Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 06:39

Piekosjj schreef:
Wel zou ik het zwarte paard aan links zetten, en dan de vos aan rechts en omdraaien. Dan krijg je denk ik een mooier geheel :)


Ik zou juist niet omdraaien.. dan klopt voor diegene zijn/haar paard niet meer want de aftekeningen zijn gedraaid. Is heel gek als paardeneigenaar om te zien :Y)

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 07:15

Daar had ik dan nog niet aan gedacht :’)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 12:50

Ik zou wel de vos aan de rechterkant zetten maar niet spiegelen. De kijkrichting van de paarden kloppen dan beter.

Zelf ben ik even een rondje tulpenvelden geweest. Ben vooral erg gelukkig met mijn 45mm 1.8 lens. Al is het wel nog oefenen en de camera leren kennen.

Afbeelding

Afbeelding

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:57

Ik vind die twee foto's combineren zowizo een gekke combinatie. Ik heb het gevoel dat de foto's niet op dezelfde moment en locatie zijn genomen, klopt dat? De lichtinval is anders op beide paarden en als je dat naast elkaar ziet is dat vreemd. Spiegelen zou ik zeker niet doen, want dan klopt de lichtinval helemaal niet

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:25

Valerie_91 schreef:
Ik vind die twee foto's combineren zowizo een gekke combinatie. Ik heb het gevoel dat de foto's niet op dezelfde moment en locatie zijn genomen, klopt dat? De lichtinval is anders op beide paarden en als je dat naast elkaar ziet is dat vreemd. Spiegelen zou ik zeker niet doen, want dan klopt de lichtinval helemaal niet

De schaduwen vallen wel het zelfde als ik zo kijk?
Spiegelen zou ik idd ook niet doen..

manonnevot

Berichten: 959
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:55

Valerie_91 schreef:
Ik vind die twee foto's combineren zowizo een gekke combinatie. Ik heb het gevoel dat de foto's niet op dezelfde moment en locatie zijn genomen, klopt dat? De lichtinval is anders op beide paarden en als je dat naast elkaar ziet is dat vreemd. Spiegelen zou ik zeker niet doen, want dan klopt de lichtinval helemaal niet

De foto's zijn op dezelfde plek genomen met misschien 10 minuten ertussen, dus qua lichtinval zijn ze hetzelfde.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:56

Piekosjj schreef:
Daar had ik dan nog niet aan gedacht :’)

Haha snap ik, ik ook niet tot ik t ooit zelf uitprobeerde, was heel gek :Y)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:01

Ik heb de glazen bol er weer even bij gepakt. Deze is gemaakt in een van de art modusen. Vond hem erg gaaf geworden.

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:40

Echt gaaf met die bol!


Ik zou (de vorige foto van de black foto s ) ook omdraaien. Niet spiegelen maar de vos in het midden en zwart links.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:41

Ik meld me hier ook! Sinds 1 a 1,5 jaar fotografeer ik nu met een Canon 600D en voornamelijk mijn 50mm 1.8 lens.
Ik fotografeer eigenlijk alleen mijn eigen honden. Portret foto's gaan redelijk, maar actiefoto's zijn echt drama :')

Ik ben veel bezig met gewoon uitproberen, zonder dat ik precies weet wat ik eigenlijk doe haha. Ik kijk af en toe tutorials, maar ben bij lange na nog niet tevreden..

Een 70-200 2.8 staat nog op mijn verlanglijstje, maar ook zou ik graag mijn 50mm vervangen door iets anders. Ik vind nu dat ik nog te ver weg moet zijn van mijn hond, die op grotere afstand een kortere spanningsboog heeft. Wat het dus lastig maakt om haar in positie te houden. Ik zat zelf aan een 35mm 1.4 of iets anders te denken. Maar ben er nog niet over uit wat ik wil.

Hier wat voorbeelden van mijn foto's die ik het afgelopen half jaar heb gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edit: kwaliteit is erg achteruit gegaan door boktupload :x

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:54

Oh wauw!
Ik vind je foto's prachtig _classic!

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:53

zaterdag paar blackfoto's gemaakt van de (nu) 2-jarige Twinkel. ze was toen jarig

Afbeelding
Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:24

J0anieke schreef:
Oh wauw!
Ik vind je foto's prachtig _classic!


Dankjewel!

Thatsme: gave foto zeg! Zo'n bol staat ook nog op mijn verlanglijstje !

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:38

_classic echt heel mooie foto’s hoor! En wat een leuke honden :))

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:39

Vandaag weer op pad geweest. Deze konik paarden stonden model. Tips zijn van harte welkom.
Gemaakt met de olympus omd10 mark iii - 40-150mm lens. F5.6 sluitertijd tussen 650 en 1000, ISO low. Alles manueel ingesteld en thuis omgezet naar zwart wit met photoshop express. Upload via bokt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:12

Hebben jullie ook dit probleem?
Als ik foto's open in Photoshop lijken ze soms heel onscherp, ik doe ze dan weg en kijk er eigenlijk niet meer naar, maar nu had ik een foto van mijn eigen paard die ik gewoon wat lichter wilde hebben, heb hem beetje aangepast en opgeslagen, als ik hem dan open in Finder (Macbook) lijkt hij ineens super scherp te zijn.
Terug gekeken naar het origineel was die ook scherp, ik dacht dat ik verkeerd gekeken had maar blijkbaar dus niet.
Enkel geopend in photoshop lijkt er altijd veel ruis op te zitten, maar dat blijkt dan dus niet te zijn?

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:53

Granoek schreef:
Hebben jullie ook dit probleem?
Als ik foto's open in Photoshop lijken ze soms heel onscherp, ik doe ze dan weg en kijk er eigenlijk niet meer naar, maar nu had ik een foto van mijn eigen paard die ik gewoon wat lichter wilde hebben, heb hem beetje aangepast en opgeslagen, als ik hem dan open in Finder (Macbook) lijkt hij ineens super scherp te zijn.
Terug gekeken naar het origineel was die ook scherp, ik dacht dat ik verkeerd gekeken had maar blijkbaar dus niet.
Enkel geopend in photoshop lijkt er altijd veel ruis op te zitten, maar dat blijkt dan dus niet te zijn?

Ik heb dat in photoshop ook wel eens, dan is de foto nog even aan het laden of iets dergelijks. Als ik dan een halve minuut wacht issie scherp.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 01:14

Dat heb ik ook op mijn nieuwe Macbook met Retina scherm en een oude versie van photoshop. Deze kunnen de retina schermen niet goed handelen en word alles dus wazig, ook de menu'tjes enzo. Er is wel een update voor maar ik heb niet een echte originele versie van PS. :o Gelukkig doet LR daar niet aan, ik gebruik PS alleen voor zo nu en dan wat wegwerken en uitsnijden, het 'echte' werk doe ik allemaal in LR :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:20

Oh de menu's zijn wel gewoon goed hier. Maar oké, maar doorheen leren kijken dan :+

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:30

Granoek schreef:
Oh de menu's zijn wel gewoon goed hier. Maar oké, maar doorheen leren kijken dan :+


Hoe ver heb je ingezoomd? En zoom je met het wieltje van je muis of met de stapjes die in photoshop zelf gegeven worden?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:34

Het is ook als ik niet inzoom :j Maar ingezoomd zie je het wel beter, ik zoom in met mijn mouse pad, gebruik eigenlijk bijna nooit een muis want die raak ik altijd kwijt :=

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:38

Granoek schreef:
Het is ook als ik niet inzoom :j Maar ingezoomd zie je het wel beter, ik zoom in met mijn mouse pad, gebruik eigenlijk bijna nooit een muis want die raak ik altijd kwijt :=


Als je niet zoomt volgens de stapjes die photoshop zelf aangeeft (ctrl + of ctrl -) kan een foto ook wazig ogen namelijk.

Hij pakt dan 25, 33, 50, 66, en 100% zo uit mijn hoofd. Mijn macbook ligt even ter reparatie, dus kan het nu niet checken voor je

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:41

Schiet mij maar lek, maar dat klopt inderdaad wel.
Alleen is de foto niet-ingezoomd nog steeds niet zo scherp als hij in Finder is, maar hij wordt minder 'dramatisch' wazig wanneer ik op jouw manier inzoom. Dat is in ieder geval toch al fijn om te weten!

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:00

Wat een ontzettend leuk topic, ik ga hieronder ook wat foto's posten maar wil toch wat feedback geven aan wat voorgangers, ik ben geen ervaren fotograaf maar zeg gewoon wat ik denk dat de foto's wat sterker maakt.

@ Thats me
Heel tof zo'n bol zeg, waar koop je die?

@Classic,
heel mooi, heb bij sommige platen wel dat de uitsnede van mij wat breder zou mogen zijn, de eerste en laatste springen er voor mij wel het meeste uit!

@freedomshet,
Knap! Ik zou wel de uitsnedes iets groter maken, daardoor wordt het wat fijner om naar te kijken en komt juist je onderwerp meer naar voren

@Thats me,
Leuk! Ik houdt altijd wel van zwart wit foto's en de sfeer die er bij komt, ik zou iets meer contrast wel wat mooier vinden bij de tweede. Bij de eerste is juist weer heel veel wit en weinig zwart. Misschien kun je daar nog wat meer mee spelen?

Hieronder wat foto's van mij, hoor graag wat jullie vinden :)!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:16

Heel mooi, die laatste foto s! Waarmee schiet je?