[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing
Berichten: 31283
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:11

Het Dikke Buiken Topic 2025


Hier is het Dikke Buiken Topic voor merries die in 2025 een veulen krijgen!

Hier kun je terecht met alle nieuwtjes over het verloop van de dracht en natuurlijk weer de foto’s van de groeiende buikjes en uiers!
En na al het lange wachten: de veulenfoto’s als de grote dag eindelijk daar is!

Wil je dat je merrie ook hier in dit topic in de lijst komt van drachtige Dikke-Buiken-Topic merries, geef dit dan even aan in een PB met vermelding van: naam merrie x naam hengst – uitgerekende datum

Als het veulen geboren is, meld het dan even per PB, incl naam, geslacht en geboortedatum, dan komt het er bij te staan.



Drachtige DBT merries 2025

Maart
06 - marion82 - Perdida x Cassanova du Bois

April


Calculator om het aantal dagen dracht te berekenen:
https://www.rekenmachine-calculator.nl/dagenteller/

Inmiddels bekende en veelbesproken DBT strategieën om de merrie aan te sporen vooral snel de kleine spruit te laten zien, prachtig vormgegeven door draaakje :D

[ img ]


En de door KMD geïntroduceerde term ‘tjoepkes’, voor de kegelvorm van de op het laatst gevulde spenen (naar de Belgische snoepjes ;) )

[ img ]

[ img ]


Links naar vorige Dikke Buiken topics:
- 2004/2005
- 2004/2005: De hekkensluiters
- 2005/2006
- 2005/2006: Dik-dikker-dikst
- 2006/2007
- 2006/2007-deel 2
- 2008
- 2008-deel 2
- 2008-deel 3
- 2009
- 2009 - deel 2
- 2009 - deel 3
- 2010
- 2010 – deel 2
- 2010 – deel 3
- 2011
- 2011 - deel 2
- 2011 - deel 3
- 2012
- 2012 - deel 2
- 2013
- 2013 - deel 2
- 2014
- 2014 - deel 2
- 2015
- 2015 - deel 2
- 2015 - deel 3
- 2016
- 2016 - deel 2
- 2016 - deel 3
- 2017
- 2017 - deel 2
- 2017 - deel 3
- 2018
- 2018 - deel 2
- 2019
- 2019 deel 2
- 2020
- 2020 deel 2
- 2021
- 2021 deel 2
- 2022
- 2022 deel 2
- 2023
- 2023 deel 2
- 2024


Langste DBT dracht:
Marjoleine89 - Zsa Zsa x McLaren / Thiago M - hengst - 404 dagen
Libera - Halakea (Lana) v. IJsselmeer x Koning DG / Primrose V - merrie - 388 dagen
Tinniie - Cheyenne x GP Mister Dual Jac / Lou - hengst - 382 dagen
Jacky84 - Cass x ? / Jodie - merrie - 382 dagen

LysJac - Tuckers Missy x Smart Spook / ? - merrie 374 dagen
Kelly_J - Misty x Wirbel / Hayden - merrie 374 dagen
jeniej - Soraya x Prins Alfred / Skaha - merrie 373 dagen
Equinecoach – Roxana Dakota x Vandals Gold Cream / Custom Made Cream Dakota – hengst 372 dagen
jjooyyccee – Nikita x Laurentz / Enjoy – merrie 368 dagen
XLC70 – Ruby x Sir Oldenburg / E-Design – hengst 367 dagen
haflinger_27 – Vanya x Acilliano-BE / Athiron – hengst 366 dagen
aslo – Daisy x BamBam / Roani – merrie 366 dagen


Nog wat veelgevraagde info:
Problemen bij de bevalling en wat je moet doen


Wat is goed om bij de hand te hebben bij de bevalling:

1) nummers van verschillende dierenartsen (voor het geval je extra versterking nodig hebt en/of je normale dierenarts niet (meteen) kan komen)

2) gsm met opgeladen batterij
3) bandage voor staart
4) isobetadine gyneacologisch (tast slijmvliezen niet aan)
5) emmer lauwwarm water
6) glijmiddel of anders huishoudolie
7) touwtjes om de nageboorte op te binden en/of als trektouwtjes te gebruiken
8) betadine om het navelstompje te ontsmetten
9) klem voor op het naveltje
10) rekkertjes/elastiekjes
11) schaar en/of mes
12) handdoeken
13) riek om viezigheid mee uit stal te scheppen
14) kruiwagen
15) stro en hooi om stal bij te strooien en merrie iets te knabbelen te geven
16) koud water (om op het hoofdje te gooien als het veulen niet meteen reageert/ademt -> schrikreactie)
17) videocamera en fotocamera (met opgeladen batterijen) :)
18) emmer met deksel (om de nageboorte in te bewaren voor de veearts)


ONTWORMEN VEULENS
Overdoseren kan levensgevaarlijk zijn voor een veulen.
Een wormspuit kan nog wel eens doorschieten, waardoor het veulen onbedoeld een veel te hoge dosering binnenkrijgt. Enkele manieren om dit te voorkomen zijn:
-Geen volle spuit gebruiken, maar eerst de moeder ontwormen met de spuit zodat er nog precies genoeg in overblijft voor het veulen
-De benodigde hoeveelheid overbrengen in een schone plastic spuit (zonder naald) en die gebruiken bij het ontwormen van het veulen.

Een gangbare manier om het veulen te ontwormen is op ongeveer 10 dagen na de geboorte, dan weer 1 maand later en dan weer 1,5 mnd daarna. Later met het schema van de andere paarden mee.
De eerste keren ontworm je het veulen met een wormspuit die Ivermectine of Pyrantel bevat.
Voor een leeftijd van 6 maanden niet ontwormen met Equest.

Overleg voor het gewicht van het veulen en het werkzame middel in de wormspuiten even met je DA.


Iedereen veel succes!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 17-04-24 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 17/04/2024

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 332 dgn / Nina x Vaderland 275 dgn (18-4)


Kabayo
Berichten: 13894
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 22:24

Super leuk! Een nieuw topic!

Zilver is op dit moment 259 dagen drachtig van Alger 522. De bedoeling is dat ik in de veulenhengstigheid begin of wellicht toch de tweede ronde.

Ik heb dit jaar voor de net goedgekeurde hengst Martinus 539 gekozen. Wat een fijn paard. Enorm los en beweegt zo soepel. Erg veel swung met snel sterk achterbeen, goede bovenlijn, goed beenwerk en een mooie vrije lijn. Het veulen zal 0% inteelt krijgen. Qua exterieur en beweging precies wat zilver mist en de gezondheid is iets wat je altijd wil verbeteren :j De hengst is op de keuring ook uitgeroepen tot reserve kampioen!

Ik heb hem al gereserveerd en hij is tevens al volgeboekt voor dit jaar.

Zilver fan 'Sweltjes State'
Stamboek Sport AAA merrie bij het KFPS
Stermerrie 1e premie Sport met ibop certificaat bij het Barock pinto stamboek.
Pier x Wikke
1.65 cm
Wordt haar 6e veulen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En vader to be
Martinus 539
Tiede x Sipke
1.66 cm
[ img ]
[ img ]
[ img ]

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:29

Jaa top! Ik was van de week al aan het zoeken of het topic er al was.

Ik ben in 2025 weer van de partij hopelijk *\o/* .

Weer met mijn merrie Illustrade:

[ img ]

In 2022 heeft ze een veulen gehad van Filou:

[ img ]

En in 2023 van Frankie Lee:

[ img ]

Dit jaar wil ik proberen haar drachtig te krijgen van Merlot VDL .

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Muronia
Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:53

Dat dbt begint ook steeds eerder volgens mij _O- , eerder was de nieuwe er pas rond april. Maar, gezellig, dan beginnen we alvast :D

Elina dat lijkt mij een hele mooie combinatie. Leuk dat je voor een jonge hengst gaat ook.

Myrthe leuk dat je er ook weer bent. Heb je ook een foto van de hengst die je gaat gebruiken? Ik ken hem zo niet.

Ik had mijn combi in het '24 topic al verklapt, maar nu hier dan officieel:

Mijn zelfgefokte en dit jaar driejarige Groninger merrie Elonia (Eckstein's Eminenz x Macho Polo) gaat voor het eerst bij de hengst. Ik heb voor haar de 4-jarige Schweres Warmblut-hengst Major (Mylord x Valentin) uitgezocht. Ik wil bij Elonia graag haar beweging, goede ruglijn en karakter behouden. Verbeterpunten zijn dat ze een iets verticalere halslijn mocht hebben en een iets minder grof hoofd zou ook leuk zijn.

De merrie is flink aan de maat met nu al over de 1.70 en al weet ik niet wat ze doorgeeft, maar maat maak ik me niet te druk om. Major meet 1.65. Ik denk dat Major goed kan bijdragen aan wat ik graag wil en ik ben super benieuwd hoe Elonia het allemaal gaat oppakken (scannen/insemineren/straks het moederen).

Als het allemaal mag lukken, dan brengt ze ons volgend jaar onze vijfde generatie, dat is ook wel heel speciaal.

Elonia
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Major
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

De combinatie:
[ img ]

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

goldenarrow
Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:55

Kijk! Daar was ik op aan het wachten :D De bedoeling is om 8 merries aan te dekken komend jaar. 3 ervan zijn nu nog drachtig. Ik zal de combi's wel laten zien als we zover zijn om te gaan dekken.

Voor nu hebben we 1 merrie al gedekt, die moet ik volgende week woensdag scannen op dracht.

Het gaat om Noora Apal. Dit zal de 3e keer zijn dat we deze combinatie maken. We hebben er nu 2 hengstveulens uit, waarvan 1 Nederlands Kampioen en Reserve Europees Kampioen werd als veulen. Die hebben we trouwens nog steeds en het is de bedoeling dat we hem dit jaar weer in de showring uitbrengen.
[ img ]

Papa to be is de hengst AJ Nawash.
[ img ]

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:20

Wat leuk *\o/* ik kom me ook weer melden. Ik reageer later uitgebreid

Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:47

Wat leuk dat die er al is! ik heb wel wat combinaties gepland, later meer hierover!

Maar mijn knappe jonge Grullo bonte hengst mag voor het eerst daten <3

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:03

Ahh wat leuk! Ik ben er uiteraard ook weer bij en ga sowieso mijn eigen net goedgekeurde hengst gebruiken!

[ img ]

Verder nog even kijken welke hengsten het worden.

Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:05

Ik ga ook mee doen dit jaar, wij wachten nog even, willen niet te vroeg dekken, maar dit word mijn combinatie!

Phallon MT (Cassanova du bois)
x
Macho ZH

[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:16

Het is de bedoeling mijn 3 jarige te dekken. Nog geen hele goede foto's, maar ze wordt heel gaaf. Van de zomer naar de keuring. Wellicht al zadelmak maken. Heeft voor mij niet zoveel haast. Ik hoef niet met een 3 jarige op wedstrijd.
Rosareina Formidable x Houston x Feinbrand
Afgelopen zomer
[ img ]
En als veulen, hier ook al bekend op bokt.
[ img ]
Het is een wakkere dame die zich groot maakt als ze iets spannend vindt. Daarom steeds meer vertrouwen dat ze het goed gaat doen op de keuring. Haar zussen die zich voorgingen oo de keuring, maakte zichzelf eerder klein. Vindt haar kwa karakter enorm op haar vader lijken. Ze is voor mij ook heel speciaal. Niet lang na haar geboorte overleed haar vader. Kwa karakter lijkt ze zoveel op hem. Ze is enorm speels in de paddock, maar ook in het werk. Moet er wel om lachen :=
[ img ]

Papa to be wordt onze eigen cremello hengst. Zijn veulens bewijzen zich zo goed. Verwacht ook echt dat deze combinatie iets heel aparts gaat worden.
White Dream GF
[ img ]

Muronia
Berichten: 19502
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:59

GA 8 merries dekken, jij bent wat van plan zeg, leuk!

AM, luna, quir, leuk jullie weer te zien hier. En ook nog allemaal met jullie eigen hengst dekken.

Laylah zo dat is een kleurige combinatie. Benieuwd wat daar uit gaat komen.

AM dat is wel echt leuk, Rosareina en Elonia komen uit hetzelfde dbt en nu mogen ze beide voor het eerst moeder worden. Ze is mooi uitgegroeid! En hoe speciaal, heb je straks een veulen met bloed uit je oude x je nieuwe hengst!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:55

Muronia jaa klopt uit hetzelfde jaar dus zelfde dbt *\o/*
Zo leuk om ze zo via bokt te zien opgroeien en nu mogen ze zelf een veulen krijgen. Ik zal binnenkort mooie foto's van haar laten maken. Rosa is erg leuk geworden

Laylah.
Wat een leuke combinatie. Ik ben wel benieuwd waarom voor deze hengst gekozen? Ik ken hem verder niet

Quir. Super leuk! Erg benieuwd wat al je combinaties worden. En natuurlijk straks naar alle veulentjes van je hengst. Heeft hij al aanvragen?

Luna. Ooh wat leuk je eigen jonge hengstje mag aan het werk. Dat vraagt om een foto. Erg benieuwd hoe hij eruit ziet

Goldenarrow. 8 is een heel aantal. Prachtige combinatie, hopelijk deze keer een merrie. Maar eerst duimen voor een positieve scan woensdag.
Ik denk de eerste van deze topic?

Myrthee. Leuk dat je er ook weer bij bent

Kabayo. Knappe silver <3 ik ben benieuwd naar deze combinatie. Geen champagne hengst meer proberen?

Ik zit echt nog te twijfelen wanneer te beginnen. Ik vindt een beetje optijd wel fijn. Ik denk toch begin april gaan scannen als ik geen hengstigheid zie. Ik verwacht nu begin maart een veulen en vindt ik eigenlijk altijd wel fijn. Kunnen ze lekker heel seizoen op de wei. En lopen ze voor keuringen en later wedstrijden niet enorm achter als bv een juni veulen.
Ik verheug me echt al weer op het dekseizoen, maar ook op alle veulentjes die nog gaan geboren worden. :):)

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:50

h wat leuk, in het kader van beter vroeg dan te laat. Mijn merrie Rapunzel Dodona MVN (Ceasar X voorl keur v; Trafalgar uit de directe moederlijn van Rubinstein (gefokt door Mark ofwel Janderegelaa(r) op bokt) mag op date met For Ferrero. Ik twijfel nog wat ik ga doen met de keuring maar waarschijnlijk wordt het EPTM.

[ img ]

x

[ img ]

Ik wil in april beginnen met scannen.

Misschien dat ik mijn 2e merrie ook laat dekken, maar die moet echt nog eerst goed aankomen, veulen van vorig jaar is er te laat afgegaan en heeft haar behoorlijk leeg getrokken, dus misschien dat ik die nog een jaartje leeg laat en ga rijden. Ik wil haar ook nog voor de keuring dit jaar als we haar weer mooi op gewicht krijgen op tijd.

O Solo Mia V: Gladiator (V: Glamourdale) x stb Sport V: Sir Donnerhall haardate zal dan White Dream zijn van Annet.


[ img ]

x

[ img ]

Maar ik weet het nog niet zeker. we gaan het eerst even aankijken als ik het doe zal ik pas eind mei gaan scannen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:36

Eindelijk is het topic er! Ik was ook al aan het kijken want ook ik mag me melden :D

Aankomende maand scannen om te zien waar ze zit in haar cyclus en dan eind april hopelijk dekken (en hopen dat ze drachtig word).

Is alweer bijna 5 jaar geleden dat ik in een dbt topic mee heb mogen kletsen.

Flashy Gold On Black
Bay Splash
2019
APHA

X

Classic Smokey Style
Classic Cream Champagne Dun
AQHA



[ img ]

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

goldenarrow
Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:38

Jij hebt genoeg kleurkansen in ieder geval :')

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Kabayo
Berichten: 13894
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:46

Paint_lover wat een gave combinatie! Ook veel kleurkansen :D

Mer1980 oh ik heb wel een zwak voor For Ferrero. Hopelijk wordt dit de tweede bonte For Ferrero :D Hele gave combi!
Begrijpelijk van de tweede merrie. Zou wel benieuwd zijn naar deze combinatie. De hengst brengt ook leuke veulens

Amhorses ik heb voor volgend jaar nog een champagne hengst in gedachte. Maar die is momenteel 2 jaar oud. Met Perry heb ik besloten het niet meer te proberen. Vandaar dit jaar Martinus. Volgend jaar de champagne. En daarna wil ik graag weer rijden en starten. En dan heb ik ook Minthe waar ik mee ga dekken :j Je laat dit jaar alleen Rosa dekken? Het is een erg mooi paard geworden zeg

Laylah2002 wat leuk een spikkel! Hopelijk geeft hij dat door O:)

Quir hoe gaaf is dat je eigen hengst gebruiken. Hij is dan ook zeer knap :))

Luna2006 leuk dat je er ook weer bij bent. Altijd spannend voor het eerst dekken met je hengstje

Goldenarrow heel aantal, 8 stuks :D En al met één op het wachtbankje. Wanneer mag je scannen? Mooie combinatie!

Claudia Dankje! Ja het is vaak "een gok" want je weet nooit hoe de nakomelingen het doen. Al moet ik zeggen dat ik daar weinig naar kijk :o Ik heb er zin in! Denk oprecht dat de hengst er goed bij past.
Leuke hengst ook voor Elonia. Wanneer wil je ongeveer gaan beginnen?

Myrthee_ leuk dat je weer meekletst! Merlot is een springer toch? Leuke veulens heeft ze al gehad

Wij beginnen rond mei. Even afhankelijk wanneer ze gaat bevallen. Dit topic volg ik eerst dus even met een schuin oog. Overal bijleesposten maken gaat niet lukken haha

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:59

AM_Horses schreef:
Muronia jaa klopt uit hetzelfde jaar dus zelfde dbt *\o/*
Zo leuk om ze zo via bokt te zien opgroeien en nu mogen ze zelf een veulen krijgen. Ik zal binnenkort mooie foto's van haar laten maken. Rosa is erg leuk geworden

Laylah.
Wat een leuke combinatie. Ik ben wel benieuwd waarom voor deze hengst gekozen? Ik ken hem verder niet

Quir. Super leuk! Erg benieuwd wat al je combinaties worden. En natuurlijk straks naar alle veulentjes van je hengst. Heeft hij al aanvragen?

Luna. Ooh wat leuk je eigen jonge hengstje mag aan het werk. Dat vraagt om een foto. Erg benieuwd hoe hij eruit ziet

Goldenarrow. 8 is een heel aantal. Prachtige combinatie, hopelijk deze keer een merrie. Maar eerst duimen voor een positieve scan woensdag.
Ik denk de eerste van deze topic?

Myrthee. Leuk dat je er ook weer bij bent

Kabayo. Knappe silver <3 ik ben benieuwd naar deze combinatie. Geen champagne hengst meer proberen?

Ik zit echt nog te twijfelen wanneer te beginnen. Ik vindt een beetje optijd wel fijn. Ik denk toch begin april gaan scannen als ik geen hengstigheid zie. Ik verwacht nu begin maart een veulen en vindt ik eigenlijk altijd wel fijn. Kunnen ze lekker heel seizoen op de wei. En lopen ze voor keuringen en later wedstrijden niet enorm achter als bv een juni veulen.
Ik verheug me echt al weer op het dekseizoen, maar ook op alle veulentjes die nog gaan geboren worden. :):)



Ik heb gekozen voor hem, omdat ik nieuwsgierig was wat uit deze combinatie ging komen ook qua kleur.
En het past ook nog eens met exterieur en gangenwerk samen.
Hij krijgt dit jaar de eerste veulens, was vorigjaar al goedgekeurd bij het appaloosa stamboek en sinds dit jaar ook bij het nrps.
Dus heel benieuwd!

Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:31

Muronia, kabayo, Merlot is een dressuur hengst v. Bordeaux:

[ img ]

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:59

VDL heeft vaker springhengsten dus snap de verwarring wel voor Kabayo :D maar Merlot is een knappe dressuurhengst inderdaad.

Kabayo: Inderdaad de 2e FF die bont zou kunnen zijn := alleen die van mij heeftw el echt een heel veel betere moederlijn mocht het mij gegeven zijn. Ik heb normaliter niet zoveel geluk met kleurtje, ik probeerde vorige jaar een appaloosa te fokken met een homozygoot appie hengst dus een gemelleerde zou al minimaal moeten lukken en ik heb er 1 gefokt die echt het minimale van het minimale der minimales (is dat een uitdrukking?, nou ja nu wel :') ) heeft aan kenmerken. 1 stipje van +/- 1,5 cm in doorsnede op zijn linkerbil. Nu na verharen etc. is er nog NIETS bij gekomen. Dus tsja.... eerst maar eens drachtig worden en bont is 50/50. maar de moederlijn van deze merrie is zo vreselijk goed dat voor eventuele verkoop het geen problemen moet geven als het geen bonte. ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

corinadrenth
Berichten: 1855
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:12

wat leuk! alweer een nieuw topic.

wij gaan onze 3 merries insemineren.

Annika gaat onder mattie van nieuwland, is diepvries.

Diva gaat onder Maximus van vredeheim

en onze 3e merrie is een ierse merrie welke ook onder maximus van vredeheim gaat

Dreamer stables fokkerij zwaar warmbloed en frederiksborger
kraamstal / merriebegeleiding

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:35

Ik ga dit jaar ook maar weer een voorzichtig stipje zetten. Vorig jaar was ik eigenlijk al van plan, maar toen hadden we wat ongelukjes die roet in het eten gooide...

Veel bekende gezichten weer, leuk! Maar oke, ik ben dan ook een stille meelezer in alle DBT... :')
Myrthe, erg fijne hengst vind ik dat! Als ik ooit een dressuurhengst zou willen gebruiken, zou ik ook zeker aan hem denken. Hou ook wel van Bordeaux bloed. Maar ik wil eerst een merrie met springbloed hebben voordat ik daaraan begin haha.

En ook weer genoeg kleurkansen overal, leuk!

Cioccolato
Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:42

Hier ook een stip. Duurt nog even voordat we gaan dekken.


SparkYY_8
Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 19:59

Ik volg ook graag weer mee! Wij gaan ook weer dekken maar eerst even onze 2024 afwachten :)

NHDtjes van Karli
Hobbyfokkerij voor Nederlandse hangoordwerg konijnen.
Volg ons op Facebook en instagram!

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:51

Verder nog niemand aan het dekken?
Het begint toch wel te kriebelen... Ik verwacht elk moment het eerste veulen. Em eigenlijk vindt ik dit ook wel vroeg genoeg. Dus nog even een maand op mijn handen blijven zitten.
De merrie ontwikkeld zich wel echt top <3 ik ben zo benieuwd wat deze combinatie gaat brengen. Pff wachten duurt zo lang := [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

goldenarrow
Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:30

Noora was helaas niet drachtig, wel hengstig, dus die hebben we achtergelaten bij de DA en ze zal in de aankomende dagen weer opnieuw gedekt worden.

De rest van de merries zit nog niet mooi in cyclus. Heb er eentje die 2 weken geleden al hengstig had moeten worden en een ander die al 2 weken hengstig staat := Maar het is nog vroeg.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers