[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:03

Wat een prachtige beelden zitten er in dit topic! Ik ga vanavond zelf wat van mijn beelden posten maar hier alvast al de taxatie van alle voorgangers hierboven.

@xTitanic – Echt prachtige beelden! En zo haarscherp, die detailfoto zou heel mooi zijn uitvergroot in iemand zijn living – 90

@Art_Ificious – mooie scherpe beelden om met te starten, misschien wat meer rekening houden met de achtergronden waar je je modellen plaatst, bij de eerste hond zit er een paal op de achtergrond die me wel direct opvalt, en ao. de gezichts uitrdukking van de dame op het paard, voor zo foto’s zou ik nog niet direct willen betalen als ik er als klant niet met mijn ogen open op zou staan. Die laatste van de borders vind ik dan wel mooi gelukt, mits nog wat extra bewerken zou ik zeggen – 15

@BulletjeBeer – Leuke beelden! Ik ben fan van je manier van bewerken! Heel natuurlijk en toch net dat ietsje meer. – 85

@Keell94 – Mooi werk! Alleen niet zo een fan van de bloemen op de grond bij het hondje, voor mij leid het de aandacht een beetje af van het hondje zelf. De andere beelden ben ik helemaal fan van – 85

@GreenRider – persoonlijk zou ik zelf niet voor zo donkere foto’s gaan, maar wel een herkenbare stijl van bewerken. – 55

@xMaxxiee – Ik mis een beetje warmte en licht bij de honden en het paard, die van het koppel vind ik daar dan wel weer goed bijgestuurd, alleen daar ook eens kijken naar je achtergrond (de verkeerstborden vallen nogal op.) – 45

@murphypower – Ik zou nog even verder oefenen, iets lager gaan zitten van standpunt bij dieren te fotograferen en de verzadiging bij de eend wat omlaag halen.

@Riverdale – Leuke beelden al, die eerste is al een mooie om te starten, alleen zou ik in de achtergond proberen dat draadje weg te werken en iets meer ‘ademruimte’ rond je onderwerp te plaatsen en de regel van drie eens te bekijken voor het kadereren van je beeld. – 20
@Ninatjuh01 – Leuke beelden! Ik ben fan van het lichtgebruik bij je foto’s, verder niet veel op aan te merken naast misschien soms wat beter kadereren van je onderwerpen. – 50

@Its_Juliaa – ik kan je foto’s helaas niet zien...

@murphypower – Van natuurfotografie heb ik niet veel kaas gegeten, maar er zitten enkele leuke beelden bij – 25

@Siricj – De eerste vind ik nog wat donker, verder iets meer zakken met je camera dat je op hun ooghoogte komt en een beetje nabewerken qua kleur eventueel – 20

@Gerdjee – Je hebt een heel mooie stijl vind ik! En prachtig scherpe beelden ook die natuurlijk bewerkt zijn, ik ben fan! – 75

@Joy_Mennings – de portretten van de mensen zijn prachtig! Verder de hond vind ik wat kleur missen en ademruimte errond, de paarden foto’s vind ik wat flets nog – 50


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:53


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:55

Wat leuke beelden zitten er weer tussen!
@Loiz, prachtige foto’s! Ik ben vooral fan van die actiefoto!! Bij foto twee had iets meer ruimte in de kijkrichting van je hond wel iets fijner geweest om naar te kijken, maar verder echt toffe foto’s. 50- 60€

@leonie_M, Mooie beelden vooral je blackfoto’s vind ik een plezier om naar te kijken, foto twee had ik persoonlijk iets anders bijgesneden aangezien je paardje nu veel naar rechts staat en links zoveel witruimte is. De regel van drie toepassen is daarbij wel een handige. 35 €

@Ketly, Hier zou ik ook zeggen, iets meer nog op je compositie letten, en regel van drie toepassen, dat oogt wat rustiger bij je eerste twee foto’s, Ik vind de bloemen wel heel mooi erbij, mocht je het hoofd van je paard rond zijn ogen misschien nog wat oplichten springt dat er ook nog wat meer uit. 25€

@Miefje, Foto 1 is zeker een mooi begin, misschien proberen in nabewerking om je modellen wat op te lichten, zo springen ze er meer uit. 20€

Hieronder nog enkele van mij en van de laatste portfolioshoot die ik deed enkele weken terug.
Ik lever 15 foto's af, 1 maal op social media formaat met logo en 1 maal zonder logo voor prive gebruik.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:17

Ik kom nog eens een rondje mee taxeren :D Bij wie geen aantal gaat van foto’s die geleverd worden ga ik uit van 10 foto’s.
Ik post zelf komende week nog eens enkele foto’s.

@Deborah_D, prachtige studio foto’s, aangezien je zegt ong 30 tal foto’s af te leveren zou ik zeggen 100€

@Leonie_M, Mooie zachte kleuren en gebruik van het licht in de laatste foto’s, persoonlijk zou ik de uitsnijdingen iets anders nemen en bv bij foto twee meer door de knieën gaan bij het fotograferen, het ziet er een beetje vreemd uit in het perspectief. 60€

@ninaphilo, mooie beelden, alleen bij foto drie vind ik de huidskleur van de dame iets grauw uitvallen tegenover de andere foto’s. 100€

@ninavo, misschien iets meer je composities proberen goed zetten met bv de regel van drie. Het paard is op enkele van de foto’s nogal op een vreemde plaats afgesneden. Verder leuke beelden en zeker blijven fotograferen. 15€

@Gerdjee, fan van de iets meer artistiekere foto’s bij jou, echt leuk hoe je ook andere composities durft maken, als ik een opmerking mag maken, is dat bij foto 3 het misschien mooier was geweest als de open ruimte mee in de kijkrichting was geweest van het paard. 75€

@louiisaa, leuke kleuren bij de studio foto’s, misschien nog iets meer composities proberen daarbij om alles uit je studio te halen. 50€

@evaval, De strand foto’s vind ik niet voor te zeggen speciaal, hard licht van opzij zorgt voor de harde schaduwen helaas dat doet een beetje afbreuk aan de foto voor mij. De foto met de mensen erbij vind ik dan veel beter, als je er zo 10 kan leveren zou ik zeggen 40€

@flux, Mooie luchtige sfeer dat je maakt, niet echt veel opmerkingen, alleen misschien de twee pony’s in de schaduw wat oplichten zodat ze er meer uit springen en bij de witte de vachtkleur slaagt een beetje groenig uit, als je die zou aanpassen gaat die nog meer eruit springen. 65€

@jenara, Je hebr precies nog veel ruis in je foto’s, misschien iets lichtere locaties proberen, de foto’s zijn nogal aan de donkere kant, maar dat kan ook persoonlijke keuze zijn. 20€

@ninavo, iets meer met de compositie rekening houden en meer van op ooghoogte fotograferen zou ik aanraden. 15€

@miefje, foto 1 is zeer mooi juist wat aan de donkere kant, het meisje verdwijnt een beetje in de schaduw daar, eventueel haar gezicht wat oplichten? 30€

@skweldam, Mooi gespeeld met de voorgrond, bij de eerste foto vind ik alleen het hoofd van het paard in een vreemde positie staan en jammer dat je zijn tweede oor niet kan zien. Bij foto drie heb je die dan wel volledig mooi. Bij de studio foto van de pup is het licht vooral aan de zijkant en zie je zijn hoofdje niet zo duidelijk, misschien eens een model naar het licht meer draaien zodat je iets meer details kan zien? 50€


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:04

skweldam schreef:
Misschien stomme vraag maar bekijk je dit op de telefoon of de pc? En staat je beeldscherm op 100% belichting? Want op mijn laptop en telefoon zie je de pup wel helemaal goed. Ook 't hoofd.


Op de computer, zijn hoofdje is wel zichtbaar maar er vallen wel wat details weg, is ook persoonlijke smaak natuurlijk, ik zei graag iets meer details in studio's ipv donkere delen.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:35

Hieronder even mijn beelden, afgelopen week heel wat bijgeleerd op een workshopweek en meteen kunnen toepassen op de shoots die we deden erna.

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:24

ninavo schreef:
Hier komt mijn taxatierondje,
ik houd voor iedereen 5 foto's aan!

AbleToDream
Wauw! Wat een mooie en sfeervolle foto's, echt een hele gave sfeer ook! Bij wie heb je de workshop gedaan als ik vragen mag?
€70

Ik ben weer bij! Ik zal straks zelf een aantal foto's plaatsen:)


Ninavo, Dankje! :D Het was de workshopreis naar Noorwegen met Eliane van Schaik en Jikke Patist.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:34

Nog eens een rondje taxeren :D Ik ga uit van 5 foto's elke keer.

@Quintenvo: Leuke honden foto's, Zou het nog prachtiger gevonden hebben als je eerste twee foto's wat meer de sfeer hadden van de onderste foto's. Op je paarden foto's niets aan te merken, leuke warme sfeer en mooie belichting!! 50€

@keell94: Mooi gebruik van je diepte, zeker met de blaadjes op de eerste foto, ik zou alleen uitkijken dat je het model haar gezicht niet te veel overbelicht, het ziet er nogal gelig beige uit. Je laatste twee foto's vind ik super mooi!! 70€

@amyblub: Wat blijf je mooi in dezelfde sfeer met al je foto's, niet zozeer mijn smaak maar wel mooi afgewerkt allemaal. Ik zou juist bij de eerste foto een andere uitsnede genomen hebben, wat meer rekening houdend met de gulden snede, het paard en model staan nogal in een hoek geduwd een beetje. €70

@loiz: Fan van je settings, wat let je mooi op de achtergrond. 50 mag je zeker vragen! (En een knappe hond als model! wat voor ras is het?

@miefje: Helaas ben ik niet in staat daar een prijs op te kleven aangezien ik ook geen voeling heb met portretten maken van mensen alleen, maar ik vind je foto's let meer diepte wel leuk om naar te kijken.

@Isa: Nou daar zou ik zeker €85 voor geven! Mooie beelden!!

@ninavo: Voor de paarden denk ik aan 35€, portretten kan ik niet echt een prijs op kleven, daar ben ik niet zo in thuis.

@myponyhoward: ik zou nog even verder oefenen voor je geld zou vragen, ook iets meer letten op de compositie en achtergond, zoals bij het paard zijn hoofd voor de boomstam, dat ziet er een beetje gek uit.

@amyblub: niet veel op te merken, alleen dat bij de laatste foto de oortjes nogal verdwijnen in het niets. Ik blijf hierbij ook bij €70.

@joeluna: de bovenste twee vallen een beetje uit toon met je andere foto's, van foto 3 tot 6 heb je een duidelijke warme sfeer gecreeërt. Voor die onderste zou je zeker €60 kunnen vragen!

@sanguine: Ik kan het niet duidelijk zien maar goed focussen op de oogjes van de ratjes? Bij het hondje zou ik de oogjes nog wat oplichten en nog iets lager zakken van standpunt zodat je op ooghoogte zit/ligt. €40

@ninavo: Mooie vooruitgang al gemaakt tegenover de laatste keer! €40


Ik heb ook nog enkele afgewerkt waar ik jullie mening qua prijs wel eens van wil weten, ik lever 5 foto's af per shoot die allen in dezelfde sfeer bewerkt worden. Zelf heb ik wel twee categorieën van prijzen aangezien ik ook fantasyshoots doe nu die iets meer tijd vragen om te bewerken.

standaard:
1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

Fantasyshoots:
4.
[ img ]

5.
[ img ]

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:03

Ik kom ook nog eens een taxatierondje mee doen,

@Gianti, mooie foto’s, ik heb zelf geen ervaring in de portret/mode fotografie maar wat mooie zuivere beelden! Enge wat mij wel opvalt is dat bij sommige foto’s de huidtextuur wel erg hard naar boven komt, maar dat zal wel persoonlijke smaak zijn.

@Ninavo, Persoonlijk had ik bij foto 4 het meisje nog iets meer opgelicht, verder leuke foto’s waar ruimte is om nog te groeien, misschien eens kijken of je je onderwerp wat meer kan isoleren en op sommige foto’s wat meer ademruimte kan geven met de regel van drie, €30.

@Myponyhoward, Leuke composities bij je eerste post, alleen mis ik wat leven in de foto’s, je modellen gaan wat op in de achtergrond, als je ze apart van de achtergrond oplicht gaan ze er wel meer uitspringen normaal. €30
Bij je tweede post ben je al meteen veel vooruit gegaan, goed gedaan! De eerste foto is naar mijn smaak wel wat vreemd uitgesneden, mag ik vragen waarom je model zo ver in de rechtse hoek onderaan staat? €50

Hier enkele van mijn foto's sinds de laatste post.

5 foto's worden afgewerkt per reportage

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

[ img ]


[ img ]


[ img ]

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:05

Ik spring hier ook nog even binnen, uitgaande van 5 foto’s per reportage.
@Amado7: compositie kan je nog wat in verbeteren, geef je modellen genoeg admenruimte in de foto door gebruik te maken van de gulden snede of de regel van derden. Verder ben je wel op goede weg zeker met je gebruik van de scherpte diepte! Voor 5 mag je zeker 30€ vragen vind ik eens je composities stabieler worden.

Horserider22: Bij de eerste en de 2e foto zou ik je modellen iets meer ruimte geven, een andere uitsnijding zodat je meer rust creert en de kijker zijn oog naar je onderwerp leid. Bij de eerste foto met de hond gaat mijn oog namelijk meteen naar je logo ipv de hond en bij de 2e foto naar de kont van het paard ipv naar de connective tussen de twee. Je beelden daaronder zijn dan weer wel toppers qua compositie. €75

Jasia: Vooral wat inlezen over composities, ok zijn je foto’s van kleur wat afgewassen, persoonlijk zou ik ze iets meer leven geven. Voor foto’s binnenshuis zou ik aanraden gebruik te maken van de lichtinval van de ramen. Ik zou nog even verder oefenen voor je geld gaat vragen.

Freedomshet: Prachtige beelden, niets veel op aan te merken, juist bij de dressuur foto in de piste had het nog rustiger geweest als de achtergrond niet zo druk was geweest met de gebouwen. €85

Bies: Mooie start al! Het is persoonlijke smaakt dit maar ik zou ze iets warmer maken en het groene gras iets meer aanpassen van kleur zodat je beeld een mooi geheel wordt. €65

Jenara: Composities zijn goed om te starten, alleen vind ik je kleuren heel erg schommelen, je gaat van paars/zwart naar oranje en heel geel. Persoonlijk zou ik je onderwerp bij de eerste drie foto’s er een beetje meer laten uitspringen door op te lichten. €35 lijkt me een faire prijs.

Snoppie: Voor de 1e zou ik het halstertouw eraf halen, Bij de 2e en 3e foto iets meer ruimte laten in de kijkrichting. Als je hondenfotografeert ga je beter wat lager zitten op ooghoogte dat geeft een rustiger beeld met de achtergrond. €45 voor de blackfoto’s als je de uitsnijding wat aanpast. De andere zou ik nog wat op oefenen.

FR_Foto: Prachtige beelden! Zeker 150 waard!

CoonArt: Iets meer compositie bekijken en je omgeving bekijken ivm storende elementen op de weide, je onderwerp springt er niet meteen uit, ik zou hievroor nog even oefenen.
Gwennndolyn: Leuke beelden, niet veel op aan te merken, juist de 1e zou ik iets meer ruimte geven onderaan met uitsnijden. €75

Tenno7: Je begint echt he eigen stijl te ontdekken merk ik! Super leuk! Enige wat ik zou opmerken is bij de 1e foto dat je heel veel van de omgeving verliest, en zeker een prachtige heide is zo mooi om weg te stoppen achter die witte waas. Bij de foto met roodkapje zou ik letten op je belichting die ook nog van rechts komt ipv uit het midden, maar dat is een klein puntje.

Jasia: leuke foto maar weinig diepte en flu kleuren. Hiervoor zou ik nog even oefenen voor je geld vraagt.

Welmoed__ : Mooie beelden, niets op aan te merken, €95

MimixDaina: Ik zou aanraden nog te oefenen op compositie en nabewerking en voorlopig nog geen geld vragen, zeker bij kleine dieren kan je best op hun ooghoogte gaan zitten.

Jenara: Je foto’s wisselen nog al wat van edit stijl en algemene sfeer, van paars en donker naar meer roze en groen/geel, wel al heel goed werk met composities en poses! €40

Snoppie: Ik zou aanraden modellen iets meer kijkruimte geven in de foto, bij de eerste twee staan de paarden beiden letterlijk met hun neus op het randje, dat zorgt voor een onrustig beeld. Verder bij de hond, za keens naar een lager standpunt zodat je op ooghoogte komt te staan met je camera

FR_Foto: Prachtige beelden, niets op aan te merken, Fineart is duidelijk jou sterk punt wauw! €200

CoonArt: Hou vooral rekening met de achtergrond, als deze onrustig is breekt dat je total beeld een stuk af, ik zou nog even verder oefenen hierop en meerdere composities uitproberen.

Gwennndolyn: Mooie scherpe beelden, misschien juist nog wat ademruimte laten op je foto’s, zoals bij de eerste is je model een beetje kort afgesneden waardoor het voelt alsof er een stuk foto mist. Bij foto 3 heb je dat dan weer niet en is er een mooie ruimte rond je model. €70

Tenno7: Mooie sterke beelden, alleen bij je eerste foto vind ik het wat jammer dat je de mooie paarse heide zo verliest in de witte waas dier erover zit, het lijkt wel alsof het mistig is buiten op de puppy zijn hoofd. Bij de roodkapje foto zou ik aanraden om zeker rekening te houden met de lichtinval van je originele foto, je hebt namelijk licht van rechts maar geen lichtbron aan die kant. €95

Jasia: 1 foto; zoals hierboven al vernoemd is wat lastig om een taxatie op te geven, Je scherpte zit goed, qua comositie kan je zeker nog verbeteren, dit is een leuke familie foto maar ik zou ze meer ruimte geven rondom je modellen ipv zo kort bij te snijden.

Welmoed_: Echt niets op aan te merken, mooie foto’s en fijne rustige composities en kleurgebruik. €150
MimixDaina: Als je hard licht hebt in je foto’s kan je of te standpunt veranderen als je fotografeert of de schaduwen oplichten nadien, verder zou ik aanraadden om meer op ooghoogte te zakken als je dieren fotografeert €20

Jenara: Ik ben echt fan van je minder geëdite foto’s hier dan je vorige post, de eerste twee zijn wat aan de donkere kant maar mooi gespeeld met licht bij die eerste. Ik heb geen ervaring met dit sort shoots maar daarvoor mag je zeker al €70 vragen vind ik.

Ik maak hieronder even een aparte post voor mijn foto's aan ;)

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:15

Ik bied 5 foto's per standaard shoot en 3 per fantasy shoot, voor wie graag wil taxeren,
Mijn prijzen hebben de afgelopen 2 jaar geschommeld dus ik wil nog wel eens weten wat jullie voor deze foto's zouden geven.
Deze foto's zijn allemaal deel van een fantasy shoot dus 3 per shoot en bijbestellen is mogelijk.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers