektocht dan ook steeds weer op Curacao uit.

Ga meelezen, zo leuk al die verhalen hier!


Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:34

Wij gaan 9 september weer 15 dagen naar ons dushi Curacao voor een heerlijke vakantie en een aantal woningen te bekijken. Zo'n zin in!

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:53

Wij gaan ook weer kijken voor dit voorjaar. Het liefste februari maar alles vol, wordt nu dus maart. We zouden het dit keer eens willen combineren met bijvoorbeeld Suriname, Cuba, Miami of iets anders.
Iemand daar ervaring mee?

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:55

Wij hebben net weer geboekt. Twee weken Papagayo Resort in maart. Kan nu al niet wachten.
Wat ben ik verknocht aan dat eiland! We hadden eigenlijk wel heel graag een andere locatie gewild, maar toch komen we puntje bij paaltje steeds weer uit op Curacao...Tijd voor een huis daar! Hihi.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:16

Heerlijk Prairy! Welk gedeelte zitten jullie? Gezellig clubje zo te zien. Ben nu ook even aan het kijken voor een huurauto. Net contact gehad met Jan Thiel Car Rentals maar die mogen geen auto's afgeven op de airport. Iemand suggesties? :-)

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:58

iirrssjjee schreef:
Hoi!! Wij willen eind mei naar Curacao. Wat raden jullie aan? All Inclusive of niet? Nu boeken of last minute? Welke locatie. Hoe lang? Wij houden wel van lekker chillen aan het strand en af en toe een uitstapje, maar we hoeven geen hele hoop dingen te zien. Het gaat ons vooral om een relax vakantie!

Boeken jullie alles los van elkaar of juist via een reisorganisatie?

Zou zeker geen All Inclusive doen eigenlijk (is er ook niet zoveel). Wij hebben dat vorig jaar een keer gedaan omdat verder alles al vol zat. Kwamen op een resort terecht bij Mambo die vol zat met Amerikanen (niks op tegen, maar de gehele entourage werd daar ook op aangepast leek het wel). De tuinen rondom het zwembad en bij terras stonden vol met bouwlampen, erg sfeervol was het dus niet. Om 17.00 uur iedereen al opgedoft in de rij voor een plaatsje in het all inclusive restaurant en ruzie maken over wie er eerst was. Echt niks aan. Bovendien werd er behoorlijk alcohol genuttigd wat 's ochtends al begon, gevolg kan je wel invullen.

Ik zou gewoon lekker op basis van logies (en evt. ontbijt) boeken, dan kan je 's avonds eten in leuke restaurantjes (auto is wel aan te raden). Voor een relaxvakantie zit je zeker goed op Curacao! Wij boeken altijd bij TUI (hebben nu volgens mij ook kortingen) en Jan Thiel is toch wel ons favoriet.

In mei zal het wel wat meevallen met de drukte, in de herfst/winter is het meestal wel mazzel hebben als je nog iets leuks kan boeken last minute. Wij wouden in januari/februari maar waren te laat, is nu maart geworden.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:01

Flowq schreef:
Wij willen gaan boeken voor september. In het Trupial hotel. Mensen ervaringen?
Ook chogogo gezien maar dat wordt weer 100 euro duurder...

Wat zijn de must see’s en do’s?

September is wel erg hot! Wij waren er vorig jaar in september, maar toen was het belachelijk heet. Wel hadden wij het toen dubbelop ivm de orkaan Irma, daardoor was het nog warmer omdat de wind weggetrokken werd.

We zijn ook in maart geweest afgelopen jaar en daarvoor december, januari en februari, dat was qua temperatuur wel een heel verschil.

Chogogo resort is prima!

Wij gaan in oktober weer om te oriënteren voor een huis enzo. Kan niet wachten. Papagayo Resort is ons favoriet wat resorts betreft.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 17:26

Super leuk! Heb je los geboekt of als pakket incl. Vliegen?
Wij verblijven diezelfde periode zoals het nu lijkt ernaast in Papagayo.

Qua excursies, wij zijn een keer met een soort Jeep Safari naar Westpunt geweest met Curaçao Actief. Super leuk en heb je veel hotspots in een keer.
In Willemstad kan je met een gids in een tuktuk langs hotspots in en om de stad.

Oh, en als je van een drankje en dansje houdt moet je natuurlijk ook een keer happy hour doen! Zanzibar of Mambo (wet and wild, als die er nog is tenminste) zijn ons favoriet.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:43

VinandoW schreef:
Ik ga twee maanden stagelopen in juli en augustus, ik ben heel benieuwd! Ergens ook wel spannend natuurlijk

Wat leuk. Wat ga je doen?

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:10

Vandaag geboekt! 1 oktober twee weken Papagayo Resort *\o/* {:}

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:04

1234 schreef:
Leuk! Veel plezier!!
Zijn er toevallig mensen die ook in januari (22-30 jan.) naar Curacao gaan/op Curacao zijn? :D

9 dagen zijn indd wel kort, maar toch lekker om er ff tussenuit te zijn. Scheelt dat ik het eiland door en door ken, dus ik hoef niet meer te ontdekken :+ Meer genieten en hopen dat er leuke mensen in het hostel zitten op dat moment. En k wil bij m'n stage van 2,5 jaar geleden langsgaan.

Met een beetje geluk woon ik er tegen die tijd *\o/* 8-) {:}
1-15 oktober zijn we er weer om het een en ander te bekijken en een beetje vakantie te vieren en dan vanaf januari hopelijk proeven van het echte leven op Curacao *D

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:09

@DiantaM: We gaan eerst een paar maanden kijken of het leven ons er echt zo bevalt als dat we hopen en dan iets opstarten in de hospitality.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:04

Whoehoeee! Wij hebben dit weekend eindelijk een huis gekocht op Curacao! *\o/*
Oh man, kan niet wachten tot ik er zit over een paar weekjes daadwerkelijk ben en in de toekomst kan zeggen 'naar Nederland op vakantie te gaan'....
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 09-12-18 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:09

DiantaM schreef:
Heerlijk! En waar hebben jullie een huis gekocht?

Vlakbij Piscadera. Tegen de golfbaan van Blue Bay aan, 700 meter van Boca Samí.

[ img ]

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:36

picobello schreef:
Wat mooi Klaasje! Wat ga je op het eiland doen?

Hey wat leuk, jij woont ook op het eiland!
Ik ga in eerste instantie op zoek naar werk en ik wil er mijn zangcarriere weer op gaan pakken, toekomstplannen zijn om iets in de vakantieverhuur/hospitality te gaan doen (mini boutique resort/losse huizen).
Woon jij er al lang? Wat doe jij op het eiland als ik vragen mag?

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:17

Lekker @1234 en @relaxed! Waar zitten jullie?


Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:19

Naomi_Haffie schreef:
Zijn er van jullie ook weleens 2 dagen na Bonaire of Aruba gegaan vanaf cura ?

Ze zijn geloof ik bezig om een snelle ferry tussen Aruba en Curaçao te maken. Is net een akkoord op gegeven vanuit de regering en wordt als het goed is in 2019 gerealiseerd.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:29

Naomi_Haffie schreef:
Goed om te horen!
De vakantie is ons een paar maanden geleden goed bevallen.
Dus wij gaan ergens in september weer na curacao Haha, alleen nu wel 16 dagen ( ipv 8 )

Super leuk! En inderdaad beter dan 8, die vliegen voorbij met ook de reis er nog bij...

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:55

*\o/* Whoehoeeee *\o/*
Onze tickets zijn geboekt, 18 februari vliegen we naar Curacao met de katten. Op naar een nieuw avontuur! Zo spannend maar kan echt niet wachten.

Relaxed schreef:
[ [url=m/ZbTQaB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let niet op de duif :') maar een beeld van koko's op Jan Thiel.. Veel ruimer en rustiger.. Hoop dat dat zo te zien is..

Wat heerlijk! Koko's is inderdaad fantastisch, onze favoriet! Ook heerlijk lunchen daar, leuke gerechten en borrelbites op de menukaart!

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:03

ClauH schreef:
Wij zijn van plan om in september te gaan.
Ik heb niet zoveel met all inclusive hotels, iemand nog een tip voor een verblijf?
Graag op loopafstand van wat restaurants / supermarktje.
We gaan een auto huren dus verder maakt het niet zoveel uit waar het ligt.

Wij zaten met vakanties op Curacao heel graag op Jan Thiel. Papagayo Resort staat bij ons op nummer 1 (echt heerlijke huisjes, ruim opgezet (niet hutjemutje!). We zijn ook eens op Morena Resort geweest 5 jaar geleden en komen daar nog wel eens als we er zijn om te eten in hun restaurant. Is kleinschaliger, ecologisch en knus!
Chogogo ook eens gezeten in een huisje, ook prima maar is al wat massaler.

Mambo hebben we ooit één keer gedaan qua verblijf, maar nooit weer. Heel veel herrie en lawaai vanaf het strand en veel meer massatoerisme. Als je houdt van feesten is het wel een hele leuke plek en er zitten veel restaurantjes op de boulevard.

Op Jan Thiel heb je ook hele goede restaurantjes, alleen is daar niet zoveel keus als op Mambo. Op Jan Thiel heb je in principe alles (ook van den Tweel (Albert Heijn)) alleen is het niet zo mega druk (afhankelijk van de periode waarin je gaat, Koko's is een strandje naast Zanzibar waar wij altijd heen gaan, is lekker eten en niet heel veel bedjes)
Verder is het leuk om ook met de auto eens naar restaurantjes te gaan verder op het eiland, bijvoorbeeld in Pietermaai (Willemstad).

Wellicht kan je trouwens ook nog kijken naar een huis of appartement via AirBnb bijvoorbeeld?

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:56

stijntilla schreef:
Heerlijk om de verhalen te volgen! Aantal jaar geleden naar Curaçao geweest (coral estate Villa gehuurd) en zojuist een vakantie geboekt naar Acoya Curaçao Resort, Villas & Spa, voor over 19 dagen! Heel veel zin in. Maar eens op zoek naar de leuke strandjes! We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd, dus kunnen een aantal dagen op pad.

Wat heerlijk, snel ook al! Hoelang gaan jullie? Auto is inderdaad wel heel fijn! Veel plezier met de voorpret!

Ik heb gisteren m'n eerste sollicitatie gehad via Skype en werd net uitgenodigd voor een tweede gesprek *\o/* . Zó leuk...Gek idee ook wel, haha

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:25

@1234 : zo te lezen heb je het heerlijk naar je zin gehad, fijn zeg!

@Jelyna_ : Wat leuk dat je gaat stagelopen op Curacao! Wat ga je doen?
Heb je al gekeken op https://www.huisvestingcuracao.com/ ? Je zou ook een oproep kunnen plaatsen op durf te vragen pagina's op Facebook zoals deze:
https://www.facebook.com/groups/887535391265462/
https://www.facebook.com/groups/nienkedas/

Wij hebben onze vliegtickets een weekje verschoven, 25-02 vliegen we met de katten naar Curacao. Ze zijn inmiddels volop ons huis daar aan het verbouwen. Zo leuk! Als het goed is vertrekt de container met inboedel vandaag of morgen. Hopelijk is die op tijd.... :=
Huis hier in NL staat inmiddels in de verhuur voor AirBNB en heeft de eerste boekingen al binnen...Mochten jullie nog mensen weten of zelf misschien een paar dagen Groningen willen doen... :o

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:38

Jelyna_ schreef:
Hallo!
Ik lees hier allemaal leuke dingen over Curacao, dus ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik ga in april 2 maanden stage lopen op Curacao. Mijn vlucht is al geboekt en de stageplek is al geregeld door mn studie. Nu ga ik samen met nog 3 andere studenten heen en wij zijn nog opzoek naar een goede huisvesting. We hebben al veel gezocht en gemaild, veel zit al vol in die periode. Nu hebben we de keuze uit kamers in Telamonstraat 8 of kamers in Bellisimaweg 22. Telamonstraat 8 heeft een airco op de kamer wat ik erg fijn vind, maar Bellisimaweg 22 heeft weer een eigen badkamer en wasmachines. Dit maakt de keuze erg lastig!

Is iemand van jullie bekend met deze studentenhuizen en kan mij er wat meer over vertellen?
En leuke tips om naar toe te gaan op eiland zijn natuurlijk ook altijd welkom! :)

Je zou trouwens ook nog kunnen kijken op toeristische verhuursites als AirBnb. Wij hebben dat ook gedaan en pakte succesvol uit, achteraf niet gedaan omdat we toch besloten te gaan kopen.

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:04

Super gave foto's met die schildpadden!

Haha fantastisch die varkens! Zitten veel wilde varkens tussen Draaibooi en Porto Marie, al een paar keer bijna een groepje voor de auto gehad daar...Ze schijnen alleen wel steeds brutaler te worden op de stranden en niet iedereen is er zo blij mee...

Nog twee weekjes...Vandaag is onze container gearriveerd op het eiland *\o/* Hopelijk ook snel door de douane :=

Klaasje
Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:24

Wij vliegen altijd met TUI. Wel Deluxe, dat is vergeleken met KLM echt veel goedkoper en helemaal top qua service en ruimte. De economy class prijzen zijn volgens mij niet heel verschillend. Ik was laatst tickets zoeken voor iemand die ons hier komt bezoeken en kwam toen (tijdens de werelddealweken van KLM) goedkoper uit bij TUI. Kwam geloof ik mede door de prijs van bagage.

Wij zijn nu sinds afgelopen maandag op Curaçao. Vanwege de stakingen hebben we helaas veel vertraging opgelopen waardoor we momenteel twee weken niet ons huis in kunnen en verblijven daarom nu tijdelijk in vakantiehuis op Blue Bay. De katten zitten daarom nu in een prachtig kattenpension en jawel, bij niemand minder dan Gokker Picobello. Echt super leuk en toevallig, ze hebben het er zo goed! (hoewel ik natuurlijk niet kan wachten ze thuis te hebben).
Donderdag komt onze inboedel en vrijdag eindelijk ons eigen huis in.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noviceh, Xhiske en 72 bezoekers