[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Isabel
Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 07:44

thirteenn schreef:
Hoihoi! Ik heb momenteel een canon EOS 750D icm 50mm, 24-105, 70-200 lens. Nou wil ik meer op straat foto's maken en wil ik soms ook gewoon even wat lichters, wat kleiners. Ofwel: ik ben opzoek naar een camera voor erbij :+ Ik studeer fotografie film. Hij hoeft niet te kunnen filmen. Weten jullie iets voor erbij? of waar ik lig naar kan kijken?

Als je iets lichters wil zou ik niet voor een spiegelreflex gaan, maar voor een systeemcamera (of zelfs een compactcamera, weet niet wat je eisen zijn?)

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)


thirteenn
Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:25

Isabel schreef:
thirteenn schreef:
Hoihoi! Ik heb momenteel een canon EOS 750D icm 50mm, 24-105, 70-200 lens. Nou wil ik meer op straat foto's maken en wil ik soms ook gewoon even wat lichters, wat kleiners. Ofwel: ik ben opzoek naar een camera voor erbij :+ Ik studeer fotografie film. Hij hoeft niet te kunnen filmen. Weten jullie iets voor erbij? of waar ik lig naar kan kijken?

Als je iets lichters wil zou ik niet voor een spiegelreflex gaan, maar voor een systeemcamera (of zelfs een compactcamera, weet niet wat je eisen zijn?)

ah vergeten erbij te zetten, ik bedoel dus ook dat ik opzoek ben naar een systeem camera :+

All magic comes with a price, dearie

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:15

Ik heb een sony systeemcamera waar ik enórm blij mee ben.
Met de converter kun je ook je oude canon lenzen blijven gebruiken.
De a6500 is naast foto ook enorm fijn voor film, ik film er huwelijksvideo’s mee. De oudere modellen, a6300 en a6000, zijn vooral fijn voor foto, en zijn dan ook een stuk goedkoper.
Als je film studeert dan zou ik zeker een camera nemen waar je goed mee kan filmen, want er zullen vast en zeker opdrachten voorbij komen waar je thuis mee aan de slag moet of bv als je snel even een paar beelden moet overdoen terwijl je de schoolapparatuur niet kan gebruiken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

thirteenn
Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 18:17

8nnemiek schreef:
Ik heb een sony systeemcamera waar ik enórm blij mee ben.
Met de converter kun je ook je oude canon lenzen blijven gebruiken.
De a6500 is naast foto ook enorm fijn voor film, ik film er huwelijksvideo’s mee. De oudere modellen, a6300 en a6000, zijn vooral fijn voor foto, en zijn dan ook een stuk goedkoper.
Als je film studeert dan zou ik zeker een camera nemen waar je goed mee kan filmen, want er zullen vast en zeker opdrachten voorbij komen waar je thuis mee aan de slag moet of bv als je snel even een paar beelden moet overdoen terwijl je de schoolapparatuur niet kan gebruiken.


Ik studeer fotografie film, maar richt me enkel op fotografie, dus filmen is niet belangrijk zoals ik al eerder zei. Ik zal eens kijken naar de Sony modellen. Ik las wel dat met de converters je bepaalde functies zoals stabilisatie niet zou kunnen gebruiken.

All magic comes with a price, dearie

8nnemiek
Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:02

Ik werk zelf alleen met Sony lenzen, dus daar weet ik helaas niet veel vanaf.
Wel heeft mijn a6500 erg goede in-body stabilisatie. En ze zijn erg fijn in weinig licht vanwege de hoge iso en de iets grotere sensor.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Shiloh
Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:18

Ik zou ook zeker kijken naar Olympus en Panasonic. De olympus OMD EM10 mark iii, of tweedehands mark ii is bijvoorbeeld een heel mooi klein toestel. Weegt geen drol, en ik durf eigenlijk wel te beweren dat die minimaal net zo goed presteert als je eos 750D. En ook nog wel een redelijke prijs voor "erbij" , geen idee wat je budget is trouwens.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

MarjanB
Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:10

Iemand hier ervaring met de canon 6D mk2?

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:23

Ik vroeg laatst om tips welke spiegelreflex ik het best aan kon schaffen als beginner. Heb nu via mp een Canon Eos 1100d gekocht met 75-300 lens. Tis wel een wat oudere camera maar nog in heel goede conditie, heeft ongeveer 12000 clicks (is dat heel veel of normaal?) Wel een betrouwbare verkoper, die zuinig met de camera om is gegaan en denk niet dat ik er teveel voor heb betaald.

Moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet heel erg verdiept heb in wat nu echt het beste bij me zou passen qua camera. Denk dat het toch vooral proberen is en zelf dingen uitvogelen dat werkt voor mij vaak het beste.
Met standaard instellingen worden de foto's in elk geval al een stuk beter dan met mijn telefoon.

Morgen maar eens even kijken of ik leuke foto's kan maken van m'n dochter en dan het een en ander uitproberen.

8Eveline
Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:02

Na een cursus paardenfotografie te hebben gedaan kwam ik er achter dat me camera dus gewoon oud is (en dat is die ook letterlijk).
Dus woehoe ik moet een nieuwe en me budget is even niet aanwezig. Dat samen maakt dat ik denk ik toch voor een occasion ga (vreselijk spannend vindt ik het -O- ). Zodat ik meer krijg voor minder maar ook omdat ik eigenlijk bang ben dat ik hem niet genoeg ga gebruiken om er eentje te kopen van 700 euro.

De lenzen die ik heb zijn van canon (50mm 1.8, 18-55mm EFS, 70-300mm 4-5.6) en ik wil natuurlijk paardjes fotograveren en eten <3 mooie gebakjes. Budget om eerlijk te zijn rond de euro 400 -500.

De klantenservice chat gaven Canon EOS 7D DSLR aan (occasion) en de CANON EOS 70D (occasion) waarbij de mw. aangaf dat 7D ook prima keus.

Nog steeds dyslecties

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:31

8Eveline schreef:
Na een cursus paardenfotografie te hebben gedaan kwam ik er achter dat me camera dus gewoon oud is (en dat is die ook letterlijk).
Dus woehoe ik moet een nieuwe en me budget is even niet aanwezig. Dat samen maakt dat ik denk ik toch voor een occasion ga (vreselijk spannend vindt ik het -O- ). Zodat ik meer krijg voor minder maar ook omdat ik eigenlijk bang ben dat ik hem niet genoeg ga gebruiken om er eentje te kopen van 700 euro.

De lenzen die ik heb zijn van canon (50mm 1.8, 18-55mm EFS, 70-300mm 4-5.6) en ik wil natuurlijk paardjes fotograveren en eten <3 mooie gebakjes. Budget om eerlijk te zijn rond de euro 400 -500.

De klantenservice chat gaven Canon EOS 7D DSLR aan (occasion) en de CANON EOS 70D (occasion) waarbij de mw. aangaf dat 7D ook prima keus.


Ik ben van kamp Nikon, dus canon kan ik geen gedegen advies over geven. Maar van de 7d weet ik dat deze uit 2009 komt. Ben je dan niet oud voor oud aan het vervangen? Ik zou never nooit 400 euro uitgeven aan een camera van 10 jaar oud. De Nikon tegenhanger van deze camera kun je met slim handelen voor 300 euro krijgen. En zelfs dat zou ik niet snel overwegen.

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:56

Wat voor camera heb je nu? Is het geen idee om nu gewoon door te oefenen met de camera die je nu hebt en sparen voor een goede als je die echt perse nodig hebt?

Canon 7D is een prima camera trouwens. Oud betekend niet per direct slecht. :)

Second to the right, and straight on till morning

8Eveline
Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:04

maaikemuis schreef:
Ik ben van kamp Nikon, dus canon kan ik geen gedegen advies over geven. Maar van de 7d weet ik dat deze uit 2009 komt. Ben je dan niet oud voor oud aan het vervangen? Ik zou never nooit 400 euro uitgeven aan een camera van 10 jaar oud. De Nikon tegenhanger van deze camera kun je met slim handelen voor 300 euro krijgen. En zelfs dat zou ik niet snel overwegen.


Zo vindt ik het dus ook klinken :') dan gaat het zijn doel wat voorbij. Maar mijn kennis is dus extreem beperkt hierover wat het waard is of wat handig is.

Neverland schreef:
Wat voor camera heb je nu? Is het geen idee om nu gewoon door te oefenen met de camera die je nu hebt en sparen voor een goede als je die echt perse nodig hebt?

Canon 7D is een prima camera trouwens. Oud betekend niet per direct slecht. :)


Ik heb de 1000D canon :) destijds gekocht om te beginnen. Ik merkte alleen tijdens de cursus dat ik meteen al tegen de grenzen aanliep van dit toestel en bepaalde dingen al niet kon ermee.
De lesgeefster gaf aan dat ik op mooie dagen nog met dit toestel goed mee kon oefenen maar op een grauwe dag zoals het die dag was tegen de grenzen aanloop van mijn toestel.

Als ik goed begrijp is de 7D dus geen slecht opvolger voor mij ondanks dat die 'oud' is.

Nog steeds dyslecties

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:32

De 7D is sowieso beter dan degene die je nu hebt en de 7D mark ii is helemaal top.

Second to the right, and straight on till morning

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:39

Hallo,
Ik heb 'vroeger' , ik denk tot een jaar of 10 geleden, altijd met een spiegelreflex camera gefotografeerd. Op een gegeven moment werd de laatste, een canon eos 400d,die ik had slechter en ik merkte dat de Canon powershot sx40 vooral bij schemer en slecht licht mooiere foto's maakte. Ik ben toen dus daarop overgestapt gezien de gunstigere prijs. Ik had toen een eigen paardje en kon daar prima foto's mee maken. Ook de afgelopen jaren prima vakantie foto's, baby foto's van de kinderen etc mee gemaakt. Maar nu heb ik het idee dat deze camera ook weer slechter wordt en twijfel ik toch om weer terug te gaan op spiegelreflex. Heb mijn oude nu weer van zolder gehaald om weer even te voelen. Hoewel de kwaliteit van die foto's echt vele malen slechter is merk ik wel dat ik met die wel bv met een portret foto een mooie wazige achtergrond krijg waar met de powershot de achtergrond nog heel scherp is. Kortom ik denk dat ik echt weer terug wil naar spiegel reflex.
Nou heb ik nog diverse lenzen liggen. Een 18-55, een 28-80, een 75-300 en een ?-210

Ik ben zwanger van de 3e wil straks mooie kiekjes van ons drietal maken, mooie vakantiefoto's en af en ik ben dierentuin fan dus maak ook daar graag mooie foto's

Mijn vraag concreet:
-welke camera is geschikt voor mij
-moet ik ook nieuwe lenzen aanschaffen en zoja welke, of gaat de kwaliteit van een lens niet achteruit en koop ik alleen een body?
-is spiegelreflex idd de juiste keuze of koop ik net zo goed weer een nieuw model powershot of vergelijkbaar?

8Eveline
Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:30

Neverland schreef:
De 7D is sowieso beter dan degene die je nu hebt en de 7D mark ii is helemaal top.

Dat klinkt inderdaad zo maar budget zegt HAHAAH nee -O-
Dankjewel voor het advies. Denk dat ik met 7D een eind vooruit kan totdat ik weer tegen grenzen aanloop.

Nog steeds dyslecties

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:32

8Eveline schreef:
Neverland schreef:
De 7D is sowieso beter dan degene die je nu hebt en de 7D mark ii is helemaal top.

Dat klinkt inderdaad zo maar budget zegt HAHAAH nee -O-
Dankjewel voor het advies. Denk dat ik met 7D een eind vooruit kan totdat ik weer tegen grenzen aanloop.


Ik kan nog altijd geen alternatief aanbieden, maar ik blijf bij mijn mening dat je oud niet met oud moet vervangen. Als je dan toch maar 400 euro te besteden hebt, dan kun je die maar beter goed besteden. Het is zonde geld wanneer je nu 400 euro uitgeeft aan iets waar je binnen een jaar tegen dezelfde problematiek aanloopt. En dan kun je opnieuw beginnen. Want als ik de specs van de 7D bekijk dan rijst bij mij echt de vraag of je er gelukkig van gaat worden (diezelfde vraag wanneer iemand een Nikon D300 wil aanschaffen voor dat geld, het advies zou hetzelfde zijn), het is gewoon oude techniek die door de huidige camera’s net boven het instapsegment zitten al wordt verbeterd. Daarnaast is 400 euro voor deze camera echt te hoog geprijsd. Regardless.

Wanneer ik puur naar specs ga kijken dan komt de genoemde 70D al beter uit de verf (https://www.apotelyt.com/compare-camera/canon-70d-vs-canon-7d)

Maar je zou ook nog even door kunnen sparen en een nieuwe net-boven-instap-segment camera kunnen kopen. Maar daar kan ik je met canon niet over adviseren.

Maar zoals bij alle tweedehands camera’s, let op de shuttercount! Ik hou als stelregel aan dat 40.000 de max is voor advanced consumer camera’s. Onder de 20.000 wordt ik enthousiast. Van de 7d mag je er op rekenen dat die gemiddeld zo’n 150.000 keer kunnen afschieten. De 70d heeft een gemiddelde van 100.000 clicks.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:36

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn 60D 2e hands gekocht met 5000 clicks voor 349 geloof ik. Zonder lens! Nu met mijn tamron 70-200 2.8 komen daar echt gave foto’s uit! Check mijn insta / onderschrift maar haha. Maarja, een slechte fotograaf schiet met de meest dure camera nog geen goede foto en andersom!

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:51

MarlindeRooz schreef:
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn 60D 2e hands gekocht met 5000 clicks voor 349 geloof ik. Zonder lens! Nu met mijn tamron 70-200 2.8 komen daar echt gave foto’s uit! Check mijn insta / onderschrift maar haha. Maarja, een slechte fotograaf schiet met de meest dure camera nog geen goede foto en andersom!


Sterker nog, hoe beter de camera des te erger komen de fouten in je glaswerk naar voren. Ik heb laatst met een Nikon D850 mogen schieten en die techniek is zo vergevorderd dat ieder foutje van jezelf of de lens enorm opvalt. Teveel details in beeld kan ook tegen je werken...

Maar wanneer de poster van dit vraagstuk een 70d kan kopen voor ommenabij de 400 euro, dan denk ik (puur gezien de specificaties) dat dat een leuke koop ik. Afhankelijk van de shuttercount (en ja, 5000 was ik ook blij van geworden). Ik koop zelden iets nieuw.

8Eveline
Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:06

maaikemuis schreef:
Ik kan nog altijd geen alternatief aanbieden, maar ik blijf bij mijn mening dat je oud niet met oud moet vervangen. Als je dan toch maar 400 euro te besteden hebt, dan kun je die maar beter goed besteden. Het is zonde geld wanneer je nu 400 euro uitgeeft aan iets waar je binnen een jaar tegen dezelfde problematiek aanloopt. En dan kun je opnieuw beginnen. Want als ik de specs van de 7D bekijk dan rijst bij mij echt de vraag of je er gelukkig van gaat worden (diezelfde vraag wanneer iemand een Nikon D300 wil aanschaffen voor dat geld, het advies zou hetzelfde zijn), het is gewoon oude techniek die door de huidige camera’s net boven het instapsegment zitten al wordt verbeterd. Daarnaast is 400 euro voor deze camera echt te hoog geprijsd. Regardless.

Wanneer ik puur naar specs ga kijken dan komt de genoemde 70D al beter uit de verf (https://www.apotelyt.com/compare-camera/canon-70d-vs-canon-7d)

Maar je zou ook nog even door kunnen sparen en een nieuwe net-boven-instap-segment camera kunnen kopen. Maar daar kan ik je met canon niet over adviseren.

Maar zoals bij alle tweedehands camera’s, let op de shuttercount! Ik hou als stelregel aan dat 40.000 de max is voor advanced consumer camera’s. Onder de 20.000 wordt ik enthousiast. Van de 7d mag je er op rekenen dat die gemiddeld zo’n 150.000 keer kunnen afschieten. De 70d heeft een gemiddelde van 100.000 clicks.


Dankje voor je advies :)

Ik ben met je eens en dat is mijn angst dus nu ook dat ik een camera koop waar ik alsnog snel tegen de grens ga aanlopen. En dan is 400 euro weer weg. De 70D is niet heel erg veel duurder en dat heb ik er misschien wel voor over als die 'beter' is dan 7D.
Ik heb wat type nummers over gehad met klantenservice wat bij canon bekend staat als boven segment maar die prijs is dat drempel te ver voor me.

Je vergelijkings link heb ik bekeken en ik snap er niks van :') ben nog technisch niet erg onderlegd en lees maar paar termen die ik ken.
De shuttercount heb ik veel over opgezocht, en heb ook gevonden waar de gemiddelde camera type op kapot gaat. Maar de gemiddelde zijn prettig dankje dat geeft me wat houvast.

maaikemuis schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn 60D 2e hands gekocht met 5000 clicks voor 349 geloof ik. Zonder lens! Nu met mijn tamron 70-200 2.8 komen daar echt gave foto’s uit! Check mijn insta / onderschrift maar haha. Maarja, een slechte fotograaf schiet met de meest dure camera nog geen goede foto en andersom!


Sterker nog, hoe beter de camera des te erger komen de fouten in je glaswerk naar voren. Ik heb laatst met een Nikon D850 mogen schieten en die techniek is zo vergevorderd dat ieder foutje van jezelf of de lens enorm opvalt. Teveel details in beeld kan ook tegen je werken...

Maar wanneer de poster van dit vraagstuk een 70d kan kopen voor ommenabij de 400 euro, dan denk ik (puur gezien de specificaties) dat dat een leuke koop ik. Afhankelijk van de shuttercount (en ja, 5000 was ik ook blij van geworden). Ik koop zelden iets nieuw.

:+ Nu nog even eentje tegen komen zie tot nu toe alleen ze tegen de 500euro.

Nog steeds dyslecties

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:40

Naja, even een snelle zoekactie levert mij een 70d op voor 500 euro met 22.000 clicks. Voor die 500 euro koop je dan een jaar garantie. Zou je deze camera via marktplaats kopen dan heb je hem voor 400 euro (375 zou mij ook wel lukken). Maar marktplaats moet je durven en je moet kennis van zaken hebben. Je koopt bij een camerazaak een stukje zekerheid en dat kan heel fijn zijn.

De site die ik postte is een (van vele) vergelijkingssites. Deze laat zien dat de resolutie van de 70d hoger ligt, de ISO-gevoeligheid hoger ligt, hij heeft WiFi, een kantelbaar scherm, langere batterijduur, is bijna 4 jaar nieuwer en is kleiner. Hij haalt net niet de burstrate van de 7d, maar dat scheelt maar 1 frame per seconde. Daarnaast is de viewfinder van de 7d iets beter.

Dit is een beetje de samenvatting van de vergelijking. Nogmaals, dit is puur internetwijsheid ik heb ze niet in handen gehad. Maar het vertelt mij wel een beetje wat ik ze waard zou vinden. De 7d zou ik niet meer aan uit willen geven dan 300 euro en dan moet het een camera in goede conditie zijn. De 70d zou ik meer aan uit willen geven. Zet je daar in de toekomst een mooie lens op dan wordt je daar blijer van denk (en hoop) ik.

Edit:
Ter vergelijking van de 70d tov je huidige 1000d:
- een verdubbeling van de resolutie. 20mp tov 10
- meer dan verdubbeling van de burstrate. 7fps tov 3fps
- veel betere iso. 100-12800 vs 100-1600
-meer scherpstelpunten. 19 tov 7
- etc
- leuke gimmicks als WiFi, kantelbaar scherm
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 23-03-19 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

8Eveline
Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:45

maaikemuis schreef:
Naja, even een snelle zoekactie levert mij een 70d op voor 500 euro met 22.000 clicks. Voor die 500 euro koop je dan een jaar garantie. Zou je deze camera via marktplaats kopen dan heb je hem voor 400 euro (375 zou mij ook wel lukken). Maar marktplaats moet je durven en je moet kennis van zaken hebben. Je koopt bij een camerazaak een stukje zekerheid en dat kan heel fijn zijn

Dat zeker weten vooral omdat ik niet in staat ben nog te zien of die kapot is. Daarom is een camerazaak inderdaad voorwaarde voor mij.

maaikemuis schreef:
De site die ik postte is een (van vele) vergelijkingssites. Deze laat zien dat de resolutie van de 70d hoger ligt, de ISO-gevoeligheid hoger ligt, hij heeft WiFi, een kantelbaar scherm, langere batterijduur, is bijna 4 jaar nieuwer en is kleiner. Hij haalt net niet de burstrate van de 7d, maar dat scheelt maar 1 frame per seconde. Daarnaast is de viewfinder van de 7d iets beter.

:j ahja dit is nog taal die ik snap. Buiten de WIFI klinken dat als zaken die waard maken om net wat meer geld te investeren.

maaikemuis schreef:
Dit is een beetje de samenvatting van de vergelijking. Nogmaals, dit is puur internetwijsheid ik heb ze niet in handen gehad. Maar het vertelt mij wel een beetje wat ik ze waard zou vinden. De 7d zou ik niet meer aan uit willen geven dan 300 euro en dan moet het een camera in goede conditie zijn. De 70d zou ik meer aan uit willen geven. Zet je daar in de toekomst een mooie lens op dan wordt je daar blijer van denk (en hoop) ik.

Nee maar ik waardeer die echt ontzettend *\o/* want de kennis die je hebt mis ik. En dan kan ik in de praktijk ook een afweging maken zo welke het wordt en niet zomaar bahm nou doe deze maar.

Nog steeds dyslecties

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:48

Heel veel succes met het maken van besluiten :D Van fotograferen wordt men hebberig. Je hebt dit weekend tenminste iets om over na te denken.

(Ik heb mijn vorige post nog even geedit en je 1000d meevergeleken).

ikke
Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:42

maaikemuis schreef:
8Eveline schreef:
Dat klinkt inderdaad zo maar budget zegt HAHAAH nee -O-
Dankjewel voor het advies. Denk dat ik met 7D een eind vooruit kan totdat ik weer tegen grenzen aanloop.


Ik kan nog altijd geen alternatief aanbieden, maar ik blijf bij mijn mening dat je oud niet met oud moet vervangen. Als je dan toch maar 400 euro te besteden hebt, dan kun je die maar beter goed besteden. Het is zonde geld wanneer je nu 400 euro uitgeeft aan iets waar je binnen een jaar tegen dezelfde problematiek aanloopt. En dan kun je opnieuw beginnen. Want als ik de specs van de 7D bekijk dan rijst bij mij echt de vraag of je er gelukkig van gaat worden (diezelfde vraag wanneer iemand een Nikon D300 wil aanschaffen voor dat geld, het advies zou hetzelfde zijn), het is gewoon oude techniek die door de huidige camera’s net boven het instapsegment zitten al wordt verbeterd. Daarnaast is 400 euro voor deze camera echt te hoog geprijsd. Regardless.

Wanneer ik puur naar specs ga kijken dan komt de genoemde 70D al beter uit de verf (https://www.apotelyt.com/compare-camera/canon-70d-vs-canon-7d)

Maar je zou ook nog even door kunnen sparen en een nieuwe net-boven-instap-segment camera kunnen kopen. Maar daar kan ik je met canon niet over adviseren.

Maar zoals bij alle tweedehands camera’s, let op de shuttercount! Ik hou als stelregel aan dat 40.000 de max is voor advanced consumer camera’s. Onder de 20.000 wordt ik enthousiast. Van de 7d mag je er op rekenen dat die gemiddeld zo’n 150.000 keer kunnen afschieten. De 70d heeft een gemiddelde van 100.000 clicks.

Nah, die 5D IV had 50k clicks; wordt ik toch echt niet warm of koud van.

Die 7D druk je niet zomaar over z'n grenzen, maar je moet wel in je achterhoofd houden wat je van belang vindt.

Als je in het halfdonker nog strakke foto's wil maken, dan zal de 7D het eerder opgeven, ja dat klopt; maar op snelheid zijn er nog altijd niet zo heel veel camera's die de 7D voorbij streven.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

8Eveline
Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:35

ikke schreef:
Nah, die 5D IV had 50k clicks; wordt ik toch echt niet warm of koud van.

Die 7D druk je niet zomaar over z'n grenzen, maar je moet wel in je achterhoofd houden wat je van belang vindt.

Als je in het halfdonker nog strakke foto's wil maken, dan zal de 7D het eerder opgeven, ja dat klopt; maar op snelheid zijn er nog altijd niet zo heel veel camera's die de 7D voorbij streven.


Dat is dus wat het zo lastig maakt dat ik niet echt goed nog weet wat ik van belang vindt (of waar ik heen ga qua stijl e.d.). En ook nog niet weet of het onkunde soms is of dat ik in me huidige body tekort kom. Want echt haarscherp vindt ik mijn foto's niet atm ondanks dat sluitertijd ik dat wel zou moeten hebben. ( :') beginner taal)

Ik vindt wel prettig om advies te krijgen bedankt :) en ben blij dat wat ik ook kies het iedergeval geen extreme miskoop kan zijn.

Nog steeds dyslecties

Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:40

Onscherpte kan ook heel goed aan de lens liggen. Ik had dat ook met mijn Canon 550D. Lag uiteindelijk echt niet aan de camera zelf maar aan de lens die ik er op had...

Second to the right, and straight on till morning


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers