[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fro
Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:14

Ik zit te twijfelen tussen de Canon 7D M2 of de 77D. Als ik ze via een vergelijk site bekijk komt de 77D beter uit. Maar ik twijfel zelf aangezien de 7d uit het profesionele segment is.
Heb op dit moment een 1100D dus beide is een flinke stap vooruit. FF heb ik op dit moment maar 1 lens voor dus vind ik nu zonde (dit is wel mijn doel).

Waar ik nu vooral tegenaan loop is snelheid en de hoeveelheid ruis. Daarnaast wil ik graag professioneler gaan werken.

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl



fro
Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 21:28

[ img ]
[ img ]

Dit zegt de site (omdat ik dit ook niet begreep vraag ik verder.

(Zelf zou ik voor de 7d gaan ipv de mkII ivm budget, maar ook deze zal de 1100d ruim verbeteren.)

Maar jullie zeggen dus 7d voor 77d?

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl

fro
Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:17

Ik heb nu een 1100d, en zit me echt te ergeren kwa kwaliteit. Ik weet dat objectieven belangrijker zijn. Maar toch de vraag. Ga ik met een 7d dit al merken met dezelfde objectieven.

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl

fro
Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:31

Heb de 55-250 van canon hier liggen. Weet dat deze betere kwaliteit kan leveren dan op mijn 1100d. Maar hoop dat dit al lukt met de 7d.

Geld is op dit moment nog een dingetje, vandaar een tussen optie. Straks komt er een 70-200 2.8 objectief en ga ik voor de 5d mark IV, maar hier moet ik even voor sparen.

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl

fro
Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:31

Dankje wel ikke.

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl

fro
Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:10

ikke schreef:
fro schreef:
Dankje wel ikke.

Ik zit eens door de occasion lijst van mijn favo winkel te scrollen en om heel eerlijk te zijn; zou je nog wel voor een 7D gaan?
Zij hebben een 7D voor 400 in hun lijst staan. Een 7D mkII staat er ook, voor 880. Beide 50k clicks.
Voor dat prijsverschil zou ik adviseren om gelijk door te stappen.


Dat is het hem juist.
400 is ongeveer mijn budget nu.
Voor rond de 800/900 staan er ook wel 6d En een 5d m2/3 op. Maar hiervoor heb ik maar 1 lens(50mm) en wil echt eind van het jaar overgaan naar full frame vandaar tussen oplossing.
De andere oplossing was een objectief vervangen (naar 70 200 f4) maar of dat gaat verbeteren op de 1100d.

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers