[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:04

XxLiEsJuHhxX schreef:
Mijn feedback van week 3:


maj0
Leuke foto! Misschien met nabewerken dat de foto nog iets sprekender had kunnen worden.


Heb je tips hoe wat dat is juist het probleem wat mij dus niet lukt.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:34

maj0 schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
Mijn feedback van week 3:


maj0
Leuke foto! Misschien met nabewerken dat de foto nog iets sprekender had kunnen worden.


Heb je tips hoe wat dat is juist het probleem wat mij dus niet lukt.

Ik ben van minimaal tot niet nabewerken. Maar heb je Lightroom? Of Rawtherapee? De laatste is gratis en je kunt dan heel gemakkelijk contrast verhogen, highlights weghalen of toevoegen, witbalans verbeteren enz.
Filters op gedeelten van een foto verandert vaak het karakter van de plaat en ik vind fotografie geen nabewerkingswedstrijd.
Maar met wat kleine dingen kun je vaak heel veel bereiken. Een foto die in de basis slecht is blijft hooguit matig. Maar is de basis goed, en uitvoering matig dan kun je er soms voldoende van maken.

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:36

Heb lightroom en photoshop. Wel wat geprobeerd maar lukte me nog net niet. Zal er van de week nog even mee gaan proberen

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:14

Bedankt voor de feedback allemaal, ben het er zeker mee eens dat het geen super spannende foto is. Kon er met mijn kennis en materiaal niet meer uithalen op de mistige grijze ochtend dat ik hem maakte.

Week 4:
AfbeeldingIMG_1163 by Bianca de Warle, on Flickr

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:17

Helaas heeft mijn gezinnetje nog niet gekozen welke foto's ze willen gebruiken dus ga ik er even een uploaden van een paar weken terug

Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:34

Oke een beetje inspiratieloos deze week _O- Maar om elke week hetzelfde in te leveren vind ik ook stom, dus ik wil telkens nieuwe dingen proberen. :))

Week 4
Afbeelding

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:56

Bedankt voor alle feedback!
Week 4:
Afbeelding

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:04


Calice

Berichten: 9823
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:06

Bedankt voor de feedback van week 3 :D .
Had hem inderdaad nog net wat meer uit willen zoomen, helaas had ik mijn 55-250 lens er op zitten en was het vuurwerk bijna boven mijn hoofd.


Week 4:
Afbeelding

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:23

Week 4 - Niet de beste nabewerking, maar ik wilde gewoon wat proberen.

Afbeelding

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:25


hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:49

Mijn week 4, eentje van de vorige serie (deze week alleen maar druk druk geweest). Hele andere nabewerking/compositie geprobeerd;
Afbeelding
(grote versie: https://i.postimg.cc/z3ZbWFRX/IMG-7003-bewerkt.jpg)

Edit; Wat een bagger kwaliteit :+ Zal deze week opzoek gaan naar een betere upload site

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:55

Mijn foto voor week 4. De laatste van mijn Thailand reis. Ik ben zo onwijs druk met alle school datelines dat ik nog niet ben toegekomen aan nieuwe foto's maken.

Afbeelding00011441 by Anne Schrieken, on Flickr

Super bedankt ook weer voor de feedback.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:24

germie schreef:
maj0 schreef:


Heb je tips hoe wat dat is juist het probleem wat mij dus niet lukt.

Ik ben van minimaal tot niet nabewerken. Maar heb je Lightroom? Of Rawtherapee? De laatste is gratis en je kunt dan heel gemakkelijk contrast verhogen, highlights weghalen of toevoegen, witbalans verbeteren enz.
Filters op gedeelten van een foto verandert vaak het karakter van de plaat en ik vind fotografie geen nabewerkingswedstrijd.
Maar met wat kleine dingen kun je vaak heel veel bereiken. Een foto die in de basis slecht is blijft hooguit matig. Maar is de basis goed, en uitvoering matig dan kun je er soms voldoende van maken.


Kwa nabewerken bedoelde ik ook enkel met belichting en contrast spelen vooral. Buiten dat ben ik er ook nog niet zo goed thuis in hoe en wat om foto's meer sprekend te maken. Daar wil ik ook wat youtube filmpjes voor gaan kijken :D


Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:23

week 4 nog even , ik had afgelopen week nogal een hectische werkweek met veel afspraken -O-
excuses!


Afbeelding

week 5

Afbeelding

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:44

Mijn week 5, eentje van een tijdje terug. Deze week zo druk.. Afbeelding

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:47

week 5

Maandag begint mijn stage van 16 weken bij Iris van Meijl fotografie!

AfbeeldingTinky by winniefotografie, on Flickr

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:48

Deze week geveld door een of ander stom verkoudheidsvirusje. Het gaat gelukkig wel de goede kant op en hoop morgen weer richting werk te kunnen. Nu even testen of het computertechnisch ook weer gaat of dat mijn hoofd zo weer uit elkaar knalt. Hoe kun je dat beter testen door een rondje fotofeedback te geven ;) Ook hier blijft gelden dat het opbouwens is en dat ik het knap vind dat iedereen elke keer weer zulke mooie diverse foto's weet te maken.

Bellatrix
Inderdaad scheef ;) maar hé hij is wel mooi scherp. Ik mis alleen een beetje het verhaal hierbij. Is gewoon een kiekje en echt spannend is deze niet. Vind de uitsnede ook niet top.

Caitlin_K
Marabu! Mooi van lelijkheid. Voor een volgende keer zou een lager standpunt net wat meer uit de foto kunnen halen. Je zit nu net niet op ooghoogte.

Calice
Ik snap dat je de snorharen met de druppels wil benadrukken. Al had ik het toch mooier gevonden als de scherpte op het oog had gelegen. Dat blijft in deze foto ook het meest sprekend.

Dandy200
Erg tof, lekker veel actie en de foto laat de spanning van de wedstrijd goed zien. Juist het handje van het kindje links erbij vind ik wel wat hebben. Hierdoor zie je dat het echt een race is terwijl je wel de focus op het kindje in het midden blijft houden.

DrawnHorse
Zeer boeiende foto. Leuk ook zo'n schoolproject. Laat kinderen toch creatief nadenken. Foto niets op aan te merken.

Fem verzamelt hier
Mooie foto. Ook leuk dat er als detail nog een klein vleermuisje aan is toegevoegd. Dat maakt de foto voor mij wel af.

Fris
Stomme draadjes ;) maar die kun je natuurlijk moeilijk weghalen. Het is verder een hele toffe foto. Echt super mooi gebruik van het licht en het vinden van de aandacht van dit mooie kleintje.

Gerdjee
Goed gedaan, de foto verteld voor mij ook een verhaal. Mooi gebruik gemaakt van het zwart/wit.

germie
Ik ben een groot voorstander van het zichtbaar maken van onze afvalproblematiek. Bijzonder dat jij dat zo op de foto zet van het onderwaterprobleem. De duiker op de foto vind ik zelf minder en stoort mij zelfs. Had zelf meer ingezoomd op de onthoofde Barbie en de drama die zich onderwater afspeelt.

hamsterfan
Blijft een leuk concept. Deze is alleen wel wat donkerder in het gezicht dat vind ik in deze jammer.

Isa
Brrr… volgens mij was het koud. Erg mooi gebruik van het licht en het vastleggen van de bries.

JewEmm verzamelt hier
Leuk idee. Heb of nou ja had ook zo'n plantenterrarium. Dat ding groeide als kool waardoor de inhoud al snel vervangen moest worden. Scherpte lijkt alleen wat op de hals te liggen. In deze had ik liever de plantjes scherp gehad.

joeluna
Gewoon een mooi meisje op een mooie foto. De pose is wat gesloten maar dat kan ook de weerspiegeling van de persoon zijn. Leuk ook de grasjes op de voorgrond waardoor er diepte ontstaat.

Loiz
Mooi hondje en leuk idee om deze zo te laten poseren. Het lijkt echter alsof de scherpte om de voorkant van de stam met paddenstoelen ligt ipv op de hond.

magda_90 verzamelt hier
Gewoon een mooie foto van een mooi dier. Scherpte diepte is ook leuk meegenomen in deze.

maj0
Leuk detail zo uit het kerstdorp. Heb er verder niet echt wat op aan te merken.

MarijeR
Gaaf! Super gelukt en mooi scherp. Prachtige kleuren ook.

Nayomie
Wink, wink. LIjkt net een oog die je aan loopt te staren door de vorm van de lamp. Mooi stukje productfotografie.

NESCAFE
Ook vanaf de bank ontstaan er mooie foto's. Prima inkijkje in hoe het leven van een hond ook kan zijn. Altijd een oog op de baas ;) Mooi scherp neusje.

Nicje87
I feel like flying! Mooi moment vastgelegd. Zelf zoek ik ook vaak naar dit soort momentjes, gewoon omdat het kan. Prachtig ook die zwarte achtergrond. Heb hier niets op aan te merken verder.

Niobe
Prachtig, gewoon mooi. Iets meer licht op de binnenkant van de kelk was wellicht nog net iets mooier geweest.

PureSG
Tweety! Leuk zo'n stropdasje op een takje. Gewoon mooi en goed uitgevoerd.

quatta
Ja, leuk! Niets of niemand is perfect en toch maakt dat wie we zijn. Wat heb je dat mooi weten te vangen op foto. Heb hier niets op aan te merken.

quintenvo
Mooi die silhouetten. De zon vind ik iets te fel. De kleuren zijn echt heel mooi.

rosslover
Ahhh de melkbar. Lief zeg. Heb er verder niets op aan te merken.

Sharani
Wat hebben we toch geluk met al die mooie zonsop- en zonsondergangen. Levert prachtige plaatjes op. De ondergrond vind ik iets te donker. Wellicht dat je daar wat in had kunnen bijsnijden.

Suuszels
Lekker sportief Goed gebruik van kleuren. Gewoon een mooie foto.

Thats_Me
-

xMayo
Wat een schatje, prachtige foto. Niets op aan te merken.

XxLiEsJuHhxX
Mooi licht had je. Foto is voor mij wat druk. Weet niet helemaal waar ik moet kijken. Dat heeft met name met het huis te maken en de koeien die eigenlijk net iets te ver weg staan.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:04

Week 5
Hierbij de hele entourage van de wedstrijd van Jumping Amsterdam proberen vast te leggen.


Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:23

Dank je That’s me, respect dat je het geven van feedback zo uitgebreid oppakt!

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:58

NESCAFE schreef:
Dank je That’s me, respect dat je het geven van feedback zo uitgebreid oppakt!



Hier sluit ik mij volledig bij aan!

Bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:21

Thats_Me schreef:
Bellatrix
Inderdaad scheef ;) maar hé hij is wel mooi scherp. Ik mis alleen een beetje het verhaal hierbij. Is gewoon een kiekje en echt spannend is deze niet. Vind de uitsnede ook niet top.


Het is een foto gemaakt tijdens de barrel race dus de ruiter ging heel snel! Had ook voor een foto met een barrel erbij kunnen kiezen maar dat vind ik juist meer een 'kiekje' dan deze. Maar smaken verschillen hoor. Net zoals de uitsnede, ik heb hem zo geschoten, wilde juist meer de nadruk leggen op de emotie van paard en ruiter en dat zie je beter in deze uitsnede dan van verderaf met de benen erop. Maar wat de één een kiekje vindt vindt de ander een foto waar over nagedacht is en is voor die persoon juist geen kiekje.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:30

Eens een foto van boven water, daar fotografeer ik normaal eigenlijk niet.
Een redelijk standaard, maar toch bijzonder vakantiekiekje. De Golanhoogte in Israel, grens met Syrie. Vanuit de bus genomen. Dus erg lastig om scherp te krijgen, maar het is gelukt door een hogere iso te gebruiken met hele korte sluitertijd:
Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:37

Graag gedaan, het is nog januari dus eerst maar eens vol zien te houden. Vind het vooral zelf ook erg leerzaam en gezien ik mijzelf verder wil ontwikkelen in de fotografie is dit een mooi laagdrempelige manier om mee te beginnen.

Bellatrix, klopt. Op het werk hadden we ooit een fotowedstrijd georganiseerd. Er waren vele inzendingen en zowel een publieks- als een professionele jury. De winnende foto zou bij mij al bij de eerste ronde uitgeselecteerd zijn. Dus ja, het is zeker ook een kwestie van smaak. Ik had er dus inderdaad wel graag een barrel bij gehad. Het is dat je het hier nu verteld maar dat haal je anders niet uit de foto. Wel knap dat je op die snelheid de foto nog zo mooi scherp hebt weten te krijgen. Blijft een gave tak van sport.