[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salatiga1995

Berichten: 1944
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:46

Ik heb een zadel al opgegeven ondertussen, rijd gewoon met barebackpad :)

Qua namen heb ik wel al een lijstje liggen, maar heb nog niet gehad dat het uiteindelijk een naam van de lijst werd :+
Hengst moet beginnen met de eerste letter van de vader bij NRPS, dus dat is een F, merrienaam is vrij maar vind ik wel mooi als die begint met de letter van de merrie.

Dank je Janine! Heb een hoop gemist volgens mij, probeerde een beetje bij te lezen maar dat waren echt 80 pagina’s 8)7

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:57

Hier rijden we nog gewoon verder! 6,5 maand ver en echt je zou niet denken dat ze drachtig is. Ze staat zo inform. Ik ging eerst een dag minderen vanaf nu maar amai deze ochtend gereden en ze was een bommetje eigenlijk heel de week al. Pas na 20 min gekalmeerd en kon ik gelukkig mooi afsluiten. Ik denk dat ik nog keer goe ga denken of ik dat wel ga doen dat minderen


Namen zijn echt moeilijk voor een merrie vind ik. Van mij is het voor hengst letter D voor merrie maakt het niet uit (om het voor mij makkelijk te houden houd ik het ook op een D). Hengst heb ik al vanaf het begin deze is nog niet veranderd. Ik dacht dat ik een leuke naam had voor een merrie maar nu begin ik toch weer te twijfelen. >;)
Toch misschien iets verder zoeken nog. Suggesties

Met de R hmm hangt af wat je graag hoor lange namen korte name met een betekenis

Hier nog een foto van vanonder van vandaag
Afbeelding

Luutje
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-11-20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:10

Ik hou van niet te lange namen! Maximaal 2 lettergrepen. :j

En is het bij kwpn ook zo dat merrienaam niet uitmaakt waar het mee begint? Want dan zijn er meer opties +:)+

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:14

Luutje schreef:
Ik hou van niet te lange namen! Maximaal 2 lettergrepen. :j

En is het bij kwpn ook zo dat merrienaam niet uitmaakt waar het mee begint? Want dan zijn er meer opties +:)+



Geen idee ik denk het niet. bij mij is het eigenlijk dat bij een hengstje de eerste letter van de papa moet beginnen dus de D. Maar ik vind het zoveel makkelijk om voor 1 bepaalde letter te gaan

Voor een R vind ik rainbow wel leuk of in het kort Rain

DDDara
Berichten: 985
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:25

Dvdbeuken: Mijn paard heeft nog 122 dagen te gaan (uitgaande van 330) en ik laat aanstaande zaterdag de zadelmaker nog een keer komen heb een 2dehandjes van markplaats die ik even op maat laat maken omdat ik ook door had dat haar eigen zadel ook minder goed past. Me paardje vind het nog leuk om aan het werk te gaan en hoop tot het laatste moment nog lekkere buiten stap ritjes te kunnen maken..... maar dan uiteraard wel met goed liggend zadel.

Ik ben voor me 3 jarige ook begonnen met een mix van fibrebeet en SP

KWPN moet met de R beginnen ongeacht het geslacht....
Als jullie ook nog namen voor mij hebben gooi ze maar in de groep! Ook met een R en mogen ook korte Engelse zinnetjes zijn.
Wat tot nu toe op me lijstje staat is Rolo en Russian Roulette.

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:39

Momenteel heb ik
Damiro, Disney, Djazz, Daily Dream en Didgit
Maar er mogen er nog bijkomen



Voor R vind ik deze wel leuk
Rainbow (zoals ik al eerder zei)
Rocket power
River
Roller coaster

Piarens
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:53

Hoe zit het eigenlijk als je merrie geen stamboek heeft. De hengst wel bij het AES.
Kan het veulen dan wel stamboek papieren krijgen?
En moet de naam van het veulen dan met een bepaalde letter beginnen?

Ik ben hier echt totaal niet in thuis, en stamboek is voor mij niet heel belangrijk . Maar wel mooi meegenomen als het kan...

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:57

Piarens schreef:
Hoe zit het eigenlijk als je merrie geen stamboek heeft. De hengst wel bij het AES.
Kan het veulen dan wel stamboek papieren krijgen?
En moet de naam van het veulen dan met een bepaalde letter beginnen?

Ik ben hier echt totaal niet in thuis, en stamboek is voor mij niet heel belangrijk . Maar wel mooi meegenomen als het kan...



Mij merrie heeft of geen stamboek maar ik kan het veulen inschrijven in die van de hengst. Heb dit nagevraagd aan stamboek zelf. Ik ben er ook niet echt in thuis. Dus misschien eens de stamboek van de hengst contacteren me te vraag?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:21

Wij proberen hengsten naar MotoGPers te vernoemen, dus sowieso een Rossi. Verder merries naar de moeder. Alles moet met een R beginnen hier :)

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:53

Ddara ben benieuwd naar het resultaat, hopelijk over een tijdje dat je ons kunt laten zien dat ze mooi gevuld zijn geworden! :)

Bij de welshjes is het gebruikelijk geloof ik dat de naam begint met de eerste letter van de moeder. Dus ik heb een A en een I. Ik vind de letter R echt geweldig, had het geluk om mijn gekochte merrie veulen van dit jaar te mogen verzinnen met een R dus dat werdt Ravelli. Helemaal verliefd op die naam en heb er al voor haar veulens :P

StalMelyn

Berichten: 2046
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:07

Bij welsh is vrije naamkeuze maar je ziet veel die inderdaad met letter merrie starten of elke jaar een thema kiezen. Weten ze meteen uit welk jaar een pony komt op basis van de naam.

Ik kies gewoon een naam die ik mooi vindt, aan de stalnaam kan iedereen weten waar ze vandaan komen.
Dit jaar voor eerst gebonden aan een letter als het een hengst wordt aangezien ik komend veulen nrps wil inschrijven ipv welsh wpbr. Maar nog niet helemaal over uit.

Ik houd van Hollandse namen dus meestal niet zo moeilijk :D


Het gaat nu opschieten voor de eerste veulens komen, laat maar snel kerst zijn, dan oud en nieuw en januari mogen we wel overslaan haha

Welkom terug salatiga

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:52

Hier gaat hengst veulen Malloot of Mafkees heten. :+

Haha nee, hengst moet met een M, merrie is vrij. Hengsten vernoemen we naar steden, maar zijn er nog niet helemaal over uit, dus ideeën van steden met een M zijn best welkom. _O-

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:58

StalMelyn schreef:
Bij welsh is vrije naamkeuze maar je ziet veel die inderdaad met letter merrie starten of elke jaar een thema kiezen. Weten ze meteen uit welk jaar een pony komt op basis van de naam.

Ik kies gewoon een naam die ik mooi vindt, aan de stalnaam kan iedereen weten waar ze vandaan komen.
Dit jaar voor eerst gebonden aan een letter als het een hengst wordt aangezien ik komend veulen nrps wil inschrijven ipv welsh wpbr. Maar nog niet helemaal over uit.

Ik houd van Hollandse namen dus meestal niet zo moeilijk :D


Het gaat nu opschieten voor de eerste veulens komen, laat maar snel kerst zijn, dan oud en nieuw en januari mogen we wel overslaan haha

Welkom terug salatiga


Mijn eerste jaar welshen fokken en hoorde dat het beetje gebruikelijk is, maar nog maar eens kijken als ze geboren zijn wat we doen :D

StalMelyn

Berichten: 2046
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:29

Klopt ook wel hoor. Maar vanuit stamboek nergens aan gebonden qua naam.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:47

Met een R is helemaal niet moeilijk, gewoon Renske :j :')

Hier moeten de hengstveulens met een A beginnen, en merrie 1 met een A en 1 met een O
Hoewel de merries niet verplicht is, maar je ziet het eigenlijk altijd wel dat ze de 1e letter van de merrie gebruiken. :j

Ariel wordt niet meer gereden, die is van zichzelf al heel rond, en nu met die buik helemaal. Daar is geen passend zadel voor te vinden. :')
Olivia loopt nog volop in training, die is nu 152 dagen drachtig en begint nu een klein buikje te krijgen.
Dit jaar heeft ze 24 februari een veulen gekregen, ze is toen tot eind oktober fanatiek gereden, tot eind december heeft ze voor de koets gelopen en vanaf januari liep ze alleen nog wat aan de longe om in conditie te blijven.
Ariel sleept de bak nog af en toe met een pallet en loopt nog wat aan de longe, verder mag ze lekker bakken en genieten van de rust.

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:26

Lekker bol, Janine! :D

Riv, ik ben fan van Stoffer! <3

Flori, ik vind haar niet te dik op deze foto. Gewoon een heerlijk babybuikje :)

SALATIGA!!! Daar ben je weer! *\o/*

Ik zit niet vast aan een letter (Welsh) en dat vind ik heel fijn :) Ik heb dé perfecte naam die zowel voor merrie als hengst kan, maar ik geef hem het liefst aan een merrie, want ik zou het zonde vinden als deze naam weer bij me weggaat. Dus het moet gewoon een merrie worden, moet.

Fi wordt zelden nog gereden, ze is morgen ook al 7 maanden drachtig, dus ze hoeft van mij ook niet hard te werken. Ze werkt al hard genoeg aan een baby. Lekker zwanger laten zijn. Ik hou haar in beweging met longeren, wandelen, grondwerk en af en toe een stapritje met BBP, dan weet ik zeker dat het goed ligt.
Als mijn verzorgster gaat rijden en Fi wil graag, mag ze zeker nog draven en galopperen, maar lekker buiten rechte stukken. Niet in de bak.

Anso, wat grappig zo'n tweekleurenbuik van onderen :')

StalMelyn, wat is de reden dat je je veulen bij het NRPS wil inschrijven en niet bij het NWPCS/WPCV?

Quir, ik noemde Daisy altijd Kees, Keessie, RaceKees, MafKees, dus ik stem voor MafKeessie :D

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:30

Cynthia, thanks voor de bevestiging >;)

Als m'n zadel momenteel niet meer zou passen zou ik voor een alternatieve manier kijken om m'n paard beweging te geven. Anders blijf je elke week een zadelpasser laten komen.

Ando, jij kent je merrie het beste. Zou alleen wel blijven waken dat je niet enkel in deze explosiviteit blijft hangen. Paarden die hoog in de adrenaline zitten zijn namelijk niet moe te krijgen en dat is denk ik niet wat je wil met het rijden momenteel.

Betreft namen, ik mag ook met de R. Ik zou een merrie makkelijk kunnen houden en de merrielijn voortzetten, maar daar voel ik niet zoveel voor. Heb dus een lijstje met namen maar helemaal eruit ben ik nog niet.

edit
Cynthia vliegt nog even over me heen.... Moet die merrie van jou toevallig ook niet met een M beginnen?
Quir, als je zoiets ook met een R kunt verzinnen dan meld ik me daarvoor aan. :j
Laatst bijgewerkt door Selente op 04-12-20 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:31

@cynthia hahah ja zelf haar uier is twee kleurig. Het veulen ga kunnen kieze tussen gewone melk en chocomelk

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:34

Laat zien!!! Die tweekleurenuiers vind ik geniaal!

Selente, die merrie van mij die in april geboren wordt, bedoel je?
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 04-12-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

AnsoDM

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:35

Cynthia82 schreef:
Laat zien!!! Die tweekleurenuiers vind ik geniaal!


Heb er nu niet direct een foto van. Als ik het niet vergeet trek ik het morgen

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:36

Cynthia82 schreef:
Laat zien!!! Die tweekleurenuiers vind ik geniaal!


Nu ga ik 1 uier van Ellie verven speciaal voor jou

edit
Cynthia, ja die bleekscheetmerrie die op 8 april geboren wordt

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:38

Ik hoop dat Ellie sowieso maar één uier heeft :+
Maar mag ik kiezen welke helft je roze verft?

Zodat ik haar MafKeessie kan noemen, bedoel je?

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:39

Qua namen ben ik volledig vrij. Maar ben voorlopig nog inspiratieloos. Komt hopelijk nog wel!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:40

Ik heb echt nog niks qua namen vindt de letter G niet zoveel aan haha :+

Is het normaal dat een merrie zo dik eigenlijk is ?
Goldy krijgt nog geen eens krachtvoer bij. Wel onbeperkt hooi

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:40

Ze heb maar 1 paar! Doe eens, dan zal ik proberen niet expres de andere kant te kleuren.

Dat zou kunnen, maar ze heet al Tuttebel en Lellebel!