[VRAAG] Camera voor beginneling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:32

Ik heb ook de Canon 1200D, ik lees ook regelmatig dat dit een goede camera is om mee te beginnen. Hij is niet ingewikkeld, dus een goede om te leren hoe de basisdingen (diafragma, sluitertijd en ISO, maar ook gewoon de camera zelf) werken :)

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:50

Nou ja als ik die bij de mediamarkt had geloofd... die wilde me een crop lens aansmeren voor op mijn fullframe. Dat gaat hem niet worden. Kreeg die man ook niet duidelijk gemaakt dat dat niet ging werken... maar goed. Dat terzijde. Ik ging alleen maar even kijken naar een nieuwe lens van canon en we waren in de buurt. Normaal koop ik dat daar niet maar wilde die eerst in het echt zien. Voordat ik doe bestelde.

lizard
Berichten: 5248
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:41

Als je net begint,verdiep je dan ook even in de sensor grootte.
Want een kleinere sensor heeft een kleinere lensdiameter.
Dit betekent bv. dat niet elke canon lens op elke canon body past.

Zo heeft nikon nu de Z6, en Z7.
Die hebben ook een grotere bajonet diameter dan de andere nikons.

En je kan ook 2 de hand beginnen.
https://www.kamera-express.nl/producten ... nds-camera

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:53

Loop eens binnen bij Camera Nu https://www.cameranu.nl/

Zorg wel voor een fatsoenlijk budget. Voor 1000 euro koop je een leuke middenklasse set maar wil je echt professioneel, zoals je schrijft, dan zul je toch ook dito budget mee moeten brengen. Denk in dat geval aan 2000 a 3000 euro voor de basics.

Overweeg om een occasion aan te schaffen. Dan kun je vaak een klasse meer camera kopen.

Camera Nu is een betrouwbare club waar je occasions met garantie koopt. Ze smeren je geen rommel aan maar je moet wel voldoende budget mee brengen.

Lees je hier eens in, dan heb je een beter beeld bij wat er op je af komt:
[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4
[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Deb100
Berichten: 190
Geregistreerd: 07-01-07

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 06:44

Ik heb in okt een canon 4000D aangeschaft. Ook een fijne camera om mee te beginnen(ook volgens de vele revieuws) De afgelopen maanden vooral met de kitlens foto's gemaakt maar merkte dat ik meer kwaliteit wilde. Sinds deze week heb ik 2e hands een 24-105mm lens en een 50mm 1.8 lens erbij gekocht.

Ik ben het eens met een aantal reacties voor mij: doe wat voor onderzoek en ga dan naar een kamera express en probeer wat camera's uit.

Succes!