[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 07:21

Nee, dat is niet zo. Bij gewone garantie zaken moet je het product via de verkoper afleveren. Bij recall kun je het naar Beverwijk brengen. Maar, alleen als het product geregistreerd is voor de NL markt.

Dit is deels te reden dat ik dingen vaak tweedehands koop. Kost het me nog minder en die garantie heb ik evengoed niet.


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 07:36

maaikemuis schreef:
Nee, dat is niet zo. Bij gewone garantie zaken moet je het product via de verkoper afleveren. Bij recall kun je het naar Beverwijk brengen. Maar, alleen als het product geregistreerd is voor de NL markt.

Dit is deels te reden dat ik dingen vaak tweedehands koop. Kost het me nog minder en die garantie heb ik evengoed niet.

Het was bij Canon in het verleden zo dat je buitenlandse apparatuur met factuur van een dealer gewoon in NL aan kon bieden voor service en garantie.

Volgens mij is een bedrijf ook (wettelijk) verplicht om garantie en service te verlenen.
Ik was service-engineer voor Canon business machines en als een klant een machine in Duitsland of België had gekocht (ander serienummer, simpel te herkennen), moesten wij die gewoon onderhouden en garantie verlenen als de klant daar recht op had.
De klant moest echter wel aan kunnen tonen waar de machine vandaan kwam bij een garantie-claim.

Ik vermoed echter dat bij Rhino geen dealer-factuur geleverd wordt en dat daar de crux zit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Marjo
Berichten: 37151
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:22

Oke. De knoop is doorgehakt. De bonus die we mochten ontvangen is opgemaakt.

Ik heb de Sigma 150-600 gekocht <3

Nu ga ik doorsparen voor een nieuwe body want ik kwam er achter dat mijn huidige body op zo'n 2/3e van z'n clicks zit :')

Mettee
Berichten: 3092
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:20

Denken jullie dat een Tweedehands Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM CM4777 een fijn objectief zal zijn? (Heb nu een 55/250)

CADE BLACK ~ For sale! Niveau 1.20/1.30

welmoed__
Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:26

Absoluut een verbetering!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:53

Mettee schreef:
Denken jullie dat een Tweedehands Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM CM4777 een fijn objectief zal zijn? (Heb nu een 55/250)

Ja, maar houdt er ook rekening mee dat ie wat zwaarder is.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Mettee
Berichten: 3092
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:04

ikke schreef:
Mettee schreef:
Denken jullie dat een Tweedehands Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM CM4777 een fijn objectief zal zijn? (Heb nu een 55/250)

Ja, maar houdt er ook rekening mee dat ie wat zwaarder is.....


Wou ik inderdaad net nog even erin gooien haha! Ik fotografeer voornamelijk paarden en portretten, meestal buiten maar in de winter natuurlijk vaker binnen. Twijfel sterk tussen de f4 en f2.8 vanwege het gewicht maar ik weet niet of ik het zonde ga vinden om de 2.8 te laten schieten daardoor :P Lastig

CADE BLACK ~ For sale! Niveau 1.20/1.30

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:14

Dat is zeker een upgrade vanaf je 55-250mm. Ondanks dat die 70-200mm al wel heel oud is. Als het tenminste de eerste versie is. Inmiddels is daar namelijk ook al een 2e en 3e versie van uit. Technisch gezien is de RF versie daar weer de opvolger van. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Mettee
Berichten: 3092
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:18

Ja dat is ook weer zo! Kijk ook vooral naar de prijs xD
En als je deze er dan bijvoorbeeld naast zet? Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM II objectief > natuurlijk wel wat duurder maar wel wat nieuwer en minder zwaar.

CADE BLACK ~ For sale! Niveau 1.20/1.30

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:19

Mettee schreef:
ikke schreef:
Ja, maar houdt er ook rekening mee dat ie wat zwaarder is.....


Wou ik inderdaad net nog even erin gooien haha! Ik fotografeer voornamelijk paarden en portretten, meestal buiten maar in de winter natuurlijk vaker binnen. Twijfel sterk tussen de f4 en f2.8 vanwege het gewicht maar ik weet niet of ik het zonde ga vinden om de 2.8 te laten schieten daardoor :P Lastig

De f2.8 kan wel een 2x converter handelen. Heb je 400mm (FF) of 620mm (crop).

Daar maak je mensen jaloers mee.....

Volgens mij staat die foto hier ook wel ergens, maar enkele jaren geleden in een vogelreservaat op de Britse oostkust plukte ik de Pappagaaiduikers zo van hun rotsje.
Erg l*llig voor bezoekers met eenvoudiger materiaal als je met z'n tweeën met twee van die kanonnen van lenzen ze gewoon "voor het oprapen" hebt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 05:48

Mettee schreef:
Ja dat is ook weer zo! Kijk ook vooral naar de prijs xD
En als je deze er dan bijvoorbeeld naast zet? Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM II objectief > natuurlijk wel wat duurder maar wel wat nieuwer en minder zwaar.


Lastige keuze... Voordeel wel van 2e hands kopen is dat als je later toch wilt upgraden naar een nieuwer model of van f/4.0 naar f/2.8 dan kan dat vrij eenvoudig zonder al teveel geld verlies. +:)+

It's not how good you are, but how good you want to be!

Mettee
Berichten: 3092
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:32

Het is de Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS II USM geworden! :D Zeer benieuwd.

CADE BLACK ~ For sale! Niveau 1.20/1.30

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:01

Mettee schreef:
Het is de Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS II USM geworden! :D Zeer benieuwd.


Gaaf! Ga je heel veel plezier aan beleven! +:)+

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:21


It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:39

Gaaf! Virtual Reality. Als je zo’n film met een VR bril terug kijkt dan zie je diepte.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 06:41

Denk alleen wel dat je er mega veel pixels voor nodig moet hebben. Minimaal 40 a 50. _O-

Denk dat we dit meer zullen gaan zien. De hippe en nieuwe dingen zullen alleen nog maar voor mirrorless uitkomen en niet meer voor de oude klassieke DSLR's. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:01

Volgens mij valt het aantal megapixels dat nodig is heel erg mee. Je kijkt zo’n film op een heel klein scherm, kan bijvoorbeeld al via je mobiel in een kijkdoosje. Dan is 4K echt ruim voldoende.

Wie weet komen er binnenkort adapters om nieuwe lenzen op oude camera’s te zetten ipv andersom :))

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:28

Ik denk niet dat er adapters zullen komen, want bij mirrorless zit lens juist heel dicht op de sensor en met behulp van de adapter passen de oude klassieke DLSR lenzen nog door de afstand met adapter te vergroten. Denk niet dat ze met een adapter de afstand kunnen verkleinen. := En bij Canon hebben de RF lenzen meer contactpuntjes dan de oude DSLR. Ik heb geen idee hoe dat met Sony en Nikon zit.

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:05

Ja daar heb je gelijk in.
Ach, een nieuwe spiegelloze body kost ook geen vermogen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:07

Voor de mensen met een Sigma art lens (en eventueel een Sony) hier:

Ik ben mij vast aan het oriënteren voor een nieuwe lens straks. Ik heb mijn zinnen in ieder geval op de Sigma art 85mm 1.4 gezet, maar twijfel daarbij nog of ik de 24mm 1.4 of 35mm 1.4 zal nemen.

Ik heb nu een 50mm 1.8 van Sony zelf en ik denk dat er weinig verschil tussen mijn 50 en 35 kwa afstand zal zitten?

Ik doe aan hondenfotografie en het doel is dat de 24 of 35 mee zal gaan tijdens onze wandelingen en ik iets meer van het landschap mee kan pakken dan ik nu doe met mijn 50mm..

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:24

Heb je een full frame of apsc camera?

Voor mijn a6600 heb ik de Sigma 30mm f1.4 Contemporary.
Heerlijke lens! Ik heb er een paar bruiloften mee geschoten, en voor de meeste portretfoto’s en binnenfoto’s is ie echt ideaal! Heerlijk scherp, snel, lichtsterk..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:22

8nnemiek schreef:
Ja daar heb je gelijk in.
Ach, een nieuwe spiegelloze body kost ook geen vermogen.


Inderdaad. Tegenwoordig al voor rond de 1000 euro mirrorless fullframe bodies te koop. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:56

8nnemiek schreef:
Heb je een full frame of apsc camera?

Voor mijn a6600 heb ik de Sigma 30mm f1.4 Contemporary.
Heerlijke lens! Ik heb er een paar bruiloften mee geschoten, en voor de meeste portretfoto’s en binnenfoto’s is ie echt ideaal! Heerlijk scherp, snel, lichtsterk..


Full Frame! Ik heb de Sony A7II.

Ahh 30 klinkt als een goede tussenweg inderdaad..

babli
Berichten: 2468
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:44

Hi allemaal,

Graag schakel ik jullie hulp in! :)
Al heel wat jaartjes geleden de Sony SLT A 77V aangeschaft. Telkens wat gefotografeerd en daarna toch weer in de kast beland. Nu is hij een tijdje geleden toch weer tevoorschijn getoverd, en nu ben ik erg veel bezig met het fotograferen van mijn puppy.
Nu zit hier ook nog steeds de standaard 16-50 mm lens op.

Ik ben mij aan het orienteren op een lens die ik vooral voor portretfotografie van mijn hondje kan gebruiken met een mooi bokeh effect en veel scherptediepte.
Zelf kwam ik na wat zoeken uit bij de Sony FE 85mm f/1.8 objectief

Is dit iets wat jullie ook zouden aanraden, of hebben jullie nog andere aanbevelingen/tips voor mij?
Graag hoor ik het! Alvast bedankt! *\o/*
Laatst bijgewerkt door babli op 08-10-21 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Love the life you live!
Live the life you love!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:51

Die camera is er een met A-mount, dus een E-mount lens gaat daar niet op passen.
Als je bij cameranu.nl bij de objectieven kijkt kun je filteren op A-mount APS-C. Helaas lijken er bijna geen A-mount lenzen meer te koop te zijn, nieuw iig. Tweedehands is er waarschijnlijk meer dan genoeg te koop.

Zou je toch graag een goede, nieuwe lens kopen, dan is het wellicht een idee om direct over te stappen op een systeemcamera, die zijn niet enorm duur. Sony heeft bv de a6000 systeemcamera voor niet al te veel geld, die je vervolgens uit kan breiden met veel verschillende soorten lenzen waaronder inderdaad ook de 85mm f1.8, maar ik ben bv ook heel blij met mijn sigma 30mm f1.4 <3

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers