Lightroom 6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wantivano
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-08-08

Lightroom 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 14:50

Goedemiddag!!

Ik weet niet of het hier mag, maar heeft er iemand lightroom 6 die hem niet gebruikt? Ik wilde dit programma aanschaffen, maar is alleen nog maar in abonnementsvorm beschikbaar..

link2thepast
Berichten: 189
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 15:11

Klopt, Adobe is volledig gestopt met perpetual licences, en volledig over naar abonnementsvorm. Hier en daar kun je nog een aanbod vinden, maar of ze daadwerkelijk leveren zou ik eerst even navragen. Alternate heeft hem nog in het assortiment zag ik zo snel.Mocht het kopen niet meer lukken, Tweakers heeft vorig jaar een review gemaakt van alternatieven. BRON

Zelf werk ik nu met Darktable, het is even wennen, maar eigenlijk gaat het prima.

Wantivano
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 21:54

link2thepast schreef:
Klopt, Adobe is volledig gestopt met perpetual licences, en volledig over naar abonnementsvorm. Hier en daar kun je nog een aanbod vinden, maar of ze daadwerkelijk leveren zou ik eerst even navragen. Alternate heeft hem nog in het assortiment zag ik zo snel.Mocht het kopen niet meer lukken, Tweakers heeft vorig jaar een review gemaakt van alternatieven. BRON

Zelf werk ik nu met Darktable, het is even wennen, maar eigenlijk gaat het prima.


Dankjewel!! Heb even nagevraagd of dit de permanente versie is of dat dit voor een jaar is. Als hij voor onbeperkt gebruik is dan ben ik eruit. Raar dat hij via Google niet tevoorschijn kwam bij mij..

Wantivano
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-08-08

Combinatie bewerkingsprogramma en welk boek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 21:34

Ik heb nog een lightroom 6 licentie kunnen bestellen en wil dit in combinatie met affinity gaan gebruiken. Is dit een goede en volledige combinatie?

Welk boek raden jullie aan om lightroom onder de knie te krijgen?
En welk boek voor affinity?

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:37

Ligt er natuurlijk volledig aan wat je er mee wilt doen :-) Ik gebruik zelf voor basic fotobewerking weinig photoshop, wel veel light room.

Ik vind de boeken van Scott Kelby erg goed.

Wantivano
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 21:47

gaucho schreef:
Ligt er natuurlijk volledig aan wat je er mee wilt doen :-) Ik gebruik zelf voor basic fotobewerking weinig photoshop, wel veel light room.

Ik vind de boeken van Scott Kelby erg goed.


Ik wil mijn foto's verbeteren en objecten weg kunnen werken
Eventueel objecten erin plaatsen.

OK ga ik eens kijken naar die boeken. Dankjewel!