[VRAAG] foto locatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Passadena
Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

[VRAAG] foto locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-20 21:17

Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen.
Samen met een vriendin fotografeer ik graag paarden.

Nu hebben wij een fotolocatie gevonden in een woonwijk. Deze locatie wordt volgens mij ook geregeld gebruikt door andere fotografen.

Is het verplicht/verstandig een aanvraag bij de gemeente te doen om daar te mogen fotograferen?

En hoe zit het met mijn rechten? Als er iets kapot wordt gemaakt (niet door mij) ben ik dan verantwoordelijk?

Ik ben heel benieuwd hoe andere fotografen dit doen.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 18-04-20 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag aangepast


Passadena
Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Re: [O] Vraag foto locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-20 14:49

Niemand ?

thirteenn
Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [O] Vraag foto locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:03

dupho heeft een handig boekje met al die regels als het goed is is er een app van en kan je het online vinden. Ik vind het een beetje lastig antwoorden als ik niet weet wat voor locatie het is.

All magic comes with a price, dearie

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [O] Vraag foto locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:17

Bel de eigenaar van de locatie op en stel (enkele van) je vragen aan de eigenaar/beheerder. Dan kom je al een heel eind.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [O] Vraag foto locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:55

Omdat dit topic geen fotomeeting is word hij verplaatst naar Fotokunst. Daar kun je alle vragen rondom fotograferen plaatsen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: [VRAAG] foto locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:29

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd, maar ik heb helaas geen antwoord.

Soms zie ik hele mooie locaties, maar dan vraag ik me ook altijd af of je daar zomaar paarden mag neerzetten om te fotograferen.

Misschien voor de zekerheid de gemeente bellen? Zij kunnen je vast wel antwoord geven :)

*pum*

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:39

Wat voor locatie is het? Is het langs een weg/voetpad/fietspad? Een paard mag volgens de wet niet op een voet- of fietspad komen, in de berm mag wel. Ik weet ook dat er een paar fotografen zijn die paarden fotograferen waarbij de paarden op het voetpad staan, zij riskeren dus een boete. Om toestemming te krijgen kan je de gemeente bellen, maar zorg dan wel dat je schriftelijke toestemming hebt zodat je dit kunt tonen.
Een paard mag in de berm en op een weg voor auto's, maar bedenk hier wel bij of dit veilig is. Hier zou je in principe geen toestemming voor hoeven te vragen.
Ik heb dit een paar jaar geleden uitgezocht, dus wellicht is niet alles meer hetzelfde.


Passadena
Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-20 17:50

quintenvo schreef:
Wat voor locatie is het? Is het langs een weg/voetpad/fietspad? Een paard mag volgens de wet niet op een voet- of fietspad komen, in de berm mag wel. Ik weet ook dat er een paar fotografen zijn die paarden fotograferen waarbij de paarden op het voetpad staan, zij riskeren dus een boete. Om toestemming te krijgen kan je de gemeente bellen, maar zorg dan wel dat je schriftelijke toestemming hebt zodat je dit kunt tonen.
Een paard mag in de berm en op een weg voor auto's, maar bedenk hier wel bij of dit veilig is. Hier zou je in principe geen toestemming voor hoeven te vragen.
Ik heb dit een paar jaar geleden uitgezocht, dus wellicht is niet alles meer hetzelfde.


Het is een soort parkje met een rij bloesembomen.
Het is een schelpenpad waar het paard dan op komt te staan.

Er is ooit een keer door iemand anders toestemming gevraagd bij de Gemeente. Dit mocht als het maar netjes achtergelaten zou worden.
Stel ik zou daar een paard neer willen zetten wil ik eerst toestemming hebben van de gemeente.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers