[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaphilo
Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:20

Even een vraagje, misschien staat het wel ergens maar lees ik er totaal overheen:
De bedragen die genoemd worden, per hoeveel aantal foto's is dat?


ninaphilo
Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:53

Ninatjuh01 schreef:
In mijn geval zou het 15 foto's op webformaat en 3 op origineel formaat zijn. Ik vraag daar nu 40 euro voor :)

Net als murphypower zegt, vind ik veel te goedkoop voor hoe mooi jouw foto's zijn!

ninaphilo
Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:42

Ik kom even binnenvallen, maar zou ik iemand een pb mogen doen over het verkopen van groot formaat foto's?

ninaphilo
Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:48

Miefje: 20, oefen wat meer met licht. Het licht is nu bij de meeste erg hard en komt van rare kanten waardoor je schaduwen krijgt op plekken waar je het niet wil. Foto 2 en 3 lijken niet helemaal scherp. Die springfoto vind ik wel erg gaaf

Evelien: 60, de bewerkingen vind ik bij sommige foto's iets too much persoonlijk. Foto 3 en 4 vind ik wel prachtig! Qua scherpte enz zit je ook helemaal goed.

Deborah: 55, Ik heb niet zo veel ervaring met studioshoots maar ik vind ze leuk. Qua scherpte zit je Misschien als je de ogen en het hoofd wat meer oplicht dat het net wat meer uit de foto knalt. Vind het nu een beetje gewoontjes ofzo.

Leonie: 45, de compositie van de laatste 3 foto's had ik persoonlijk anders gedaan. Net wat meer ruimte er omheen. Vooral bij foto 2 had ik de hond meer in het midden geplaatst, ook omdat zijn kont er nu afgesneden is. Wel erg mooi gespeeld met licht bij de laatste 2 foto's.


Ik ben laatst al omhoog gegaan met mijn prijzen (niet spieken voordat je een prijs bedenkt :+ ) maar ik ben toch erg benieuwd wat jullie zouden zeggen. Dit zijn wel een paar van mijn favoriete foto's van de afgelopen tijd.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


ninaphilo
Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 19:58

Heel erg bedankt nog voor het taxeren en de complimentjes!

@Evaval: Misschien komt het door de bokt opload, maar sommige zijn onscherp. 3e foto is mijn favoriet qua kleuren en contrast. Daar zou ik 40 voor betalen, maar de rest 20. Zorg dat je genoeg ruimte rondom het onderwerp houd, nu zitten de paarden veel in de foto 'gepropt'.

@Flux: Erg mooi scherptediepte gebruikt! Qua contrast vind ik het nog een beetje vlak ofzo, ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden. Misschien kan je in de nabewerking het onderwerp (dus de pony, de hond, etc) wat oplichten en meer contrast geven. Ik denk rond de 50 euro.

@Jenara: De zwarte tinten in je foto zijn wel érg donker. Zo donker dat de ogen van de paarden zwarte vlekken worden. Kijk ook uit dat je qua kleurbewerking niet er voor zorgt dat de foto heel 'vlak' wordt, alsof er een soort waas over zit. Dat geldt vooral voor de laatste foto's. 25 euro

@ninvo: Ik vind dit nog iets te veel op kiekjes lijken. Probeer op ooghoogte van de hond te blijven, dus als hij ligt al helemaal zelf laag gaan liggen. Wel heel mooi scherp! 15 euro

@miefje: Foto 1 vind ik erg mooi, misschien als je het meisje nog wat meer oplicht dat de foto echt er uit springt! Verder lijken de foto's niet allemaal 100% scherp of op de verkeerde plek scherpgesteld, kijk goed waar je scherstelpunt op staat. Verder kan je nog iets beter letten op kleine details, bijvoorbeeld teugels die niet geheel goed vastgehouden worden, haarelastiekjes om de pols, auto op de achtergrond. 40 euro


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers