[Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
paljaslaura
Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:31

Ik heb idd voor mijn opleiding sowieso alles van Adobe nodig maar is een soort abonnement. Je hebt ook Sony Vegas. Dat koop je volgens mij gewoon aan


plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:04

Wat is een goede go pro achtig iets wat betaalbaar is? Had keer via Ali express uiteraard geen goede kwaliteit verwacht maar dit was wel heel slecht haha
Het bedoeld om voor buitenritten.

Ik zelf gebruik moavi

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:23

Movavi ben ik erg tevreden over, ik gebruik alleen nu meer Adobe want dat gebruik ik ook op school maar movavi is ook echt top :j

Phoeboe
Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:27

Bedankt voor de reacties! Ik heb toch maar Movavi aangeschaft en de eerste video is er al meegemaakt :) Tot nu toe tevreden, alleen versnellen lukte (nog) niet

Instagram: demigisolf

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:00

Ik zou toch echt Sony Vegas gebruiken! Je moet even een paar knopjes leren kennen, en weten hoe je "presets" en effecten moet downloaden, maar als je dat weet kan je echt zo veel meer!

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 07:08

Ik heb van de week pinnacle gekocht, die moet ik gebruiken voor die cursus die ik doe :o

Ben blij dat het via die cursus word uitgelegd ( ben daar nog niet, maar door cyber monday was die 10 euro goedkoper :o ) maar snap er nog niks van haha

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:52

Phoeboe schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik heb toch maar Movavi aangeschaft en de eerste video is er al meegemaakt :) Tot nu toe tevreden, alleen versnellen lukte (nog) niet


Dat is heeeel simpel.. alleen nu ff goed uitleggen haha

Ik stuur je zo een pb

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:19

Ik gebruik ook Adobe.. en betaal inderdaad per maand.
Nu het rustiger is met bruiloften ga ik weer lekker mn brein creatief laten zijn en lekker weer experimenteren.
Zoolooo veel zin in, ga het volgende week opnemen.

Ook bezig met het aanschaffen van een drone, maar pfoe wat komt daar toch veel bij kijken als je het bedrijfstechnisch gaat doen..

Winoah ♥
v. Redford x Bentley


quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:24

Hoihoi,

Ik wil graag kijken voor een vlogcamera alleen wil niet gelijk een hele dure. Heb iemand van jullie de Canon compactcamera powershot sx730 hs? en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:52

Ik schop hier hopelijk weer wat leven in!

Hoe gaat het met iedereen? Nog veel gefilmt?

Ik heb niet echt meer voor mensen gefilmd wel zelf dingen gefilmd met mijn paarden. Ohja ben ook nog naar het EK eventing geweest om te filmen. Wil er nog een video van maken, maarja de muziek

Volgende week heb ik een fotomeeting voor honden en ik ga de honden filmen, ben heel benieuwd en weet nog niet echt wat ik met de videos ga doen, ga ik voor elke hond een video maken, word lastig qua muziek . Of stuur ik gewoon de filmpjes met logo naar ze toe.

Wat zouden jullie handig vinden?

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:39

Vraagje.
Ik heb een go pro hero 4 aangeschaft.
Eerder werkte ik altijd met Movavi video editer. Maar nu ik een video van de go pro upload kan ik 'm niet normaal afspelen in het voorbeeld, hij loopt niet goed door waardoor bewerken vrijwel onmogelijk is. Ook met een wat lagere kwaliteit blijft dat probleem. Is hier iets aan te doen? Ander videobewerkingsprogramma?
Als ik de video alleen afspeel op de computer gaat dat zonder problemen. Ik vind bewerken via een app niet handig omdat ik ook meerdere video's/foto's samen wil voegen.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 17:43

Veel videobewerkingsprogramma's draaien gewoon erg zwaar. Waarschijnlijk kan je computer het niet meer aan.
In sommige programma's kun je dat oplossen door proxy's te gebruiken. Dat zijn kleinere/gecomprimeerde bestanden die je alleen tijdens het bewerken gebruikt. Premiere en Final Cut Pro werken daar sowieso mee. DaVinci Resolve kan dat volgens mij ook. Maar met Movavi heb ik helaas geen ervaring.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

melissssssx
Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:45

Even een schopje!
Ik wil voor mijn werk (onderwijs) als bedankje voor de ouders een filmpje in elkaar flansen. Elke collega heeft een zin gezegd en ik zou dat aan elkaar plakken. Het idee is leuk, maar de technologie werkt niet mee. Ik was bezig op mijn windows laptop in de app Foto's, waarin je videos kan bewerken, maar dit liep helemaal vast en uiteindelijk ging mn laptop stuk. Hij is ook al zes jaar. Toen ging ik een nieuwe laptop kopen, maar in diezelfde app zit dus niet meer de functie van filmpjes bewerken (vervanger MovieMaker). Welke (gratis) app kan ik gebruiken om zonder (een groot) watermerk mijn filmpje te maken? O:)

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse

Xyris
Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:19

Ik gebruik Hitfilm Express, na veel andere programma's te hebben gebruikt is dit de enige die stabiel is en blijft en heel fijn is in het gebruik zonder watermerken oid. Ze werken er constant aan. Het is geen licht programma, maar als je computer dit niet aan kan dan wordt het wat lastig gezien de instabiliteit van vele andere programma's.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-20 06:35

DaVinci Resolve is een gratis programma dat steeds populairder aan het worden is onder filmmakers en videografen. Werkt erg fijn, maar is wel erg uitgebreid en daardoor ook wat lastiger onder de knie te krijgen dan bv windows moviemaker. Maar je zou het zeker eens kunnen proberen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 06:52

Laatst geprobeerd een filmpje door DaVinci Resolve heen te halen voor wat kleur correcties...

Misschien kan of mijn 8 jaar oude rekenbeestje (i7/16GB/SSD) het niet meer aan of de verkeerde export settings gekozen, maar hij was aan het stotteren. -O-

Had gewoon op standaard .MP4 gefilmd ik denk in H.264. Kan DaVinci Resolve ook C-LOG aan of gaat hij dan over op H.265 wat mijn arme rekenbeestje wss helemaal niet meer trekt? :=

[ img ]

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-21 07:51

Ik heb helaas geen ervaring met Davinci. Doet hij moeilijk tijdens het bewerken, of tijdens de export?
Als het bewerken het probleem is dan zou ik eens proberen om proxies aan te zetten.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:05

Ben bang dat het issue is van mijn rekenbeestje, want na uploaden naar YouTube lijkt hij het gewoon te doen zonder te stotteren en te haperen.

Ik ga mij eens verdiepen in proxies.

Met Lr/Ps weet ik prima wat/hoe te doen voor kleur correcties, maar bij video heb ik nog geen enkel flauw idee. Haha. Ook maar eens in gaan verdiepen. Ik begreep dat er al een workaround was om een frame te exporteren naar Ps. Daar al je bewerkingen te doen en dan als LUT op te slaan en in DVR te gebruiken.

Maar zag ook al dat er een paar standaard LUT's in DVR zitten voor Canon naar Rec.709.



Allemaal nog een beetje abacadabra voor mij. :')
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 14-04-21 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-21 08:18

LUT's zijn heerlijk om mee te werken inderdaad, maar het vervangt niet de standaard kleurcorrecties. LUT's zijn bedoeld om een bepaalde sfeer aan een film te geven. Je bewerkt je beelden dan eerst een voor een naar de juiste belichting/contrast/witbalans etc, zo trek je alle beelden gelijk, en daarna zet je er een LUT overheen om er bijvoorbeeld een donkere sfeer aan te geven met meer blauw en meer contrast, of juist een zomerse sfeer met meer warme tinten..

LUT's in Photoshop maak je door een still beeld in Photoshop te openen, en dan onderaan bij de lagen daar maak je nieuwe aanpassingslagen voor oa contrast, belichting, levendigheid.. Verloopjes enzo pikt ie niet.
En dan kun je de bewerking exporteren als lut.
Kijk eens wat tutorials van Color grading central: https://www.colorgradingcentral.com
Enorm interessant. Ze hebben ook wel eens een gratis workshop. Is meer een verkooppraatje, maar ik vond het toch enorm interessant en heb er veel van geleerd.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:23

Tnx voor de tips. +:)+ Er gaat een compleet nieuwe wereld voor mij open. _O-

Laatste tijd gewoon een beetje aan klooien met filmpjes. Als ik onderstaand filmpje gewoon op had genomen in CLOG had ik wss heel goed correcties nog kunnen doorvoeren. Dit is hoe het filmpje SOOC is:



Wel een beetje wiebelig, want is uit het losse handje geschoten met mijn 70-200mm op f/2.8. :')

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-21 08:35

Mooi :j
En een film mag best een beetje wiebelig zijn vind ik. Er zijn complete films die bewust uit de hand worden geschoten zodat de kijker meer het gevoel krijgt dat ze echt in de film zitten.

Ik werk inderdaad ook graag met log bestanden. Vooral ook fijn met bewolking, vaak krijg je een bijna uitgebeten lucht dan nog heel mooi terug gehaald.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:53

Eigenlijk best tevreden met de kwaliteit. Gelukkig heeft de 70-200mm beeldstabilisatie. Ik wilde op f/2.8 filmen dus moest sluitertijd wel heel ver dicht voor beetje OK belichting. Haha.

Als hij idd nog op matrix meting staat worden filmpjes wel wat donker door de lucht. Ben er nog niet uit of ik dan beter op spotmeting oid kan filmen of dat ik gewoon beter klein beetje kan over belichten om onderwerp goed belicht te krijgen aangezien mijn videonabewerk skills nul zijn in vergelijking met fotonabewerking.

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-21 09:02

Als je met LOG werkt dan wordt meestal aangeraden om twee stops te overbelichten. Bij Sony in ieder geval, ik weet niet of dat voor andere camera's hetzelfde geldt.

Ik film inderdaad ook altijd graag met een groot diafragma, wat soms inderdaad betekent dat de sluitertijd wel wat te hoog moet staan. Officieel zeggen ze altijd dat je 1/50 moet kiezen voor 25fps, en 1/100 bij 50fps. Bij films met veel beweging is dat inderdaad het mooist, ook bij stromend water enzo, maar vaak ga ik ook zonder problemen wat hoger.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:12

Dat is ook wel goede tip dan iets over te belichten in Canon Log. Ik heb echt werkelijk nog geen idee.

Dan moet ik weer met ND filters gaan werken en of dat nou echt heel ideaal is... Heb alleen ND filters voor watervalfotografie. Mss dat ik nog 1 of 2 lichtere ND filters heb voor 1 of 2 stops... :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:16

Net even paar shots gemaakt in C-LOG, maar DVR die eet ze niet. _O-

It's not how good you are, but how good you want to be!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers