Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:19

Bente wat gaaf dat je nog zoveel terug kunt halen. Sfeertje vind ik ook heel mooi.

Britt die lucht is mooi opgeknapt!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:49

Wat een waanzinnig gave bewerkingen komen er voor bij! Zou zo graag ook eens voor elkaar krijgen haha.

Na een heeeeele lange tijd ook weer eens met de camera op pad gegaan gisteren. Eigenlijk op zoek naar paddenstoelen, maar helaas al te laat daarvoor. Achter in de wei wel 4 knappe jonge hengstjes in de opfok staan, dus die mochten model zijn.

Een herfstig gevoel proberen te creëren, maar dat is toch wel erg lastig. Helemaal met een vos. :+

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:17

Wauw wat een mooie voor- en na foto’s altijd! Van dit topic krijg je zin om ook aan de slag te gaan! Helaas enkel een oudere canon 1200 D en standaardlens 70-300, denk niet dat je daarmee zulke foto’s kan maken..

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:44

Jawel hoor, daar kun je prima foto's mee maken :j Hier ook een oud beestje. Het zit hem in dit topic vooral in de nabewerking met bijvoorbeeld Photoshop of Lightroom :j

*kruipt weer onder meekijksteen*

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:27

Deze is zelfs gemaakt met mijn oude 1100D :D je moet weten hoe je het gebruikt. Je kan dan zelfs nog een nieuwe hebben van 3000 eu maar als je niet weet hoe te gebruiken heb je er nog niks aan :)

Afbeelding

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:02

ELUNA schreef:
Wauw wat een mooie voor- en na foto’s altijd! Van dit topic krijg je zin om ook aan de slag te gaan! Helaas enkel een oudere canon 1200 D en standaardlens 70-300, denk niet dat je daarmee zulke foto’s kan maken..

Daar kan je prima hele mooie foto’s mee maken! Op de juiste manier instellen en goed belichten, dan ben je al een heel eind

Pommier
Berichten: 3377
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:58

ELUNA schreef:
Wauw wat een mooie voor- en na foto’s altijd! Van dit topic krijg je zin om ook aan de slag te gaan! Helaas enkel een oudere canon 1200 D en standaardlens 70-300, denk niet dat je daarmee zulke foto’s kan maken..



Ik heb ook een oudere camera jaar of 7 oud. Met een heel standaard lens van 18-200. Enkele voorbeeldfoto's.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:03

Wauw, geeft me zin om aan de slag te gaan! Ken helaas wel niks van photoshop!

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:14

ELUNA schreef:
Wauw, geeft me zin om aan de slag te gaan! Ken helaas wel niks van photoshop!


Youtube heeft heel veel fimpjes. Bedenk wat je wil doen en zoek dat op op youtube en doe dan mee

Britt1

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:11

Even een herfstig plaatje. Ons uitzicht vanochtend :)

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:26

bentefoto schreef:
Eentje van mij van afgelopen zomer, vond de before after toch wel gaaf om te delen :)

Voor
[ [url=m/iuS9yD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/uyt4o4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh ik vind deze echt prachtig! <3


Britt1 schreef:
Dustin, mooi gedaan zeg, knap bewerkt!

Bente, hele mooie bewerking ook, sprookjesachtig! Dat paarse knalt er echt uit. Vind ik mooi.

Hier ook nog even geknutseld.

[ [url=m/fMB6n0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qWRIkO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Let erop dat je lucht nu overbelicht is. Om de vogels realistischer te maken kun je ze wat vervagen en kleiner maken, ze zijn nu op grote afstand maar wel best groot.


Quir schreef:
Wat een waanzinnig gave bewerkingen komen er voor bij! Zou zo graag ook eens voor elkaar krijgen haha.

Na een heeeeele lange tijd ook weer eens met de camera op pad gegaan gisteren. Eigenlijk op zoek naar paddenstoelen, maar helaas al te laat daarvoor. Achter in de wei wel 4 knappe jonge hengstjes in de opfok staan, dus die mochten model zijn.

Een herfstig gevoel proberen te creëren, maar dat is toch wel erg lastig. Helemaal met een vos. :+

[ [url=m/VSGrKy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spoiler:
[ [url=m/rIUwFW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat je kunt doen is de achtergrond selecteren en die aanpassen ipv de hele afbeelding. Nu is het paard ook meegenomen waardoor het er snel té bewerkt uit ziet. :)


ELUNA schreef:
Wauw wat een mooie voor- en na foto’s altijd! Van dit topic krijg je zin om ook aan de slag te gaan! Helaas enkel een oudere canon 1200 D en standaardlens 70-300, denk niet dat je daarmee zulke foto’s kan maken..


Ah joh, ik heb serieus geen verstand van fotografie, het enige wat ik aanpas is de sluitertijd en ISO. :+ De rest fix ik in Photoshop. Kan dus prima! :D

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:28

Ik had van het weekend weer zin in iets heftigs photoshoppen. :+ Enige waar ik niet tevreden over ben is die wond op m'n arm, die kan ik denk ik beter weglaten. :+

Afbeelding

Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:52

Captain schreef:
Ik had van het weekend weer zin in iets heftigs photoshoppen. :+ Enige waar ik niet tevreden over ben is die wond op m'n arm, die kan ik denk ik beter weglaten. :+

[ [url=m/IpuqVB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QCkknT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind het meevallen hoor :D moet wel zeggen dat ik het bloed wel ontzettend gesatureerd vind tegenover de sfeer van de foto, dan zou het nog realistischer zijn :D

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:53

Goeie! Ik had de verzadiging al wel wat naar beneden gehaald maar kan dus nog wel wat meer?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:14

Captain schreef:
Ik had van het weekend weer zin in iets heftigs photoshoppen. :+ Enige waar ik niet tevreden over ben is die wond op m'n arm, die kan ik denk ik beter weglaten. :+

[ [url=m/IpuqVB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QCkknT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige nabewerkt Captain! Ik vind het bloed alleen iets te veel naar het oranje trekken. Kan dat kloppen? Kunnen ook mijn ogen zijn hoor :o

Ik heb gister deze knappert op de foto gezet. Het is de eerste keer dat ik echt iets lastigs probeer weg te photoshoppen. Ik vond het knap lastig om het blaadje te reconstrueren. Hebben jullie nog tips? Hond is misschiet iets te overbelicht?

Voor:

Afbeelding

Na:
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:00

Maureen95 schreef:
Captain schreef:
Ik had van het weekend weer zin in iets heftigs photoshoppen. :+ Enige waar ik niet tevreden over ben is die wond op m'n arm, die kan ik denk ik beter weglaten. :+

[ [url=m/IpuqVB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QCkknT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige nabewerkt Captain! Ik vind het bloed alleen iets te veel naar het oranje trekken. Kan dat kloppen? Kunnen ook mijn ogen zijn hoor :o

Ik heb gister deze knappert op de foto gezet. Het is de eerste keer dat ik echt iets lastigs probeer weg te photoshoppen. Ik vond het knap lastig om het blaadje te reconstrueren. Hebben jullie nog tips? Hond is misschiet iets te overbelicht?

Voor:

[ [url=m/dg7XKX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/IVHJHn.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik zou proberen om de blaadjes waarop je hond light een beetje een andere kleurtoon te geven. De ogen van de hond en de kleur van de blaadjes zijn bijna hetzelfde en dan verdwijnt de hond een beetje in het plaatje. Das zonde van zo’n mooie foto en hond!! :D

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:18

Ik zou ze ook een ietsiepietsie minder oranje maken denk ik.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:43

Thanks voor de feedback! Ik zat inderdaad te twijfelen bij de blaadjes :D Is die zo beter?
Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:52

Captain wat gaaf zeg! Inderdaad het bloed vind ik ook wat heftig.

Maureen mooie foto, fijne sfeer! Echt een herfstplaatje

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:51

Maureen: Zo is hij mooi! :D

Ik heb er ook een, dat hij zo donker is heb ik extra gedaan, dat vind ik persoonlijk mooi :o
Ben er best tevree mee als ik zie hoeveel ik weg heb moeten werken.

Ik weet trouwens dat ze vacht op de borst niet meer overeenkomt met hoe hij werkelijk getekend is, maar ik kreeg het echt niet meer mooi..

Afbeelding
Afbeelding

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:54

Gaaf gedaan zeg! Die ogen springen er ook mooi uit. Leuk dat je het juist een beetje duister/mysterieus gemaakt hebt. Ik zie bij de borst inderdaad iets vervorming maar dat komt omdat ik de before nu gezien heb. Ik vind het niet storend.

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:10

Ik vind de blaadjes onderin juist eigenlijk wel een leuk effect geven aan de foto :+

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:24

After foto is erg leuk geworden!
Ogen springen er echt enorm uit terwijl je er volgens mij niet bizar veel mee hebt gedaan?
Ik zie hooguit wat repeterend stuk vacht links onderin. Het zigzagje. Vind hem wel leuk geworden zo, leuker dan met de bladeren denk ik.

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:53

Dankjewel! :D

Ik had de blaadjes zelf ook mooi gevonden als het wat meer gelijk was en niet scherp. Dus dacht nu doe ze dan maar weg haha!

De ogen heb ik alleen wat lichter gemaakt. Ben er best trots op aangezien dit een van de eerste foto’s is die ik op M met geschoten en die helemaal scherp en helder zijn :D

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:08

DiscoDipp schreef:
Dankjewel! :D

Ik had de blaadjes zelf ook mooi gevonden als het wat meer gelijk was en niet scherp. Dus dacht nu doe ze dan maar weg haha!

De ogen heb ik alleen wat lichter gemaakt. Ben er best trots op aangezien dit een van de eerste foto’s is die ik op M met geschoten en die helemaal scherp en helder zijn :D

Ik snap wat je bedoelt!
Vind het een heel gave foto en de sfeer in de bewerking ook echt super.