Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 16:38

Hoi allen,

Mijn oog is gevallen op een mooi mini merrietje. Nu zegt de huidige eigenaresse dat ze drachtig is. Zij heeft alleen zelf nooit een scan/echo gezien en heeft haar zelf nog maar een weekje (toen ik in contact kwam met haar). Om privé redenen moest zij de merrie helaas weer kwijt, maar ze is bij ons van harte welkom. De eigenaren voor haar waren niet zo goed voor de pony en hebben haar eigenlijk alleen in de groep op het land gehad, zij beweren te hebben gescand en zeggen dat de pony drachtig is en september zal moeten bevallen ongeveer. Toen ik kwam kijken bij de pony werd zelfs gezegd misschien al augustus.

Echter.. ik wil graag zeker weten of ze drachtig is of niet, anders moet ik namelijk even wat aanpassingen op stal maken, zodat we er klaar voor zijn.. en rekening mee houden met werk, zodat we kunnen waken.. Is het wijs om haar nog eens te laten scannen of opvoelen? Of kun je dat in dit stadium van de dracht beter niet doen? Is er dan ook misschien iets zinnigs te zeggen over hoe ver de dracht al is, of is dat bij paarden (mini's) niet te zien?

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 17:22

Oh haha da's ook wel een bijzondere vertoning dan alysha!

Hier wat andere foto's van het merrietje :+:

[ img ]

[ img ]

Van de uier geen foto. Heb haar al wel gekocht, maar we moeten nog even wachten met ophalen, want wij gaan ook binnenkort verhuizen. Dan kan ik gelijk haar weitje gereed maken. En als ik dan weet dat er ook een veulen aan zit te komen, doen we gelijk wat extra aanpassingen :P Dus dan kan ik ook foto's van haar uiers gaan maken, of in ieder geval: die in de gaten gaan houden.

Fijn om de positieve berichten te horen!

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 11:55

Goeroe, heb inderdaad ook gevraagd of er nog eens naar haar hoefjes gekeken kan worden in tijd dat ze nog op haar tijdelijke plek staat :j Ze loopt wel goed :D

Ja opvoelen is ook prima, als er maar op een of andere manier bevestigd kan worden dat ze inderdaad dragend is :j Heb hier en daar wat opgezocht en daar werd ik niet veel wijzer van, dus ben blij om te horen dat het gewoon mogelijk is! Leek mij ook al raar als het niet zo was, maar je weet 't nooit :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 12:55

Ik laat zeker wel weten wat er uit het dierenarts bezoek is gekomen ja :D :j
Dankjewel.. ben ook heel blij dat ze op ons pad is gekomen <3

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 15:28

Leuk om te zien! Qua dikte buik komt het volgens mij wel aardig overeen :j
Ik heb nog niets van de verkoper gehoord over evt. opvoelen/scannen, dus ik wacht (on)geduldig af...

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 16:01

Haha ja.. als ik weet waar ik op wacht, of ik heb iets waar ik naartoe kan leven qua datum.. is 't al een stuk minder erg, maar nu weet ik niks :') Da's niks :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 12:10

Tja het is wat lastig om te overleggen met mijn eigen DA, aangezien de merrie in België staat en ruim 2 uur rijden van hier is.. -O- Huidige eigenaresse zou dit oppakken en inderdaad op zoek gaan naar een fijne vrouwelijke DA, maar tot op heden (ook na aandringen) nog niets over mogen horen. Wel de pony (en DA consult) al betaald.... :7

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 14:16

Goeie vraag.... :') Ergens net onder Valkenswaard was het :D

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 11:00

Vandaag deze foto ontvangen... denk dat opvoelen niet meer nodig is :')

[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 13:33

_Snow_White schreef:
Ik neem aan omdat de merrie nu een relatief typische veulenbuik heeft :+

Veel success TS!


Dit ja :P Dankjewel! :D
Ik laat er evengoed een DA bij kijken hoor, om te checken of alles goed verloopt :j

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 13:47

Ja... dat blijft de vraag :') Ik kreeg gisteravond bericht dat ze de vrouwelijke DA niet te pakken kreeg en dat ze nu haar eigen DA gaat vragen..

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 13:28

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

You tell me... ze is inmiddels hier :D en opvoelen was niet meer verantwoord, mocht ze idd drachtig zijn, dus we nemen de gok.. en ze heeft wel een mooi buikje inmiddels, dus of ze is gewoon dik, of ze heeft een veulie in d'r buik :+:

Vosje is m'n hengstje trouwens :') die heeft ook een prima buikje haha

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 13:54

Hoe lang nog, denken jullie?! :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik hoop toch niet zo heel lang meer... wordt al kouder... :brr:

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 14:16

En gewoon dik :P :')

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 15:22

truus1957 schreef:
Ik zie hier ook geen drachtige merrie. Toch zou ik het wel zeker willen weten. Zoals al eerder door Jolien87 heel terecht opgemerkt: een te dikke merrie heeft heel andere voeding nodig dan een hoogdrachtige.


Precies :j want dan zou ik inderdaad per direct haar voeding aanpassen...

Nu wilde ik sowieso al binnenkort eens de plaatselijke dierenarts uitnodigen, aangezien we hier net nieuw zijn komen wonen. In eerste instantie ook voor het geval we hem/haar per direct nodig hebben i.v.m. de bevalling, maar misschien willen ze er dan gelijk ook wel even een blik op werpen :')

De vorige eigenaresse heeft haar DA er nog bij gehad en die verzekerde haar ook dat de pony drachtig was. Raadde af om nog verder onderzoek te doen, dus daar heb ik het toen ook bij gelaten... achteraf wel spijt van. Aan de andere kant, kan ik er nu ook gewoon zelf bij zijn!

Vanochtend wel haar uier op de foto kunnen zetten! :D

[ img ]

[ img ]

En even haar lijfje verder gevoeld. Nu kan ik met gemak haar ribben voelen, hoef niet te duwen.. dus zo 'moddervet' is ze niet... :n Ze heeft wel een hangbuikje, maar dat vind ze niet erg prettig als ik daar aan zit :P Wat je beide weer op een ander spoor zou zetten....

Leuke 'discussie' verder over het kunnen horen van het veulen. Het lijkt mij inderdaad dat de techniek inmiddels zo ver zou moeten zijn dat je ook gemakkelijker van buitenaf (of idd door bloedonderzoek!) erachter kan komen of een merrie drachtig is. Ik ga er eens een belletje aan wagen! Bedankt allen voor de reacties. Jullie bevestigen wat ik al vermoed, en mocht ze inderdaad niet drachtig zijn maar gewoon dik, hebben we een heel andere levensstijl nodig!!

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 15:31

DA komt morgenochtend langs 8-) +:)+

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 19:30

:') Leuk verhaal Ayasha!

Ben benieuwd wat de DA morgen zegt, en inderdaad toch weer spannend!! :))

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-19 11:01

De DA hier zei inderdaad ook dat opvoelen eigenlijk niet kan met zo'n kleintje, en uitwendig scannen ook niet echt een optie is, omdat je dan gewoon niks ziet. We hebben haar wel even erbij gepakt en hij heeft uitwendig gevoeld, achter haar ribben, en leek af en toe wel 'iets hards' te voelen! Daarbij zei hij dat ze nu toch wel een beetje uier begint te vormen, en dat dacht ik zelf van de week op te vallen... we blijven haar dus maar in de gaten houden en houd haar ook op merrie-brok. Uiteraard hou ik ook in de gaten of ze niet gewoon heel dik wordt en tekenen van hoefbevangenheid laat zien. Maar zoals ik eerder ook al zei, als ik haar zij voel, voel ik gewoon duidelijk ribben en geen laag vet er overheen....

Haha grappig pmarena! Zo'n buikje heeft ze hier alleen niet meer gehad..

Oja! DA zei ook nog dat het best zou kunnen dat ze niet een uitgezakt buikje krijgt, omdat het haar eerste dracht is waarschijnlijk, dan is alles nog stevig en gespierd en blijft het wat meer op z'n plek zitten..

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-19 11:51

Ik ook heel erg! We zullen toch even geduld moeten hebben.. :P -O-

Inderdaad truus1957, en er zullen vast wel technieken zijn.. maar niet voor de huis-tuin-en keuken Shetjes.. :P

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Later in dracht nog eens scannen/opvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-19 12:15

Dank voor de tips mooney en Ibbel! Ze krijgt inderdaad maar een handje nu :j zal er nog voorzichtiger mee omgaan :)

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 16:19

Zal het hier toch ook nog maar melden. Kaatje was wel degelijk drachtig, alleen klopte de tijdsperiode niet. Helaas heeft zij vorige week haar veulentje verworpen ;( Het mooie beestje was nog lang niet volgroeid en Kaatje had dus ook nooit augustus/september uitgerekend kunnen zijn. Het was waarschijnlijk vroeg in de lente van 2020 geboren, als alles goed was gegaan. Reden van het verwerpen weten we niet, maar verdrietig is het wel.. ;(

Kaatje gaat gelukkig wel goed..

[ img ]

Foto van het veulen in spoiler, voor wie het interessant vindt..

Spoiler:
[ img ]

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_


xXutopiaXx
Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 08:35

Ik vind het inderdaad ook 'mooi' om te zien, vandaar dat ik de foto toch wilde delen. Er is ook niets raars aan het veulen te zien en is gewoon een mooi beestje :+:


ClauH schreef:
Ga je haar laten dekken door de knappe hunk?

Dat is wel de bedoeling, maar dan wel pas na de winter :P



veerledec schreef:

Wie weet! Zal het haar eens vragen :P
Klinkt aannemelijk, maar geen idee of dat hier ook de reden is geweest. DA verzekerde mij dat er 1001 redenen konden zijn voor het vroegtijdig afbreken van de dracht.. we zullen het nooit zeker weten.. :(:)

<<) Tamme & Kevin & Splash & Jay :+: Heaven is a place on earth with you.. <3 [HTT] [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing _/-\o_



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers