[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneV
Berichten: 8772
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:05

Vreselijk Heel veel sterkte

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:30

Corinadrenth heel veel sterkte :knuffel:

Moner gefeliciteerd *\o/*

baudyh
Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:12

[ img ]

Ik ging Cassio water geven en had toeschouwers!

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

jennyk
Berichten: 3614
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:44

corina: ach wat erg! sterkte!

BusyMissy
Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:46

Wat een lieve foto Baudyh. Hier zitten ze ook overal met hun neus bovenop zodra je iets op de wei gaat doen. Meestal heel lief en grappig, soms strontvervelend haha.

Pluk de dag!

Marjoleine89
Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:29


Zsa Zsa....<3

Kendra
Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:39

Mooie foto's, was een mooie dag voor de veulens vandaag!

Moner, ben benieuwd hoe je veulen wordt, je hebt er wel recht op dat het een prachtexemplaar wordt.... Maar ken het gevoel als het er nog niet zo geweldig uitziet }> .

Sterkte Corina, dat is wel heel erg verdrietig.

stal_HD
Berichten: 3088
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:08

Ai Corina wat vreselijk. Heel veel sterkte.

Baudy hopelijk is je merrie snel weer wat vrolijker.

Moner gefeliciteerd. Moeilijke start maar gelukkig de aanhouder wint. Ik zie een beetje een prematuur veulentje. Komt helemaal goed.

Ai griep. Hopelijk snel weer opgeknapt.

nieky1993
Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:11

Moner jeetje wat een verhaal. Gelukkig hebben jullie door gezet, kanjers zijn jullie. Gefeliciteerd ook. Komt vast goed dat kromme enz. Achter een maandje is hij net zo knap als de rest. Alhoewel ik het echt reuze vind meevallen.

Shadow33 ik heb er hier ook regelmatig die zand likken. Tot een bepaalde leeftijd en dan houd dat op altijd. Vraag mij ook altijd af wat de reden is. Lijkt afentoe een soort nieuwsgierigheid over wat eetbaar is en wat niet. De merries geven goed melk en krijgen voldoende voeding/vitaminen. Ben benieuwd welke ideetjes ze hier hebben erover.

JennyK ben benieuwd hoelang picture het nog gaat rekken. Of we Bonny laten dekken weet ik nog niet zeker.

DDDara Wat een super leuk veulen is het toch <3

Zerena de uier lijkt goed te vullen.

Kiki1976 heel veel beterschap :(:)

Baudyh logisch idd dat ze nog down is :(:) hopelijk voelt ze zich ook snel beter of weet je wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Corinadrenth Wat verschrikkelijk ;( ;( enig idee wat er gebeurt is?

Imani_abby Ze heeft ook al een behoorlijke hangbuik zo te zien.

Marjoleine89 die is idd al goed aan het uitvouwen zo. Ga je hem eigenlijk houden?


Hier is Bonny terug de weide op gegaan met Daisy. Ze heeft lekker gerend, gerold en grasjes gegeten achterin de weide. Geen een moment heeft ze naar de veulens aan de andere kant van de draad gekeken of gehinnikt dus dat zit wel goed.

Ze hadden hier een feestje savonds. Door de droogte groeien de grasjes nu even slecht dus ze hebben een baal hooi gekregen in de weide. Kunnen ze lekker onbeperkt eten. Vonden ze zeker geen slecht idee :+
[ img ]
[ img ]

Even ook met Finn geknuffeld. Ze staan even apart omdat moeders antibiotica moet voor een ontsteking in de nek. Krijgt hij veel extra aandacht :D. Hij begint al goed sokken te krijgen.

[ img ]

[ img ]

En april voor het eerst een lesje "vast" staan. Ze vond er maar het hare van :+ Ze was wel braaf maar keek zo van moet dit >;)

[ img ]

Brandon :+:


Dagmar11
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:46

Nog meer narigheid. Heel veel sterkte Corina!

Moner: ik hoop dat ie heel leuk opdroogt. Hou je ons op de hoogte?

Esperado <3 (Indoctro x Columbus)
Ons veulen in de maak: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2078849

Gimmick11
Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 23:10

Wat een drama allemaal zeg!! Moner, wat een ellendige start!
Gelukkig gaat het drinken nu beter. Hopelijk nu een stijgende lijn. Dat kromme zie ik niet zo op de foto’s. Het kan ook nog heel goed bijtrekken. Wij hebben ook eens een heel krom veulen gehad en na 2 weken zag je het niet meer.
Corina, wat verschrikkelijk…. sterkte!

Ik moet zeggen, ik vind het gewoon eng om dit topic te openen…. Zo veel narigheid, dat je bijna de gezonde goede bevallingen vergeet.

Marjoleine, je veulen ziet er echt veel beter uit! Veel steviger ook.

Twinkel (Welsh) en Evita (Gelders) en Taiga (v. Next Level ‘23)

Twinkel & Skylar:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1992855

moner
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 23:30

BusyMissy schreef:
Jeetje Corina, ik schrik ervan! Hoe dan? Het houdt nog niet op hier met alle ellende. Ik vind het zó enorm sneu al die jonge leventjes die geen kans krijgen...

Voorzichtig gefeliciteerd Moner. Ik vind hem ook niet lelijk, maar hij lijkt wel echt dysmatuur, heeft ook kruloortjes dacht ik te zien?
Fijn dat jullie inzet nu resultaat geeft, dit wordt vast nog een hele knappe jongen later!

En ook antwoord op stal HD, hij heeft een paar kenmerken van een dysmatuur, floppy oren, bijna paars tandvlees en tong, heel week, en min of meer zijde vacht.
Maar hij heeft een enorme wil om te staan en te drinken. Hij longen zijn goed ontwikkeld en verder gedraagt hij zich als een normaal veulen, misschien iets meer slapen. Om die reden in overleg thuis gestart, ook vanwege onze angst voor plasma. In Gent starten ze daar direct mee en sonde voeding, dan was de band met de merrie nooit goedgekomen. Vandaar in nauw overleg thuis met het idee, niet goed dan naar Gent.
Sterre laat hem nu drinken als er iemand bij is. Hij heet Ypke APG.

Walske is ondertussen tonnetje rond en haar uiers hangen niet ver boven de grond, ze lijkt wel een koe.

Marjolein het lange wachten is het waard geweest, wordt een mooi veulen, al veel bijgekomen.

Kiki, hè bah de griep en dat nu het lekker weer is. Beterschap

KWPN, Friese Paarden en mini shetlanders in bijzondere kleurtjes

EllyC
Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 02:06

Een merrie valk achter 2x wit[ img ]

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Ennasil92
Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 05:49

Gefeliciteerd EllyC *\o/*

Janinevv
Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 06:00

Gefeliciteerd!

[o]

jennyk
Berichten: 3614
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 06:21

elly: gefeliciteerd!

moner: een veulen met een sterke wil!

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:12

Gefeliciteerd Ellyc *\o/*

EllyC
Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:19

Zo dat was kort nachtje.
Ik was om 12 uur op de bank in slaap gevallen en had birth alarm nog niet omgedaan. Werd ik om 1 uur wakker, kijk op de camera en zie haar toch wel onrustig heen en weer lopen.
Om iet voor half 2 ging ze liggen en 10 over half was ze geboren.
Koppie gelijk omhoog en zuigreflex. En binnen 1,5 uur stond ze aan de uiter en was nageboorte er al af.

Mijn kwpn ruin stond zwaar hysterisch te doen in de paddock en die heb ik nu maar naar de wei gebracht want merrie vond het niet goed als veulen in de buuurt kwam.

Nu galoppert veulentje al rond in de stal. Als het zo wat warmer is mogen ze lekker de paddock ook in.
Alleen heb ik haar nog niet zien poepen al zie ik wel wat poep rond anus zitten. Ze staat ook niet vreselijk te persen.
Maar even in de gaten houden....

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

BusyMissy
Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:26

Moner,goed om te lezen dat hij zo'n sterk karakter heeft met een duidelijke wil om te leven. En heel fijn dat zijn longen helemaal goed zijn en hij zo goed drinkt. Nu iedere dag een beetje groeien en uitvouwen.

Gefeliciteerd Elly! Ik kon het veulen door haar kleurtje in eerste instantie even niet vinden op de foto. Alles goed met moeder en kind?

Edit: lees nu je verslag. Hoop dat ze gauw poept dan heb je alles af kunnen vinken

Pluk de dag!

kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:47

baudyh hopelijk gaat het snel weer beter met Cassio, ze zo down zien daar breekt ook je hart van.
Wel 4 mooie blije toeschouwers <3

imani_abby Ollie heeft idd best vocht zeg. Hopelijk is het veulen er snel

Marjoleine89 ze is in die 5 dagen al hard bijgetrokken zeg. Mama heeft slagroom

stal_HD dank je wel

nieky1993 dank je wel.
Fijn om te lezen dat het goed gaat met Bonny, want van ze zo te zien treuren breekt je hart.
Wat een verwennerij allemaal heerlijk rond de hooibaal.
Hier ook altijd de draden open naar de paddock zodat ze hooi kunnen eten.
Finn geen diarree omdat moeders aan de ab staat? Hopelijk doet de ab goed zijn werk
Haha dat hoofdje van April

moner dank je wel, het is niet anders.
Maar fijn om te lezen dat kleine Ypke zo'n knokker is, dat maakt echt het verschil. Nu keihard duimen dat de stijgende lijn zich voort blijft zetten

EllyC gefeliciteerd moest even goed kijken op de foto. Mooie camouflage
Heeft de kleine dame ondertussen gemest?

Jenny wie had dat ooit gedacht, Picture die de termijn veilig zou halen.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

stal_HD
Berichten: 3088
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:50

Ellyc gefeliciteerd

Moner aah wist de lengte dracht niet. Hihihi.
Een sterke wil om te leven. Nog wel veel werk voor jullie.

EllyC
Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 07:50

Ik denk het wel, lastig te vinden in het vlas en heb ook het idee dat de merrie het gelijk verwerkt.
Met de kleur ben ik vreselijk blij, mooie lichte valk (22% kans), want ik haf ook 25% op kleuren die ik eigenlijk wat minder vind.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 08:04

Mooi koppie Elly

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

DDDara
Berichten: 968
Geregistreerd: 30-11-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 08:06

Gefeliciteerd Elly!

Tin Tin is nu bijna 4 weken oud en hij likt graag aan de mineralen/ zout steen ( het ding hangt in de schuilstal en hij staat 24/7 buiten dus het is niet dat hij er de hele dag bij staat maar als hij er is of ik voer zijn moeder dan likt hij er aan. Moet ik die weg halen ????? Of kan dat geen kwaad?

11 mei '23: Tin Tin Twizzl (Peru's Sarowski x Don Romantic x Painters Row)
23 april '21: Reus Rocco (Peru's Armani x Indian Rock x De Niro)
21 april '21: Rivella's Romance (Perus's Argument x Don Romantic x Painters Row)
21 maart '21: Reckless Revi (Peru's Argument x Sam R x Krack C)
2 juni '16: Lumidi (Negro x Don Romantic x Painters Row)

kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 08:11

DDDara, ik heb ze weg gehaald uit voorzorg enkel in de schuilstal hangt er nog maar die hangt hoger en kan King nog niet bij

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Freekfuchs, kiko, mooney, neline11 en 67 bezoekers