[VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

[VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:07

Ik hoop hier wat tips te kunnen krijgen van jullie. Voor vakanties etc ben ik op zoek naar een nieuwe cameratas. Ik heb nu een schoudertas, maar vind dat echt een crime voor langer dragen. Ik wil dus een rugtas.
Ik zal even duidelijk alles op een rijtje zetten wat ik heb, wat moet, wat mooi meegenomen is etc.

Ik heb een Canon EOS 800D, een 10-18mm lens, 18-55mm, 50mm en 70-300mm. Geen extra batterijen, overige losse dingen als filters mogen erin kunnen maar is absoluut geen must.

Het moet dus sowieso een rugtas zijn, waterdicht of met een hoes waterdicht te maken, goede steun en het punt waar ik op vastloop: Er moet ruimte in de tas zijn voor nog wat losse dingen als een vestje, fles water, broodjes, zonnebrillen en allemaal van dat soort dingen. Dus gewoon een beetje een gewoon vak

Een leuk uiterlijk is mooi meegenomen.

Budget max 100-150 euro

Ter voorbeeld, dit zijn twee die ik zelf op het oog heb, maar ik heb graag meer input. Zeker omdat de 1e wel erg weinig bonusruimte heeft
https://www.cameranu.nl/nl/p1235135/low ... een-rugzak
https://www.cameranu.nl/nl/p696615/lowe ... art-rugzak

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:57

ik denk dat het best lastig wordt om een tas te vinden met ruimte voor meerdere lenzen EN een groot vak voor persoonlijke items. Ik heb wel een crumpler tas met zo'n verdeling maar daar past maar met goed fatsoen naast de camera 1 niet al te lange extra lens in. Tenzij je de 70-300 weer bovenin bij de persoonlijke items doet, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Het meest gebruik in een lowe-pro waar met wat proppen 2 body's en 4 lenzen in passen maar dan is er geen ruimte meer voor water of een vest. en die tas is met die inhoud al zo'n 12 kg dus ook niet echt fijn om een hele dag mee te zeulen. Mijn oplossing is dus om keuzes te maken als ik op pad ga en daarvoor een speciale tas mee te nemen met een selectie van max 2 lenzen.

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:23


Anoniem

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:26


gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:30

Ik heb de 2e en ben daar heel tevreden over. Ik kan camera + 3 lenzen, waaronder een bakbeest van een 100-400, goed kwijt.

Ben er hele dagen mee onderweg en zelfs ook wel eens kleine slaapzak er op gebonden en overnacht in een berghut.

Met name belangrijk of een rugtas voor jou ook lekker zit, je sleept toch wat gewicht mee. Zou dus zeker kijken of je 'm ergens kan uitproberen.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 12:47

pjer schreef:
ik denk dat het best lastig wordt om een tas te vinden met ruimte voor meerdere lenzen EN een groot vak voor persoonlijke items. Ik heb wel een crumpler tas met zo'n verdeling maar daar past maar met goed fatsoen naast de camera 1 niet al te lange extra lens in. Tenzij je de 70-300 weer bovenin bij de persoonlijke items doet, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Het meest gebruik in een lowe-pro waar met wat proppen 2 body's en 4 lenzen in passen maar dan is er geen ruimte meer voor water of een vest. en die tas is met die inhoud al zo'n 12 kg dus ook niet echt fijn om een hele dag mee te zeulen. Mijn oplossing is dus om keuzes te maken als ik op pad ga en daarvoor een speciale tas mee te nemen met een selectie van max 2 lenzen.

Dank je wel voor je reactie! Ik moet echter wel alles meenemen omdat ik niks in auto of hotelkamer wil achterlaten, ook verzekeringstechnisch, waardoor mijn keus anders zou zijn dat het niet mee kan op vakantie.
12 KG is wel pittig ja, geloof dat de tas dan naar mijn vriend gaat hahaha

meggiemeg schreef:
Ik heb zowel een sling als een rugzak, toch kies ik vaak voor de sling. Ook een gewone schoudertas. Het is maar net wat ik mee wil nemen als ik op pad ga. Misschien heb je hier wat aan: https://zoom.nl/artikel/cursussen/25865 ... n-uit.html

Dank je wel! Ik ga het lezen.
Sling is voor mij fysiek helaas gewoon geen optie, dat maakt de zoektocht ook wat lastiger

@Marije_1997: Naar die heb ik inderdaad ook gekeken en leek me ideaal, maar dan mis ik de ruimte om zelf iets nog op te kunnen bergen. Ik hou hem wel op de lijst, want het andere alternatief is dan beide maar een tas mee, 1 voor persoonlijke dingen en 1 voor de camera. Dank je wel!

gaucho schreef:
Ik heb de 2e en ben daar heel tevreden over. Ik kan camera + 3 lenzen, waaronder een bakbeest van een 100-400, goed kwijt.

Ben er hele dagen mee onderweg en zelfs ook wel eens kleine slaapzak er op gebonden en overnacht in een berghut.

Met name belangrijk of een rugtas voor jou ook lekker zit, je sleept toch wat gewicht mee. Zou dus zeker kijken of je 'm ergens kan uitproberen.


Klinkt goed, fijn om te horen!
Dat is inderdaad het plan, maar denk ik zoek eerst even een lijstje met opties en hopelijk ervaringen zodat je vast wat beeld hebt. Hij staat momenteel kwa beeld en mogelijkheden in ieder geval op 1. Dank je wel

Anoniem

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:00

Die ik heb kan ik 4 lenzen + body in kwijt opladers laptop statief externeschijf extra kaartjes. Alleen ja als je dan ook nog eten/drinken etc mee wil nemen gaat dat niet passen.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:06

Wil je echt altijd al je lenzen meenemen? Wat mij bij de keuze voor een tas met meer ruimte voor persoonlijke spullen heeft geholpen is bepalen of echt je lenzen mee moeten. Zo niet kun je inleveren op ruimte voor apparatuur.

Wat ook kan is kiezen voor een tas met mogelijkheid tot dingen aan je tas hangen, zo kan ik mijn waterfles met een haak aan mijn tas hangen en heb ik een los tasje voor etenswaar wat ik aan mijn tas kan bevestigen met een karabijn haak.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:05

Wil je daarnaast een overduidelijke cameratas of een tas die wellicht ook als 'normale' rugzak door het leven zou kunnen gaan?

Ik vind dit soort tassen ook heel mooi:
Afbeelding(ook in grijs volgens mij)

Afbeelding
Beide aanklikbaar.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 22:53

Tezzy schreef:
Wil je echt altijd al je lenzen meenemen? Wat mij bij de keuze voor een tas met meer ruimte voor persoonlijke spullen heeft geholpen is bepalen of echt je lenzen mee moeten. Zo niet kun je inleveren op ruimte voor apparatuur.

Wat ook kan is kiezen voor een tas met mogelijkheid tot dingen aan je tas hangen, zo kan ik mijn waterfles met een haak aan mijn tas hangen en heb ik een los tasje voor etenswaar wat ik aan mijn tas kan bevestigen met een karabijn haak.

ik wil geen lenzen in het hotel moeten achterlaten als er geen kluis aanwezig is, gezien dit regelmatig zal voorkomen moeten ze dus inderdaad mee kunnen helaas
Dingen eraan hangen is voor mij niet echt een optie, wordt ik altijd gestoord van

@Sani, nee is absoluut geen must, liever niet zelfs al is dat verder geen must. Hoe normaler hoe beter. Vind die 1e die je plaatst erg gaaf!

Dank jullie wel voor het meedenken in ieder geval, super fijn!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 10:02

Nog even een toevoeging, ik neem al jullie opmerkingen wel serieus mee, de mogelijkheid van een kleinere cameratas is er dus wel degelijk mochten we hier niet uit vinden wat we willen :)

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:17

knabbelgirl schreef:
Tezzy schreef:
Wil je echt altijd al je lenzen meenemen? Wat mij bij de keuze voor een tas met meer ruimte voor persoonlijke spullen heeft geholpen is bepalen of echt je lenzen mee moeten. Zo niet kun je inleveren op ruimte voor apparatuur.

Wat ook kan is kiezen voor een tas met mogelijkheid tot dingen aan je tas hangen, zo kan ik mijn waterfles met een haak aan mijn tas hangen en heb ik een los tasje voor etenswaar wat ik aan mijn tas kan bevestigen met een karabijn haak.

ik wil geen lenzen in het hotel moeten achterlaten als er geen kluis aanwezig is, gezien dit regelmatig zal voorkomen moeten ze dus inderdaad mee kunnen helaas
Dingen eraan hangen is voor mij niet echt een optie, wordt ik altijd gestoord van


Ik doelde meer op lenzen thuis laten :o , ik snap dat je ze niet zo snel achterlaat in een hotel (hoewel ik goede ervaringen heb met het gebruik van de kluis in de hotelkamer).

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 14:30

Oh ja dat is voor mij inderdaad wel een optie, maar voor mijn partner niet. Hij is nog echt kennis aan het maken met mijn camera en wil graag alles uitproberen en doen wat ik dan ook juist mogelijk wil maken. Die is zo perfectionistisch dat hij zich anders af blijft vragen of het met een andere lens niet mooier was geworden. Prima dan voor mij, door oefenen leer je het echt kennen. Als er een kluis is zal ik zeker dingen achter laten, liever dat dan steeds dat gehannis met alles mee hihi

Eventuele andere optie voor ons is ook nog om zo'n inzet in onze eigen rugzakken te doen die gemaakt zijn voor camera's en lenzen, maar heb hier zelf geen ervaring mee dus vraag me af of dit echt werkt.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:39

Dan snap ik de beredenatie om alles mee te nemen (hoewel ik zelf meer heb geleerd van mezelf beperkingen opleggen).

Wat betreft camera inzet, die kan ik de ISU's aanraden van F-stop. 'Eigenlijk' zijn die bedoeld voor in de bijbehorende tassen, maar ik heb er ook eentje in mijn Eastpack gestopt voor de vakantie om minder opvallend met apparatuur rond te lopen.
Daarnaast heb ik inmiddels een 'gewone' rugtas gekocht die ook van voren open kan om optimaal van de ISU gebruik te kunnen maken. Dat vond ik namelijk wel een nadeel van de inzet in de Eastpack, de opening van de ISU zit bij mij aan de voorkant ipv de bovenkant. Wellicht iets om rekening mee te houden wanneer je een inzet koopt/maakt.

*edit, toevoeging

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:01

Ik heb een lowepro fastpack, kan bij mij mijn camera met zoomlens, en twee extra lenzen nog bij, samen met een kleine compactcamer en dan heb ik bovenaan nog plaats voor persoonlijke spullen. Ik heb dan wel echt gekeken naar de vakken omdat ik niet graag heel mijn rugzak open doe om mijn camera te nemen dus deze heeft een handig zijvakje waar je meteen aan je camera kan zonder de andere spullen bloot te stellen aan de omgeving. En een riem voor rond je taille om hem vast te klikken was ook een must have voor mij. Verder zijn er vakjes voor vanalles en nog wat in te vinden.

Afbeelding

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 16:01

Goede tip om mee te nemen Tezzy, heel erg bedankt!

Mooie tas AbletoDream, en fijn ja dat je niet de hele tas open hoeft te maken. Is deze erg warm tijdens het dragen?

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:15

Daar heb ik nog geen idee van, ik heb ze nog niet kunnen meenemen naar lange wandelingen maar ik kan het je laten weten eind februari na mijn fotografiereis naar Noorwegen? Er zit ook een regenhoes onderaan in een verborgen vakje, vond ik ook een plus.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 17:54

Graag ja! Veel plezier alvast op je reis :)

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:33

Ik heb deze en die bevalt echt super!

Alles kan er makkelijk in, heel veel ruimte voor camera en diverse lenzen, zelfs mij 600 m Tamron past er makkelijk in. Verder kun je oplader, batterijen, iPad en nog veel meer erin kwijt. Aan de buitenkant kan flesje water en statief.

Ik ben 200% tevreden over de tas en neem hem minimaal 1 a 2x per week mee.
Afbeelding

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: [VRAAG] Welke cameratas past bij mijn wensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 20:59

Mooi Simodi! Ik zet hem op het lijstje om beter te bekijken, dank je wel :)