[VRAAG] Hoe witte achtergrond krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

[VRAAG] Hoe witte achtergrond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 12:12

Beste bakkers, hopelijk zijn jullie mijn redder in nood :D Ik heb vorige week voor het eerst een kleine minishoot gehad in een witte studio. Voorbeeld kan ik per pb versturen. Echter wil ik nu de achtergrond echt wit, omdat hij niet egaal wit is en er lijnen zitten van de studio. Waar ik echter met mijn proeffotos via niveaus wit kon maken, heb ik nu ineens geen histogram bij niveaus in photoshop en kan ik hem via niveaus ook niet wit maken.

Hij is niet uit te snijden, er liggen witte sneeuwkleden op de grond en die zijn niet spierwit natuurlijk.

Iemand voor mij het trucje ? Of iemand die aan de hand van mijn foto kan uitleggen hoe ik dit moet doen?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 15-11-21 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Tenno7

Berichten: 2240
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hoe witte achtergrond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:16

Een masker aanmaken en het onderwerp selecteren en dan de achtergrond bewerken door bijvoorbeeld met curves te spelen.

Er zijn meerdere wegen, maar voornamelijk werken met maskers maakt het makkelijker op alleen op de achtergrond te kunnen werken!

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [VRAAG] Hoe witte achtergrond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 12:55

Zijn die lijnen vouwen in het doek? Of schaduwen van omgeving? Werkt de kloon stempel niet?
Je kunt ook de kleur uit achtergrond selecteren en met brush de onevenheden in kleuren.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VRAAG] Hoe witte achtergrond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 13:02

Je kan ook worst case scenario stukken die wel wit zijn kopiƫren plakken, en dan uitfaden waar je de overgang ziet. Of penseel kleur selecteren en overheen kleuren. Er zijn inderdaad veel mogelijkheden :j

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [VRAAG] Hoe witte achtergrond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 12:00

Dank! Het is inmiddels gelukt met behulp van een masker :D

Waar ik eerder altijd een andere foto kon clonen naar een andere foto, dus van meerdere foto 1 foto maken zodat iedereen lacht, lukt dit ook niet meer. Er staat dan dat ik niet kan clonen omdat de foto een andere bit diepte heeft. Hoe kan dit dan nu weer? _O- Is allemaal ineens sinds de update van photoshop :') Kan ook niet meer rechtstreeks bewerken van lightroom naar photoshop.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:03

Amado7 schreef:
Dank! Het is inmiddels gelukt met behulp van een masker :D

Waar ik eerder altijd een andere foto kon clonen naar een andere foto, dus van meerdere foto 1 foto maken zodat iedereen lacht, lukt dit ook niet meer. Er staat dan dat ik niet kan clonen omdat de foto een andere bit diepte heeft. Hoe kan dit dan nu weer? _O- Is allemaal ineens sinds de update van photoshop :') Kan ook niet meer rechtstreeks bewerken van lightroom naar photoshop.


Heb je zowel LR als PS ge-update? Normaal gesproken kan je namelijk wel vanuit LR naar een oudere versie exporteren. Diepte heeft te maken met het originele bestand, kan 16BIT/32BIT zijn. Heb je geprobeerd een nieuw document aan te maken en vanuit daar te werken?

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [VRAAG] Hoe witte achtergrond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 12:04

Nee lightroom is geen update van beschikbaar dus heb al de nieuwste.!

Nee, zal eens kijken of ik kan werken vanuit een nieuw bestand. Het is wel raar want het zijn allemaal dezelfde foto's op hetzelfde moment zeg maar.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:09

Amado7 schreef:
Nee lightroom is geen update van beschikbaar dus heb al de nieuwste.!

Nee, zal eens kijken of ik kan werken vanuit een nieuw bestand. Het is wel raar want het zijn allemaal dezelfde foto's op hetzelfde moment zeg maar.


Als je vanuit een ander beeld werkte wat je eerder voor de update hebt geopend, dan kan het zijn dat Adobe for some reason het als een ander type bestand ziet (vraag me niet waarom, ze doen na 10 jaar nog steeds soms dingen die ik niet kan verklaren) :')