Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:57

Ik snap die shet volledig dat ie die haak niet meer in de beurt van zijn mond wil hebben. Hij had namelijk net hiervoor een ongeluk waarbij de haak in zijn mondhoek clipte door zijn onhandige mens. Eerlijk is eerlijk, mijn shet wil ook nog wel eens draken (de 5 jarige puber) en dan krijg ik niet eens een halster om. Oftewel dat is halster los koppelen en ouderwets rodeo vangen met touw om de hals. Zodra het touw dan om de hals is, kan ik makkelijk zijn halster om doen. Ik had dit exemplaar overigens ferm gewaarschuwd over zijn gedrag, dat uitslaan en schoppen doet ie maar naar soortgenoten. Maar niet naar mij als mens en leider, maar hij klinkt ook nog alsof ie nog hengst is. Dus dat is het eerste wat ik zou oplossen hier, zodat hij minder focust op poep ruiken van andere paardjes maar meer op mij. Ik had in dit geval dus ook eerst het touw om zijn nek gedaan zodat hij in ieder geval niet meer weg kon en dan kalm de clip eraan vast geklikt ipv dat gekoetsiekoets.

Edit; even verder gekeken op dit Youtube kanaal en jeetje "she wouldn't let me take her lead off". 1 Misstap en het beestje breekt haar nek over het touw en het is dag dag pony. Dat is toch wel het eerste wat je ze leert, om netjes te wachten totdat ze los zijn.. https://www.youtube.com/watch?v=euxcryQkGoI

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 00:01

superpony schreef:
pien_2010 schreef:
Mooi betoog superpony!

Hoe zou jij dit aanpakken?


Dat ligt er echt aan. Pas als je bij zo een pony bent en ermee bezig gaat, kan je een beetje aanvoelen waar het vandaan komt en wat de juiste aanpak is.

Mijn merrie heb ik 6 mnd en was kopschuw. Bij tandarts goed kunnen zien dat haar tong doormidden heeft gelegen, dus schuld van de mens. Ze is super nieuwsgierig en wil wel bij je zijn, maar deinste nog vaak terug. Ging echt super goed..........Maar moest zondag oog zalfen vanwege gestoken, dus stond rechtop. Ik ga daar gewoon helemaal niet in mee en heb gewoon geduld. Maandag liep ze nog rondjes om me heen en wilde rechtop en naar achter. Maandag avond deed ze dat al niet meer en dinsdag ochtend stond ik het zo in te smeren.
Ja, kost 2 a 3 dagen, maar ben niet kwijt wat ik heb opgebouwd. En ze heeft gelijk. Zij heeft alle reden om een hekel te hebben aan mensen. Sommigen vonden haar rot, maar als je ziet wat ze heeft meegemaakt is ze dat juist niet. Na zoveel ellende ben je super braaf dat je nog zo graag naar de mens wil en zo snel vertrouwen hebt.

Maar als ik de reacties zo lees, word ik echt beroerd. Wat een stoer gel*l.

Ik loop al 45jr mee in de paarden en zie alleen maar mensen die OF geen kennis en kunde hebben. Totaal niet met hun dier bezig zijn en als ie dan wat doet, onterecht corrigeren.
Mensen die allerlei problemen hebben en denken dat ze het oplossen met trekken, schoppen en van alles..........
Of ze staan te rillen als een rietje, hebben ene grote mond, maar maken hun paard helemaal nerveus.

Paarden krijgen een slechte naam, maar de mens is zoals je hier kan lezen...........Totaal onterechyt dat mensen paarden/dieren mogen bezitten.

Ja, ik geef een elleboog of schop als een paard echt iets zou doen. Ik weeg 55, mijn quarters 550......

Maar die mensen die zo stoer kletsen en denken dat ze het wel even oplossen met een schop.........Ik hoop dat ze een flinke rake trap terug krijgen. Je paard moet luisteren, maar is ook een levend wezen. Jij moet ook luisteren naar je paard.
En nee, ilk ben geen boomknuffelaar en geiten wollen sokken type. Alles behalve dat. Maar ik heb 5 paarden in een kudde lopen waar ik 100% veilig tussendoor kan. Kan met 5 tegelijk rijden en de straat op. Niet vanwege mijn agressieve en domme gedrag. Maar omdat ik duidelijk ben.

1 wijze les heb ik geleerd; je kan zeggen; ik vertrouw mijn paarden. Maar ik heb iets veel belangrijkers; Mijn paarden vertrouwen mij.


Nounou... hopen dat ze een flinke trap terug krijgen? Dat je in dit filmpje al heel wat signalen verder bent voor die pony draait ben ik akkoord. Maar wie dreigt naar mij kan toch echt een rotklap krijgen. En ik ben ook duidelijk. Heb er hier 8 staan in alle maten waar ik net zo goed 100% veilig tussen kan lopen en iedereen zonder probleem zonder uitzondering op 10 seconden een halster aan heb.

Luisteren naar je paard is zeker nodig, maar stap 1 is toch echt wel duidelijk zijn dat er respect moet zijn voor jou. En als de situatie zo is dat dat met een schop moet, reken maar dat ze die zullen krijgen.

Edit: ik had dit per ongeluk via pb gestuurd. Dat was niet de bedoeling, mijn excuses.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 00:21

Ik lees de 'schop onder zijn hol' eerder als in 'een keertje goed doorpakken' ipv letterlijk een schop geven. Mss ben ik daar te optimistisch in.

En verder, zelfs al zou hij z'n halster niet laten vastnemen en echt bang zou hebben voor het vastklippen (waar nergens bewijs voor is omdat mvr zo idioot met 1 hand staat te werken) dan gooi je toch gewoon het touw rond z'n nek? Dan kan je de pony minstens meenemen of zorgen dat hij zich niet met de kont naar je toe draait.

Ben ik trouwens de enige dat het gevaarlijk vind hoe ze het touw gewoon op de grond laat liggen?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 00:32

Sjeeemig, wat een getruttebel omdat het leuk is voor het filmpje zeg... -O-

Pak gewoon dat halster beet, aanklikken en klaar. Doet ie moeilijk, touw om zijn nek, vasthouden en dan aanklikken. En een flinke schop onder zijn reet als hij dreigt.

Geen wonder dat die pony de haak in zijn mondhoek gehad heeft als ze altijd zo achterlijk hengelt ermee...

Anoniem

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:17

Ik heb het filmpje na enkele pogingen om aan te klikken weg geduwd. Pak gewoon dat halster en klik die lijn aan. Ik zie een hoop onkunde bij mevrouw. Pony is niet opgevoed. Als die mij zo had proberen te schoppen had die zelf n schop onder zn hol gekregen.

Anoniem

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:01

Deze mevrouw heeft nog meer filmpjes van de ponys op haar YouTube. Wel de moeite om ook even te kijken.

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:05

Typiech gevalletje van onkunde en maar zoveel mogelijk kijkers willen krijgen...

Pak dat halster beet.. Klip dat touw aan... En ga zelf even op een goede cursus :D

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:46

superpony schreef:
geerke schreef:
Gewoon een lastige oliebol...schop onder zijn hol


Heeft er niks mee te maken!! Zegt meer iets over jou, dan de shetlander. oliebol bestaan niet. Hopelijk heb je geen paarden. Trieste reactie nr zoveel.



Superpony je spreekt jezelf wel een beetje tegen :

Citaat:
Ja, ik geef een elleboog of schop als een paard echt iets zou doen. Ik weeg 55, mijn quarters 550......

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:34

Hahaha Cowgirl, dat is hilarisch, dat pareltje van Superpony had ik gemist!

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:00

Cowgirl schreef:
superpony schreef:
quote="geerke"
Gewoon een lastige oliebol...schop onder zijn hol
[/quote

Heeft er niks mee te maken!! Zegt meer iets over jou, dan de shetlander. oliebol bestaan niet. Hopelijk heb je geen paarden. Trieste reactie nr zoveel.



Superpony je spreekt jezelf wel een beetje tegen :

Citaat:
Ja, ik geef een elleboog of schop als een paard echt iets zou doen. Ik weeg 55, mijn quarters 550......


Superpony geeft dan ook het voorbeeld van een kopschuwe en bange pony die ze met geduld heeft behandeld (helemaal voorstander van! Zou ik ook niet slaan), en trekt dat door naar een shet die gewoon gericht trapt uit dominantie/niet opgevoed en totaal geen angst. Vandaar dat de post redelijk onnuttig en tegenstrijdig wordt.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:05

Superpony doelt in mijn beleving vooral dat een schop geven geen antwoord is in iedere situatie. Een schop kan een prima reactie zijn als een paard uithaalt, mits goed getimed (zoals iedere "correctie"). Is niets meer of minder dan paardengedrag. Is je timing "off", heeft die schop geen enkel effect en creëer je alleen maar meer onduidelijkheid voor je paard.

Op basis van dit filmpje is wel te stellen dat er veel meer aan de hand is, wat niet op te lossen is met alleen die goed getimede schop terug. Nee geen trauma, wel opvoeding en een paard als een paard behandelen ipv een troeteldier.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:11

Leo,
Dat ben ik zeer zeker met je eens. Maar wat de meesten wel zullen zien op dit filmpje (denk ik) is dat dit een pony is die nu echt heeft geleerd om 0 respect te hebben en op wat hem niet bevalt te reageren met kappen/stampen/dreigen. Ik ben 100% eens dat dit dier gewoon kordater moet aangepakt worden zonder dat getrut, maar ben ook vrij zeker dat hij het idee dat dit soort aggressief verzet werkt als het hem eens niet zint niet zomaar zal vergeten zijn. Dus met deze zou ik echt wel mijn hand ervoor in het vuur durven steken dat je die goed getimede correctie de eerste tijd wel af en toe nodig zal hebben. En dus niet alleen een kwestie van geduld en lief zijn. (En nee, ik zeg niet 'stap in die wei en schop die pony gewoon', dat is iets totaal anders)

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:26

Dat is idd precies wat ik ook bedoel :j

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:23

superpony schreef:
geerke schreef:
Gewoon een lastige oliebol...schop onder zijn hol


Heeft er niks mee te maken!! Zegt meer iets over jou, dan de shetlander. oliebol bestaan niet. Hopelijk heb je geen paarden. Trieste reactie nr zoveel.



Ik heb al 40 jaar paarden....zo triest voor ze ook.En ook nog hengsten...Maar die gedragen zich echt niet zo hoor,en nee....geen schoppen onder hun hol.Dat us namelijk niet nodig als je vanaf het begin gewoon duidelijk bent

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:02

Het lastige is van shetlanders dat er vaak geweldige (pittige) paardjes in ze zitten. Ooit een keer een shetlander gehad die ik passeerde op het strand. Er zat een klein meisje op van amper 2 jaar. Het beestje liep met haar vader, en liet zich vallen op de grond en wilde toen rollen→ het kindje zat op hem. Hij had de pech dat hij dit naast mij deed en gelijk uit reflex gaf ik hem met mijn voet een flinke boze por en hij stond dan ook gelijk weer op. Commentaar van de papa: "Ah, so wird es gemacht" _O- . Ik ben wel gelijk in het dorp dit gaan melden want onze Hercule stond bij de verhuurder op stal. Dit paardje werd dus uit de verhuur dienst gehaald.
Zo had hij ook een Tarzan, een grote shetlander en heel barok robuust, die voor de kindjes niet te hebben was. Hij had mijn zoon, die vond ik, echt te groot en wat te zwaar, gevraagd of hij hem mee wilde nemen naar buiten samen met mijn dochter die dan Hercule reed. Mijn zoon dit deed 3x per week, want het was zo'n gaaf paardje. Als hij mijn zoon al zag, dan bokte hij door de wei van vreugde, naar hem toe, zo geweldig vond hij dat. Om een lang verhaal kort te maken, die twee reden met mijn dochter mee, draafden en galoppeerden (mijn zoon dan als een jockey) op het strand, en Tarzan probeerde altijd Hercule eruit te rijden _O- . Ze zwommen ook veel en dit oersterke paardje zag je opbloeien en blij worden als mijn zoon daar op vakantie was. Dan was dit mensen paardje ook braaf met de kleintjes en rustig. Maar dit paardje was te veel paard voor zijn gestalte om altijd die suffe ritjes te doen en alleen een goede ruiter kon hem geven wat hij nodig had. Ach.... <3 lieve toffe Tarzan, we waren gek op hem.
Ik heb me toen pas gerealiseerd, dat dit vaak het probleem is bij dit soort kleine pittige leuke paardjes. Ze zijn te veel paard, zo ondeugend zo karaktervol.
Dat zie je hier ook in het filmpje. Deze dondersteen is gewoon heel gaaf paardje. Maar inderdaad, ballen eraf en gaan met dit paardje. Geef hem een programma.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:29

pien_2010 schreef:
Het lastige is van shetlanders dat er vaak geweldige (pittige) paardjes in ze zitten. Ooit een keer een shetlander gehad die ik passeerde op het strand. Er zat een klein meisje op van amper 2 jaar. Het beestje liep met haar vader, en liet zich vallen op de grond en wilde toen rollen→ het kindje zat op hem. Hij had de pech dat hij dit naast mij deed en gelijk uit reflex gaf ik hem met mijn voet een flinke boze por en hij stond dan ook gelijk weer op. Commentaar van de papa: "Ah, so wird es gemacht" _O- . Ik ben wel gelijk in het dorp dit gaan melden want onze Hercule stond bij de verhuurder op stal. Dit paardje werd dus uit de verhuur dienst gehaald.
Zo had hij ook een Tarzan, een grote shetlander en heel barok robuust, die voor de kindjes niet te hebben was. Hij had mijn zoon, die vond ik, echt te groot en wat te zwaar, gevraagd of hij hem mee wilde nemen naar buiten samen met mijn dochter die dan Hercule reed. Mijn zoon dit deed 3x per week, want het was zo'n gaaf paardje. Als hij mijn zoon al zag, dan bokte hij door de wei van vreugde, naar hem toe, zo geweldig vond hij dat. Om een lang verhaal kort te maken, die twee reden met mijn dochter mee, draafden en galoppeerden (mijn zoon dan als een jockey) op het strand, en Tarzan probeerde altijd Hercule eruit te rijden _O- . Ze zwommen ook veel en dit oersterke paardje zag je opbloeien en blij worden als mijn zoon daar op vakantie was. Dan was dit mensen paardje ook braaf met de kleintjes en rustig. Maar dit paardje was te veel paard voor zijn gestalte om altijd die suffe ritjes te doen en alleen een goede ruiter kon hem geven wat hij nodig had. Ach.... <3 lieve toffe Tarzan, we waren gek op hem.
Ik heb me toen pas gerealiseerd, dat dit vaak het probleem is bij dit soort kleine pittige leuke paardjes. Ze zijn te veel paard, zo ondeugend zo karaktervol.
Dat zie je hier ook in het filmpje. Deze dondersteen is gewoon heel gaaf paardje. Maar inderdaad, ballen eraf en gaan met dit paardje. Geef hem een programma.

Leuk verhaal, maar nee, hier ben ik het niet mee eens. Een shet is niet “meer paard” dan welk ander, een shet is net als anderen gewoon een ras wat opgevoed moet worden. Streken heb je altijd kans op, maar dat heb ik met mijn haflinger ook nog steeds, zelfs na 11 jaar.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:43

Klopt,maar omdat ze zo klein zijn worden ze vaak gezien als klein en schattig kinderpaardje. Terwijl er vaak een heus paard in die kleine koppies zit.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:48

Goudhaan1 schreef:
pien_2010 schreef:
Het lastige is van shetlanders dat er vaak geweldige (pittige) paardjes in ze zitten. Ooit een keer een shetlander gehad die ik passeerde op het strand. Er zat een klein meisje op van amper 2 jaar. Het beestje liep met haar vader, en liet zich vallen op de grond en wilde toen rollen→ het kindje zat op hem. Hij had de pech dat hij dit naast mij deed en gelijk uit reflex gaf ik hem met mijn voet een flinke boze por en hij stond dan ook gelijk weer op. Commentaar van de papa: "Ah, so wird es gemacht" _O- . Ik ben wel gelijk in het dorp dit gaan melden want onze Hercule stond bij de verhuurder op stal. Dit paardje werd dus uit de verhuur dienst gehaald.
Zo had hij ook een Tarzan, een grote shetlander en heel barok robuust, die voor de kindjes niet te hebben was. Hij had mijn zoon, die vond ik, echt te groot en wat te zwaar, gevraagd of hij hem mee wilde nemen naar buiten samen met mijn dochter die dan Hercule reed. Mijn zoon dit deed 3x per week, want het was zo'n gaaf paardje. Als hij mijn zoon al zag, dan bokte hij door de wei van vreugde, naar hem toe, zo geweldig vond hij dat. Om een lang verhaal kort te maken, die twee reden met mijn dochter mee, draafden en galoppeerden (mijn zoon dan als een jockey) op het strand, en Tarzan probeerde altijd Hercule eruit te rijden _O- . Ze zwommen ook veel en dit oersterke paardje zag je opbloeien en blij worden als mijn zoon daar op vakantie was. Dan was dit mensen paardje ook braaf met de kleintjes en rustig. Maar dit paardje was te veel paard voor zijn gestalte om altijd die suffe ritjes te doen en alleen een goede ruiter kon hem geven wat hij nodig had. Ach.... <3 lieve toffe Tarzan, we waren gek op hem.
Ik heb me toen pas gerealiseerd, dat dit vaak het probleem is bij dit soort kleine pittige leuke paardjes. Ze zijn te veel paard, zo ondeugend zo karaktervol.
Dat zie je hier ook in het filmpje. Deze dondersteen is gewoon heel gaaf paardje. Maar inderdaad, ballen eraf en gaan met dit paardje. Geef hem een programma.

Leuk verhaal, maar nee, hier ben ik het niet mee eens. Een shet is niet “meer paard” dan welk ander, een shet is net als anderen gewoon een ras wat opgevoed moet worden. Streken heb je altijd kans op, maar dat heb ik met mijn haflinger ook nog steeds, zelfs na 11 jaar.


Ja maar ja, een haflinger, daar zeg je ook wat. Dat is ook zeker geen makkelijk ras.
Shetlanders kunnen heel wat koppiger zijn dan warmbloed paarden. En natuurlijk zijn er andere gevallen, maar het feit is gewoon dat ze veel te vaak als brave kleine kinderponytjes gezien worden.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:00

Daar ben ik het dan weer wel mee eens :) mensen gaan er van uit dat het, omdat ze zo klein en schattig zijn, ideale kinderpony’s zijn. Maar ze vergeten wel dat deze toch ook echt opgevoed moeten worden. En het dingetje daar is ook dat heel veel van hun streken eerder als “schattig” worden gezien. Want zeg nou eerlijk, als een KWN-er ineens besluit te gaan liggen en rollen met een kind op zijn rug, dan is het ineens niet meer zo grappig.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 07:56

Ik ben het ook weer niet mee eens dat een haflinger lastig is of een fjord. Of perse die shet.
Het is wat Pien zegt, ze worden vaak te kjoetsie kjoetsie behandeld. Bij mensen met de weinig ervaring, of denken dat te hebben maar recht van een manege komen.
Paarden die vaak als makkelijker worden versleten komen veel vaker meteen bij meer ervaren mensen in de handen door hun stokmaat. Want daar zitten precies diezelfde karakters tussen. Alleen die krijgen al vanaf dag 1 op op hun kop dus word het gedrag niet uitvergroot.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:07

Dat denk ik dus ook Penotti en Tarzan heeft mij dat geleerd.
Wellicht dat heel Bokt er schande van had gesproken zo'n 14 jarige knul op dat ponnietje. Maar Tarzan kon eindelijk zijn wie hij was en zou het totaal oneens zijn geweest met Bokt. Mijn zoon was totaal niet bang en had lol in dat onstuimig gastje. Maar geen enkel wat onervaren ruitertje had daar van genoten. Dat was Tarzan zijn lot, dat hij maar paar keer per jaar echt gereden werd op het strand door zoonlief tot het echt niet meer kon. Hij stond op de totaal verkeerde plek waar ouders de ponietjes kwamen halen om te wandelen met kinderen erop.
Ik denk dat veel meer shetjes daar niets aan vinden.

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:10

Waarom zou je de pony schoppen? Die doet toch exact wat hem is aangeleerd? En het enige wat overblijft aan gedrag omdat de rest niet gezien word? Zou je toch eerder de dame in kwestie schoppen, hoewel die waarschijnlijk ook alleen maar doet wat zij denkt dat goed is. Hoop onzekerheid en onkunde en onduidelijke verhoudingen en dat moet dan volgens velen middels stevig schoppen verholpen worden? Bijzonder...

Ten eerste geeft de pony zo veel signalen dat je hem allang gecorrigeerd kan hebben met het pakken van het halster, het verplaatsen van je lichaam of het veranderen van je houding. En áls jij dan zo traag, dubbelzinnig en onhandig met hem omgaat dat hij dan maar gaat dreigen moet je echt de fout bij jezelf zoeken. Zeker gezien meespeelt dat de arme pony recentelijk een haak van een halstertouw IN ZIJN MOND heeft gehad!! Dus nee, deze pony verdient mijn inziens geen schop, maar kundige begeleiding.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:13

Pien
Dat denk ik ook wel.
De manege had die beter ook in kunnen spannen en dan wel eens met ervaren mensen over dat strand laten racen.

Ik heb vroeger een paard gehad, toen ik nog lef had :+
Dat was een heel fijn paard als die ook eens zijn ei kwijt kon.
Stond hele dagen buiten met wat ruinen te etteren.
1 keer per week springles wat hij geweldig vond. De rest dressuur waar hij geen donder aan vond.
Regelmatig een buitenrit, waar hij ook wel eens snoeihard over het pad mocht racen. Dat had hij soms echt nodig.
Ik heb daar zo'n geweldig paard aan gehad.
Maar stel die komt terecht bij iemand die alleen dressuur rijd, Waar de paarden apart in weitjes staan.
Ik denk werkelijk dat hij de stempel gevaarlijk had gekregen.

En die karakters heb je inderdaad ook in het klein.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:53

De meeste shetlanders worden als chihuahua bij de honden gezien. Leuk voor de ´heb´of voor de kids maar opvoeden ho maar. Ze zijn zo lief en klein. Ik heb nu zelf een shet maar kan je vertellen dat daar meer karakter in zit dan in andere paarden die ik gehad heb. Karakter in positieve zin, al heeft madame ook wel eens een skup onder dr bips gehad.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:08

Lydigiroc, bibsje bedoel je..... :=