Meter vragen voor veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
savieralover
Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:10

pompidou2602 schreef:
Hier trek ik toch even een lijn hoor. Iedereen die hier mee lacht, me uitmaakt voor klein kind/pennymeisje (please, wordt zelf volwassen) of wat dan ook mag echt oprotten. En ja, nu gebruik ik jullie Hollands woordje even.

Het is inderdaad niks serieus, hier wordt dat vaak gedaan bij mensen die maar enkele paarden hebben. Dit veulen is een eenmalige fok geweest dus een meter erbij kan toch wel echt geen kwaad. Ik ben nog jong en ga dus ook nog af en toe op vakantie (iedereen die me nu uitmaakt voor verwaarlozing van paarden omdat ik op vakantie ga, ook oprotten). Dan staat de 'meter' in voor het voeren en verzorgen bijvoorbeeld. Of als ik mijn eerste wedstrijd zal rijden met het veulen (opgepast, pas over enkele jaren voor ik hier ook commentaar op krijg), dan zal de 'meter' zeker komen kijken. Stel je voor dat ze moet geopereerd worden, dan ben ik zeker dat de 'meter' een steentje zal bijdragen. Beland ik in het ziekenhuis?: 'meter' is er weer!

Maar wat ik me gewoon af vraag is, waarom lachen jullie hier zo mee? Omdat ik het woord 'meter' gebruik? Van mij mag je dit noemen zoals je wil hoor, maar dit noem ik gewoon een meterschap. Punt uit.

Oh even terzijde, ik heb ze al als meter gevraagd. Ze begon met tuiten te wenen van blijdschap. Mijn veulen heeft dus een meter, klopt. En blijkbaar ben ik volgens jullie dus nu ook een klein kind. Volgende keer in de Mac Donalds dus een Happy Meal voor mij aub!



Dan nu compleet vanuit mijn nieuwsgierigheid maar dit zinnetje verbaasd mij ergens een beetje; Stel je voor dat ze moet geopereerd worden, dan ben ik zeker dat de 'meter' een steentje zal bijdragen.

Is dat dan verplicht als je Meter bent? of iets wat eigenlijk gewoon verwacht word? Of is dit iets wat jullie specifiek hebben afgesproken?

Ik ben on officieel peettante van een kat maar daar word toch echt niet verwacht dat ik mee ga betalen aan eventuele dierenarts kosten. Kat word wel van mij als er ooit wat met haar gebeurt maar tot die tijd zijn de kosten toch echt voor de eigenaar...

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day


Anoniem

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:26

Ik denk eerder een steentje bijdragen aan de nazorg.

Pompadeur: Sommige mensen lachen nu eenmaal graag met dingen die ze niet kennen of raar vinden. Dat zegt meer over hun dan over jou. Mijn eerste veulen had ook een peter en meter :j

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:30

Sorry hoor ik wist niet dat het zo gevoelig lag. Maar blijkbaar moet alles met een jubel ontvangen worden en mag men niks meer raar vinden. En als je het wel raar vind moet je maar oprotten. Nou bedankt voor je advies, ga ik zeker doen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Anoniem

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:32

Het raar vinden is geen probleem. Er mee lachen en het belachelijk maken wel.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:43

Ik lees nergens dat mensen ts belachelijk maken. Mensen zijn vol verbazing en vinden het een beetje te gek.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:59

Ik vind het dus helemaal niet gek en zeker wel een lief gebaar van TS naar haar vriendin toe! Maar ik ben dan ook Belgische . En nee, wij verwachten dan niet dat een meter geld gaat betalen, allicht is dàt óók typisch belgisch.
Het is meer van een soort symbolische eretitel.

Een klant van ons is zo peter van een hond en hij heeft voor zijn petehond een communiefeest gehouden, gewoon voor de fun.

Don't take anything for granted

Laureas
Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:23


Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:39

In Nederland heet dat gewoon een donateur :D.

En peetouders zijn hier voornamelijk nog wat ze oorspronkelijk waren: getuigen bij het doopsel. Dat er in België inmiddels wat meer wordt bedoeld met dit begrip kan niet iedereen in Nederland weten ;).

Succes met je veulen TS!

pompidou2602Jarig
Berichten: 294
Geregistreerd: 22-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 15:40

Ze moet helemaal niks betalen. Maar ik ben er zeker van dat ze dat zou willen doen.

"Winning means you're willing to go longer, work harder and give more than anyone else."

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:47

veerledec schreef:
In Nederland heet dat gewoon een donateur :D.

!



Nee, toch ook niet juist want een donateur doneert, dat is de hoofdbedoeling. Voor dit soort meterschap is dat absoluut niet zo.

Don't take anything for granted

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:01

Lukasje schreef:
veerledec schreef:
In Nederland heet dat gewoon een donateur :D.

!



Nee, toch ook niet juist want een donateur doneert, dat is de hoofdbedoeling. Voor dit soort meterschap is dat absoluut niet zo.

Niet? De website begint met deze tekst:
Citaat:
Betaling
De betaling gebeurt via overschrijving.

De sponsoring zal in aanmerking worden genomen zodra de overschrijving op de bankrekening van de Pairi Daiza Foundation is ontvangen.
:D.

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:02

Ik doel op de meterschap van TS, niet op een Zoo die sponsoring zoekt :D

Don't take anything for granted

veerledec
Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:58

Ah, en mijn opmerking ging alleen over de link naar de dierentuin :D.

furioso
Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:11

Wat super lief van je!

Ik ben ook belg en werk in een tuincentrum/dierenwinkel en heb heeel vaak mensen dat spulletjes en speelgoed komen halen omdat ze peter of meter zijn of omdat er een puppy borrel of veulen borrel is (jaa hoor dat bestaat!) :D

tones
Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:16

Ik kende het ook niet bij dieren, maar vind het een erg lief gebaar naar je vriendin.

AaronYve
Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:32

Lukasje schreef:
Ik vind het dus helemaal niet gek en zeker wel een lief gebaar van TS naar haar vriendin toe! Maar ik ben dan ook Belgische . En nee, wij verwachten dan niet dat een meter geld gaat betalen, allicht is dàt óók typisch belgisch.
H



Wat een tekst.
Is dat ook typisch?

Ik vind het ook raar/gek als je dit als volwassenen serieus neemt maar voor die meiden is het toch leuk. Titel zonder inhoud

Aaron
Elmar
Lucky

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:12

AaronYve schreef:
Lukasje schreef:
Ik vind het dus helemaal niet gek en zeker wel een lief gebaar van TS naar haar vriendin toe! Maar ik ben dan ook Belgische . En nee, wij verwachten dan niet dat een meter geld gaat betalen, allicht is dàt óók typisch belgisch.
H



Wat een tekst.
Is dat ook typisch?

Ik vind het ook raar/gek als je dit als volwassenen serieus neemt maar voor die meiden is het toch leuk. Titel zonder inhoud



Toch leuk dat er toch zo veel verschillen zijn :D

Don't take anything for granted


AaronYve
Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:51

Typisch ja :+

Aaron
Elmar
Lucky


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: claucarlien, Cookie2222, MDWStables, siloux en 11 bezoekers