Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
silvericathy
Berichten: 1913
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-15 13:54

Vast wel meer mensen die ervaring hebben met Aliexpress... Die site waarop je goedkoop kunt bestellen voor producten uit china.

Deel hier jouw ervaring...
Ik zal zelf alvast beginnen.

Een tijdje terug speelgoed muisjes bestelt op Aliexpress.... Waren twee stuks voor iets van 50 cent... Dus heb drie keer bestelt... Even kort gerekend is dat 3x2muisjes.... Vandaag ontvangen, heb ik er maar drie gekregen...... De katten hier vinden ze wel erg leuk, maar omdat vino graag verzameld had ik er extra meer bestelt zodat Charlie er ook misschien nog een over hield om mee te spelen.
Heb even een berichtje aan de verkoper gestuurd.... Ben benieuwd of ik wat terug krijg.

Gelukkig kun je wel je geld terug krijgen via deze site wanneer iets niet goed is.... Maar wil de verkoper toch de kans geven het op te lossen.

Moderatoropmerking:
We werden er onlangs op gewezen dat er op Alieexpress regelmatig namaak merkproducten worden verkocht. Omdat dit illegaal is mag het, net als bijvoorbeeld illegaal downloaden, niet besproken worden op Bokt. Het waarschuwen voor deze producten mag uiteraard wel, maar het is niet de bedoeling om namaak merk producten hier (met foto's) te showen. Zie voor een verdere toelichting ook Paisano @ [LZP] Aliexpress, blijdschappen en ergernissen. Bedankt alvast!
Laatst bijgewerkt door BartVB op 06-11-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Aliexpress, blijdschapen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:57

Wat hier de ervaring is is dat niet alles in een keer gestuurd word. Als wij bestellen krijgen we ook regelmatig meerdere leveringen..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

evita13
Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Aliexpress, blijdschapen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:00

idd hier ook meerdere keren bestelling gehad door de brievenbus dus niet in 1x .. verder duurt het ook mega lang maar prijzen zijn oke :)

sinds 28-9-20 eigenaar van julius

Evita 16-03-1997 29-6-20 r,i,p **** Flower 23-04-2018 ~04-01-19*r.i.p

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:02

kiwiwitje schreef:
Wat hier de ervaring is is dat niet alles in een keer gestuurd word. Als wij bestellen krijgen we ook regelmatig meerdere leveringen..



Kan dat komen omdat je bij verschillende verkopers iets koopt?
Aliexpress is niet 1 winkel maar een platform voor verkopers. Dus als je bij 3 verkopers iets koopt kan het in 3 keer geleverd worden.
Maar omdat je in 1 keer afrekent lijkt het net of je het bij 1 winkel koopt.



Ik koop regelmatig spullen op Alieexpress en tot nu toe ben ik overwegend tevreden. Alles is geleverd binnen de termijn

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

evita13
Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Re: Aliexpress, blijdschapen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:03

ik bestel ook wel eens bij miniinthebox daar krijg ik altijd alles in 1x

sinds 28-9-20 eigenaar van julius

Evita 16-03-1997 29-6-20 r,i,p **** Flower 23-04-2018 ~04-01-19*r.i.p

Inoterry
Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:05

Niet via Aliexpres maar Wowhd een paar cd's besteld, dat bedrijf zit in Hong Kong. Omdat ik een paar dagen later wat geld terug kreeg van iemand, bestelde ik een paar dagen later weer een paar cd's. Totaal ging het om 8 cd's en die zijn verspreid over 2 weken allemaal los in enveloppen binnen gekomen. Vreemd genoeg kwam de eerste cd waar ik een verzendbevestiging van kreeg als laatste binnen :') . Heb er inmiddels meerdere keren besteld en steeds komt alles binnen. Alles in losse enveloppen en verspreid over langere tijd :D .

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:09

Inoterry schreef:
Niet via Aliexpres maar Wowhd een paar cd's besteld, dat bedrijf zit in Hong Kong. Omdat ik een paar dagen later wat geld terug kreeg van iemand, bestelde ik een paar dagen later weer een paar cd's. Totaal ging het om 8 cd's en die zijn verspreid over 2 weken allemaal los in enveloppen binnen gekomen. Vreemd genoeg kwam de eerste cd waar ik een verzendbevestiging van kreeg als laatste binnen :') . Heb er inmiddels meerdere keren besteld en steeds komt alles binnen. Alles in losse enveloppen en verspreid over langere tijd :D .



Is dat 1 verkoper of net als bij Alieexpres allemaal verschillende verkopers?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Inoterry
Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:11

Volgens mij maar 1 verkoper. Het zijn allemaal cd's en/of dvd's die ik daar bestel. Zit ook allemaal in dezelfde enveloppen.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:12

Inoterry schreef:
Volgens mij maar 1 verkoper. Het zijn allemaal cd's en/of dvd's die ik daar bestel. Zit ook allemaal in dezelfde enveloppen.



Oke :) ken de site niet vandaar.

Alieexpres zijn allemaal verschillende verkopers, die dus allemaal afzonderlijk hun spullen verschepen. Daarom krijg je het verspreid thuis. Maar je rekent er in 1 keer af met Aliexpress. Denk dat die het geld weer overmaken naar de verkopers.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:13

Keet schreef:
kiwiwitje schreef:
Wat hier de ervaring is is dat niet alles in een keer gestuurd word. Als wij bestellen krijgen we ook regelmatig meerdere leveringen..



Kan dat komen omdat je bij verschillende verkopers iets koopt?
Alieexpres is niet 1 winkel maar een platform voor verkopers. Dus als je bij 3 verkopers iets koopt kan het in 3 keer geleverd worden.
Maar omdat je in 1 keer afrekent lijkt het net of je het bij 1 winkel koopt.



Ik koop regelmatig spullen op Alieexpress en tot nu toe ben ik overwegend tevreden. Alles is geleverd binnen de termijn

Dat snap ik, maar we hebben ook kattenhengeltjes(van dat speelgoed met bel en muis) besteld. In een keer. En ook die zijn in meerdere keren geleverd. Ook ik ben trouwens altijd tevreden

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:17

kiwiwitje schreef:
Dat snap ik, maar we hebben ook kattenhengeltjes(van dat speelgoed met bel en muis) besteld. In een keer. En ook die zijn in meerdere keren geleverd. Ook ik ben trouwens altijd tevreden



Bij dezelfde verkoper? Dat weet je zeker?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Aliexpress, blijdschapen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:21

Ja, dat weet ik zeker. Dit om de doodeenvoudige reden, dat je op kattenspeeltjes zoekt, en je bijv. een hengel aanklikt, ik ze tegelijk daar met meerdere bestel. En dus niet 30x op die hengel zoek en er maar 1 aanklik waar ik dan bestel.. Ook omdat ik over het algemeen in meerdere keren bestel, als ik van andere dingen nog meer ''nodig'' heb,, omdat ik dus niet verder zoek, maar als ik iets zie wat ik wil hebben het direct afreken, en dan verder zoek/kijk.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschapen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:25

Okee :) dan snap ik het ook niet.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Aliexpress, blijdschapen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:26

Ik weet niet beter, hoor het vaker, en het is uiteindelijk allemaal netjes binnen. En zo niet lossen ze dat prima op.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:31

Doen ze het niet apart anders? Ivm invoerrechten? :)

MevrouwtJ
Berichten: 1765
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:48

Mijn vriend had voor de hond een soort tennisballen besteld. Hij is erg fan van aliexpress haha.

Het leuke is dat ze niet stuiteren :+. Een normale tennisbal komt weer omhoog, deze valt als een baksteen op de grond hahaha. Nog steeds erg geliefd door de hond.

Zonnebloem
Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:03

Heb er verschillende keren armbanden besteld. Duut wel lang maar word wel altijd geleverd.
Jammer dat het soms in het Spaans ed is wat ik niet snap
Maar ik ben wel tevreden

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Morganlefay
Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:10

Bloemenzaden besteld.
Nog nooit zo'n zooitje ongeregeld ontvangen. Ernstig nep, absoluut niet het bestelde, zelfs niet eens wat betreft soortnaam.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

_mexx_lady_
Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:59

Doen de verkopers niet alles los inpakken en verzenden in verband met douane hier?
Heb ooit zoiets horen vallen maar weet het niet zeker

Sunrise19
Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:10

Ik koop er schoenen, tassen, jassen, kleding, sieraden etc.

Alles komt gewoon binnen en word eigenlijk altijd los verzonden ook al bestel ik bij dezelfde.
Mijn MK horloge was binnen een maand stuk, kreeg ik 4 nieuwe :+ Allemaal een andere kleur en betere kwaliteit :+

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

_mexx_lady_
Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:15

Ben eigenlijk al een hele tijd aan het azen op een bepaald blazertje.
Zijn er bepaalde referenties die je in acht moet houden om te weten of het safe is?

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:16

Waarom staan al die sites nu met een werkende url in een post? :=

- Offline -

Zoefken
Berichten: 463
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:20

Ik bestel er wel eens iets en ja de wachttijden zijn lang (dan heb je ook gratis verzenden), maar verder nooit problemen mee gehad!
Wel moet je een beetje opletten wát je besteld, want sommige dingen komen niet overeen met de afbeeldingen (zoals een jurk :o ).

Sammie schreef:
Waarom staan al die sites nu met een werkende url in een post? :=

Hmmm even proberen: Aliexpress
:')

Perfectie streef je altijd na, maar je bereikt het zelden.

http://www.youtube.com/user/Vlekeplek

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:26

oh jij ziet het ook? Ik zit al aan een virus te denken, maar ik krijg het niet gereproduceerd.

- Offline -

Zoefken
Berichten: 463
Geregistreerd: 01-06-13

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:38

Ja ik zie het ook, vaag!

Perfectie streef je altijd na, maar je bereikt het zelden.

http://www.youtube.com/user/Vlekeplek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers