Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kaatje345
Berichten: 52
Geregistreerd: 08-03-11

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:40

Welk filmprogramma gebruiken jullie? Ik heb nu moviemaker maar ik kan daar geen smiley of iets aan toevoegen. (toch?)


Xyris
Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 23:55

Hooi, ik was van plan mee te lezen maar aangezien er een vraag langskomt die ik kan beantwoorden zal ik me zo toch even voorstellen :p.

Kaatje345, Ik gebruik Hitfilm Express, vrij complex programma maar kan met de basis prima uit de voeten. Speciale features kan je zelf bijkopen mocht je dat willen, maar een plaatje van een smiley importeren is geen enkel probleem.

Nou, ik ben Tessa en heb een eigen bedrijf Tez Art & Design. Ik wil mezelf nog geen blogger noemen, ik heb er pas twee gemaakt (http://www.tezartdesign.eu/index.php/blogging) en ik weet niet echt of ik onder een vlogger val, ik denk het niet. Ik maak videos (zie onderschrift) van de art die ik maak en afhankelijk van het ontwerp verzin ik een verhaal, vertel ik wat over het bijvoorbeeld dier of landschap in kwestie, of ik vertel wat over de branche en mijn ervaringen daarin.
Ik doe daarbij mijn best informatief te zijn (of verhalenverteller te zijn) met een beetje humor erbij.
Alles is wel in het Engels.

Voor hen die het desondanks toch interessant vinden, ik ben te volgen via youtube maar ook via een nieuwsbrief.

Omdat ik net begin zou ik het erg fijn vinden om feedback te krijgen.
Thanks!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:58

Kaatje345 schreef:
Welk filmprogramma gebruiken jullie? Ik heb nu moviemaker maar ik kan daar geen smiley of iets aan toevoegen. (toch?)

Ik gebruik Final Cut Pro, maar is wel alleen voor Mac dus denk dat je daar niets aan hebt. Ik weet dat veel windows gebruikers bijv Sony Vegas gebruiken, in het vloggers topic komen ook wel eens tips voorbij.

[HK] Vloggende bokkers nemen YouTube over!

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Kaatje345
Berichten: 52
Geregistreerd: 08-03-11

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:29

Ok, Dankjulliewel voor de tip! Ik ga het opzoeken!

Ketly
Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:41

Xyris schreef:
Hooi, ik was van plan mee te lezen maar aangezien er een vraag langskomt die ik kan beantwoorden zal ik me zo toch even voorstellen :p.

Kaatje345, Ik gebruik Hitfilm Express, vrij complex programma maar kan met de basis prima uit de voeten. Speciale features kan je zelf bijkopen mocht je dat willen, maar een plaatje van een smiley importeren is geen enkel probleem.

Nou, ik ben Tessa en heb een eigen bedrijf Tez Art & Design. Ik wil mezelf nog geen blogger noemen, ik heb er pas twee gemaakt (http://www.tezartdesign.eu/index.php/blogging) en ik weet niet echt of ik onder een vlogger val, ik denk het niet. Ik maak videos (zie onderschrift) van de art die ik maak en afhankelijk van het ontwerp verzin ik een verhaal, vertel ik wat over het bijvoorbeeld dier of landschap in kwestie, of ik vertel wat over de branche en mijn ervaringen daarin.
Ik doe daarbij mijn best informatief te zijn (of verhalenverteller te zijn) met een beetje humor erbij.
Alles is wel in het Engels.

Voor hen die het desondanks toch interessant vinden, ik ben te volgen via youtube maar ook via een nieuwsbrief.

Omdat ik net begin zou ik het erg fijn vinden om feedback te krijgen.
Thanks!


Leuke blog, heb eigenlijk nog nooit eerder iemand gezien die dit doet, maar dan kan ook zijn omdat ik er niet bekend mee ben :+ Ik vind de website alleen een beetje druk en niet erg overzichtelijk!

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:02

ik gebruik movavi om te editen. voor thuimnails gebruikt ik photofiltre ofzo.

ik ben alleen heel slecht in thuimnails maken en pakkende titels

Ketly
Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:50

Is er iemand die voor mij mijn blog wil bekijken voordat ik definitief mijn blog ga promoten? :D

Jolliej
Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:32

plutolover schreef:
ik ben alleen heel slecht in thuimnails maken en pakkende titels


Ja haha, hier ook. Heel slecht in goede titels verzinnen haha

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

Xyris
Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:57

Dank je Ketley voor je feedback! Vind je het blog onoverzichtelijk of de hele website? En wat vind je er precies onoverzichtelijk aan?

Heb wel zo min vermoedens maar hoor het graag even zonder je te beïnvloeden :o.

Waar staat je link? Dan kijk ik straks in mijn pauze ook even naar jouw blog :))

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Ketly
Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:01

De header is vrij druk, die zou ik in één egale kleur doen zodat je logo ook meer opvalt. Ook stoort het mij een beetje dat de niet alles op dezelfde lijn is uitgelijnd, maar nu ben ik daar ook wel héél precies in :+

petra8
Berichten: 1133
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:08

@Xyris, ik vind het echt superknap dat jij het in het engels doet. Maar wat is daar de reden van, meer bezoekers?

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Xyris
Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:56

Thanks Ketly! Ik begrijp het van de header, goed punt, zal die weer eens aan gaan passen.

Mbt het niet uitlijnen, bedoel je dat de 2e blog er links onder staat? Of gaat het je om de gehele website?

@petra8, dank je! Vooralsnog is er kog niet echt sprake van bezoekers, maar mijn markt is wereldwijd (ik ga digitale producten verkopen) en dan is het gewoon veel gunstiger als je het in het Engels doet, vertalen gaat vandaag de dag erg makkelijk met Google translate indien men dat wilt en voor de dierportretten die ik nu nog doe zit er een Nederlandse pagina bij de prijzen.
Verder is Engels zo'n beetje mijn 2e taal, heb de hele website zelf gebouwd en recentelijk ook zelf vertaald. Mijn videos maak ik ook in het Engels, dus was ook gewoon veel logischer om te doen :D

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Ketly
Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:19

Bedoel inderdaad dat de tweede blog er links onder staat! :D

Xyris
Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:28

Haha ja omdat het 'meer lezen' na een paar alinea's niet werkte ben ik aan het experimenteren gegaan met de andere mogelijkheden, als er een 3e blog bij komt heb je onder de bovenste 2 blogs naast elkaar, maar je hebt gelijk, het wordt gewoon te rommelig zo. Jouw blog ziet er vele malen beter uit, ik ga er nog even mee aan de slag!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:38

Doe jij aan clickertraining of wil je eens weten wat het is en hoe je nu een goede start kan maken met clickeren (zonder dat je paard gelijk in een koekiemonster veranderd?)

5 Tips for Starting Equine Clicker Training

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

plutolover
Berichten: 11703
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:50


immanuela29
Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:24


[o]

Jolliej
Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:50

Ik zal hem in het lijstje zetten!!! Straks even kieke! Leukleuk. Dit topic was ik eigenlijk ook alweer wat vergeten, reageer veel meer op het andere topic!

Djingo dr M+14 - v M+18 ~ Indy dr Z+5 - v ZZ+1
Indy & Djingo dubbelspan dr L+10 v M+6

immanuela29
Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:45

Is er nog een andere topic dan? :wow:

[o]

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 06:06


Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:17

Werd gewezen op dit topic. Al lijkt het hier aardig stil.

Gisteren ben ik eindelijk gestart met een eigen website waar ik ook op wil bloggen en kleine verhaaltjes op wil schrijven. Heb inmiddels 2 verhalen toegevoegd die ik een paar jaar geleden al had gemaakt. Alleen weet ik niet hoe ik deze onder het kopje kleine verhalen krijg :') Dat wordt dus nog even verder prutsen en uitzoeken.

Voor de nieuwsgierigen:

https://boombeestbuiten.nl/

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:55

Hi hi!

Ik heb hier vroeger wel eens meegepraat toen ik een blog had (justtravelme), maar ben toen gestopt met schrijven..

Nu ben ik een maand geleden ongeveer weer begonnen en heb ik een nieuwe website gebouwd. http://www.belost.nl
Ben nog niet helemaal tevreden over hoe het precies is, maar dat komt nog wel

Daarom zou ik graag weer meepraten :)

@thats_me: Leuk dat je ook bent begonnen met bloggen. Je krijgt artikelen onder de kopjes door in je menu categorieën of tags aan je kopje te koppelen.
Dus in je hoofdmenu heb je nu korte verhalen staan (met overigens een url van contact). Dit heb je als pagina aangemaakt, maar kan je beter als categorie aanmaken.

Beetje onduidelijk uitgelegd, maar hopelijk snap je het

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:21

Thx! Ga ik even mee prutsen. Werk zo nu en dan met Joomla ma9a dat is toch net weer even anders dan dit.

Edit, het is gelukt!

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:10

Thats_Me, ik zou je teksten luidop voorlezen en goed nakijken voordat je ze plaatst. Door minder goede zinsbouw en hier en daar zelfs een heel echte spelfout :D verlies je mij als lezer een beetje. Je zegt 2 à 3 keren (je kont) keren. De woorden 'door' en 'ook' worden veelvuldig gebruikt. En zo kan ik nog wel wat dingetjes opsommen. Misschien heb je iemand die de teksten voor je kan nalezen voordat je ze online post?
Goedbedoelde tips btw, ik vind een blog beginnen sowieso al wel getuigen van lef, dus daarvoor neem ik mijn petje al af. :)

Travel_me, waarom doe je de sliders op je homepage in het Engels terwijl je blogt in het Nederlands? Ik zou het houden bij 1 taal (is ook duidelijker voor je SEO). Daarnaast maakt de taalfout 'Life your dream' dat ik als lezer al een meh-gevoel krijg. Je hebt maar 1 kans om een eerste indruk te maken. :) Je blogposts zijn namelijk wel aangenaam om te lezen. En die kaart onder bestemmingen is gewoon prachtig. Love it!

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:27

Heb je ook helemaal gelijk in. Dat is ook een reden om weer meer te willen schrijven. Doe het naar mijn idee te weinig waardoor er onnodige fouten ontstaan als ik schijf. Ik zal de teksten nog eens doorspitten en de foutjes verbeteren. En ik maar denken dan spelfouten in 2020 helemaal hip zijn ;)

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers