[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:47

Mijn schoonouders hebben elkaar een kerstdorp.
Aangezien ik een 100mm mocht testen daar maar even gretig gebruik van gemaakt.

week 4
Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:01

Jumping Amsterdam 2020

Week 4

Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:31

Feed back Week 3:

Bellatrix: Technische mooie foto, mooi scherp. Wel vind ik het jammer dat de pootjes in het midden gehakt zijn en dat hij niet in de camera kijkt. Ik zou persoonlijk denk ik of een kop foto maken die ik crop vanaf dr borst of met voorpootjes erbij.

Caitlin_K Leuke foto en leuk model. Niks aan toe te voegen. Ik denk met dat wanneer er meer zon zou zijn dat de wow factor hoger zal zijn.

Calice Leuk vuurwerk! Zelf geen ervaring mee en niet veel aan toe te voegen. Ik mis alleen een beetje de boven en onderkant van het vuurwerk.

Dandy200 Mooie foto! Ik vind de uitsnede alleen een beetje ongelukkig gekozen met de afgesneden voeten.

Drawnhorse creatieve foto! Weinig aan toe te voegen.

Fem Om eerlijk te zijn vind ik deze foto minder sprekend als vorige week en voelt meer als een 'kiekje'.

Fris Leuke straatfoto! Het ziet er spontaan en scherp uit. Ik word er vrolijk van!

Gerdjee leuke creatieve foto!

Germie Bijzonder! De duiker (gezicht) lijkt helaas niet helemaal scherp op mijn laptop.

Giantie Fijne kleursfeer op de foto. Ik vind de schaduw op haar gezicht door haar hand zonde.

Hamsterfan Leuke, vrolijke foto!
Leuk gedaan met de lichtjes. Ik vind de groene reflectie in haar ogen jammer, maar ik kan begrijpen dat het lastig kan zijn met bril en alle lampjes.

Isa Prachtige foto zo met de zon en lucht op de achtergrond. Persoonlijk zou ik het paard er in het geheel op hebben gezet of afgesneden bij/voor de schoft. Ook zouden de oren naar voren het nog iets meer afmaken.

Jewemm, Leuke foto van het musje in de regen. Ik heb er weinig aan toe te voegen. Alleen lijkt de mus net wat onscherp

Joeluna Prachtige foto! Om toch nog wat te benoemen zou je de regel van derde kunnen toepassen om de foto nóg sprekender te maken. Ik zou iets meer ruimte rechtsbhouden gezien de foto naar rechts ligt.

Lifaya Leuke foto, jammer van de grijze lucht. Helaas heb je daar geen invloed op deze week. Je zou hem nog iets hoger kunnen uitsnijden zodat de voorbenen minder zichtbaar zijn, ook zou je rechts iets meer ruimte kunnen laten aangezien het paard naar rechts staat en kijkt.

Loiz Hele mooie foto! Staat ook nog op mijn to do lijstje de paarse heide! Om toch nog iets te benoemen zou ik rechts iets eraf halen ivm dat ze naar (voor de kijker) naar links ligt.

Loveuggs mooie foto. Ik denk ook bij deze foto dat als de zon zou schijnen er neer een Wauw factor zal zijn. Persoonlijk hou ik meer van een afsnede bij de borst.

Magda90. Creatieve foto alleen door de filter mis je wat scherpte.

Maj0 leuke foto. Zo te zien kwam de zon van rechts en daardoor fotografeer je nu in de schaduw op deze foto.

MarijR Wauw! Onwijs mooi! Niks op aan te merken!

Nayomie Heel leuk! Heel creatief! Ik kende dit nog niet en ik ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt. Met fotoshop 2 afbeeldingen?

Nescafe Leuke foto. Weinig over te zeggen.

Niobe Leuke foto. Ik vind het jammer dat ze niet de camera in kijkt.

PureSG Ik vind haar oranje ogen heel mooi. Gezien de kat naar rechts kijkt zou ik daar iets meer ruimte laten.

Quatta Ik vind hem hilarisch en goed gelukt. Jammer dat de tong iets wat wazig is. Maar moet eerlijk zeggen dat dat voor mij ook een lastige is.

Quintenvo Leuke foto! Niks aan toe te voegen!

Rosslover prachtige foto! Echt heel mooi. Maar om tochwat te benoemen, in de reflectie van de cap zie je iemand staan.

Sharani leuke foto. Niet echt iets aan toe te voegen.

Suuszels hele mooie foto! Dit ook eens gedaan en nog best lastig! Hij lijkt wel iets onscherp (een ongezoomde foto) en zou hem net boven de lip croppen.

Thatsme Mooie lucht met die strepen en mooie boom silhouet. Verder niks aan toe te voegen.

Xmayo Ik vind jouw sprookjes sfeer foto's echt prachtig! Zou dat ook wel willen kunnen. Ook met de bokeh .Prachtig! Wel vind ik net de verdwenen neus jammer!

Xxliesjuhxx Gouden uur! De sfeer is mooi, maar ik mis toch nog net het wauw factor.

Erg leuk en leerzaam om alle foto's weer te zien van iedereen!

@thatsme,bedankt voor je feedback! Ik kon hem helaas niet in het mooie zonlicht krijgen ivm dikke takken. De zwaan was best verweg, ik denk daardoor wat kwaliteit verloren icm het mindere licht.

@Isa heel erg bedankt voor je feedback!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:34

Thanks voor je feedback! Nee, niet twee afbeeldingen gecombineerd, heb een sluitertijd van 2 seconden genomen en hand bewogen. Je leert nog eens wat van het programma “het perfecte plaatje” :))

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:35

Nayomie schreef:
Thanks voor je feedback! Nee, niet twee afbeeldingen gecombineerd, heb een sluitertijd van 2 seconden genomen en hand bewogen. Je leert nog eens wat van het programma “het perfecte plaatje” :))



Aaahh leuk!! Ik ga het ook een keer proberen!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:38

Zeker het proberen waard! Statief, heb zelf even de Canon app gebruikt en timer erbij gezet. Qua sluitertijd kun je zelf even kijken wat je het meest passend vind. Want volgens mij was het 2 sec maar not so sure anymore _O-

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:43

Helaas kan geen timer instellen vanaf de app. Een statief heb ik wel Heel erg bedankt!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:20

Bedankt voor de feedback, maar er ligt geen filter over heen? De foto is wel 1,5 stop overbelicht en op (uit mijn hoofd) op 2.8 geschoten voor dit effect. :)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:41

magda_90 schreef:
Bedankt voor de feedback, maar er ligt geen filter over heen? De foto is wel 1,5 stop overbelicht en op (uit mijn hoofd) op 2.8 geschoten voor dit effect. :)


Aahh sorry ik dacht dat er zo'n filter overheen zat. Sorry!
Knap dat je deze sfeer wist te creëren !

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:58

Bedankt. :)

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:15

Nicje87

Bedankt
Jij zou dus vanaf de andere kant fotograferen? Zodat er meer licht op komt?

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:36

Week 4.

Mijn eerste keer met een witte achtergrond, ik vind dat soort foto's altijd erg leuk en wil dat zelf ook graag kunnen. Nog een hoop verbeterpunten, maar mijn model (opvanghondje) vond het wel gezellig.

Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:00

maj0 schreef:
Nicje87

Bedankt
Jij zou dus vanaf de andere kant fotograferen? Zodat er meer licht op komt?


Ja klopt..Ik zou het paard een kwart slag naar de rechts draaien en dan zelf met de zon in mijn rug gaan staan. Als ik het goed zie was deze foto tijdens zonsopkomst of zonsondergang? Ik zie in iedergeval een warme gloed aan de andere kant van het paard.

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:35

Nicje87 schreef:
maj0 schreef:
Nicje87

Bedankt
Jij zou dus vanaf de andere kant fotograferen? Zodat er meer licht op komt?


Ja klopt..Ik zou het paard een kwart slag naar de rechts draaien en dan zelf met de zon in mijn rug gaan staan. Als ik het goed zie was deze foto tijdens zonsopkomst of zonsondergang? Ik zie in iedergeval een warme gloed aan de andere kant van het paard.


Bedankt ja klopt was aan het einde van de middag.

Ik ga er op letten de volgende keer!

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:10


Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:54

Mijn week 4.
Dagje naar vogelpark.Dit is in een kas achtig iets binnen gefotografeerd, met vochtig klimaat. Mijn camera besloeg de hele tijd.
Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:21

Iedereen bedankt voor alle feedback!

Deze week was ik ziek dus maar iets gezocht wat vanaf de bank bereikbaar was:
Week 4:

AfbeeldingWeek 4 Project 52 by Ique Mon, on Flickr

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:24

Mijn week 4 van de workshop vandaag:
Afbeelding

Fris

Berichten: 826
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:37

Week 4

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:55

Week 4. Foto is scheef ja. :+

Afbeelding

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:04

Mijn week 4

Twee eindproducten van een wiskundeopdracht van mijn leerlingen.
Helaas wel een telefoonfoto.
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:01

Mijn week 4, deze week een foto van een paar weken geleden, en kwalitatief bagger omdat ik hem van facebook gehaald heb. Ik ben 2 weken in Nederland dus mijn foto bestand niet hier, anders had ik de foto in de goede kwaliteit geplaatst. Aankomende week toch hopelijk wel eventjes een nederlandse foto maken die ik kan plaatsen.
Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:03

Week 4

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:24

Jezus was gaaf!! :oo _/-\o_

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:40

Mijn feedback van week 3:

Bellatrix
Mooie foto en mooie kat, Ik persoonlijk mis net wat ruimte aan de linkerkant omdat de kat daarheen kijkt en misschien ook net de voetjes van de voorpootjes, voor het perfectionistische vind ik de armleuning jammer.

Caitlin_K
Leuke idee van foto, voor mij is de hoek denk ik net iets minder, ook denk ik dat je met nabewerkingen de foto nog een stuk sprekender kan maken. Nu vind ik hem ietsjes te gewoontjes.

Calice
leuke foto, niet echt veel aan toe te voegen omdat het maken van dit soort foto's in het algemeen erg lastig zijn vind ik.

Dandy200
Verschrikkelijk mooi plaatje vind ik het. Ik blijf ernaar kijken. Ik heb er niks aan op te merken of toe te voegen.

DrawnHorse
Leuke foto, apart en leuk bedacht.

Fem
Kwa foto voelt het voor mij een beetje als een telefoon foto en persoonlijk zie ik zelf het plaatje er niet zo goed in, maar dat is mijn persoonlijk probleem ook meteen met fotografie dus misschien juist wel een sterke foto maar voor mij niet.

Fris
Leuke spontane straat foto! Misschien her en der ietsjes overbelicht.

Gerdjee
Leuke foto met een erg leuk artistieke draai erin! Als ik een puntje van kritiek zou moeten geven vind ik het raam net wat afleiden.

Germie
Als ik de foto zie denk ik meteen " Leuke vakantie foto". Misschien met bewerkingen dat je de foto nog wat sprekender kan maken.

Gianti
Mooie en sprekende foto!

Hamsterfan
Leuke, vrolijke foto. Ook juist met de bril leuk dat de lichtjes erin reflecteren dat geeft toch een extraatje aan de foto vind ik.

Isa
Mooi foto met de zonsondergang. De uitsnede vind ik zelf ietsjes minder en zelf zou ik de, ik denk ,electriciteit masten op de achtergrond wat weg gewerkt hebben.

JewEmm
Prachtige foto!

joeluna
Mooie en vooral sterke foto!

lifaya
Mooie foto, misschien ietjes te licht kwa belichting. Ook vind ik de uitsnede wat minder. Doordat het paard zo naar 1 kant kijkt zou ik aan die kant dubbel de hoeveelheid ruimte geven als aan de andere kant.

Loiz
Erg mooie foto! Ik kan er geen punt van kritiek op geven.

LoveUggs
Leuke foto, ik zou in de uitsnede wat meer van de benen af halen (dus geen benen zichtbaar meer) en de ruimte die je daardoor aan de zijkant verliest aan de linkerkant laten weg vallen zodat je nog iets meer hebt dat het paard echt ruimte heeft om de kant op te kijken wat het doet. Ook denk ik dat met nabewerkingen je de foto ondanks het grauwe weer nog wat sprekender kan krijgen.

magda_90
De foto spreekt mij persoonlijk niet zo aan.

maj0
Leuke foto! Misschien met nabewerken dat de foto nog iets sprekender had kunnen worden.

MarijeR
Hele gave foto! Misschien mis ik alleen iets ruimte aan de bovenkant.

Nayomie
Interesante foto!

NESCAFE
Erg mooie foto, maar misschien net ietsjes te donker.

Nicje87
Hele mooie foto, net wel jammer van het plantje wat voor de zwaan uit het water steekt, misschien had je die nog kunnen weg werken. Ook vind ik hem ietsjes te donker.

Niobe
Erg gave foto! het weg kijken maakt de foto voor mij ook erg mooi sterk.

PureSG
Hele mooie foto, enkel jammer dat er meer ruimte zit aan de linkerkant inplaats van3x zoveel als nu aan de rechterkant, de kant waar de kat heen kijkt. Verder erg mooi!

quatta
Mooie foto, een model hoeft niet altijd perfect te zijn en dat vind ik erg leuk aan het plaatsen van deze foto. Alleen ik heb het gevoel rond het kopje van de hond witte pixels te zien in het zwart, dat vind ik wel erg jammer.

quintenvo
Prachtige foto, ik kan er verder geen punt van kritiek over geven.

rosslover
Hele mooie foto, jammer wel van de drukkere weerspiegeling in de cap,

Sharani
Leuke foto, weer eens iets heel anders maar wel wat donker vind ik hem.

Suuszels
Mooie foto!

Thats_Me
Gave foto verder kan ik er niet veel meer over zeggen.

xMayo
Mooie foto, jammer dat de neus verstopt is.


Iedereen bedankt verder voor de tips, en opmerkingen over mijn foto :D