Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
CoonArt
Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-20 07:50

Volgens de tekst erbij...
Citaat:
So, what happened was, I went to clip his lead to his loop on his harness and he jerked, while trying to bite me, as he always does. The clip hooking into the side of his mouth. He looked like a fish on a hook. I couldn't get near him to un-clip it and he was getting pissed. I finally was able to get it off and eventually after much time, and food, I was able to get it back on him so we could go home.

I felt so bad, as did he and he kicked me in the knees a couple of times. Missy, the neighbor's donkey had to come check out the fuss. My neighbor finally heard it and yelled out what the noise was. She thought it was some monster! I said, it was!!! lol

We are back to normal again and he was not injured, just pinched.
He was not a happy camper.


Volgens mij is er meer gaande, nog nooit een pony uit zijn dak zien gaan...


Have You Hugged Your Horse Today?


nine1987
Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:54

Nah als ik 't zo lees, dat hij haar ook wilde bijten "net zoals hij altijd doet" en haar blijven klieren met die haak, kan zij gewoon niet goed met die pony overweg..

<3 Sneakers <3

lies_sparkle
Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:55

Een pony die ernstig veel opvoeding mist?
Meer lijkt me hier niet aan de hand :)

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:56

Tja... ik vind hem eigenlijk nog heel geduldig, wat een gepruts rond die achterhand steeds. Ik werd er zelf zenuwachtig weer. Het trappen is uiteraard not done, maar om steeds met die gesp rond zijn hoofd te hengelen met de informatie dat hij de gesp in zijn mondhoek vast heeft gehad (auw) is uiteraard ook niet mega slim. Druk wordt ook steeds weggehaald op het verkeerde moment (doet hij wat goed dan blijft de druk, wordt hij onrustig of "aggresief" dan gaat het weg).

Kan best een gecompliceerde of niet opgevoedde pony zijn, maar dit is door onbewuste training versterkt


nine1987
Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:56

liespower94 schreef:
Een pony die ernstig veel opvoeding mist?
Meer lijkt me hier niet aan de hand :)


Ik denk dat hier veel onkunde bij zit als je kijkt naar hoe zij met die pony omgaat..

<3 Sneakers <3

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:00

Ik zie eigenlijk niet meer als een onopgevoed paard en een oetsie koetsie eigenaar.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

pmarena
Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:04

Ik denk dat er precies gebeurd is wat ze schrijft. Dat het mis is gegaan met het aanclippen van het halstertouw en dat dat dier nu denkt: WEGWEZEN met die haak!

Ik vind het ook niet zo heel handig om met 1 hand te filmen en dan met die andere hand steeds die haak zo dreigend op hem af te steken. Kroel dat beest dan eerst even, pak het halster vast met je ene hand en clip hem dan met je andere hand vast zonder dat hij die haak ziet aankomen.....denk ik dan.

Zeker als het al zo'n portret is waarvan je het "normaal" vindt dat hij bijt en schopt...

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:06

Halster vastpakken, haak eraan en klaar, wat een getut zeg.
En dreigend naar achter lopen, schop onder zijn kont ipv een een handje op zijn staart.
Deze pony geeft geen probleem, degene die de pony verzorgt des te meer. Ze straalt aan alle kanten onzekerheid uit.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:20

Deze vrouw kan gewoon niet met ze omgaan. Dat zie je heel duidelijk bij de ezel; ze wilt haar aaien en beweegt haar hand daardoor snel richting haar ogen waardoor de ezel haar hoofd weg trekt. De lichaamstaal zegt alles, helaas. Ik werd echt kriegel van haar :roll:

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:24

De vrouw is veel te afwachtend en heeft totaal geen overwicht. Geeft de dieren een onveilig gevoel daarmee of zelfs de ruimte om als dier de leiding te nemen. Vrouw heeft duidelijk begeleiding nodig hoe het wel moet.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Lara_Silver
Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:27

Niks aan de hand, gewoon de zoveelste onopgevoede shet.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:27

Ala bokt zou ik zeggen dat wat grondwerklessen hier niet mis zouden zijn. De pony probeert het baasje te laten oprotten en dat baasje blijft maar suf smeken...
Wat een onkunde hier zeg!

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:35

Pfff... ik heb maar de eerste frames gezien, maar een pony die zijn achterwerk naar mij draait had al lang een paar striemen van mijn zweep op zijn billen gehad. Beetje manieren bijleren kan echt geen kwaad ipv dit gepruts.

Paardengek in hart en nieren!

Chapeau2002Jarig
Berichten: 896
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:13

Een onopgevoede shet die ontdekt heeft hoe hij 'zijn mens' onder de duim houdt... :Y)

Alles wat je aandacht geeft groeit..

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:15

Hop pak het halster, hup haakje eraan (dun ding trouwens) en hup lopen. Een shet die slaat, daar ga je ook verstandig achter kopen en op de kont tikken en aaien. :') gewoon een mens dat dringend opgevoed moet worden. En een shet die wegkom met zijn diva gedrag.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:20

pmarena schreef:
Ik denk dat er precies gebeurd is wat ze schrijft. Dat het mis is gegaan met het aanclippen van het halstertouw en dat dat dier nu denkt: WEGWEZEN met die haak!

Ik vind het ook niet zo heel handig om met 1 hand te filmen en dan met die andere hand steeds die haak zo dreigend op hem af te steken. Kroel dat beest dan eerst even, pak het halster vast met je ene hand en clip hem dan met je andere hand vast zonder dat hij die haak ziet aankomen.....denk ik dan.

Zeker als het al zo'n portret is waarvan je het "normaal" vindt dat hij bijt en schopt...


Nou precies. Als het al een punt is om hem aan te clippen waarom dan ook nog filmen tegelijkertijd. Even aandacht geven, ene hand halster vast, andere hand aanclippen, niets aan de hand.

Sowieso is aanclippen met 1 hand terwijl ze staan te grazen een beetje een mission impossible :') . Hops, halstertje vastpakken en klaar :D

ijslandfan
Berichten: 596
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:10

Niets mis met t dier, behalve dat het een giga slimme etterbak lijkt te zijn. Die heeft geleerd hoe het het baasje de stuipen op t lijf jaagt! En haar getut inderdaad.... mn handen begonnen er bijna van te jeuken.
Enorme draak verpakt in een schattig uitziende Shet }>

Koos onderschriftloos

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:18

Duidelijk wie de broek aanheeft :')
Doet hij dat met een soortgenootje, dan wordt hij of met rust gelaten (gebeurd hier niet) of hij krijgt een tik terug ( gebeurd ook niet), dit is mijn inziens gewoon brutaal gedraag. Ik zie geen bange pony. Inderdaad vooral onhandigheid van eigenaar

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat zou er aan de hand zijn met deze Shet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:29

Pony ziet ook totaal niet de noodzaak om weg te rennen want hij heeft zn baasje goed afgericht. Als ze vervelend wordt dan gil je een keer, blijft ze vervelend dan trap je een paar keer := Wat een onkunde zeg.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:37

Auwch wat een onkunde ja. Gewoon hup, halster pakken, klip eraan en klaar. Die shet heeft het idd goed voor elkaar, mooi de baas over z’n baasje. Kan hij rustig blijven eten :Y)

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:40

Oh, ik zie dat meteen; die is natuurlijk GETRAUMATISEEEEERD... _O-

MarjanB
Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:42

Ik had die pony in de eerste 10 seconden al in de houtgreep genomen en meegenomen naar waar ik dr wilde hebben :') man wat een getrut

Life is a balance of holding on, and letting things go…

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:47

Pony heeft geen probleem , mens wel.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Lindsey_99
Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:07

VuurVleugels schreef:
....... De lichaamstaal zegt alles, helaas. Ik werd echt kriegel van haar :roll:

:= ik dus ook.

Citaat:
Oh, ik zie dat meteen; die is natuurlijk GETRAUMATISEEEEERD... _O-

_O- :))
sommige mensen kunnen beter houtduiven gaan houden in de wei.

Over de IJssel

Ayasha
Blogger
Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:15

Gillbo schreef:
Halster vastpakken, haak eraan en klaar, wat een getut zeg.
En dreigend naar achter lopen, schop onder zijn kont ipv een een handje op zijn staart.
Deze pony geeft geen probleem, degene die de pony verzorgt des te meer. Ze straalt aan alle kanten onzekerheid uit.

Dat dus.... Ik ben normaal echt niet hard met mijn paarden maar deze had me toch een schop onder zijn gat gehad dat ie zich de komende jaren wel zou bedenken alvorens ie zijn bips nog eens binnen voetbereik zou draaien. En dat gehannes met die haak. Pak dat halster vast, klik die haak er om en pak die knol mee. Djiezes...
"Sammy I know you're mad."
Sammy moet niet zeiken en gewoon mee lopen. Het zinnetje dat ie probeerde te happen "zoals altijd" zegt al genoeg.

Ik kreeg het dus ook al na een paar seconden op mijn heupen van dat gehannes... _O- Heb het filmpje ook niet kunnen af kijken.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers