[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:18

Gerdjee schreef:
ninavo schreef:
@louiisaa Ik vind vooral je studio foto's heel gaaf! Daar zou ik zeker wel €60 voor neerleggen. De paarden foto's zijn ook mooi! €50 (10 foto's incl logo)

Een beetje off topic, maar ik heb gisteren mijn eigen visitekaartjes ontworpen:
nummer even doorgekrast want dat gooi ik liever niet zo rond op het internet
[ [url=m/BEFSKk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FD4P7b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi visitekaartje! Bestel er genoeg, die van mij zijn alweer op :Y) Dus ik moet ook nieuwe gaan bestellen

Heb er nu 100 besteld om te beginnen, maar heb mijn ontwerp bewaard dus kan er zo meer bestellen! Ik wil ze gaan gebruiken voor een stal waar ik waarschijnlijk wedstrijden ga fotograferen.

https://www.bokt.nl/markt/ad/490796/gez ... rd-someren
^Ik ben opzoek naar een verzorg/bijrijdpaard, klik hier voor meer info!
[FK] [FOTO] oefenen, oefenen, oefenen!
Ik ben hobby fotograaf, benieuwd? Klik^

evaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:43

keell94
ik vind vooral de blackfoto’s erg mooi, de haf komt hier echt prachtig uit en de rijfoto’s zijn ook mooi gemaakt! ik zou voor 10 foto’s zeker €75,- betalen!
Ninatjuh01
Ik vind dat er echt een hele mooie sfeer in je foto’s zit, echt knap! De 5e foto spreekt mij het meeste aan, daar vind ik de kleuren echt heel mooi. Ik zou voor 10 foto’s zeker €80,- geven!
ninavo
Ik vind de momenten van de foto’s erg goed gekozen! De belichting had voor mij wel iets mooier gemogen, op de eerste foto vind ik het paard vrij donker en kun je niet echt alle details zien. Je bent zeker goed op weg! Ik zou nu voor 10 foto’s zo’n €20,- a €25,- vragen.
Brenda_85
Ik ben niet bekend met hondenfotografie, maar ik vind ze erg mooi, vooral hele mooie scherpte diepte in alle foto’s! Ik zou als ik een hond had hier zeker €70,- voor geven!
skweldam
Mooie foto’s zeg! De nabewerking is echter niet helemaal mijn smaak, ik heb liever iets minder contrast. Ik zou hier ongeveer €50,- voor vragen
Lisette 1205
Leuke foto’s, vooral de eerste vind ik erg leuk! Nog lekker blijven dooroefenen en als je de kwaliteit van de eerste foto zeker kan leveren kun je er wel €35,- voor vragen vind ik!
Loiz
Wauw, deze vind ik echt heel mooi! hele mooie kleuren en scherpte diepte! Je kan hier zeker €80,- voor vragen!

En nu mijn eigen foto’s natuurlijk :)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

ninavo

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 00:43

Evaval: gave foto’s! Bij de eerste en tweede vind ik het echter jammer dat er vrij harde schaduwen zijn, ik probeer fel zonlicht vaak te vermijden maar dat kan natuurlijk niet altijd. Foto 3 vind ik heel erg gaaf, die springt er echt uit! Ik zou hier €30 voor vragen, omdat ik denk dat je nog wat meer uit de nabewerking en het licht kunt halen.

https://www.bokt.nl/markt/ad/490796/gez ... rd-someren
^Ik ben opzoek naar een verzorg/bijrijdpaard, klik hier voor meer info!
[FK] [FOTO] oefenen, oefenen, oefenen!
Ik ben hobby fotograaf, benieuwd? Klik^

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:29

@AbletoDream: hele gave foto's, mooie sfeer! €80

@deborah_D: Ik houd van je studiofoto's met de honden! Bij je eerste blackfoto met het paard vind ik de houding van het paard niet zo mooi, en bij de tweede vind ik de lijnen om het paard heen te hard. €

@Leonie_M: mooie scherptediepte, kleuren en mooie voorgronden gecreërd! Ik zou er alleen wel op letten dat, zoals op de tweede foto, er geen waas over het hoofd van de hond zit. Iets hoger zitten helpt dan. €50

@ninaphilo: ik volg jou al langer op sociale media en ik houd echt van jouw foto's! Niet zoveel over te zeggen, €80

@ninavo: van mij weet je wel al wat ik vind. Ik zou meer afstand nemen van het model en verder zoomen, dan krijg je meer bokeh en zijn de modellen minder uit verhouding. €20

@Gerdjee: mooie foto's, ook niet zo veel over te zeggen. Wat ik wel vind is dat je logo vaak stoort, op een rare plek staat, en vooral té veel opvalt. €90

@louiisaa: Erg mooie foto's! Bij de eerste foto valt het hondje wel een beetje weg tegen de achtergrond. De steigerfoto vind ik heel gaaf, maar de rijfoto is niet zo'n lekker moment ivm de houding van de amazone. Ook is het zand van de bak en het hek erg overbelicht. €60

@evaval: Leuke foto's qua compositie en kleuren! Behalve de tweede en de laatste foto zijn ze echter erg onscherp. €20

evaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:50

Miefje bedankt voor je taxatie en wat gek! de originelen zijn wel gewoon scherp! wat is verder de reden voor deze taxatie? daar kan ik veel van leren :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:18

Graag zou ik ook mee willen doen! :D

Ik beoordeel mijn prijzen op basis van 10 foto's met logo! :D

@Leonie_M: Vind je eerste foto het mooist! Model staat daar mooi centraal, omgeving is niet storend. 20-30 euro. De rest vind ik ofwel niet mooi qua compositie (voornamelijk te weinig ruimte om het dier heen) of te verscherpt (vooral de derde oogt heel hard). De laatste vind ik qua compositie wel aardig, had graag nog iets meer ruimte willen zien. Tevens maakt de zon dat de hond overbelicht overkomt aan de randen. Das jammer.

@Ninaphilo: Klasse! Zeker 100+ De sfeer knalt van je foto's af, de scherptediepte is top en qua compositie en uitsnijding ook niets aan te merken. Gaaf!

@Ninavo: Ik zie zeker potentie maar vind de foto's nog niet van zo een kwaliteit dat ik er iets voor zou geven. Met name de composities vind ik nog niet goed genoeg. Neem genoeg afstand van je model en fotografeer deze bij voorkeur vanaf iets lager. Met welke lens schiet je? Ik vind het oog het mooiste gelukt.

@Gerdjee: Ik vind de kwaliteit van jou foto's echt verschillend! Een paar zou ik echt afdoen als " kiekje" en in een paar zie ik echt wel een professionele hand of kunstig. De eerste, de hond en de zwart wit versie vind ik echt kunstig en zou ik zo 40 euro voor willen geven. De andere foto's vind ik persoonlijk minder geslaagd. Het paard op de heide oogt niet lekker omdat een groot deel van de foto onscherpe achtergrond is. De kat vind ik leuk gedaan en zijn fototechnisch prima, maar zou ik niets voor geven (drukke achtergrond, storende elementen). En de laatste foto doet niets voor me in kleur. Ik ben wel benieuwd hoe die in zwart wit is :)

@ Louiisaa: 50 - 60 euro voor je studiofoto's! Ben vooral weg van de kat, die is fijn e zien en prachtig scherp op de ogen. De foto op het strand oogt niet helemaal scherp: 35 euro. De foto in de bak pakt me totaal niet en vind ik (hoewel scherp) te overbelicht of te hard.

@ Evaval: 20-30 euro. Eerste foto vind ik goed gelukt, echter is het moment van de galop net een fractie te laat dan je eigenlijk wil hebben. Ik zie ook harde schaduwen waardoor de details van vooral het hoofd erg wegvallen. Tweede foto vind ik wat flets ogen en opnieuw harde schaduwen. Ik zou proberen te vermijden om in de volle zon te fotograferen! Derde foto kijkt wel lekker weg, paard staat er mooi op, model wat onhandig. Had haar meer rechts van het paard gezien. Uitsnede vind ik ook wat onhandig. Vierde foto vind ik gaaf! Had wellicht wat meer ruimte willen zien aan de linker en rechterkant. De blackphoto vind ik goed gelukt, al oogt deze ietwat onscherp op mijn laptop. Laatste foto vind ik een goede pose, foto doet wat flets af echter.

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden :)

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

<3 Ik fotografeer weer! Volg mij op instagram & Facebook : @createdbykorlieke <3

evaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:46

Flux, bedankt voor je taxatie en de duidelijke tips! ik vind de eerste foto erg mooi! en de andere twee foto’s met de honden vind ik ook erg goed gelukt! De foto’s van de pony’s komen er echter niet helemaal goed uit. De foto’s zijn erg flets en de pony’s zijn op deze foto erg donker, waardoor je oog eigenlijk naar de achtergrond wordt getrokken. Voor de foto’s met de honden kan je zeker €35,- vragen, maar voor de foto’s met de pony’s zou ik voor nu een klein prijsje vragen en zelf even verder oefenen met de belichting.

mag je hier ook nog een keer laten taxeren als je de tips toegepast hebt? of is dat niet de bedoeling?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:51

evaval schreef:
mag je hier ook nog een keer laten taxeren als je de tips toegepast hebt? of is dat niet de bedoeling?

Je mag 1x in de maand je foto's plaatsen dus dan kun je weer laten taxeren