[FOTO] Jaaroverzicht 2019 Iquemon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

[FOTO] Jaaroverzicht 2019 Iquemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 21:28

Ik fotografeer al een aantal jaren en heb nog nooit een jaaroverzicht gemaakt. Toch eigenlijk wel een leuke traditie om je foto's nog eens na te lopen en te kiezen voor diegene die voor jou het jaar in beeld brengen.
In 2018 heb ik meegedaan aan het POTW topic en dan merk je toch dat je daardoor meer uitdaging zoekt en meer nieuwe dingen pobeert. In 2019 heb ik niet meegedaan maar 2020 ga ik er weer voor.


In januari ben ik in Blijdorp geweest en daar mijzelf uitgedaagd om binnen in het apenverblijf, waar het best donker was, goed belichtte foto's te maken:
Afbeelding

In februari hadden we prachtig weer in Hargen aan zee. Ik had al een tijd geen paarden meer voor de lens gehad en wilde het weer een keer oppakken:
Afbeelding

Afbeelding

In maart heb ik meegedaan aan een workshop "smartphone fotografie". Dat ging over straatfotografie en is veel makkelijker te doen dan met een grote spiegelreflex.
Afbeelding

Afbeelding

In april heb ik geexperimenteerd met antieke lenzen. In dit geval de Vivitar met een maximale lensopening van 2.3.
Afbeelding

En ook wel vaak de camera meegenomen tijdens het uitlaten van de hond:
Afbeelding

In mei zag ik vooral de musjes die op de manege rondhangen:
Afbeelding

In juni moest de kat het ontgelden:
Afbeelding

En heb ik nog een keer wat straatfotografie gedaan:
Afbeelding

Afbeelding

In juli stond er weer een hele gave workshop op het programma:
Afbeelding



In november had ik de kans om een lensbaby te proberen waar je wat creatievere foto's mee kan maken. Er zit een vervaging in de lens zelf en de kunst is om toch wel wat scherp te krijgen. Dat viel niet mee vooral omdat er geen autofocus in de lens zit.
Afbeelding

In december weer wat vaker de Vivitar meegenomen en wat meer honden gefotografeerd:
Afbeelding
Heel bewegelijke hondjes zijn moeilijk in de zoeker te houden, ik had vaker zijn staart in de foto dan wat anders:
Afbeelding

Voor 2020 heb ik in elk geval de doelstelling gerichter te zijn qua onderwerpen en wat consister te zijn in de presentatie.

Bedankt wel voor het kijken/lezen :)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 31-12-19 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Jaaroverzicht 2019 Iquemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:12

Ik ben nog steeds zo onwijs blij met de foto's die ik toen van jouw gekocht heb, ze pronken nog steeds prachtig aan de muur. Bij alles wat je maakt heb ik de neiging om meer muren te bouwen. <3 Ga zo door!

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 22:33

magda_90 schreef:
Ik ben nog steeds zo onwijs blij met de foto's die ik toen van jouw gekocht heb, ze pronken nog steeds prachtig aan de muur. Bij alles wat je maakt heb ik de neiging om meer muren te bouwen. <3 Ga zo door!


Dank je wel Magda <3 , wat een mooi compliment. Maar ik zou zeker je eigen foto’s aan de muur hangen want die zijn ook super! Ik zie je hopelijk weer in het POTW topic van 2020 :) .

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Jaaroverzicht 2019 Iquemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:41

Dat doen ze ook zeker. :+: Ik ben absoluut van de partij!

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Jaaroverzicht 2019 Iquemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 22:50

Leuk!

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Jaaroverzicht 2019 Iquemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:54

Wat maak jij geweldige foto’s <3

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 06:29

Dank je wel :o

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Jaaroverzicht 2019 Iquemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 02:50

Jij hebt zo'n geweldige en herkenbare stijl en toch is het elke keer weer anders. Klinkt dat enigszins logisch? :') Ik houd er in elk geval erg van <3

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 06:05

:o wat een mooi compliment, dank je wel!