[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 01:31

Cynthia. Oeps dat was een slapeloos nachtje := gelukkig was hij zelf alweer terug gegaan naar de wei.
Ik ben erg benieuwd of de buik van fi nu echt zoveel minder word.

Polo. Flinke buik

Caresse07. Balen dat ze al op verlof is. Is voor een goed doel, genezen en wachten op een veulentje

Gypsy. Buikje heeft ze al wel. Vind het nog niet overdreven, foto kan vertekenen
Ik heb ook een keer een veulen in februari gehad... Ik laat ze dan meerdere keren kort naar buiten. Als het echt slecht weer is, wind of regen. Krijgen ze hier wel een dekentje op.

Yvk. Oeps, die is al klaar met werken :') ze neemt het mama worden heel erg serieus

Nigrante is de 170 dagen gepasseerd *\o/* dat werd even tijd voor een foto momentje. Echt al wel een buikje zichtbaar :))
[ img ]
[ img ]


AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:03

Wild had geen uier ontsteking maar placentitis. Was wel iets later in de dracht als wat die van flori nu is denk ik. Dit jaar heeft Sammie uier ontsteking gehad met veulen aan de voet. En één keer bij Esmeralda iets voor de 300 dagen.
Melken doe je liever niet na afspenen, maar met ontsteking heb je niet veel keuze denk ik.
Met spenen geef ik de merries altijd wel beweging aan de longe. Na paar rondjes niet fijn lopen slinkt uier snel. Als ze gewoon op de wei kunnen staan dus constant bewegen doe ik dit niet.

Giv is idd nog slank :j maar ook nog niet zover

Floripori. Zorgen voor veel hooi en ook beweging. Met een ontsteking zijn ze vaak ook echt niet fit. Als ze geen uitvloei heeft zou ik me nog niet veel zorgen maken.

Knolselder. Dat zijn straks heel wat slapeloze nachten :')

Gypsy. Fijn dat het goed gaat met elkaar.

Moner. Prachtige kleur

Kabayo gefeliciteerd met de resultaten *\o/*

Hier op moment zo druk dat ik even niet heel actief was. Sorry O:)

Gisteren één jong paard gekeurd was goed, dus die vertrekt binnenkort naar nieuw baasje.

De dames groeien hier goed. Door de drukte gaan de dagen wel even snel :j
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 13:55

Maakt niet uit, ik zag het.
Wild Thing maakte uier aan en had uitvloei. Er kwam geen ontstekingwaarde uit de bloedtest. Die vertrouw ik dus ook niet meer }> nadat ze ook ging harsen gingen de alarmbellen heel hard rinkelen. Volop aan de antibiotica gestaan en ontstekingsremmers uiteindelijk kunnen rekken tot 313 dagen. Wat helaas echt te vroeg was ;( veulen had te weinig voeding binnen gekregen was niet klein, maar zo dun. Ik denk paar minuten geleefd. Tijdens de bevalling had ik dierenarts gebeld maar moest ook ingrijpen. Placenta kwam gedeelte eerst, beentjes lagen niet goed. Ik heb zo snel mogelijk het veulen eruit geprobeerd te krijgen. Heb het veulen geprobeerd op gang te krijgen. Wrijven, hartmassage op zijn kop hangen. Je probeert echt van alles op zo'n moment. Veulen had net de laatste adem uitgeblazen, toen kwam de dierenarts het erf op gereden. Wat een hel was dat... En dan niet snel erna je hengst verliezen. Dit jaar was er één om snel te vergeten -O-

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 02:20

Mukiwacobs. Dat gaat al opschieten *\o/*

Pradadaan. Heel knap <3

Floripori. Dat ziet er netjes uit. Niet meer hard?
Dankjewel, en ik maar denken dat 2020 geen goed jaar was... Dit jaar kwamen alle nachtmerries ongeveer uit

Rianne. Al over de helft *\o/*

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 01:41

Knolselder. Wat een knap bolletje <3

Mooney. Mooi buikje.
En knappe nieuwe aanwinst :j

Loveyou. Mooie foto's. Klein buikje gespot

Goldenarrow. Dat is al een heel eindje. Die kan je al bijna gaan aftellen.

Baudyh. De eerste gaat ook al opschieten bij jullie. Heerlijk dat ze nog zo buiten kunnen staan. Helaas kan dat hier niet. Is hier echt heel nat op de weides.

Floripori. Hoe gaat het nu?
Een goede vitamine brok of balancer kun je gewoon geven

Wild Thing is ondertussen niet zo pafferig meer :') zit meer model in, maar toch zie ik al wel een soort van buikje komen :j
[ img ]

Sammie is op moment echt huge. Waar ze nu staat, komt ze niks te kort. Einde van de maand komt ze terug. Kunnen we nog een beetje conditie en spieren opbouwen.
[ img ]

Nigrante nu niet op de foto, maar die groeit ook behoorlijk.

[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 02:45

Mij leek een simkaart hier ook een mooie oplossing. Maar dus niet... Waar of van welke provider zou dit wel kunnen?

Eef_bam lastig, makkelijkste is om merrie drachtig te verkopen. Stel dat de merrie niet gelijk terug drachtig is heb je daar de zorgen niet meer van.

Gypsy. Over de voeding ben je goed bezig. Ik had een stukje gelezen op Instagram, paardoptimaal. Ging het over de voeding van drachtige merries. Idd balancer verhogen en extra eiwit

Ik bel hier normaal ook niet de dierenarts. Enkel als het ecjt niet goed is. Maar vaak zullen ze dan al te laat zijn.

Rensje. Hoe gaat het nu met de merrie? Klinkt idd als virusje. Bij drachtige merries nog nóóit gehad. Wel eens bij jong paard op nieuwe stal.

Kabayo. Wat goed gefeliciteerd *\o/* ze begint nu ook echt wel uit te dijen. Lekker verlof nu

Yvk. Ziet er goed uit

Quir. Dat lijkt me altijd wel spannend als de dierenarts zover zit. Dan moet je zelf wel goed voorbereid zijn op allerlei scenario's.

Nigrante groeit flink. In de omvang, maar denk ook nog in de hoogte. Ik voel me klein naast haar :')
[ img ]
[ img ]
Ze lijkt op de bovenlijn iets wat dunner, daarom even het voer omhoog geschroefd

Morgen probeer ik de andere dames nog vast te leggen.
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:48

Quir. Ze is in juni 1.74 gemeten. Ik gok dat ze er weer een paar cm bovenop heeft gedaan :Y)
Zal ik eens kijken naar kpn en tele2.
Hele apotheek in huis dus. Wel fijn dat er zo nauw contact is met de dierenarts

Simondesteny. Over de helft. Merrie ziet er goed uit

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:33

Rensju. Dankjewel.
Enten voor rhino heb ik nog nooit gedaan. Ik snap veel mensen hier wel in dat ze het doen :j
Nu staan enkel mijn paarden bij elkaar. Sta niet op op pension, huur privé een stal.

Dark. Welkom, Ik denk dat elke merrie anders is. Nu zijn ze hier vrij fit. Zijn niet echt aan het werk, wel een beetje maar geen echt zwaar.

Ik zit nog te twijfelen. Ik heb een camera voor wifi. Werkt prima. Nieuwe camera of mifi kastje? Heb hier echt geen verstand van :')

Melissa. Lekker buikje al

Gypsy. Je kunt het makkelijks voelen net voor het uier. Op andere plekken ook wel, maar hier is de beweging vaker en duidelijker id mijn ervaring.

Mer. Dat is is niet duur maandelijks. Ga kijken of ik ook extra simkaart kan nemen. En dan op je eigen telnummer?

Knolselder. Die maakt er idd al echt werk van :wow:
Jemig wat is ze rond. Zijn haar banden ook al iets zachter? Misschien toch nog een 2021 veulen....

Yvk. Ik ben blij met haar grote. Maar hoeft zeker niet groter. Zelf ben ik 1.79m wat echt een nadeel is voor kleinere paarden.

Mirjamalvaro. Prachtige merrie

Floripori. Fijn dat het beter gaat

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:56

Knolselder. Snap ik :+ soms kun je daar ook al veel aan aflezen.

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:53

Knolselder. Duidelijk vooruitgang :):)

Mukiwacobs. Mooie foto's <3

Dark. Ik ben een beetje overgestapt van voer. Na wat paarden met maagproblemen. Nu staan mijn paarden op een balancer en krijgen ze ruwvoermix bij.
Drachtige merries krijgen meer balancer en extra eiwit.

Cynthia. Ze groeid duidelijk :j

Nibbitlotus. Lekker gek doen

Ik heb de foto's ontvangen van de shoot van laatst. Knappe papa to be <3
[ img ]
Zijn topic
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2043491&p=106110585#p106110585

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 02:06

Mirjamalvaro. Nogmaals sterkte Y;(

Setteli. Suregrow kende ik nog niet. Ziet er interessant uit :j
Oei jazzy heeft zich flink bezeerd. Zijn er nog risico's door het gat in haar schedel?

Kabayo. Je ziet ze nu echt groeien :j

Fleuribelle. Zijn ook allemaal al een eindje. Maike knapt nu weer op?
Zie je toch best vaak een dipje na het spenen

Cp. Super leuk. Was deze merrie ook drachtig?

Knolselder. Maakt Poppy nog vorderingen?

Gisteren heb ik een jong paard verkocht en verhuisd. Toen kon Sammie eindelijk weer terug naar stal komen. Alles weer lekker bij elkaar.
Vandaag een mooie mijlpaal voor haar *\o/*
Nigrante is ook al bijna 200 dagen. Wild duurt nog even :')

[ img ]

Ik probeer deze week nog een foto update te maken. Met dit weer was dat even niet te doen, helaas...

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:54

Knolselder. Poppy is zo leuk <3 ik ben benieuwd of het dit jaar nog wordt of volgend jaar

Fleuribelle. Dat is een goed teken.

Cynthia. Ik vindt haar wel meer buik. Maar misschien iets minder vetjes :')

Goldenarrow. Wat een heerlijke foto <3

Hier de dames ook even vastgelegd

Nigrante 198 dagen
Het lijkt wel dat ze haar buik inhoud met de foto's maken :')
[ img ]
[ img ]

Sammie 171 dagen
Vond haar toch een beetje dun op haar rug en billen. Nu lekker een dekentje op en goede voeding. Laten haar nu ook rustig lopen aan de longe en zonder zadel.
[ img ]
[ img ]

Wild Thing 138 dagen
Niet veel aan te zien nog. Ze is altijd rond.
[ img ]
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 02:41

Mirjamalvaro. Van jouw foto's krijg ik het koud :brr: maar wel mooi!

Goldenarrow. Precies dat :Y) Nigrante was ook altijd zo slank. En heeft nu echt een buik. Maar op één of andere manier is dit niet op de foto te krijgen :')


AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 00:38

Ijongema. Daar de benen zakken klinkt niet als normaal. Ik zou toch de dierenarts eens vragen naar advies. Zorgen voor genoeg beweging en anders wat stappen aan de hand of wat rustig longeerwerk. Het is belangrijk dat de merrie goed in haar vel zit.

Kabayo. Wat een scheetje <3 en wat worden ze snel groot he

Jessicazwama. Welkom. Mooie merrie

Setteli. Wat fijn dat Jazzy beter gaat

Ik ben dit jaar ook wat inspiratie loos met namen. Voor dit jaar wist ik het al. Nu nog helemaal leeg.
Hier ook met een S. En een hengstveulen van White Dream met de W.

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 02:19

Floripori. Fijn dat het nu goed gaat met haar.

Jessicazz. Dat is al bijna aftellen voor jullie

Cp. Gefeliciteerd met de verkoop. Misschien jammer dat je twee veulens minder hebt. Maar dit is natuurlijk ook heel gaaf en goed voor jullie naam

Janinevv. Daar moet je toch echt een dierenarts voor benaderen

Nibbitlotus. Idd mooi buikje. Hier staan ze normaal ook op vlas. Met veulen gaat er een laag stro over.

Setteli. Mooie mijlpaal *\o/*

Pradadaan. Ziet er fit uit :')

Wpaard. Lekker buikje

Charisma. Ook al over de helft.

Sanet. Dat id nog best strak, wordt ze nog wat getraind? Of houd ze ook de buik in met foto maken :+

Ik ben de nattigheid zo beu, en de paarden ook. Is het al voorjaar? Kan niet wachten op de veulentjes <3
Hier is tot nu toe ook alles binnen bevallen. Nu is Wild Thing pas in juni uitgerekend en dan heb ik ze eigenlijk al wel 24/7 buiten in de wei. Misschien dat ik haar dan nog wel even snachts naar binnen haal.

[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 03:10

Kabayo. *\o/* aftellen, het gaat nu echt al opschieten. Ze begint nu ook wel echt serieus uit te dijen

Ketly. Wat een mooie kans. Welkom in deze gezellige/leerzame topic

Jessicazz. Wat jammer van het veulen dat verloren is. Was er niks te zien aan de placenta? Ontsteking, plekken? Kan natuurlijk ook pure pech zijn.

Namen vindt ik ook echt heel lastig met de S
Sammie heet officeel Santareina.
Ik moet met Santa alleen maar aan de kerstman denken :') veulen van dit jaar heet Rosa Reina. Vindt het wel leuk als het een merrie is in deze lijn door te zetten.

Sexbierum _O- Staphorst nu ook heel bekend :')

Yvk. Mooie mijlpaal. Altijd mooi als je ze kan voelen bewegen

Rensju. Over de helft *\o/*

Ik heb bij Nigrante ook het veulen nu goed gevoeld. <3 vandaag 205 dagen
[ img ]
Sammie is mooi aan het bij trekken. Nu 178 dagen
[ img ]

Bij Wild Thing is er nog niks te zien. Zij is nu 145 dagen

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 01:34

Sorry dames even afwezig geweest. Ik heb nog wel meegelezen. Niet de tijd gehad om op iedereen te reageren. Daar ga ik weer mijn best voor doen :j

Knolselder. Toch al best lage ph. Hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten. Dan kun je gerust je werkweek in.

Ik ga morgen de dames weer even op de foto zetten. Als het weer meezit :') vandaag zag ik toch duidelijk groei bij Wild Thing.

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:46

Knolselder. Wat een bevalling. Is maar goed dat je erbij was. Hopelijk vindt ze snel de speen en kun je rustig bijslapen


Ik heb bij Belgen wel eens gezien dat ze een krik gebruiken. Niet zon leuk zicht, maar red levens.
Laatst bijgewerkt door AM_Horses op 12-12-21 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 21:07

Knolselder. Dat is in de goede richting *\o/*

Dames groeien goed hier :j

Wild Thing 150 dagen drachtig
[ img ]
[ img ]

Sammie 183 dagen drachtig
[ img ]
[ img ]

Nigrante 210 dagen drachtig
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 01:34

Knolselder. Wat een positief bericht. Nu lekker bijslapen en genieten.

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:13

Zo schattig <3

Kan niet wachten op de rest

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 02:39

Heerlijk al die baby buikjes <3 is het al voorjaar :Y)

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:32

Helaas een veulen minder volgend jaar |(
Sammie is het veulen verloren. Dierenarts kan elk moment komen voor controle

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:24

Dierenarts is geweest. Het lijkt erop dat er verdraaiingen zaten in de navelstreng. Voor de zekerheid wel punctie van de longen van het veulen en een swab van de merrie. Even de uitslag afwachten. De dierenarts verwacht geen rhino, wil het wel zeker weten voor de andere merries.

Sammie maakt het goed. Geen koorts, oogt fit.

Stukje van de navelstreng
Spoiler:
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 01:08

Ze was 192 dagen.
De dierenarts vond het ook zo vervelend. Ze zei nog wat jullie dit jaar hebben meegemaakt is bizar. Ik hoop nu echt dat de pech klaar is...

Ik hou ook altijd rekening met 340 dagen dracht. Vanaf 320 dat het veilig kan komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, posje, soeboenoe, veronique56 en 74 bezoekers