Opfokbedrijf of in de natuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:23

NatasjavE schreef:
Als een paard naar een natuurgebied gaat komt het doorgaans niet dagelijks in handen. Dat lijkt me niet goed voor de opvoeding en dat lijkt me een risico voor de gezondheid. Een klein wondje kan al snel een grote infectie worden. Om maar iets te noemen. .


Dit soort paarden worden elke dag gecheckt. Geen makkelijke opgave voor de beheerder inderdaad, maar een ziek of gewond paard halen ze er zo tussenuit.
Paarden die op deze manier opgroeien zijn vaak juist een stuk makkelijker, zoals de groep ze kan opvoeden... daar kan geen mens tegenop.
Ze zien wel gewoon een smid, worden geeent, gehalsterd, etc...
Het zal je verbazen hoe makkelijk het paarden juist maakt. En sterk.



Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:10

NatasjavE schreef:
Dan noem ik het niet perse opfokken in de natuur.

Prima als de opfok plaats vindt in een natuurgebied. Maar dat maakt het niet wezelijk anders dan een regulier opfokbedrijf waar de paarden in de wei staan.


Bij een regulier opfokbedrijf staan ze ook gewoon in de groep. Want ik ben het met je eens, jonge paarden moeten in een groepshuisvesting zo veel als mogelijk buiten lopen.
En als ze dan in een stal staan ook graag in een grote groepshuisvesting.


Dat ben ik niet met je eens.....
De begrazingsgebieden waar opfok plaatsvindt zijn veelzijdiger van vegetatie en afwisselender en ruimer dan percelen weiland. Het enige probleem is dat over het algemeen alleen kleinere/ soberder paardentypen in aanmerking komen voor dergelijke begrazings-/opfokprojecten.

Voor grotere paarden moet je dan toch eerder naar een gebied als de Eiffel kijken.

Reguliere bedrijven houden ze in de winter toch vaak in een groepsstalling, dat zou ik voor een opgroeiend paard niet zo wenselijk vinden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler, shadow33 en 35 bezoekers