Welke veulen brok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Setteli
Berichten: 3164
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:56

De balancers voor veulens en drachtige merries zijn ideaal voor sobere rassen of veulens/merries die al aan de dikke kan zijn. Maar als ze invallen (wat ook logisch is als ze een veulen aan de voet hebben), moet je ze wel voldoende eiwitten bijvoeren.
De merrie van mijn dochter is altijd al moeilijk op gewicht te houden en heeft tijdens de dracht en nu met veulen behoorlijk wat voer gekregen. Dus 2,5 -3 kilo pavo per dag, aangevuld met luzerne. Uiteraard veel hooi en voor zover dat kon weidegang.
Haar veulen is ook geen dikkerd, dus hij krijgt ook 2 kilo veulenbrok van pavo, ook aangevuld met iets luzerne en uiteraard ook bijna onbeperkt hooi.

Mijn eigen merrie is van haarzelf aan de dikke kant. Hoef haar ook niet veel te voeren. Ze is nu ruim 6,5 maand drachtig. Ze gaat vanaf de 8e maand een balancer krijgen voor drachtige merries Suregrow van Dodson & Horrel), aangevuld met iets luzerne en ook weer genoeg hooi. Ik ga haar echt geen kilo's pavo voeren, want groeit ze dicht.

Dus kijk naar je paard. Valt ze in, dan moet je meer voeren dan alleen een balancer, dus genoeg eiwitten. En Pavo vind ik dan een mooie brok.

Phoebe (Power and Paint x Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) Stermerrie geb. 18-06-2011, B+30, L1+30, L2+29, M1+10
My Fellow (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 11-04-2022
(te koop)
Ivory (FS Mr. Right x Power and Paint x Jazz) geb. 24-05-2023
Soijance (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx) geb. 25-03-1999, eindstand M2+6, met pensioen!
Naughty by Nature (shetlander geb. 12-06-2000)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers