[FOTO] Roofvogels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MamaMiesje
Fotograaf
Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

[FOTO] Roofvogels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 11:14

Afgelopen maart was mijn echtgenoot jarig en als cadeau had ik hem een roofvogelworkshop gegeven bij http://www.devalk-roofvogels.nl/ te Lunteren.
Gisteren was het dan zover en ik mocht mee als publiek, mét mijn camera natuurlijk!!

Bij aankomst troffen we deze pluizenbal bij de deur

[ img ]1
Hij/zij en zijn/haar broertje/zusje zaten gezellig in een rood kratje naar ons te krassen en te kijken met die prachtige ogen. Veel ge-hij/zij, want bij uilen is het onduidelijk of het mannetje/vrouwtje is. Je kunt ze niet "in de kont kijken" :') , je ziet het niet aan een eventueel verschil in het verenkleed. Soms is het te zien omdat een vrouwtje groter is dan een mannetje, maar ook dat gaat niet altijd op.

Na een :9k ging de rondleiding van start.
Er waren niet alleen maar roofvogels, maar ook ganzen, een nandoe, ooievaars en kariboe's bijvoorbeeld.
We begonnen bescheiden, met een klein valkje. 300 gram wipte van hoofd naar hoofd :D
[ img ]2

Daarna kwam zijn snellere neefje, de witte giervalk. Hierbij werd er ook een "loer gedraaid" ; een stuk touw met een 'prooi' eraan dat, terwijl de valk rondvloog, rondgedraaid werd en de valk dook er iedere keer op af. Dat ging zó razendsnel, dat kon mijn hobbycamera niet aan :') dus dan maar een statieportret ;)
[ img ]3

De vogels werden al maar groter:

[ img ]4

[ img ]5

Ook een ooievaar is natuurlijk eigenlijk een roofvogel, hij eet immers kikkerbillen en vis ;)

[ img ]6

Na de lunch kwam het écht grote spektakel: de arenden. Wát een indrukwekkende dieren zijn dat!

Steenarend:

[ img ]7

[ img ]8

[ img ]9

[ img ]10

And last, but not least: de Zeearend (genaamd 'Hertog' en tevens de mascotte en het symbool van de voetbalclub Vitesse)

[ img ]11

[ img ]12

[ img ]13

[ img ]14
Deze laatste jongeman (de vogel, niet de echtgenoot :P ) woog maar liefst 7 kg :j

Kortom: het was een super middag en een echte aanrader!
Ze doen tevens speciale fotografie workshops; dan staan er niet steeds mensen in beeld :') en worden de vogels zoveel mogelijk zó gevlogen dat het mooie plaatjes (kan :+ ) opleveren.

Mijn foto's heb ik genomen met een Canon 1100D en een Sigma 50-150 f2.8 lens.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:44

Hé wat leuk dit te zien! Twijfel al even om dit te boeken maar het zou dus echt een aanrader zijn?

Leuke foto’s ook!


Ibbel
Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [FOTO] Roofvogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:46

Ik heb er vorig jaar de fotoworkshop gedaan. Ontzettend gaaf om te doen! En de 2 uur van de workshop werden er gewoon 3,5, die mensen zijn zó enthousiast, je komt er bijna niet meer weg :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 40 bezoekers