[VRAAG] Camera voor beginneling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

[VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 07:46

Hoi, ik weet niet of ik het nu in de juiste Forums heb gezet maar ik probeer het.

Ik wil graag een professionele camera kopen en een fotografie cursus volgen.
Nu staat het internet hier vol mee, en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij helpen, wat voor camera is leuk om mee te beginnen, maar die ook leuk is om verder mee te komen. En hebben jullie nog voorkeur voor cursussen ?

Chantal
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-19 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:48

Ik heb een Nikon D3300. Die is er niet meer maar dat is de D3400. Hele makkelijke en fijne camera! :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:52

Als je wil beginnen is een Nikon D3400 zeker aan te raden, het is vrij simpel om te leren hoe de camera in elkaar zit en zodra je beter wordt kun je er ook nog mee vooruit! Bij kamera_express mag je vaak een gratis fotografiecursus bij je camera kiezen, die vond ik erg fijn!

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Re: Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 08:01

Super bedankt voor de reactie's

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:05

Ik verplaats dit topic naar Fotokunst.

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:58

Ik lees even mee Ik heb een spiegelreflexcamera canon 1200D. Op zich prima, maar ik merk dat hij eigenlijk best lomp is om mee te nemen. Nu zijn er ook systeemcamera's, deze kunnen net zo veel maar zijn kleiner. Heeft iemand hier ervaring mee? ( ik weet niet of dat mag, een vraag stellen in andermans topic? )

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Re: Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:19

Mag van mij ik heb nergens ervaring mee dus hoor graag iedereen zijn mening

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:37

Ik heb mijn spiegelreflex ingeruild voor een systeemcamera omdat deze inderdaad compacter is.

Ben super tevreden met het apparaatje zelf alleen vind het nog steeds best wel een 'ding' om mee te nemen en de lenzen zijn net zoals bij een echte spiegelreflex groot en kwetsbaar.

De beste optie voor mij, maar dat heb ik nog niet gevonden, is een echt goede lichtsterke compactcamera. Ik ben veel in het buitenland voor mijn werk en ik merk dat ik die dure systeemcamera toch niet gemakkelijk mee 'durf' te nemen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:40

Ik zou als ik jou was naar een goede fotozaak gaan. Geef aan wat je wilt. Vraag advies en hou de camera vast. Kijk eventueel van te voren welk merk je aanspreekt. Dat is voor iedereen anders. Mijn opa fotografeerde al met een canon. Mijn vader ook en ik nu ook. Ben gewoon niks anders gewend. Heb een nikon vast gehad. Mooie camera goede specs maar t werkte voor mij niet. Dus ik zou daar eens naar kijken welk merk en proberen en vasthouden.

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 07:22

Iemand ervaring met deze ? Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:28

Dat is die van de Lidl toch? Ik heb geen ervaring met die camera wel met andere producten van silvercrest. Persoonlijk vind ik het 10 x niks.

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 15:44

Ja klopt is bij de Lidl

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:48

Dat is geen proffesionele camera..
Zoek eens op welke dat wel zijn.

Ik denk dat jij beter kunt beginnen met een semi proffesionele of een beginnerscamera. Lekker leren, doen en sparen.

Ik heb zelf een Canon 7D en dat is voor mij als fotograaf prima te handelen..zolang ik het hiermee red ga ik niet over naar een hoger segment.

Als beginner zou ik kijken naar een gradatie lager.. Ook financieel gezien. Al kan ik natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.


Wat is je budget?

Want onder de +- 1000 euro ga je geen recente proffesionele camera met lens vinden.

Die van de liddl is een leuke starter, maar alles behalve proffesioneel.

Fotografie is leuk! Maar ontzettend duur.

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 20:40

Heb nog niet echt een budget in me hoofd. Wil wel in een keer een betere investering doen. Dus dan spaar ik liever nog wat langer door. Maar heb er nul verstand van dusnweet echt niet waar ik naar moet kijken of opletten

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:16

Waar woon je TS? En heb je al een idee wat je allemaal wilt gaan fotograferen? Want je lenzen zijn minstens zo belangrijk als je voor een spiegel reflex wilt gaan. Canon heeft hele mooie instap modellen net als nikon en sony. Als jij geen idee hebt zou ik als ik jou was eens gaan kijken wat je fijn vind. Mocht je in mijn buurt wonen (limburg) dan mag je best met mijn camera eens wat foto’s maken en proberen.

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 21:20

xoranlover schreef:
Waar woon je TS? En heb je al een idee wat je allemaal wilt gaan fotograferen? Want je lenzen zijn minstens zo belangrijk als je voor een spiegel reflex wilt gaan. Canon heeft hele mooie instap modellen net als nikon en sony. Als jij geen idee hebt zou ik als ik jou was eens gaan kijken wat je fijn vind. Mocht je in mijn buurt wonen (limburg) dan mag je best met mijn camera eens wat foto’s maken en proberen.


Ik woon in overijssel (zwolle). Ik zou graag dieren / de natuur fotograferen en bruids fotografie.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:30

Dat is niet heel erg in de buurt. Dat is nogal breed. Ik heb vooral ervaring met canon. Dus kan je alleen daarover adviseren. Zou toch eens naar een goede fotozaak gaan.

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 21:36

Wat fotografeer je? En heb je nog een cursus gevolgd?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:50

Ik fotografeer vanalles. Maar hoofdzakelijk dieren fotografie. Steeds meer katten fotografie. (Zie mijn onderschrift). Ik heb vooral workshops gevolgd. Maar ik fotografeer al heel lang. Vooral alles geleerd door te doen.

chantal17
Berichten: 73
Geregistreerd: 20-07-09
Woonplaats: zwartsluis

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 21:55

Je hebt prachtige foto's op je website staan,

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:07

Dank je wel. Moet die alleen nodig updaten.

Anoniem

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:34

Als ik een tip mag geven ik zou naar een winkel gaan als de MediaMarkt en daar advies vragen, vaak loopt daar wel iemand rond die je goed kan adviseren over welke camera een goede beginners camera is en welke goed is voor wat jij wil.
Zelf ben ik hobbyfotograaf en heb ik ook na advies van een verkoper uiteindelijk gekozen voor de Sony A58 :)

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:16

Dan moet je wel geluk hebben dat het mediamarkt personeel er wel een beetje verstand van heeft.. Zou niet zo snel in zo’n soort winkel advies vragen als je écht helemaal geen verstand er van hebt (zoals je zelf zegt), maar naar een fatsoenlijke fotografie winkel gaan. Die kunnen je veel beter op weg helpen dan mediamarkt personeel in de meeste gevallen :)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [VRAAG] Camera voor beginneling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:20

Ik zou advies gaan vragen in de fotografie winkel. Die zit er vast wel in de buurt.

En voor een spiegelreflex instapmodel zou ik gewoon kijken naar een Nikon D3400 of de Canon 1200D. Google er ook is op, er zijn een heleboel artikelen en films te vinden over camera's en hoe te beginnen.

Ik ben persoonlijk fan van Nikon, maar ga ze vooral allebei is proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:22

Piekosjj schreef:
Dan moet je wel geluk hebben dat het mediamarkt personeel er wel een beetje verstand van heeft.. Zou niet zo snel in zo’n soort winkel advies vragen als je écht helemaal geen verstand er van hebt (zoals je zelf zegt), maar naar een fatsoenlijke fotografie winkel gaan. Die kunnen je veel beter op weg helpen dan mediamarkt personeel in de meeste gevallen :)


Over het algemeen loopt er bij winkels als de MediaMarkt echt wel iemand rond die daar goed in kan adviseren. Ik vraag me alleen af waarom het in een fotografie winkel wel kan en in MediaMarkt niet. Over het algemeen zijn het allemaal gewoon verkoopmedewerkers dus denk dat overal hetzelfde geldt. Maar als ts een fotografie zaak in de buurt heeft zitten zou ik dat doen, toen ik mijne kocht zat er niks in de buurt dus was de MediaMarkt een prima oplossing. Ik bedoel ook niet dat je hun blind moet geloven maar zij kunnen wel aanraden en dit kan je zelf dan weer googlen, ik heb de camera ook niet gelijk mee genomen :P