[FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 23:13

Je hebt nog geluk, ik kon het nog wijzigen.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 23:14

Ooo topper!! Dankjewel <3

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:15

Oke, ik ga proberen elke week ook commentaar te geven. :)

Bellatrix: Ik vind je ogen hier wat donker, wellicht had je deze nog op kunnen lichten? De focus ligt nu vooral op de punten van je haar.

Magda_90: Mooie foto, geen commentaar.

Tenno7: Wat een snoepie! <3 Ik vind hem wel wat te assig, had het zelf mooier gevonden als het mos wat groener was gebleven.

AlwaysH: Wellicht had ke deze wat bij kunnen snijden aan de onderkant? :)

NESCAFE: Vind het licht juist wat hard, overbelicht door de takken heen.

F_Orumster: Jammer dat hij niet scherp is, geeft wel een duister sfeertje zo!

Megane: Wauw! Prachtig, geen commentaar. <3

robinxfellow: Mooie foto, net niet helemaal scherp helaas.

Detroit: Vind de compositie heel mooi, jammer dat de benen er niet helemaal op staan.

Nicje87: Wat een mooi idee! :(:) Is deze met een flits gemaakt? Hij lijkt wat te overbelicht hier en daar?

Binau: Jammer dat je de verzadiging volledig naar beneden hebt gehaald. Hij wordt zo wat te 'flets'. Ik had de verzadiging op het gras wat hoger gehouden en in het hondje helemaal, dan springt hij/zij er meer uit!

Mkagno: Prachtig! <3

Deracine: heel mooi!

Agossie: Mooie foto, ik had hem zelf denk ik iets gecropt.

Mirna6308: Wat een leuke kat! Wellicht kun je de foto voor de volgende keer vanaf een ander standpunt nemen. Zodat hij bijvoorbeeld in de camera kijkt!

Gianti: WAUW! <3 Ik had denk ik de glans op haar linkerarm wat minder fel gemaakt want daar wordt mijn aandacht nu naar toe getrokken. Verder echt prachtig!!

MarijR: Prachtig! :oo Volgens mij heb je hem wel blauwer gemaakt?

Thats_Me: Heel mooi, zeker winters sfeertje! :brr:

Caitlin_K: Wat leuk zo die twee kleuren ogen! Mooie scherptediepte voor een telefoon wel! Voor de volgende keer: misschien er voor zorgen dat de hele kat er op staat! Stukje van de staart/billen is er nu af.

Calice: Mooie foto! Wellicht de volgende keer wat rechttrekken, de horizon is nu scheef.

Caaramel: Mooi! <3

Gerdjee: Prachtig! <3

Sharani: Ook lekker winters! Misschien voor de volgende keer de verzadiging een beetje omhoog zodat het gras toch nog een beetje opvalt en het niet allemaal bijna dezelfde kleur is?

Biebz: Lekker knus! Wel veel ruis op de foto.

Fris: Jaaa leuk!! :):)

Bentefoto: Oh wat een mooie foto! <3 Prachtig. zo aan de muur!

Rosslover: Mooie foto, wellicht de hooglichten wat naar beneden halen (als je in RAW schiet)

LoveUggs: Wat een leuk printje! Wellicht voor de volgende keer wat meer emotie in de foto proberen te krijgen? Hij/zij kijkt nu een beetje ongemakkelijk. Bijvoorbeeld met een balletje oid?

Quintenvo: Leuk doel! :)) Prachtige foto, en wat een super leuke kat! <3

DrawnHorse: Voor de volgende keer probeer echt scherp te stellen op het oog ipv op het stukje huid er onder. Is makkelijker als je de foto van de zijkant maakt. :))

Niobe: Heerlijke foto!! <3

JewEmm: Ik vind hem een beetje te fel? Ook jammer dat er net een takje voor de kop van de vogel zit!

xMayo: Super leuke foto!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:36

Bedankt voor de feedback!

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:26

Captain schreef:
Bentefoto: Oh wat een mooie foto! <3 Prachtig. zo aan de muur!


Thanks! <3

caaramel

Berichten: 755
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:35

Bellatrix schreef:
Max is 900 lange zijde geloof ik.
Ik doe altijd 600x900.

Dankje! Ik hoop dat dat helpt om de foto iets scherper te houden, want nu schrik ik er toch wel wat van, zo onscherp was mijn foto toch niet? :?

bentefoto schreef:
Rondje feedback :D
caaramel: In eigen land?? Wow het lijkt wel Zwitserland ofzo haha! Erg geslaagde foto en goed gebruik gemaakt van de koele kleuren :)

Dankjewel! Jup, gewoon België, we moesten wel eerst 2 uur naar het zuiden rijden :D

Captain schreef:
Caaramel: Mooi! <3

Dankje!

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:01

Captain schreef:
DrawnHorse: Voor de volgende keer probeer echt scherp te stellen op het oog ipv op het stukje huid er onder. Is makkelijker als je de foto van de zijkant maakt. :))


Bedankt voor de feedback, het oog is echt scherp in lightroom alleen laat Flickr de qualiteit erg achter wegen, vandaar dat het oog niet scherp lijkt. Het was een bewuste keuze om hem van deze kant af te maken.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:44

Dank voor de feedback, de foto is onbewerkt dus ook niet gecropt. Zou het niet teveel ruimte boven de hamster geven ik de onderkant bij snijd?

Agossie, hele mooie sfeer. Ik had het zelf misschien mooier gevonden als je het iets meer een geheel had gemaakt dmv kleurbewerking. Met de saturatie. Maar het is zo ook wel heel levendig.
Bellatrix, zwart-wit portret vind ik altijd erg mooi in sfeer. Wel had ik deze wellicht wat anders uitgesneden.
bentefoto, wauw! Geen tips, vind het echt prachtig.
biebz, mooi zo tussen de takken door. Dat zal het ook wel wat moeilijker maken. Ik had het in dit geval wel mooier gevonden als er iets meer speelsheid in diepte en scherpte zat. Nu is de foto wel erg druk met die takken.
Binau, mooi bewerkt zo. Ik vind wel de hond wat wegvallen, die had wel iets meer in contrast mogen staan. :j
caaramel, ondanks dat het eigenlijk een heel grijze foto is, vind ik hem wel sprekend. De compositie spreekt me vooral aan.
Catlin_K, prachtige kat!! Wel jammer dat de scherpte op de snoet niet helemaal zuiver is.
Calice, mooie, vrij simpele foto. De focus spreekt me aan. De winterse kou voel ik er bijna doorheen, haha.
Captain, prachtig. De sfeer, de focus! Geen tips...
deracine, dit silhouette spreekt me erg aan. Maar dat wist je al. :P
Detroit, mooie konik. Wellicht had wat meer contrast de foto wat meer sfeer gegeven, maar ik vind de kleuren an sich mooi matchen.
Drawnhorse, mooi zeg! Persoonlijk zou ik het oog nog iets centraler naar beneden willen zien. Maar ik snap de compositie.
Fris, gaaf! Geen aanmerkingen.
F_Orumster, mooi die rietsigaren! :D Wel jammer dat de foto zo ‘vlak lijkt’.
Gerdjee, Heel mooi. Ik vind het mooi dat het licht vanaf links valt. Is weer nette effe anders.
Gianti, wauw. Prachtig portret. Echt de ballen verstand van, maar ik vind de elementen heel
Mooi samen gaan; de glitters, de lipgloss en de achtergrond. Echt een glamour foto!
JewEmm, grappige compositie zo met de boom. Wel jammer dat er een tak over de vogel heen hangt.
LoveUggs, mooie hond! Netjes portret. Wel jammer van de kwaliteit, maar dat zal door de upload komen?
magda_90, wauw! Heel mooi die druppels <3
MarijeR, echt geen idee wat ik hier als tip op kan zeggen. Welke lens heb je hiervoor gebruikt? <3 <3
Megane, hele mooie sfeer! Wellicht dat deze foto iets meer gecropt ook heel mooi zou zijn?
mirna6308, mooie kat! Heb je hier een bepaald moment proberen vast te leggen? Mijn tip zal zijn om hier wel een ander moment te pakken! Ik ben zelf niet zo’n fan van vignettering, maar kan me wel voorstellen dat anderen het wel mooi vinden.
Mkango, ik zie een mooi wolkendek die met je compositie wel mooi staan! Ik vind de foto wel wat ‘plat’.
NESCAFE, wat een prachtig pad! Wel jammer dat er wat kwaliteit verloren gaat in de foto.
Nicje87, zwart-wit is hier denk ik een juiste keuze. :j ik had boven de auto nog iets meer ruimte willen zien.
Niobe, mooi portret. Speels zo met de takjes. :)
quintenvo, prachtige kat en ook een mooie foto! <3 Achtergrond kleurt er goed bij.
robinxfellow, wat een prachtige herten!! We heel jammer dat de dieren zelf niet in focus lijken.
rosslover, heel mooi! Misschien dat een iets warmere lucht de foto rustiger maakt?
Sharani, mooie compositie. Lekker fris ook :=
Tenno7, ik vind dit zo’n mooie foto! De sfeer is heel anders dan dat ik vaak zie, met die nevel achtige scene. Erg gaaf. :j
Thats_me, gaaf joh! In dit geval vind ik de witte achtergrond wel mooi.
xMayo, heel mooi!

Wellicht dat ik de volgende keer alleen feedback geef op foto’s waarbij ik echt denk; dat kan ik zeggen!
Maar ik vind het wel heel leuk om te kijken zo.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:04

Captain schreef:
LoveUggs: Wat een leuk printje! Wellicht voor de volgende keer wat meer emotie in de foto proberen te krijgen? Hij/zij kijkt nu een beetje ongemakkelijk. Bijvoorbeeld met een balletje oid?


Thanks! Dit was er 1 van 5 hondjes. Hondjes die ontzettend goed getraind zijn. Zo goed getraind, dat wanneer de baas een commando geeft, ze zo erg op de baas gefocust zijn, dat je er niks tussenin brengt :+ Speeltjes, koekjes, balletje, balletje met piepertje (altijd een groot succes!).. Het maakte geen verschil. Verder is het beestje absoluut alert op de foto (zie oortjes die erop staan). Alleen wel op het baasje dat achter mij stond :+

AlwaysH schreef:
LoveUggs, mooie hond! Netjes portret. Wel jammer van de kwaliteit, maar dat zal door de upload komen?


Dank je wel! Kwaliteit komt absoluut door de upload. Er moet iets heel geks gebeuren willen mijn studio foto's zo slecht van kwaliteit zijn.. :') Foto heeft nogal een weg afgenomen tot hij op Bokt kwam :+ Flickr, opslaan op telefoon, uploaden via boktupload.. Doet m niet ten goede helaas..

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:16

Wat lief dat er feedback wordt gegeven. Bedankt!

Niobe

Berichten: 7984
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:47

Dank jullie voor de mooie feedback <3

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:40

Fijn om feedback te krijgen! Soms ben je zo met een foto bezig dat je je verbeterpunten niet meer ziet. Na jullie commentaar kijk ik toch anders naar mijn foto, ik neem het mee voor de volgende foto!

Ik doe ook een rondje commentaar. Zie het niet als kritiek maar als opbouwende tips voor de volgende keer.

Bellatrix: Stoer om met een zelfportret te beginnen! Heb je lichtere haarpunten? Daar ligt nu meer de focus op. Ik had zelf je gezicht nog wat lichter gemaakt.

Magda_90: Mooie detailfoto! Het enige wat je wellicht als storend kan ervaren zijn de takjes achter het plantje. Ik vind het een mooie foto.

Tenno7: Mooie foto! Ik hou van jouw mysterieuze sfeertje. Als tip kan ik geven het mos nog wat groener te maken, dit is naar mijn smaak iets te geel/onnatuurlijk.

AlwaysH: Wat een schattig hamstertje! Blijft dat nou een beetje stil zitten of kruipt dat alle kanten op?

NESCAFE: Mooi winters plaatje! Hij zou nog wat lekkerder wegkijken als er wat meer scherptediepte verhouding in zou zitten.

Captain: Jeetje, die ogen knallen van het scherm af! Heel mooi!

F_Orumster: Mooi sfeertje!

Megane: Prachtige plaat, ik zou niet weten wat daar anders of beter aan kan.

robinxfellow: Cool, hertjes! De foto zou nog mooier zijn als er wat meer scherptediepte in zat, dan gaat je aandacht nog meer naar het onderwerp.

Detroit: Mooie foto! Hij zou meer tot zijn recht komen als je de benen er helemaal op had gezet.

Nicje87: Wat triest! Wat fijn dat je dit kon vereeuwigen. Mooie plaat!

Mkagno: Prachtige lucht!

Deracine: Mooi! Ik vind het wel speels dat het schaapje niet in het midden van de foto staat.

Agossie: Mooie foto!

Mirna6308: Jappie is een leuke kat! Misschien kun je de volgende keer proberen zijn aandacht te trekken zodat meer naar jou kijkt.

Gianti: Prachtig! Hier kan ik echt niks op aanmerken. Kan zo een blad in!

MarijR: Hele mooie mysterieuze foto! Love it!

Thats_Me: Mooi! Door de scherptediepte en het zwart/wit hele fijne plaat om naar te kijken.

Caitlin_K: Wat maakt jouw telefoon mooie foto's! Mooie kat!

Calice: Ahhh Poow! <3 Mooi winter plaatje! Hij zou nog mooier zijn als de horizon recht was.

Caaramel: Mooi! <3

Gerdjee: Prachtig! Ik hou van dit soort foto's!

Sharani: Mooi! De weerspiegeling van de bomen op het ijs <3

Biebz: Mooie uil! Heb je erg moeten uitsnijden? Er is veel ruis te zien.

Fris: Heel vet! Knap gedaan.

Bentefoto: Alles klopt aan deze foto! Echt heel mooi!

Rosslover: De hooglichten zouden wat minder kunnen. De wolk links trekt mijn aandacht. Ik vind het een mooie foto.

LoveUggs: Leuk hondje en toffe print! Goed gelukt.

Quintenvo: Je zou zo niet zeggen dat Keesje bijna blind is. Lijkt me inderdaad lastig te fotograferen, maar goed gelukt! Misschien kun je de volgende keer de foto iets ruimer nemen zodat de snorharen er ook helemaal op staan.

DrawnHorse: Je hebt de foto uit een aparte hoek gemaakt, leuk! Probeer de volgende keer echt op het oog scherp te stellen. Misschien kun je deze nog iets meer oplichten zodat hij er echt uitspringt?

Niobe: Toffe foto!

JewEmm: Leuk!

xMayo: Heel lief!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:45

En ik ga meteen door voor de volgende ronde :) Nog een sneeuw-edit! Ik ben op oude foto's aan het oefenen. Ik twijfel of ik hem aan de bovenkant niet te donker vind, maar ik vind het opzich wel een fijn sfeertje.

Week 2
1/500-F2.8-ISO600
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:52

Dankjewel Binau, nee dat blijft echt niet zitten. Dit was een heel mooi momentje, net nadat ik de uk op het kleedje zette. Gebruik altijd die eerste paar seconden, als dat al lukt.

Tenno7

Berichten: 2244
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:02

Dankjullie wel voor jullie feedback! Leer je altijd wel weer van!

Week 2
Ook ik ga dit keer voor een sneeuwedit, pas de 3e keer dat ik dit heb geoefend en vindt het erg leuk om mee te spelen! Ben erg tevreden met deze foto! Hopelijk komt er ook nog een x een echt dik pak sneeuw in NL
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:41

Week 2: 'Whiskers'
Afbeelding
POTW 2

Hamstertje Yavin die na een groeispurt weer even model mocht spelen. <3

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:18

Bedankt voor alle feedback en tips, het is altijd interessant om te horen wat een ander in je foto ziet.

Mijn week 2, deze keer met de echte camera.

AfbeeldingWeek 2 - 52 Cuties by Ique Mon, on Flickr

Ik verzamel hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:03

Bedankt voor de feedback! :D
Tenno7: Ik snap je punt, maar deze compositie is een bewuste keuze, en is ook een beetje mijn stijl wat dit soort foto's betreft. :j Voor mij ging het puur om de lucht, en het land is dan alleen een extraatje om de 'vastness' van het hemelgewelf te illustreren.
AlwaysH: Wat bedoel je precies met 'plat'? Te weinig contrast? :) Ik houd van vrij matte foto's, dus ik haal de laaglichten er vaak uit, maar ik snap dat er mensen zijn die dat minder mooi vinden. :D

Binau: Ik vind het kleurenpalet heel erg mooi, maar vind de foto als geheel wel wat overbewerkt. De hond staat nu zo los van de achtergrond met hier en daar nog een donkere waas er omheen dat hij niet meer een geheel vormt met de achtergrond en er wat teveel op geplakt lijkt. :)
Tenno7: Mooie gelukt!
AlwaysH: Ik heb het idee dat je hebt scherpgesteld op de neus in plaats van de ogen, kan dat kloppen? Nu is dat ook best wel lastig met een hamster, kan ik me zo voorstellen. :)) Ik denk dat als je nog wat speelt met het licht in je nabewerking, je nog meer uit je foto kunt halen! :D Hij is wel onwijs cute!
NESCAFE: Heel mooi zo met die zachte kleuren en die twee katten die lekker zitten te genieten in een dekentje. <3

Mijn week 2:
75mm - f/4.0 - 1/500 - ISO 200
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:33

Dat klopt, hij heet ook ‘whiskers’. :P
Dankjewel!! Nabewerken doe ik eigenlijk niet met de hamsters, maar ik kan er altijd in experimenteren’

Mooie sfeer op die van jou!

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:01

Week 2:
Afbeelding
Ook bedankt voor alle tips!
Deze si met de telefoon, mag niet met de camera van mijn moeder...

Groetjes mirna!

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:20

Week 2

Afbeelding

Calice

Berichten: 9824
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO]Picture of the Week deel IX - 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:59

Heel erg bedankt voor de feedback voor week 1. Had de horizon inderdaad 1 tikje verder recht moeten trekken.


Week 2 :)
Afbeelding

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:00


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:05

Week 2. Vanmiddag geschoten.

Afbeelding
f/2.8
1/500
ISO 640
200mm

Deracine

Berichten: 73
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Santpoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:05

week 2
Vandaag sneeuw dus paard moest er echt aan geloven maar hij was zo vrolijk dat het best lastig was in mijn eentje hihi hij stond allemaal jippiebokjes te geven aan mijn fotohalstertje...
Sorrie Chantal, volgende week een hamster hahahaha

Afbeelding