Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:01

Vandaag wezen fotograferen in fochteloerveen, kwam een hele mooie vlinder tegen maar die hing op de kop. Heb hem zelf omgedraaid maar door de lichtbron en de bladeren zie je dat hij andersom hoort. Maar vind het toch wel mooi geworden.
Ik fotografeer sinds vandaag RAW weet nog niet echt hoe alles werkt in photoshop maar heb wat geprobeerd.

[ img ]


hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:53

Dankjulliewel! O:)

Ik vind ze inderdaad lastig vooral bijen en hommels. Ze bewegen zo veel en snel. Dit is toevallig de enige foto van deze vlinder en gelukkig was die wel scherp.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:09

Flux schreef:
Ben benieuwd naar je eerste foto's met je nieuwe aanwinst BloemBloem!

Hier weer één van mij:
[ [url=m/6SQrDU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat leuk! Mooie scherptediepte maar ook gewoon een leuk moment! <3

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:21

Ik heb een vraagje, want ik wil graag mijn diafragma getal zo laag mogelijk hebben. Mijn lens is een Tamron 18-200 F/3.5-6.3 op een Canon 1100D. Als ik mijn diafragma op 4 heb ingesteld springt hij soms zelf naar 6.3 kan ik dit voorkomen? Ik fotografeer altijd in M.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:29

manonnevot schreef:
Dat ligt aan hoe ver je inzoomt. Op 18mm kan het diafragma minimaal op 3.5 maar op 200mm kan hij minimaal maar 6.3 halen. Dus als je hem lager instelt dan hij aan kan zal hij zelf automatisch omspringen, omdat het niet mogelijk is.


Ah dat verklaart een hele hoop. :')

Vandaar dat het ook zo op de lens staat. Goh voel ik me even niet slim. _O-

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:38

Ik ben de laatste tijd veel aan het oefenen met photoshop. Vind de sfeer veranderen erg moeilijk zonder de kleur van persoon of paard teveel te beïnvloeden. Als ik die schoon gum lijkt de hele foto nep.
En bezig met achtergronden veranderen maar daar nog erg lastig om mooi langs de randjes te gummen, maar dat zal met mijn geduld te makem hebben. Op deze foto was de lucht helemaal wit/grijs.
[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:01

Miefje schreef:
@hoikimmmy: dat ziet er al netjes uit! Ik zou alleen, als je de lucht verandert, ook de kleur van het paard wat veranderen. het paard ziet er nu net wat te licht uit en steekt raar af tegen de lucht.

Over de kleur van personen / paard weggummen: als je in een laagmasker werkt, kun je ook ipv de lichte 'voorgrondkleur' ook het wit veranderen naar een grijze tint. Dan kun je een deel weggummen en een deel laten staan.


Ja je hebt gelijk! Nu zie ik het inderdaad ook.

Ik zal het eens proberen!

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:46

Ik fotografeer inderdaad in RAW heb gemerkt dat met belichting bewerken ook veel mooier en scherper is. Wel veel werk vooral met evenememten maar dan heb je ook wat.

Ik zie inderdaad heel veelmensen met lightroom ik heb photoshop cc maar wil wel heelgraag lightroom als ik zie wat daarmee kan. Heb er 7 jaar terug wel mee gewerkt.


hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:47

Ik ben weer eens aan het photoshoppen begonnen. Zo leuk maar er is zoveel mogelijk dus moet alles weer uitzoeken.

Zo ook een sneeuwfoto maken van een gewone. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over maar wat ik ook doe ik krijg het niet realistischer. Of dat komt omdat ik weet waar ik naar moet kijken.
Foto van mij door bijrijdster gemaakt;
[ img ]

En dan mijn dikke skills :')
[ img ]

Edit; op bokt lijken de kleuren nog nepper zelfs van de eerste. Of dat ligt weer aan mijn telefoon

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:37

Ik vroeg me af of iemand tips voor me heeft.
Mijn stiefdochter word 8 en wil een stuk 7-8 uitnodigen. Ivm zwangerschap wil ik niet hele einden rijden om ergens heen te gaan. Nu leek het me leuk om high tea en prinsessenfotoshoot te doen.
Ik ga een soort wit doek maken maar heb heen lampen enzo dus mooi over dag we hebben veel licht in huis. Ik ga van te voren nog wel proberen en kijken waar het het mooiste word. Maar moet het diafragma nog steeds zo hoog mogelijk ook met een witte achtergrond? Lang geleden dat ik portretfotos heb gemaakt.
Ik maak ze sowieso in RAW en bewerkt met photoshop CC.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:00

Matheno schreef:
Nog mensen aan het hobby'en geweest?
Dit zijn de resultaten van mijn laatste foto's:

Ik ben nog niet zo goed met nabewerken. :')

[ [url=m/1HwbZY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZszaGi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3Lu2NH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/P7WV2W.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw met wat voor lens heb je dit gefotografeerd?

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:44

lizzy9299 schreef:
Hi ik had een vraag :)

Ik heb namelijk al een tijdje een probleem. Als ik in manual foto’s maak bij slechte belichting dan worden die veel te warm / oranje. Dit was eerst niet. Nu vraag ik mij af waardoor dit kan komen. Ligt het aan mijn camera die wel al meerdere jaren oud is of kan ik het ergens aanpassen in de instellingen.
Ik vind mijn camera verder heel fijn en in elke andere stand doet hij het niet.

Groetjes Lizzy


Kijk even naar je witbalans of die ergens op staat, die kun je misschien beter op automatisch zetten.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:31

Dat probleem heb ik ook met laptop. De blackfoto leek helemaal zwart plaats hem hier of facebook en dan krijg je dit. _O-

[ img ]

Ik zie nu dat hij op mijn telefoon wel zwart lijkt. Misschien bij sommigen van jullie niet.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:45

welmoed__ schreef:
Hoe bedoel je, leek helemaal zwart? Ik zie een mooie blackfoto hier.


Was ik al bang voor. Als ik hem op facebook zet zie je nog de staldeuren in de achtergrond. :')

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:55

welmoed__ schreef:
Hier niet, alleen als ik goed kijk zie ik links van het paard ter hoogte van het zadel, een paar strepen van (ik denk) tralies.


Ja klopt die zijn ook zichtbaar. Dat zijn inderdaad een soort tralies. Buizen waar ze tussendoor kunnen met hoofd voor voer. Die zie ik dus op mijn telefoon nu niet.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:35

Ik mag binnenkort bevallen, zit nu op 35 week. Ik zou heeeeel graag zelf newborn foto's maken maar heb dit nog nooit gedaan. Heb al gekeken voor tips op internet maar nu de vraag, is mijn camera geschikt om echt leuke foto's te krijgen. Ik zou namelijk ook wel graag een foto willen vergroten.

Ik heb een Canon 1100D met Tamron, 18-200 mm / F 3.5-6.3

Ik ga de foto's maken achter in ons huis, daar hebben we een panorama dak met veel licht dus geen direct zonlicht.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:15

Dus ik heb op de valreep vandaag zelf foto's van mij en mijn paard proberen te maken. Bijna alles onscherp natuurlijk maar met 1 foto ben ik heel blij. Maar zou hem graag bewerken alleen geen idee wat ermee te doen. Welk effect zouden jullie hierover doen?

Camera;
Canon EOS 1100 D + Tamron 18-200
Instellingen;
f 4.0 1/800 35,00 mm iso 100
Witbalans op zon

[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:02

Matheno schreef:
hoikimmmy schreef:
Dus ik heb op de valreep vandaag zelf foto's van mij en mijn paard proberen te maken. Bijna alles onscherp natuurlijk maar met 1 foto ben ik heel blij. Maar zou hem graag bewerken alleen geen idee wat ermee te doen. Welk effect zouden jullie hierover doen?

Camera;
Canon EOS 1100 D + Tamron 18-200
Instellingen;
f 4.0 1/800 35,00 mm iso 100
Witbalans op zon

[ [url=m/aX43JJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Misschien kun je het originele RAW bestand met ons delen?
Lijkt me wel leuk om wat te oefenen op een andere foto


Ja dat mag van mij. :D hoe doe ik dat?

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:24

Gianti schreef:
Ik upload ze op wetransfer en verstuur ze dan naar mijzelf. Dan hoef ik alleen de download link van wetransfer te delen.


Ah bedankt voor de tip!

https://we.tl/t-AXWBj8nHDv?src=dnl

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:07

ikke schreef:
hoikimmmy schreef:
Dus ik heb op de valreep vandaag zelf foto's van mij en mijn paard proberen te maken. Bijna alles onscherp natuurlijk maar met 1 foto ben ik heel blij. Maar zou hem graag bewerken alleen geen idee wat ermee te doen. Welk effect zouden jullie hierover doen?

Camera;
Canon EOS 1100 D + Tamron 18-200
Instellingen;
f 4.0 1/800 35,00 mm iso 100
Witbalans op zon

[ [url=m/aX43JJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk, dat heet lef. Gewoon 25 foto's schieten en maar eentje goed en daar dan blij mee zijn! Top! Zouden meer mensen moeten doen omdat je juist van al die mislukte foto's heel veel kunt leren door voor jezelf te analyseren wat en waarom het fout ging.

Je zou de achtergrond wat kunnen vervagen zodat jij en je paard er wat meer uit springen.
Je kunt dit aan de voorkant doen met een groter diafragma; als je dat hebt.

Dat is dan mijn advies voor jou: vervang die 18-200 door iets beters zodra je je dat kunt veroorloven.
Bijvoorbeeld de 15-85 https://www.cameranu.nl/nl/p59084/canon ... -objectief
Voor tele de L-serie 70-200 in F2.8 of f4.0 al dan niet met IS afhankelijk van je budget.
De laatste is ook te kust en te keur als occasoin te koop en dan een stuk betaalbaarder.


Bedankt voor de tips! 15-85 is zeker de kitlens die erbij hoort? Ik heb deze als set zo gekocht. Maar had al het gevoel dat dit niet zo'n geweldige was. Mis toch wel vaak scherpte in de foto's. Ook afgelopen weekend dan foto's van mij voor de auto maar dan is 1 van beide scherp niet beide.

Ik wil heel graag de 70-200 maar even sparen nog. Ik zal wel gaan kijken voor de 15-85. :D

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:01

Gianti, hele mooie foto en wat valt het licht mooi zacht zo op haar gezicht! Ook de vormen van haar gezicht komen heel mooi uit zo.

Maureen, ik ving je foto's erg mooi en heb ook niet echt genoeg kennis om je tips te geven. Bij die tip van gianti heb ik ook nooooit stil gestaan.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:46

Nou zoals ik had gezegd wilde ik zelf graag new born fotos maken.
Erg lastig zeg met het licht. Het mooiste plekje in huis was eigenlijk wat te donker. En ik vind de foto's ook niet super scherp hoe ik ze wil. :(
Ook in slaap is mijn ventje zeer eigenwijs en kan hem bijna in geen positie krijgen. Voetjes trekt hij weg en handen moeten of recht omhoog of in het gezicht. :')

[ img ]
[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:54

Ik had ze denk ik zelf wat lichter gezien en inderdaad zwart wit vind ik echt erg lastig.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:17

Gianti, ik zie het bij paarden foto's ook vaak dat ze foto's samenvoegen maar zo kundig ben ik echt niet. _O- onze baby is inmiddels overdag ook meer wakker dan slapend te vinden dus dat maakt het ook vrij lastig. Hij is ontzettend sterk en schuift op zijn rug door de box. Ook tilt hij vanaf dag 1 zijn hoofdje al op :=

Hoop nog deze week weer foto's te maken als hij wel slaapt of rustig is. :')

De komeet foto's zijn erg mooi geworden! Die boven groningen ook.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:09

Ons zoontje is inmiddels bijna 5 maand en verandert met de dag. Vind het erg lastig goeie posities te vinden om fotos te maken. Maar heb 1 waar ik echt heel blij mee ben. <3

[ img ]

Heb volgende maand fotoshoot samen met hem, iemand ideeën? Kleding, accesoires eventueel. 1 outfit voor ons beide heb ik al ongeveer.


[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LouiseOrejas en 21 bezoekers