[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:03

Damelza schreef:
zijn er hier toevallig mensen uit Alkmaar die weten waar je leuke (en betaalbare) workshops kunt volgen?


Zoek je echt een workshop of een cursus?


Neverland
Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:05

Is het idd geen optie om je camera te laten repareren? Je kan altijd vragen hoeveel het zou kosten.

Second to the right, and straight on till morning

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:41

Ik kom hier ook even binnenvallen.
Ik ben opzoek naar een nieuwe spiegelreflex camera. Momenteel leen ik tijdelijk de Nikon D5300 van mijn ouders, maar ik wil wel iets voor mezelf kopen. Ik heb een voorkeur aan Canon camera’s.
Zelf ben ik echt nog een beginnen die vrij weinig van camera’s weet. Ik fotografeer vooral sport. Het liefst geef ik er +- maximaal 600 euro aan uit. Iemand hier die een idee heeft?

Leonie_M
Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:48

Iemand ervaring met de Canon 80D?

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Nikka
Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:09

_Flower schreef:
Hallo allemaal,

Ik fotografeer al een tijdje hobbymatig met de canon 1100D. Dit vind ik steeds leuker, maar nu mis ik toch steeds weer snelheid met actiefoto's. Ik zoek dus een nieuwe camera (semi-prof denk ik).
Dan kom ik uit op de canon 7D mark 2 of de canon 80D. Bij de 7D hoor ik vaak dat er snel ruis te zien is op foto's. Hebben jullie hier ervaring mee en andere ideeen qua camera? Of zijn dit wel goede opties?
Budget is max 1500,-

Ik zou dan even wachten want ik begreep dat er op niet al te lange termijn een Mark III komt.

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

BloemBloem
Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:07

Mag ik zo brutaal binnen stappen en vragen wie er ervaring heeft met de
Canon EOS 2000D DSLR + 18-55mm IS II :-)

Ik ben mega verwend en mag een camera uitzoeken. Het liefste een gangbare die alle opties in zich heeft het wellicht uit te breiden is.

Doe ik er een goede koop aan om als beginner deze aan te schaffen?!

MarjanB
Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:53

Het is wel een instapcamera. Maar ook altijd uit te breiden met andere lenzen en ook de duurdere L lenzen. Ik ben twee jaar geleden met de 750D en een 18-135 lens. Nu een hele verzameling lenzen verder gekozen voor een fullframe body.

Weet niet waar je woont? Heb de 750D nog liggen dus als je een keer mee wil om verschillen te zien en wat je er mee kan.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:09

MarjanB schreef:
Het is wel een instapcamera. Maar ook altijd uit te breiden met andere lenzen en ook de duurdere L lenzen. Ik ben twee jaar geleden met de 750D en een 18-135 lens. Nu een hele verzameling lenzen verder gekozen voor een fullframe body.

Weet niet waar je woont? Heb de 750D nog liggen dus als je een keer mee wil om verschillen te zien en wat je er mee kan.

Verkoop je die 750d eventueel? :)

MarjanB
Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:18

Hij staat op marktplaats :) wel met twee lenzen er bij.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

LaDonna75
Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:38

Aarch! Manlief heeft de camera meegenomen om foto's te maken van de slotavond van zijn schaakvereniging en nu is de camera defect :( Ik vrees ook definitief, mogelijk de sluiter? Het is een stokoude Nikon D50, een van de eersten dus uit 2005 ongeveer. Omdat we wel wat nieuwere lenzen hebben gaat de voorkeur uit naar een Nikon. We fotograferen zuiver hobbymatig, onderwerpen als onze kinderen en de veestapel en op vakantie. Suggesties?

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:10

Dan zou ik eens kijken naar de D3xxx of de D5xxx reeks. Beide zijn instapmodellen, waar de D5xxx reeks net even meer biedt en meer functionaliteiten geeft.

thirteenn
Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:41

Zijn er mensen die de Canon EOS R hebben? er staat op de site dat je daar goed mee kan werken met de EF en EF-S lenzen dmv een adapter, maar werkt dat echt goed?

All magic comes with a price, dearie

nienke555
Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:44

Is deze telelens nog steeds 'goed'? Wil hem gebruiken voor vooral vogels. Er is hier dus een nieuwere versie van maar die is veel te duur... Deze was nieuw 1350 euro maar kan ik nu als occasion met lichte gebruikerssporen kopen voor 750... Is dit een goede koop?

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:59

nienke555 schreef:
Is deze telelens nog steeds 'goed'? Wil hem gebruiken voor vooral vogels. Er is hier dus een nieuwere versie van maar die is veel te duur... Deze was nieuw 1350 euro maar kan ik nu als occasion met lichte gebruikerssporen kopen voor 750... Is dit een goede koop?

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Hoort eigenlijk in het andere topic, maar vooruit, voor jouw beeldvorming:
https://www.cameranu.nl/nl/p186034/cano ... weedehands
Let wel, hier zit garantie op!

Al moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de papagaaiduikers en Jan van Genten die ik uit de lucht plukte met een 70-200 f2.8 IS met 2x extender. Daar zat dan wel de nog steeds zeer snelle 7D achter maar ik plukte ze ook vrij simpel uit de lucht.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:05

nienke555 schreef:
Is deze telelens nog steeds 'goed'? Wil hem gebruiken voor vooral vogels. Er is hier dus een nieuwere versie van maar die is veel te duur... Deze was nieuw 1350 euro maar kan ik nu als occasion met lichte gebruikerssporen kopen voor 750... Is dit een goede koop?

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Heb er eerder wel mee gefotografeerd aangezien mijn vader de 1e versie had. Voordeel vond ik vooral het gewicht.
Zelf had ik toen de 500mm 4.0 en dat was geen wandel lens zeg maar. De 100-400 is makkelijk een dag mee te nemen en uit de hand te schieten.
Geen idee wat ze op dit moment 2e hands doen. Destijds heb ik die van m'n vader ook voor rond de 750 of iets minder zelfs bij cameratools gehaald.

xZiva_
Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:01

Kan iemand mij uitleggen of ik beter voor een canon 60D of 1300D kan gaan? :o (of een vergelijkbare prijscategorie)
Ik wil hobbymatig paardenfoto's maken, natuur en mijn hondje fotograferen en soms een enkele shoot voor vriendinnen met paarden. Echter ben ik wel pietje precies en heb ik veel oog voor detail en wil ik dus foto's die goed scherp worden

Zat te denken aan een 55-250 mm lens hiervoor? (Is een vrij algemene lens dacht ik :o )

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:32

nienke555 schreef:
Is deze telelens nog steeds 'goed'? Wil hem gebruiken voor vooral vogels. Er is hier dus een nieuwere versie van maar die is veel te duur... Deze was nieuw 1350 euro maar kan ik nu als occasion met lichte gebruikerssporen kopen voor 750... Is dit een goede koop?

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM

Even voor jouw beeldvorming: een Jan van Gent op de Yorkshire coast:

[ img ]


70-200 f2.8 met 2x converter op een 7D
Ja, als je sterk inzoomt, zie je een en ander maar gezien de snelheid waarmee het gaat, heeft de AF niet altijd 100% spot on het beeld scherp.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:35

xZiva_ schreef:
Kan iemand mij uitleggen of ik beter voor een canon 60D of 1300D kan gaan? :o (of een vergelijkbare prijscategorie)
Ik wil hobbymatig paardenfoto's maken, natuur en mijn hondje fotograferen en soms een enkele shoot voor vriendinnen met paarden. Echter ben ik wel pietje precies en heb ik veel oog voor detail en wil ik dus foto's die goed scherp worden

Zat te denken aan een 55-250 mm lens hiervoor? (Is een vrij algemene lens dacht ik :o )


Ik gebruik die combinatie (1300d) ben er tevreden over. Natuurlijk is het echt het budget materiaal en dat merk je, maar als je budget niet verder strekt kun je ook hier mee uit de voeten. Ik heb de body als open box model en de lens als occasion gekocht en was ongeveer €370 er aan kwijt.

xZiva_
Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:22

Qua budget zit ik nu zo rond de €500 :=

Hoorde dat de 1300D net wat meer een 'beginners' camera is dan de 60D?

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

LaDonna75
Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:33

maaikemuis schreef:
Dan zou ik eens kijken naar de D3xxx of de D5xxx reeks. Beide zijn instapmodellen, waar de D5xxx reeks net even meer biedt en meer functionaliteiten geeft.

Dank je. Ik heb na uitproberen in de winkel gekozen voor de D7500 *\o/* wat een fijn apparaat! Nu nog nadenken over een objectief...

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:07

LaDonna75 schreef:
maaikemuis schreef:
Dan zou ik eens kijken naar de D3xxx of de D5xxx reeks. Beide zijn instapmodellen, waar de D5xxx reeks net even meer biedt en meer functionaliteiten geeft.

Dank je. Ik heb na uitproberen in de winkel gekozen voor de D7500 *\o/* wat een fijn apparaat! Nu nog nadenken over een objectief...


Nog beter! De D7500 is een super fijne camera!

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 07:40

Hoi,
Ik zou graag ook een spiegelreflex camera kopen. Ik fotografeer vooral kindermode voor blogs, reviews en in opdracht (ong. 30k volgers) en zou in de toekomst ook graag kinderportretten maken, beetje fine art style.
Ik ben, ondanks dat ik met mijn enorm fijne Huawei p30 smartphone al flink wat plaatjes geschoten heb, verder een beginneling en weet niks van spiegelreflex cameras of lenzen af.
Mijn budget is (helaas) niet zo groot.
Wie kan me een beetje op weg helpen?

Is het al lente?

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:36

xZiva_ schreef:
Qua budget zit ik nu zo rond de €500 :=

Hoorde dat de 1300D net wat meer een 'beginners' camera is dan de 60D?

Daar zit best wat tussen, ja. De 60D is al wat ouder, maar ik vraag me af of die niet alsnog betere specs heeft. De 60D was een leuke middenklasse body in zijn tijd.

Je kunt ook nog kijken naar de 7D; die zit intussen ook binnen je budget. De 7D is uit de professionele serie van Canon.
Die Jan-van-Gent die enkele posts terug staat, komt uit een 7D, met een 70-200 f2.8 IS en 2x converter.
Die is bovenop een klif uit de hand genomen met windkracht 6......

Ik zou de specs eens heel kritisch naast elkaar leggen en kijken wat het beste bij je past.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

LaDonna75
Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:29

Storm schreef:
Hoi,
Ik zou graag ook een spiegelreflex camera kopen. Ik fotografeer vooral kindermode voor blogs, reviews en in opdracht (ong. 30k volgers) en zou in de toekomst ook graag kinderportretten maken, beetje fine art style.
Ik ben, ondanks dat ik met mijn enorm fijne Huawei p30 smartphone al flink wat plaatjes geschoten heb, verder een beginneling en weet niks van spiegelreflex cameras of lenzen af.
Mijn budget is (helaas) niet zo groot.
Wie kan me een beetje op weg helpen?

Dan zou ik zeggen: begin met een cursus fotografie. Wil je echt met een spiegelreflex camera aan de slag gaan, dan is het fijn als je een beetje weet wat je met welke knopjes kunt. Verder is er meer tussen smartphone en spiegelreflex qua camera's. Een systeemcamera kan vandaag de dag ook veel en geeft vaak mooie foto's. Een spiegelreflex heeft weliswaar meer te bieden, maar kent ook zijn prijs en de objectieven ook. Kun je niet ergens een en ander gaan uitproberen?

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Storm
Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:18

LaDonna75 schreef:
Dan zou ik zeggen: begin met een cursus fotografie. Wil je echt met een spiegelreflex camera aan de slag gaan, dan is het fijn als je een beetje weet wat je met welke knopjes kunt. Verder is er meer tussen smartphone en spiegelreflex qua camera's. Een systeemcamera kan vandaag de dag ook veel en geeft vaak mooie foto's. Een spiegelreflex heeft weliswaar meer te bieden, maar kent ook zijn prijs en de objectieven ook. Kun je niet ergens een en ander gaan uitproberen?


Dank je wel voor je antwoord.
Ik wil zeker een cursus gaan volgen, ik denk ook al te weten bij wie. Maar daar heb ik dus wel een camera voor nodig...
Ik las hier goede dingen over de nikon D3200. Die zie ik voor onder de 300 euro weggaan. Is dat iets voor mij?

Is het al lente?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 3 bezoekers