[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:52

Neverland schreef:
Onscherpte kan ook heel goed aan de lens liggen. Ik had dat ook met mijn Canon 550D. Lag uiteindelijk echt niet aan de camera zelf maar aan de lens die ik er op had...

Dat is zeker weten weten probleem nummer 2 :') me zoomlens staat niet echt bekend als goede lens.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:55

Neverland schreef:
Onscherpte kan ook heel goed aan de lens liggen. Ik had dat ook met mijn Canon 550D. Lag uiteindelijk echt niet aan de camera zelf maar aan de lens die ik er op had...

Maar evengoed is je scherptepunt niet goed gekozen, in combi met een groot gat (f3.5 of 2.0 of zo) en dus geringe scherpte diepte.

Ander glas kan veel doen, maar het is de vraag of dat haalbaar is. Beetje leuk glas heb je ook niet onder de 400 euro. Zelfs de geliefde 11-16 en 11-20 f2.8 Tokina's ga je daar niet voor vinden.

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:07

ikke schreef:
Neverland schreef:
Onscherpte kan ook heel goed aan de lens liggen. Ik had dat ook met mijn Canon 550D. Lag uiteindelijk echt niet aan de camera zelf maar aan de lens die ik er op had...

Maar evengoed is je scherptepunt niet goed gekozen, in combi met een groot gat (f3.5 of 2.0 of zo) en dus geringe scherpte diepte.

Ander glas kan veel doen, maar het is de vraag of dat haalbaar is. Beetje leuk glas heb je ook niet onder de 400 euro. Zelfs de geliefde 11-16 en 11-20 f2.8 Tokina's ga je daar niet voor vinden.

Nee daar was ik ook al achter helaas, en als je dan ook nog verschillende wensen hebt (paarden en studio food photography) is het al helemaal feest.
Ik heb wel al wat gekeken naar lenzen maar dacht dat camera beter eerste investering was.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:39

Je mag als je in de buurt van Zwolle woont wel eens komen proberen. :)
Heb een 70-200 2.8 tamron en een 50 mm 1.8 en dus een 60D.

Kunnen we testen of het aan je camera of lens ligt!

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:19

Ik vroeg mij af of hier ervaringen zijn met de outlet van kamera express.

Ziet daar voor 399 een canon 200d body staan. Maar via chat wordt aangegeven dat zij niet kunnen zeggen waarom het goedkoper wordt aangeboden. Kan retour zijn maar ook licht beschadigd, refurbished of demomodel. Vraag me af of ik dat moet willen?

Dan heb ik nog een canon ef 18-55 liggen van zo'n 10 jaar of iets ouder. Zou deze nog goed genoeg zijn of beter een nieuwe aanschaffen?

Nou verschilt prijs body of body met kitlens niet heel veel maar met zo'n outlet body Zou t zo'n 50 euro schel3n

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:56

Ondanks dat er geen reactie is op 2 recente eerdere vragen doe ik nog 1 poging.
Ik kan via cameranu.nl voor 429 euro een canon eos 200d met 18-55 en 50mm lens openbox krijgen. Staat niet meer op hun site maar door een fout van hun kunnen ze 'm toch voor die prijs sturen.
Ik vroeg me af of er ervaringen zijn met openbox van hun. Nieuw is dezelfde combi zo'n 200 euro duurder. Ergens ben ik bang dat er een addertje onder het gras zit gezien het grote prijs verschil...

Ik ga 'm sowieso laten komen om 'm te zien en in handen te hebben maar hoor graag ervaringen met de openbox modellen van deze site...

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:07

JustMe8484 schreef:
Ondanks dat er geen reactie is op 2 recente eerdere vragen doe ik nog 1 poging.
Ik kan via cameranu.nl voor 429 euro een canon eos 200d met 18-55 en 50mm lens openbox krijgen. Staat niet meer op hun site maar door een fout van hun kunnen ze 'm toch voor die prijs sturen.
Ik vroeg me af of er ervaringen zijn met openbox van hun. Nieuw is dezelfde combi zo'n 200 euro duurder. Ergens ben ik bang dat er een addertje onder het gras zit gezien het grote prijs verschil...

Ik ga 'm sowieso laten komen om 'm te zien en in handen te hebben maar hoor graag ervaringen met de openbox modellen van deze site...

Camera Nu is een betrouwbare en fatsoenlijke toko. Kun je gerust zaken mee doen.
De enige reden dat ik geen zaken doe met hen is dat er dichterbij ook een hele goede toko zit.

Open box wil zeggen dat een nieuwe camera om wat voor reden dan ook binnen de zichttermijn terug gestuurd is. Je hebt op dit soort camera's volledige fabrieksgarantie, tenzij anders vermeldt.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:17

Ik heb een open box camera van hun, niets mis mee.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:30

Bedankt voor jullie reacties. Heb de camera vandaag ontvangen en ziet er goed uit. Helaas zit er alleen een absoluut niet Nederlandse stekker bij waardoor ik nu de batterij niet op kan laden en hem niet uit kan testen.
Gelijk gebeld en ze gaan een oplossing zoeken.
Wordt op zich netjes opgelost dus als het goed is...
Alleen wordt mijn geduld nu op de proef gesteld want ik wil m zoooo graag uit proberen..

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:46

Hi dames,

Ik ben een leek op cameragebied. Nu wil ik graag een fijne, handzame camera voor mezelf. Ik twijfel tussen een compactcamera of een spiegelreflex.

Het lijkt me leuk om er wat mee te leren, echter meer voor mooie scherpe foto's van de dieren in en rondom huis. Niet professioneel dus.

Optie 1: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... ix-dc-fz82, de compactcamera.
Optie 2: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... -300mm-iii, de spiegelreflex.

Belangrijk is dat de camera, scherpe beelden levert, ook van bewegingen (paarden/honden). Makkelijk mee te nemen is. En in alle omstandigheden (licht/donker) een mooie foto maakt.

Hebben jullie advies?

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:01

emr schreef:
Hi dames,

Ik ben een leek op cameragebied. Nu wil ik graag een fijne, handzame camera voor mezelf. Ik twijfel tussen een compactcamera of een spiegelreflex.

Het lijkt me leuk om er wat mee te leren, echter meer voor mooie scherpe foto's van de dieren in en rondom huis. Niet professioneel dus.

Optie 1: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... ix-dc-fz82, de compactcamera.
Optie 2: https://www.kamera-express.nl/product/1 ... -300mm-iii, de spiegelreflex.

Belangrijk is dat de camera, scherpe beelden levert, ook van bewegingen (paarden/honden). Makkelijk mee te nemen is. En in alle omstandigheden (licht/donker) een mooie foto maakt.

Hebben jullie advies?

In jouw geval zou ik er tussenin gaan zitten: systeemcamera's. Niet goedkoper maar wel de funktionaliteit van een DSLR gekoppeld aan de maat van een compactcamera.

Enne, je wensen hebben niks met de camera te maken in de zin dat jij bepaalt wat je wil en hoeveel dat mag kosten. Als jij bereid bent 6500 euro voor een Canon 1Dx mkII neer te tellen om voor je lol foto's te maken, dan is dat jouw keuze! Er is niemand die bepaalt dat alleen een prof zo'n camera mag kopen.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 03:21

Ik zou ook eens naar systeemcamera’s kijken; erg licht en compact met de mogelijkheden van spiegelreflex.
De Sony a6000 ligt in je prijsklasse, en is enorm snel met scherpstellen en heel goed met weinig licht.

MarjanB

Berichten: 16436
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:24

De 75-300 lens zou ik sowieso laten liggen. Daar ga je niet heel blij van worden helaas. Zou of naar andere lenzen kijken of inderdaad kijken naar een systeemcamera.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:06

Ik zou ook voor systeem camera gaan kijken. Sony is een mooie optie. Ben zelf meer bekend met Olympus.

De Olympus omd em10 mark ii of iii bijvoorbeeld. Ik heb zelf de mark i gehad als camera om mee te starten en heb er ontzettend veel plezier van gehad. Weegt geen drol!

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:29

Ik heb zelf een panasonic lumx fz72? gehad. Ik werd er niet heel blij van :+
Ik was niet tevreden over hoe scherp de foto's waren: automatisch of manual maakte niet uit. De M-stand leverde zoveel ruzie op dat ik dacht dat ik een spiegelreflex nooit zou kunnen begrijpen (had de bedoeling om dan ook op de M-stand te gaan fotograferen). Uiteindelijk toch een spiegelreflex gekocht en het enige waar ik spijt van heb is dat ik die stap niet eerder heb gemaakt :Y)

Systeemcamera's ben ik niet in thuis maar de panasonic zou ik je dus afraden :o

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:04

Bedankt voor het meedenken, de suggesties en meningen! Ik ga er nog maar eens over nadenken. Mochten jullie nog suggesties hebben tot +- € 600,00...

_Flower
Berichten: 261
Geregistreerd: 25-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:41

Hallo allemaal,

Ik fotografeer al een tijdje hobbymatig met de canon 1100D. Dit vind ik steeds leuker, maar nu mis ik toch steeds weer snelheid met actiefoto's. Ik zoek dus een nieuwe camera (semi-prof denk ik).
Dan kom ik uit op de canon 7D mark 2 of de canon 80D. Bij de 7D hoor ik vaak dat er snel ruis te zien is op foto's. Hebben jullie hier ervaring mee en andere ideeen qua camera? Of zijn dit wel goede opties?
Budget is max 1500,-

MarjanB

Berichten: 16436
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:50


ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:55

_Flower schreef:
Hallo allemaal,

Ik fotografeer al een tijdje hobbymatig met de canon 1100D. Dit vind ik steeds leuker, maar nu mis ik toch steeds weer snelheid met actiefoto's. Ik zoek dus een nieuwe camera (semi-prof denk ik).
Dan kom ik uit op de canon 7D mark 2 of de canon 80D. Bij de 7D hoor ik vaak dat er snel ruis te zien is op foto's. Hebben jullie hier ervaring mee en andere ideeen qua camera? Of zijn dit wel goede opties?
Budget is max 1500,-

Instellingen doen nogal wat voor ruis en de 7D mkII is behoorlijk beter dan z'n voorganger die al niet slecht is.
Ik heb de 7D naast een 5D mk IV en ja, die verschillen zijn best wel heel zichtbaar, maar er zit ook een goed paar jaar ontwikkeling tussen en de 7D stelt nog steeds niet teleur.
Voor 1500 euro kun je prima een occasion 7D mkII vinden, in goede staat, niet te veel klicks en met garantie.
https://www.cameranu.nl/nl/p756615/cano ... weedehands
Lens die er standaard bij zat: https://www.cameranu.nl/nl/p381764/cano ... weedehands ook een aanrader

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:00

Hoi bokkers, ondertussen zit ik al een tijdje te twijfelen tussen een aantal camera's... Dit zijn de canon 800d, 77d en 80d (al vind ik de 80d eigenlijk te duur).

Wat zouden jullie aanraden? Ik heb een beetje geoefend met mijn zusjes 1300d, maar ik ben nog lang geen gevorderde fotograaf :P

Verder ben ik van plan om de 15-85 lens erbij te kopen, en later na een tijdje extra sparen een telelens, liefst één uit de L-serie. Of is de tamron 100-400 ook goed? Ik ben van plan om landschappen en vogels/ander 'wildlife' te fotograferen.

Graag jullie ervaringen/aanraders qua body en lens :D

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:41

Die 15-85 is een heel leuk lensje. Let er wel op dat je je niet vergist met de 17-85 die van duidelijk mindere kwaliteit is dat zie je ook terug in de prijs)
De L-serie 70-200 is heel fijn glas. Ik zou wel de versie met IS nemen, maar als de f2.8 boven budget is, de f4.0 gaat je ook niet teleur stellen, tenzij je in het halfdonker wil fotograferen, maar dan zou ik ook een andere klasse body adviseren.

Ik zou uit die lijst wel voor de 77D of 80D gaan (check de specs even wat het beste bij je past). Overweeg een occasion via een winkel, dat is betrouwbaar als je kiest voor de bedrijven die hier regelmatig langs komen.

De 70-200 f2.8 mkII top glas:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -8l-is-ii/

Iets boven de prijs van de 80D, maar overweeg 'm serieus!!
https://www.cameratools.nl/digitale-cam ... -open-box/
Best wel een buitenkansje!

Als occasion komt de 7D mkII meestal wel in de buurt van je budget. Leg de specs eens serieus naast elkaar. Ik denk zomaar dat je het de moeite waard zal vinden om even door te sparen.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:01

zijn er hier toevallig mensen uit Alkmaar die weten waar je leuke (en betaalbare) workshops kunt volgen?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:36

Helaas is mijn canon 7D kapot. Hij stelt niet meer scherp en geeft heel veel ruis. Ik heb hem al laten kalibreren. Maar helaas heeft dat ook niet geholpen.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe body. Maar welke? Gaan voor nieuw of tweedehands?

Mijn budget is max 800 euro

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:09

Leonie_M schreef:
Helaas is mijn canon 7D kapot. Hij stelt niet meer scherp en geeft heel veel ruis. Ik heb hem al laten kalibreren. Maar helaas heeft dat ook niet geholpen.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe body. Maar welke? Gaan voor nieuw of tweedehands?

Mijn budget is max 800 euro

Daar kun je een 7D wel voor laten repareren......
Voor iets meer dan de helft van dat bedrag heb je een occasion 7D; voor iets meer dan dat budget heb je een occasion 7D mkII.

Weet je zeker dat de body defect is? Welk glas zit ervoor?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:13

Ja ik heb mijn lens op een andere body gezet en dan maakt hij prima foto's. Ik fotografeer met een Canon EF 70-200 f2.8 L USM